Jump to content
Sign in to follow this  
Zmeul cel rau

Proiectoarele de ceaţă

Recommended Posts

Doresc sa-mi montez proiectoare pe masina si ma intereseaza daca sunt eficiente in conditii meteo nefavorabile (ploaie),

 

 

Pe ploaie????? Vrei sa folosesti proiectoarele pe soseaua uda????? :wallbanger: X( Ce ti-au facut ceilalti soferi de vrei sa te razbuni in felul asta? b-( . Oricum nu se vede nimic in plus cu proiectorele aprinse pentru simplul motiv ca ele nu sunt facute sa le vezi tu ci sa le vada ceilalti adica sa sara in ochi pe timp de ceata. Pe soseaua uda sunt si mai periculoase pentru ceilalti deoarece se mai si reflecta din asfalt. :flaming: :rambo:

 

 

[-X

Share this post


Link to post
Guest Mecmar

Din pacate am drumuri dese printr-un cartier presarat cu strazi pline de gropi si acesta este motivul ptr. care m-am hotarat sa pun proiectoare. NU, pe o sosea buna si pe timp nefavorabil nu le folosesc caci efectul de orbire este mare si injuraturi capeti de mama focului. Ma intereseaza mai mult sa vad gropile mai din timp, caci desi rulez cu viteza mica (vit. i, ii), tot degeaba si dau cu saraca masina de-i sar fulgii. Pai ocolesti 20 si dai intr-una zdravana si tot acolo ajungi.

Pai dupa cum spuneti voi, parca n-ar fi rentabile, nu? [-X

Edited by mecmar

Share this post


Link to post

@zmeu: esti sigur de ceea ce spui? adica proiectoarele de ceata sunt puse acolo ca sa te vada altii? hai sa-ti spuna io: proiectoarele sunt montate pe bara cit mai jos, pentru a fi cit mai aproape de calea de rulare, unde ceata este mai rara. ele lumineaza exact pe unde mergi, spre deosebire de faruri care pe ceata nu sunt eficiente deloc sau chiar incomodeaza. de ce? pai daca aprinzi farurile pe timp de ceata, vei cedea in fata ta o mare perdea care pe deasupra te si orbeste. proiectoatele lumineaza cumva pe sub cata, razant cu soseaua si astfel vezi pe unde mergi. M-am referit aici la cazurile in care este noapte si ceata afara. ziua nu ai nevoie de faruri decit sa fii vazut de ceilalti.

 

consider inutila folosirea proiectoarelor noaptea cind nu e ceata din motivele spuse mai sus de NFS.

 

proiectoare de tipul celor aflate in discutie se gasesc in Vitan, am vazut eu de multe ori.

Share this post


Link to post

iar centrul petei luminoase la un proiector trebuie sa cada cam la 20-25 de metri pe asfalt de masina. Asta daca va intereseaza. Daca vreti am intr-o carte din 90, exploatarea de iarna se cheama in care se descrie modul de reglare al proiectoarelor.

Share this post


Link to post

eu folosesc proiectoarele si nu numai pe ceata.

1. farurile kalosului sunt bine directionate si, de exemplu, cand merg noaptea pitesti craiova nu ma ajuta foarte mult sa vad persoanele care se deplaseaza pe carosabil prin sate. aici intervin proiectoarele si isi fac treaba foarte bine.

2. ma ajuta cand merg prin zone minate. imi gasesc mai bine drumul printre gropi sau, daca acesta nu exista, ma ajuta sa imi dau seama de gravitatea lor si sa aleg un traseu mai putin daunator.

 

intrebare: se presupune ca proiectoarele sunt de ajutor numai pe ceata, corect? atunci de ce nu au lumina colorata? ar fi mult mai eficace!

raspunsul: http://www.gi.alaska.edu/ScienceForum/ASF5/593.html

 

eu cred ca proiectoarele au doua roluri, pe ceata:

1. te fac mai vizibil

2. fiind mai jos decat faruruile ofera mai putina relflectie din partea cetii si asigura o mai buna penetrare ( :"> ) a privirii prin aceasta.

Share this post


Link to post

Si eu sunt o persoana care foloseste proiectoarele, te ajuta sa vezi carutele, oamenii de pa marginea drumului :lavolan: . La mine largesc spectrul iluminat spre laterale. Nu prea deranjeaza pe cei din contrasens ca sunt destul de bine reglate, nu ca la unele dacii la care fiind plasate pe spoilerul din plastic si dotate cu reglaje din parti(la 250k lei ce mai vrei) vad ciorile din varful plopilor de pe marginea drumului cu ele si ma enerveaza de mor ca te dor ochii de la ele ceva de groaza. X( .

 

Cat despre proiectoarele Wessen arata urat (parca is doi ochi bulbucati), strica aspectul spoilerului si fiind plasate pe spoilerul care este flexibil si neancorat in parte de jos vor trepida la fiecare denivelare si nu vor sta niciodata bine reglate.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

@satori, exact asa am vrut si eu sa zic, cu penetrarea si reflexia.

 

de ce spuneti ca va ajuta sa vedeti pe laterale carutele si biciclistii? credeti ca va ajuta cu ceva sa stiti ca la 10 m in fata dumneavoastra se afla o caruta in momentul in care rulati cu (sa zicem) 90 km/h?

 

singurele intrebuintari reale ale acestor faruri sunt acelea doua mentionate de satori si sustinute de mine. ca doar d-aia le zice "proiectoare de ceata " !!!!!!!

Share this post


Link to post

eu folosesc proiectoarele doar pentru ceata.

daca ma ajuta insa sa vad caruta la 20m in loc de 10, e o idee buna sa le tin aprinse, pentru ca imi cresc sansele sa n-o pocnesc si implicit scad sansele sa am eu belele. si, da, imprastie lumina in laterale mult mai bine decat faza scurta sau faza lunga. insa adevarul neplacut este ca pentru ceilalti participanti la trafic sunt deranjante.

Share this post


Link to post

pai aia e ca la drum lung (acolo unde intilnesti carute si cu siguranta nu mergi incet) important e sa vezi la distanta, si nu in laterale in botul masinii. faza lunga acopera o mare parte din calea de rulare, dar vede muuuuult mai in fata decit proiectoarele. si e muuuuult mai bine cind vezi ce se intimpla la 20-30-50 m in fata ta, decit sa stii ce se intimpla la 10 m ... mai ales cind viteza depaseste 60 km/h. va spun din proprie experienta, nu de dragul de a ma contrazice cu voi: eu am bunici la tara si merg destul de des pe acolo. noaptea cind plec la distractie, e o adevarata aventura sa circuli cu 80 km/h fara sa ai faruri excelente.

Share this post


Link to post

Eu fac drumul dintre Iasi si Targu Frumos(cca 50 km) de minim 2 ori pe saptamana, e sosea european cu 4 benzi pe sens (numai in vreo 2 locuri e 2 benzi). Pot sa va spun ca un prieten a avut un accident pe o portiune de 2 benzi, a lovit frontal o caruta. In acelasi loc acum vreo luna veneam de la Iasi cu fiatul incarcat ochi si cu 6 persoane in masina si mi-a taiat calea un caine, am franat ca sa-l evit si 10m mai incolo o caruta nesemnalizata (in acelasi loc unde a facut prietenul meu praf un cielo) pe care eu nu am vazut-o decat in ultimul moment si am facut o manevra ce semana cu depasirea la aspiratie din formula 1. Norocul meu a fost cainele, ca am incetinit si nu aveam decat vreo 60 la ora ca daca nu ii omoram sigur pe aia cu caruta si faceam praf si masina. La fiat nu am proiectoare dar am sa-mi pun si o sa le tin aprinse ca la matiz, oricat ar protesta cei din contrasens NU MA INTERESEAZA, siguranta mea are intaietate. Atata timp cat nu folosesc faruri/proiectoare culorile curcubeului, reglate aiurea si bat in parametri eu le voi tine aprinse. M-am intalnit pe drum cu alte matizuri cu proiectoare si pe mine NU MA DERANJEAZA. Mai degraba te innebuneste cate unul care are farurile orientate sa vada avioanele de pe cer sau care au faruri verzi, albastre etc. Si eu nu vad de ce va deranjeaza nishte proiectoare aflate aproape de asfalt si care bat jos?Cred ca sunteti prea vehementi cu ,,ce scrie in carte''. Aa, am uitat sa spun ca merg cu farurile si implicit proiectoarele aprinse si ziua la drum lung( sa ma vada ceilalti din trafic, nu ca sa ma sparg in figuri).

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Proiectoarele sunt montate la o inaltime la care nu pot deranja. In plus, puterea becurilor este redusa. Montarea lor de catre producatorul automobilului certifica faptul ca sunt foarte folositoare si ca au trecut o norma. Imi pare normal ca unii sa se impotriveasca la ele, dar nu vad sa aiba motive serioase. Unele montaje artizanale imi par si mie neortodoxe, cele in care sursa de lumina vibreaza, dar acestea, pe langa faptul ca sunt ilegale (?), deranjeaza in primul rand pe conducatorul lor. Orice sursa de iluminare pe timp de noapte este benefica pentru toti "participantii la trafic" (mor dupa sintagma asta din mahon), iar pe vreme cu ceatza ele sunt salvatoare. In plus, la mersul in coloana, folosirea exclusiva a acestor proiectoare este foarte odihnitoare pentru cel din fatza.

Share this post


Link to post
o sa le tin aprinse ca la matiz, oricat ar protesta cei din contrasens NU MA INTERESEAZA, siguranta mea are intaietate.

 

 

:wallbanger: :wallbanger: :wallbanger:

 

Bună atitudine. N-ai zice "era noapte, mai bine mergeam mai încet", ci "mai bine îmi pun proiectoare de offroad la 500W şi pot să merg cu 100, că văd". Ce zici dacă ăla de pe contrasens e orbit de lumina ta, nu vede că trebuie să ia curbă dreapta şi o ţine drept, drept în tine adică ?

 

Proiectoarele sunt făcute să se vadă bine pe ceaţă (s-o "penetreze", adică au un fascicul mult mai concentrat decât cel dat de faruri). Diferenţa dintre far şi proiector este în geam: There is a big difference, you can tell by the lens. Fog lights are fluted (look like headlamp lens) and driving lights are clear lens. But most people are ignorant of the difference and just drive around with them on at night looking cool but blinding or hindering others with all that extra candle power.

 

Legea în afară e mai bine făcută decât la noi: Fog lights must be mounted at a height of 12 to 30 inches off the ground. No higher, no lower. Fog lights must be aimed so none of the high-intensity portion of the light to the left of the center of the vehicle shall, at a distance of 25 feet ahead, project higher than the level of four inches below the level of the center of the lamp from which it comes.

Share this post


Link to post

da, de acord cu folosirea pe timpul zilei. nici pe mine nu ma deranjeaza noaptea proiectoarele altora

Share this post


Link to post

Discuţia despre utilizarea proiectoarelor a fost mutată aici.

Share this post


Link to post

@WAXXi > puterea becurilor de la proiectoare este limitata ?

Share this post


Link to post

Limitată în ce sens ?

Share this post


Link to post

Nu va mai certati. Stiu persoane care si-au luat amenda in afara pentru mers nejustificat cu proiectorele de ceata aprinse deci in mod clar s-a ajuns la concluzia ca nu sunt tocmai beculete de Craciun.

Share this post


Link to post

Sincer ma gandeam sa cumpar un generator de curent si un proiestor de vreo 2kw, sa-l pun pe masina ca sa fie zi in fata mea. =)) . Totusi nu stiu ce aveti voi cu proiectoarele noastre, ele bat jos, is aproape de asfalt. Mai degraba ma flashuiesc cei din contrasens cand merg cu fiatul,are farurile la cca 1 m inaltime si cam deranjeaza cu toate ca is bine reglate, decat atunci cand merg cu matizul. Nu stiu de ce sunteti atat de vehementi daca NU DERANJEAZA PE CEILALTI DIN TRAFIC, atata timp cat sunt reglate bine. :dizzy: Pe mine cel mai tare ma deranjeaza nopatea 4 lucruri la lumini:

1. Faruri reglate aiurea sau cu halogne de 100w sau cu becuri colorate

2. Proiectoare puse aiurea care tremura

3. Stopurile de ceata de la cei de pe acelasi sens cu mine, din fata(in special la dacii ca aia le au legate ori pe frana, ori pe pozitie)

4. Luminite de kko albastre la stergatoare sau mai stiu eu pe unde...

Share this post


Link to post

1. Se cheamă "proiectoare de ceaţă" ? se cheamă. Subliniez: ceaţă !

2. Nu ştiu dacă ai mers vreodată pe ceaţă adevărată (vizibilitate sub 10 metri), atunci ai fi înţeles cu adevărat la ce sunt bune. Când te bagi într-o depăşire, farurile ăluia de pe contrasens nu le vezi decât atunci când e prea târziu ! Pe când proiectoarele apar aşa, ca două licăriri, mai de la distanţă.

3. După cum au spus băieţii şi mai sus, distanţa pe care un proiector bate este scurtă (la nivel de câţiva metri). Să zicem, 5 metri (deşi e mult). 5 metri vizibilitate în faţa maşinii înseamnă că la o viteză de 18 km/h ai la dispoziţie o secundă ca să eviţi o groapă. La 90 km/h, parcurgi 25 metri pe secundă, deci sigur nu vei mai evita în 20 de sutimi de secundă groapa aia pe care vrei s-o vezi la lumina proiectoarelor.

Share this post


Link to post

1.Ale mele multumesc lui Dzeu nu bat chiar la 1 m in fata masiniii ci ceva mai departe, eu estimez vreo 25m si deci sunt destul de eficiente.

2. Am mers pe ceata de abia vedeam lumina farurilor mele. Pe transfagarasan, in tunelul de sus am prins ceata ff deasa si mergeam u 10 km/h si tot era sa dau peste un panou reflectorizant de la drumuri care indica o deviatie pe celalalt sens. Te ajuta intradevar dar nu f mult.

Cui nu-i place ca merg cu proiectoarele de ceata aprinse sa-mi dea faza lunga si o sa-i raspund cu aceeasi moneda dar farurile de Matiz pe faza lunga fac zi in fata :banana: , deci a pierdut startul oricum. :banana:

Share this post


Link to post

WTF???? Adica in pur stil romanesc," nu imi pasa de ceilalti sa imi fie mie bine", tu ii chiorasti cu buna intentie pe ceilalti soferi?

Acum ar trebui sa ne luam cu totii proiectoare pentru vanatoare si sa le punem pe acoperis cum sunt pe camionetele americane si sa te flashuim pe tine ca doar tu ai zi proiectoarele de ceata si faza lunga de Matiz???

Ce te faci daca cineva are lumini mai puternice? Crezi ca aia care au farurile prost reglate si bat dupa avioane nu au si ei impresia ca vad mai bine?

 

Eu stiam ca se suspenda permisul pentru folosirea incorecta a luminilor pe timp de noapte. X(

Share this post


Link to post

Daca am avea si pusti de vanatoare pe langa proiectoarelor aferente ar fi si mai bine.

Share this post


Link to post

Chiar daca si farurile si proiectoarele sunt corect reglate, mersul cu ambele aprinse deranjeaza pe ceilati participanti la trafic pt ca este o sursa dubla de lumina.

Proiectoarele ajuta f mult, fara a deranja pe ceilati noaptea cu ceta sau cu ninsoare abundenta.

Personal folosesc proiectoarele (frara faruri) ziua la drum lung, sau ziua in oras cand ploua, ninge, e ceata etc; farurile in aceste situatii le folosesc doar pt flash-uri. Iar nopatea folosesc farurile si doar farurile (fara poriectoare). Farurile si proiectoarele le folosesc in acelasi timp cand nu am pe cine sa deranjez (spre exemplu cand merg pe camp spre balta la pescuit, sau pe vreun drum necirculat si neluminat) sau noaptea cu ceata densa in zone neluminate (dar asta se intalneste destul de rar).

 

Precum mai zicea cineva pe aici daca nu vedeti asa bine noaptea solutia e sa reduceti viteza, nu sa aprindeti lumini suplimentare sau sa folositi becuri de putere mai mare. Si au am trecut prin situatii in care am mers nopatea cu 60km/h ca nu vedeam sa merg cu mai mult in siguranta.

 

PS. Intreba cineva aici de puterea proiectoarelor: conform legii, becurile de proiectoare trebuie sa fie de maxim 55W; iar pt faruri maxim 55/60W.

Share this post


Link to post
Precum mai zicea cineva pe aici daca nu vedeti asa bine noaptea solutia e sa reduceti viteza, nu sa aprindeti lumini suplimentare sau sa folositi becuri de putere mai mare.

 

Pai deja merg cu 10kmh pe stradutele laturalnice ale bucurestiului, cum sa merg mai incet? Farurile bat indestulator la minim 10m de masina si asta nu ma ajuta sa studiez terenul pentru a gasi o traiectorie cat mai putin deranjanta.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...