Jump to content
Sign in to follow this  
Zmeul cel rau

Proiectoarele de ceaţă

Recommended Posts

Se dau, se incadreaza la "utilizarea incorecta a luminilor de drum" din cate tin minte. Partea proasta e ca am vazut si masini de politie cu proiectoarele aprinse, deci ca de obicei, haosul e prezent :)

Share this post


Link to post

Dar stiti cat ar fi amenda/puncte de penalizare pentru asa ceva? personal le mai folosesc pe strazi neiluminate public si cand nu e ceata...

Share this post


Link to post

2-3 puncte amenda si 2 puncte penalizare, cica. Dar repet, e foarte subiectiva incadrarea.

Share this post


Link to post

Folosirea incorecta a luminilor de drum la întâlnirea cu un autovehicul care circula din sens opus; 2 puncte penalizare si amenda de la 70 la 105 Ron.

Nu zice nimeni ca nu le poti folosi, dar la intersectarea cu un alt vehicul, atunci cand nu este ceata, singurele lumini care trebuie sa fie in functiune sunt cele de intalnire (faza scurta)

Share this post


Link to post
Dar stiti cat ar fi amenda/puncte de penalizare pentru asa ceva? personal le mai folosesc pe strazi neiluminate public si cand nu e ceata...

Mai, da voi chiar vedeti mai mult cu proiectoarele alea? Ca sa ajung sa vad un obiect cu proiectoarele intai vad respectivul obiect cu faza mica a farurilor, deci mie imi sunt inutile, le-am folosit doar vreo 20 de ore de cand am masina, pe ceata, si atunci m-am intrebat la ce folosesc, ca puteam sa merg binemersi si fara ele.

Share this post


Link to post

Daaa, văd mai bine toată bucata de până la cel din faţă, de pe contrasens, care bagă faza mare, ca să vadă şi el ceva...

Share this post


Link to post

Cam bateti campii :)

- luminile de ceata nu au nici o legatura cu cele de drum (faza lunga)

- luminile de ceata bat in sus mult mai putin decat bat unele faruri cu lupa care iti belesc ochii la fiecare galma in drum, deci nu vad care e deranjul si pericolul

- luminile de ceata te ajuta sa vezi mai bine in unele conditii, altele decat ceata, si asta nu se refera la vazutul la 5 Km, ci, dimpotriva, la vazutul in jurul masinii

- chestia cu datul amenzii e corecta, doar in masura in care circuli DOAR cu proiectoarele in conditiile in care ar trebui sa ai aprinse luminile de intalnire (faza scurta) - nu-mi spuneti ca nu se poate, pentru ca e clar ca... se

Ca parere... personala :) - Politia isi vede in mod normal de treaba, dar nu incercati sa... verificati :D

Share this post


Link to post

Proiectoarele de ceata nu sunt o problema pentru mine, ci stopurile spate ceata care ma determina sa comut pe faza lunga pana ma plictisesc. Ori eu, ori conducatorul auto din fata. > :)

Share this post


Link to post
Cam bateti campii :)

Viaţa bate câmpii. Şi miile de maşini (în special Dacii, adevărat) cu proiectoare after market care bat spre lună...

Share this post


Link to post
Da se da si ar trebui sa se dea si mai abitir!

Deie Domnul; si eu zic ca nu se dau destule !!!

 

 

Folosirea incorecta a luminilor de drum la întâlnirea cu un autovehicul care circula din sens opus; 2 puncte penalizare si amenda de la 70 la 105 Ron.

Putin ... putin ... putin ... avind in vedere potentialele urmari negative. In seara asta chiar era sa pocnesc un nevionvat dupa ce mi-am belit ochii in luminile de ceata spate ale unui imbecil ! Pur si simplu nu am mai apreciat corect distanta si am oprit la maxim 1 m ...

 

Cam bateti campii :)

Daca vorbim doar de faruri ceata reglate corect, ai destul de multa dreptate. Insa, de obicei, mitocanii apasa in nestire butoanele din bord si aprind inclusiv becurile de ceata din spate. Astea (de obicei) nu sint jos si ucid cu mare usurinta ochii unui sofer aflat la o inaltime apropiata ...

 

Proiectoarele de ceata nu sunt o problema pentru mine, ci stopurile spate ceata care ma determina sa comut pe faza lunga pana ma plictisesc. Ori eu, ori conducatorul auto din fata. > :)

Metoda asta o folosesc si eu, evident comutind imediat pe faza scurta de indata ce agresorul dispare din fata mea. Din pacate, nu prea imi reuseste, pentru ca: 1. am farurile f. bine reglate si nici macar faza lunga nu derajeaza "destul"; 2. soricul unora este gros nene ...

Share this post


Link to post

Depinde de proiectoare. Eu le folosesc fiindca imi "largesc" campul de vizibilitate. (vad lucruri de partea dreapta a drumului mai bine). Insa espero chiar are proiectoare capabile.

Orice alta lumina in afara de faza de intalnire ,sau "scurta" cum i se mai zice, deranjeaza fiindca becul care echipeaza faza de intalnire este intr-un anume fel construit pentru a lumina doar jumatatea superioara a oglinzii la H4, iar cele cu bec separat (H1, H3, etc) au oglinda de asa natura construita incat sa nu lumineze mai sus de o anumita "linie".

 

Deci Mircea are dreptate. Puteti folosi ce lumini doriti insa atunci cand cineva vine din sens opus limitati-va doar la faza de intalnire care este special conceputa pentru asta.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Fara a vrea sa intru in polemica, as vrea doar sa spun ca proiectoare de ceata sunt concepute (evident vorbesc de cele "gandite" si montate corespunzator) pentru a "matura" doar rasul soselei pe distanta scurta. Recunosc ca asta e teorie si in acest caz, ca in multe altele, practica ne chioraste macar, daca nu poate ne si omoara.

Cu niste proiectoare corespunzatoare, poti vedea mult mai bine seara pe aleile dintre blocuri, fara a orbii pietonii care si asa nu prea au pe unde sa mai mearga. La drum intins si la viteza peste 30 Km/h, ele sunt insa fix-pix.

Share this post


Link to post
Fara a vrea sa intru in polemica, as vrea doar sa spun ca proiectoare de ceata sunt concepute (evident vorbesc de cele "gandite" si montate corespunzator) pentru a "matura" doar rasul soselei pe distanta scurta. Recunosc ca asta e teorie si in acest caz, ca in multe altele, practica ne chioraste macar, daca nu poate ne si omoara.

Ai perfecta dreptate si, daca vrei sa vezi ca nu e doar teorie, iti pot arata proiectoarele mele. Sint cu LUPA si bat la exact acelasi nivel la care sint montate, cca 30-35 cm. Puse pe zid (daca le-as fi montat perfect) s-ar vedea linia paralela cu solul si demarcare perfecta intre lumina si intuneric la inaltimea precizata. Cum l-am montat putin sui pe cel din stinga, linia nu e paralela cu solul ci urca vreo 5 grade :) spre dreapta.

 

A, inca un amanunt. Becurile sint de 35W si isi fac treaba destul de bine, nu se compara cu proiectoarele de BMW de 100, 200, ... tz sute de W :spumelagura:

Edited by Salex

Share this post


Link to post
O bila neagra si pentru Politie care nu cred ca a avertizat pe cineva pentru folosirea nejustificata a proiectoarelor.

 

 

Nu ai intalnit tu pe nea sapca ala rau :) Iti zic eu sigur ca se sanctioneaza...sinu e numai cu amenda,ci si cu puncte pe perims.

Share this post


Link to post

Probabil ca in Februarie 2005 (data postului citat) nu se inregistrasera prea multe "avertismente". In plus, la acea vreme inca nu era implementat sistemul de "puncte" ;) Oricum, la citi vad in fiecare seara cu proiectoarele pornite nejustficat, e limpede ca Politia inca a luat taurul de coarne

Share this post


Link to post

Salex si Ab. Proiectoarele de ceata sunt pentru ceata. Rolul lor nu este de a lumina, ci de a semnaliza masina pe timp de ceata, motiv pentru care sunt focalizate excesiv, fie cu lupa (35w) fie cu oglinda mica (55 w). Vorbim strict de cele omologate, nu de turcisme, unde gasesti chiar si de 100w.

Acum mai vin cu o intrebare: Daca ar fi fost construite pentru iluminat gropi, colturi, santuri etc, nu credeti ca s-ar fi numit altfel? Adica proiectoare de gropi, lumini de sant, lumini de fite etc? De ce oare s-or numi proiectoare de ceata, nu se intreaba nimeni?

Share this post


Link to post

Te inseli, LAMPILE de ceata au rolul de a semnaliza masina pe timp de ceata, proiectorele (prin pozitionarea sub bara) chiar lumineaza mai bine decat faza scurta pe timp de ceata...

Share this post


Link to post

Aveti dreptate amandoi. Proiectoarele sunt similare cu faza lunga, bec neprotejat de nimic pentru a nu orbi, insa pe ceata se vad de la distanta mai mare decat faza scurta din aceasta cauza.

 

Urmatoarea intrebare logica ar fi "ok dar atunci pentru ce mai sunt, nu se poate folosi faza lunga, vizibila chiar de mai departe decat proiectoarele?"

 

Raspuns corect "nu" fiindca farurile sunt aproximativ la inaltimea ochilor si pentru ca ceata ca si zapada sclipeste in draci, toata lumina neprotejata s-ar reflecta direct in ochii soferului, puteti incerca odata.

 

Cu proiectoarele este diferit, lumina reflectata nu mai ajunge in ochi ci undeva mai jos.

 

PS. Si ca o nota personala acum vre-o 2 ani, iarna, veneam dinspre Alexandria spre Bucuresti si m-a prins o ninsoare pe drum de nu mai se vedea nimic, aproape toate masinile s-au oprit pe avarii. Aprinzand doar proiectoarele fara nimic altceva am putut inainta. (ce-i drept cu 10-20 Km/h max, dar mergeam) .

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Asa am patit eu acum vreun an cand noaptea, pe la 11, m-a prins pe Posada o ceata de nu vedeam nimic, dar absolut nimic. Desi cunosc drumul foarte bine, fiind de loc din zona, tot mergeam orbeste. Faza scurta nu facea altceva decat sa-mi creeze un zid alb in fata masinii. Rezolvarea: trecut pe pozitii+proiectoare+avarii. Nu era cine stie lumina insa puteam sa inaintez cu 30-40km/h in deplina siguranta.

Share this post


Link to post

Exact in aceleasi conditii aprind si eu proiectoarele, cand nu vad nimic cu faza scurta; lampile de ceata le aprind in conditii de vizibilitate redusa (ploaie, ninsoare, ceata).

Share this post


Link to post

Eu cred ca discutia a deviat.

 

Mircea, proiectoarele nu sunt pentru a semnaliza si pentru a LUMINA pe sub ceata care la nivelul solului e mai putin densa.

 

Dj Dark, proiectoarele sunt mult mai slabe decat faza lunga. La proiectoare te mai uiti la faza lunga nu prea.

Share this post


Link to post

Iarasi, faza cu avariile nu stiu cat de buna este sau cat ma ajuta pe mine personal. Prefer sa le tin stinse ca sa pot semnaliza o evantuala schimbare de directie in cazul vreunui obstacol observat in ultimul moment. Teoretic fiind lumina galbena ar trebui sa ajute insa prefer sa imi pot semnaliza schimbarea de directie mai mult.

 

@steph Si eu ce am zis?

 

".................ok dar atunci pentru ce mai sunt, nu se poate folosi faza lunga, vizibila chiar de mai departe decat proiectoarele?"

 

Si desi nu sunt pentru a semnaliza pozitia masinii, practic se vad de mai departe decat faza de intalnire in conditii de ceata din motivul descris de mine mai sus.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

La kalos proiectoarele nu deranjeaza deloc pe cei de pe sensul opus. Eu le folosesc la mine in zona, deoarece frecvent se intalnesc caini, carute (mare belea cu ele), biciclete- toate nesemnalizate. Chiar recent a fost un accident mortal- o solenza a acrosat mortal un om- soferul spunand ca nu l-a vazut pe bietul om care intrase pe carosabil (noapte, ora 11, omul imbracat in negru).

Share this post


Link to post
Mircea, proiectoarele nu sunt pentru a semnaliza si pentru a LUMINA pe sub ceata care la nivelul solului e mai putin densa.

 

Nu-i chiar asa. Nu stiu daca ai mers vreodata cand ieseau aburi din asfalt. Este si asta un tip de ceata, nu? Si ghici unde-i mai densa.

 

Principiul vechi este de fapt format din doua componente:

= punct de lumina concentrat - te faci vizibil

= sursa de lumina cu unghi mai mare decat cel intre faruri si ochii - reduce reflectia, mai vezi si tu ceva.

 

In realitate, au capatat tot felul de alte utilizari. De exemplu, la Bora parca, proiectoarele sunt incorportate in faruri. S-a dus dracul unghiul diferit, ramane o iluminare suplimentara si un punct de lumina concentrat pentru a te face vizibil.

La Kalosul meu umpleau o umbra destul de pronuntata a farurilor in imediata apropiere a masinii. Acolo nu vedeam decat cu proiectoarele aprinse. Foarte util pe stradutele pline de gropi, la 5kmh.

La Civic lumineaza foarte puternic in lateral, imi deschide foarte mult unghiul de vizibilitate. Dar sunt deranjante, am primit flashuri pe autostrada de la masinile depasite.

La Mertz indeplinesc scopul initial si se aprind individual cand virezi. "Sursa de lumina suplimentara" - zic ei. Mie mi se pare doar funny cand vezi pe vreunul care vrea sa parcheze din mai multe manevre, se aprind ca la discoteca.

 

Pana la urma, pe mine m-au deranjat doar luminile prost reglate si folosirea unor alte becuri, mult mai puternice decat cele originale. In principiu, nu am avut probleme reale cu cineva care folosea proiectoarele asa cum le-a facut mama lor, dar inutil, fara motiv.

Share this post


Link to post
La kalos proiectoarele nu deranjeaza deloc pe cei de pe sensul opus. Eu le folosesc la mine in zona, deoarece frecvent se intalnesc caini, carute (mare belea cu ele), biciclete- toate nesemnalizate. Chiar recent a fost un accident mortal- o solenza a acrosat mortal un om- soferul spunand ca nu l-a vazut pe bietul om care intrase pe carosabil (noapte, ora 11, omul imbracat in negru).

Un far pe faza lunga bate la circa 70 m. Un far pe faza scurta la circa 35 m. Un proiector la circa 10-15 m. Ce mama ciorilor vezi tu in plus cu proiectoarele?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...