Jump to content
Sign in to follow this  
akcentstyle

Sfat Cumparare Matiz Second-hand

Recommended Posts

Va salut. Este prima data cind postez aici si asta pentru ca nu urmaresc decat de cateva zile acest forum. Asta pentru ca deocamdata nu sunt posesor de Matiz (inca am un Oltcit), dar foarte curand voi fi.

 

Am gasit la cineva un Matiz din 2004 cu doar 19.000 km, impecabil. Cunosc persoana, cunosc si masina (a fost foarte bine intretinuta, este ca noua) si in plus as putea sa o iau la un super pret. Problema este ca modelul este Matiz E (e drept are cateva modificari: alarma, inchidere centralizata, super sist. audio, deschidere portbagaj din interior etc.) si nu are AC.

 

1. Cat de necesar este AC-ul la Matiz? (Cum se descurca aeroterma de pe "E klasse" - iarna pe geruri, vara pe canicula - in comparatie cu AC-ul de pe Matiz) aka. se poate conduce fara sa mori (de frig sau cald) matizul fara AC?

Si inca ceva, creste mult consumul cand folosesti AC-ul? Scade mult puterea motorului cu AC-ul pornit?

 

2. Matizul de care va vorbeam este Euro 2 (cu delcou). Exista diferente de consum, sau mai stiu eu ce alte chestii notabile intre Matizulrile cu euro 2, 3 sau 4? E vreo problema ca e euro2?

 

In concluzie daca m-ati puteti ajuta sa decid daca sa iau acea masina cu cele doua "neajunsuri" (euro2 si fara AC) sau nu si sa incerc sa caut un model mai nou sau macar cu AC... v-as fi recunoscator!

 

Va multumesc anticipat si astept cu mare nerabdare raspunsurile voastre.

 

P.S. Sper sa nu supar vreun moderator cu acest topic deschis aici. Nu am stiut pe unde sa postez.

Share this post


Link to post

Salutare si bun venit pe Forum.

Un euro 2 se merita mai mult decat unul cu norma de depoluare mai mare, deoarece motorul nu e asa gatuit, deci vei avea performante dinamice mai bune si implicit consum mai bun in regim urban.

In ce priveste aeroterma, face fata bine si pe treapta 1. Referitor la AC, e bun vara, pe canicula, dar in oras vei avea o masina foarte lesinata, si in extraurban se simte pornirea AC-ului, asa ca.. procedezi cum vrei.

Daca prietenul tau a folosit masina ca si mine (adica din dec 2005 pana acum am abia 15.800 km), se merita in mod sigur.

Edited by costinel

Share this post


Link to post

Matizul are un volum interior destul de mic si geamuri relativ mari, care nu sunt atermice. Cand este soare afara se incinge ca naiba, chiar daca afara nu e foarte cald. Normal ca ac-ul ia din puterea motorului, dar nu este atat de dramatic pe cat s-ar putea crede. Daca motorul este turat corespunzator masina nu e deloc lesinata.

 

Pe de alta parte, un Matiz cu km putini luati de la o cunostinta este o afacere foarte buna... grea alegere. Cred ca pana la urma alegerea va fi in functie de cat de important este pentru tine aerul conditionat. Daca aerul conditionat nu iti este indispensabil, ia Matizul ala cu km putini, mai ales ca e la super-pret.

Share this post


Link to post

Sfatul meu e sa te mai uiti in buzunar... apoi sa cauti bine, poate dai peste ceva bun, cu AC. Parerea mea e ca Euro2-ul a fost cel mai reusit, si daca ai rabdare pana la urma vei gasi unul cu km relativ putini. Masina asta e folosita mai ales in oras, unde nu se fac foarte multi km - putini fac peste 15000 km/an in oras. Riscul este sa dai peste una manarita, dar aici depinde si de noroc.

 

Poti sa spui ca nu sunt obiectiv pentru ca eu am Euro2 (dar cine este?), insa daca vei sapa un pic pe forum vei vedea ca sunt cativa care au schimbat Euro2 pe Euro3 si au spus ca se cunoaste diferenta intre ele.

 

Pentru consum poti sa compari topic-urile de Consum Matiz Euro2 si Consum Matiz Euro3.

 

Despre AC nu pot sa iti zic decat un lucru: acum vreo saptamana - doua ajunsesera in Constanta temperaturile pe la 18 grade, cu soare puternic... deja simteam nevoia sa ii dau drumul cate un pic. Nu vreau sa imi imaginez cum ar fi fost zilele alea cu 40 de grade fara AC. In plus, ai avantajul dezaburirii aproape instant cand ploua.

 

Iarna nu vei avea probleme cu caldura, daca instalatia functioneaza corect.

Share this post


Link to post
Matizul are un volum interior destul de mic si geamuri relativ mari, care nu sunt atermice. Cand este soare afara se incinge ca naiba, chiar daca afara nu e foarte cald.

 

Asta se rezolva cu o folie care sa aiba un filtru UV (la mine se simte).

 

 

Consumul cu AC pornit se ridica cam cu 1 litru /100km, fata de consumul fara AC.

Masina nu este lesinata cu AC pornit, conteaza cat de "grea" ai talpa piciorului.

La drum intins, si daca vrei sa o mai si calci nu poti merge cu geamul deschis (se produce un zgomot urat).

AC-ul iti trebuie si pe vreme umeda ca sa nu ai geamurile aburite si ar mai fi cateva avantaje...

 

Dar toate astea nu conteaza cand dai un pret bun pe o masina buna(cunoscuta).

 

Bafta.

Share this post


Link to post

Mai omule, in ciuda eventualei leneveli a masinii cand dai drumu la AC, cum sa intrebi pe caldurile astea ce vor venii daca sa iei sau nu AC. Decat sa merg cu o masina fara AC mai bine merg cu metroul, sincer, nu e moft !

Tigra neveste-mii are ACul bulit si am apucat asta vara sa vad ce insemna asta, NU vrei sa fi acolo, in trafic , blocat, la 40 grade LA UMBRA si vre-o 50 la soare si vre-o 60-70 IN MASINA . Pana mea, te faci cremvusti !

Daca esti in bermude mai e cum mai e dar daca esti in costum ?

Share this post


Link to post

Daca cunosti proprietarul, matizul are km putini si este euro2,ia-l ,nu mai sta pe ganduri:

altfel poti sa gasesti una cu AC,manarita si apoi vei plange.

Share this post


Link to post

Salut si bine ai venit.

In legatura cu intrebarile tale:

1. Iarna nu-ti e de folos AC pt ca asta raceste si nu incalzeste.

Iar vara e destul de util dar conteaza si cum mergi cu masina-oras, extraurban.

Poti sa tii aeroterma pe rece si face un vanticel dar nu e chiar ca la AC.

Depinde si daca esti mai calduros sau nu-eu folosesc AC doar cand ma bate soarele si e f cald dar sa stii ca ai putea sa te descurci si fara daca vrei.

Si cu AC sa stii ca nu e ca la o masina straina unde face congelator in masina-la Matiz e modest.

Depinde si cat de bun e pretul la care poti lua masina-daca e super bun, ia-l.

2.In legatura cu Euro 2-eu am Euro 4 dar din cate am citit cei care au E2 sunt foarte multumiti:are demaraj mai puternic, consumul e mai mic, etc.

Eu as zice ca asta nu e o problema ci un avantaj.

Share this post


Link to post

Recomand cu AC.Eu am E/ac euro 3 2006.Asta vara au fsot temperaturi f ridicate si mi-a fost foarte de ajutor in oras(merg 35 40 km pe zi).Ac nu e de folos atunci cand folosesti masina pe distante f scurte(1-2 km).La mers in afara localitatii daca freonul e in stare buna iti garantez eu ca faci frig nu racoare in masina.

Share this post


Link to post

Masina fara AC NU ESTE MASINA!!!

Kilu' meu, cand am avut condensorul fisurat am stat doua saptamani fara AC- mi s-a umflat ochiul stang, ma durea ceafa, iar umerii parca mi-erau stransi de un halterofil. Asta pt ca mergeam cu geamul putin deschis. Dupa ce am remediat problema- in cateva zile nu ma mai durea nimic. Poti avea turbocompresor cu care pornesti avioane- vara fara AC nu faci nicio branza. daca renunti la comfort- nu te vei putea numi decat "fiul ploii".

Gaseste masina cu AC, nu lua fara.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post
Salut si bine ai venit.

In legatura cu intrebarile tale:

1. Iarna nu-ti e de folos AC pt ca asta raceste si nu incalzeste.

Iar vara e destul de util dar conteaza si cum mergi cu masina-oras, extraurban.

Poti sa tii aeroterma pe rece si face un vanticel dar nu e chiar ca la AC.

Depinde si daca esti mai calduros sau nu-eu folosesc AC doar cand ma bate soarele si e f cald dar sa stii ca ai putea sa te descurci si fara daca vrei.

Si cu AC sa stii ca nu e ca la o masina straina unde face congelator in masina-la Matiz e modest.

 

Si atunci cand temperatura NU este infernala afara e bun ACul, de exemplu cand ploua pt ca se face condens pe geamuri iar ACul usuca aerul si deci geamurile. Uneori, cand e umezeala rece afara , fara AC nu ai cum sa dezaburesti geamurile decat daca stai cu ele deschise. E sa stai tu cu ele deschise la -5 grade !

Cu geamurile inchise TOATE ACurile fac indeajunds de bine inauntru DACA au freonul optim. Evident ca nu face ca un Mertz dar face ok. Eu am avut mert si l-am avut cu freon incomplet si facea mai putin ca la Cielo. Mai toti detinatorii de Matiz de aici au masini peste 2 ani vechime si eventual, unele din ele mai au scapari de freon mai ales datorita nefolosirii constante si tot automat de la o vara la alta ACul lor baga mai putin. Daca este freonul la standarde e indeajuns cad sa poti respira ok in orice masina.

 

Asculta bine aici, poti sa ai si .. orice masina vrei tu, vara o sa regreti daca nu iti merge ACul mai mult decat regreti lipsa de vana a masinii sau consumul sau orice altceva. O zic din experienta .

La Cielo a trebuit sa fac plinul de freon dupa 2 luni de chin crezand ca nu baga ca deh e cielo, el baga da nu avea ce.

La Espero am regretat ca nu am bagat freon toamna din cauza ploilor si a condensului pe geamuri

La Mercedes am regretat ca nu am freonul la standard ca se incinge pielea aia de mori.

La Tigra cand am adus-o din Germania muream de cald la 180km/ora pt ca nu ii merge compresorul.

La Chrysler simt ca trebuie sa bag freon pt ca acum da rece dar nu indeajuns pt 38 de grade la umbra, ceea ce ne asteapta.

 

NU stiu cum poti sa sustii ca aerul de la motor , care are undeva pe la 80 de grade dupa ce s-a incalzit ventilat inauntru il poti consiera rece. E fizica elementara. ceea ce bagi in habitaclu fara AC este egal cu temperatura care o ai cand ridici capota. Ai uitat cum e operatiunea asta vara ? Cand te frige tabla ?

 

Evident, poti sa iei fara AC si sa ii pui dupa acea dar daca abia ai 3-4 mii pt masina nu o sa mai dai 1000+ pt AC, mai ales ca numai dupa ce o iei schimburile de consumabile te duc la 500 aprox.

 

NU lua fara AC !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Ce sa mai lungim discutia atat, stii foarte bine ce fel e fara AC, va fi cum a fost vara trecuta la tine in Oltcit(ca parca Oltcit ai acum)asa ca ...

@Cumnatu Nu-l mai speria ca nu va ajunge chiar la 500 cu schimbul consumabilelor, nu am ajuns nici eu cand am luat Cielo.

Share this post


Link to post

Daca NU au fost schimbate recent cu dovada palpabila e bine sa le schibi ( eu am patit-o neschimband la timp si am patit-o rau )

Ulei motor

Filtru ulei motor

Curea transmisie

Filtru aer

Filtru benzina

..hm

s-ar putea as ai dreptate, la mine era si uleiul de hidramata + filtrul si garnitura. La manuala nu se schimba, se completaza din cate stiu.

Oricum e bine sa mai iti ramana niste Lei, leoparzi, tigrii, cum vrei sa le zici, mai un bec, mai un buton, mai un cauciuc, mai o placuta de frana, mai un antigel, mai un casetofon samd.

Share this post


Link to post

Masina are doar 19000 km asa ca nu are prea multe de schimbat la ea, doar consumabilele din lista facuta de tine si ce ar mai vrea el sa mai schimbe pe la ea, deci e destul de subtire la banuti.

Pacat ca e fara AC.

Edited by KumKum

Share this post


Link to post

Dupa cum ziceau colegii mai sus E2 s-ar putea sa fie cea mai buna alegere din punctul tau de vedere ( nu si a mediului )

Daca nu esti insa 100% convins sa ii pui si AC eu unul NU as lua-o !

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri. Faptul ca va multumesc de pe acum nu inseamna ca nu mai poate posta oricine alte sfaturi :)

 

Uff... parerile de pe aici sunt putin cam... contradictorii (desi balanta cam inclina spre AC). Recunosc ca mi-am promis sa nu mai conduc vreo alta masina fara AC desi in Oltcit nu pot sa spun ca ma murit (nu pentru ca ar fi avut ea vreo protectie divina impotriva caldurii ci pt ca, deh, Oltcit - la ce consum avea, de fapt inca are, nu prea am facut multi km cu ea - am prins doar o vara), dar imi amintesc ca asta vara, lasata la soare o juma de ora si era ca in cuptor in ea.

 

Asa ca, normal, si eu as inclina sper Matizul cu AC. Dar citind mai multe discutii pe diverse forumuri, m-am cam speriat de bisnitari, si cum prea priceput nu sunt la masini si nici nu am vreo cunostinta "doxa" de mecanica auto, mi-e cam teama sa nu ma fraieresc. Sa nu iau vreo masina care arata bine, se misca bine, dar are cine stie ce bube pe care eu cu ochiul meu de "profan" nu le pot sesiza. Sau are saraca 100.000 km in spate si eu o iau la pret mare ca "cica" are cateva mii. Ar fi fost solutia ideala acea masina (daca avea si AC) pt. ca, repet, cunosc bine persoana, stiu cum a mers cu ea. E foarte ingrijita masina. Dar uite ca nu are AC si asta imi da mie batai de cap acum... :(

 

Se pare ca nu prea sunt persoana potrivita pt. a face o achizitie auto second-hand. O prada usoara pt. smecheri as putea zice... :)

 

Inca sunt pe ganduri... :(

 

L.E. Si totusi, aeroterma aia cum se descurca? Aer rece nu stie sa bage si ea (vara)? Face cat de cat fata? La Oltcit stiu ca e cam "jaf". Dac ar putea sa imi spuna cineva care are acum un matiz fara AC cum se descurca aeroterma la temp. ridicate...

Edited by akcentstyle

Share this post


Link to post
Dar citind mai multe discutii pe diverse forumuri, m-am cam speriat de bisnitari, si cum prea priceput nu sunt la masini si nici nu am vreo cunostinta "doxa" de mecanica auto, mi-e cam teama sa nu ma fraieresc. Sa nu iau vreo masina care arata bine, se misca bine, dar are cine stie ce bube pe care eu cu ochiul meu de "profan" nu le pot sesiza. Sau are saraca 100.000 km in spate si eu o iau la pret mare ca "cica" are cateva mii. /quote]

 

1 la mana : indiferent daca masina pe care o sa o iei mai devreme sau mai tarziu ia-o cu AC functional. Daca iti face un discount de 20 % ( cum am obtinul eu la Tigra ) poti sa o iei si cu el NEfunctional dar sa fie acolo montat.

2 la mana : daca maine aflu ca masina pe care o conduc are 399 mii km dar ea merge asa cum eu sunt nultumit de ea, aia e, nu ma deranjeaza. Atata timp cat e sh si deci nu e noua nu caut neaparat numarul de km reali ci cum se misca masina dpdv practic, Poti sa ai masina de 100000000 km dar daca totul a fost schimbat la timp si inlocuit ( deja oricum ai alta masina decat cea de pe talon pt ca mai totul a fost inlocuit ) aia e !

 

Dupa cum poti sa concluzionezi si singur sunt masini rupte si la 30.000 km dar sunt si masini ok la 100.000

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post

Eu am luat un E AC cu 19.500 de km in iarna, si a meritat fiecare leut. Este din decembrie 2004, euro II. AM fost si cu euro III si eu cel putin am simtit diferenta de demaraj.

 

Consumul cel mai bun il are euro II, asta daca nu esti greu la talpa.

 

Cat despre AC, intr-adevar, merita sa il ai. Chiar daca nu face nu stiu ce frig, o briza racoroasa e binevenita oricand.

Share this post


Link to post

In ceea ce priveste "euro" m-ati cam convins ca optiunea cea mai buna ar fi euro 2. Oricum din cate am vazut Matiz cu euro 2 s-a produs cam pana in 2004 (cred), iar o masina din 2004 nu e veche (parerea mea).

 

Si totusi, aeroterma aia cum se descurca? Aer rece nu stie sa bage si ea (vara)? Face cat de cat fata? La Oltcit stiu ca e cam "jaf". Dac ar putea sa imi spuna cineva care are acum un matiz fara AC cum se descurca aeroterma la temp. ridicate...

 

In ceea ce priveste AC-ul nu sunt inca foarte hotarat ce sa fac. Ideea am cam prins-o. Mai bine cu AC decat fara. Asta cam banuiam si eu. Nu stiam sigur, pt. ca nu am condus masini cu AC (deci nu am simtit diferenta), dar banuiam.

 

Totusi astept in continuare pareri de la cei care sunt posesori de matiz fara AC (desi am impresia ca nu prea sunt :) ) despre cum se descurca aeroterma. Probabil ca daca si cei care au Matiz E "klasse" fara AC imi vor spune sa nu fac greseala lor (sa imi iau faca AC), voi renunta de tot la ideea de a cumpara acea masina. Totusi, chiar fara AC imi place mult masina. E impecabila.

 

P.S. Inca o data multumesc tuturor pentru raspunsuri. Un super forum, super promptitudine. Bravo! Si va mai astept cu pareri...

 

L.E. Scuze ca ma autocitez :)

Edited by akcentstyle

Share this post


Link to post

Omu daca iti place rau masina ia-o si apoi pune-i aer si gata.

Dar macar mai negociaza si tu cu proprietarul dpdv al lipsei de aer sa scada ceva la pret.

Share this post


Link to post

Eu iti spun un lucru pe care l-am constatat prin intermediul prietenilor mei. Toti care au Matiz fara AC si-au pus macar o data problema montarii lui.

 

Aeroterma aia baga aerul din afara, asa cum e el - nu are cum sa il raceasca. Daca afara sunt 30 de grade, tot ce vei obtine e un curent de aer cald... Nu este deloc eficient.

 

Cat despre norma Euro, eu stiu ca Euro3 s-a introdus la Matiz incepand cu martie 2005. Diferenta intre Euro2 si Euro3 se vede imediat ce te urci la bordul masinii: la Euro2 becul Check Engine din bord se stinge la vreo 5-6 sec dupa ce pui contactul, la Euro3 nu se stinge pana nu pornesti motorul.

Share this post


Link to post
Diferenta intre Euro2 si Euro3 se vede imediat ce te urci la bordul masinii: la Euro2 becul Check Engine din bord se stinge la vreo 5-6 sec dupa ce pui contactul, la Euro3 nu se stinge pana nu pornesti motorul.

 

Adica? Fara suparare, dar nu inteleg ce vrei sa spui. Cum spuneam mai sus, momentan sunt posesor de Oltcit. Pe Matiz nu am mers decat vreo luna acum 2 ani cand am facut scoala (de soferi). Deci nu stiu ce vrei sa spui referitor la becul Check Engine.

 

L.E. Sau poate te-am inteles gresit. Vroiai sa imi spui doar cum sa le deosebesc? Scuze daca despre asta era vorba si mersi pt. pont.

Edited by akcentstyle

Share this post


Link to post
Totusi astept in continuare pareri de la cei care sunt posesori de matiz fara AC (desi am impresia ca nu prea sunt :) ) despre cum se descurca aeroterma. Probabil ca daca si cei care au Matiz E "klasse" fara AC imi vor spune sa nu fac greseala lor (sa imi iau faca AC), voi renunta de tot la ideea de a cumpara acea masina. Totusi, chiar fara AC imi place mult masina. E impecabila.

Nene eu am luat tot asa un Matiz fara AC dar nu am apucat sa prind vara cu el.

Probabil voi regreta amarnic ca nu am AC pe el, desi per ansamblu masina a fost o investitie buna (e din 2007 am luat-o cu 5600 km la bord si am dat vreo 4600 pe ea).

Pe mine m-au speriat foarte multi ca masina cu AC nu e masina si cam tind sa le dau dreptate pe caldurile astea care vor veni.

Daca crezi ca suporti 50-60 grade la vara in masina, ia-o!

Share this post


Link to post
Pe mine m-au speriat foarte multi ca masina cu AC nu e masina si cam tind sa le dau dreptate pe caldurile astea care vor veni.

 

Adica ???

Share this post


Link to post
Engine Check se aprinde daca ECM detecteaza o eroare in functionarea motorului, a senzorilor, a lui.

Engine Check = martor portocaliu in bord

ECM = calculator de injectie, cel care da comanda la injectoare, in functie de parametrii primiti de la senzori.

 

Nu stiu exact de ce la Euro2 se stinge Engine Check-ul dupa cateva secunde iar la Euro3 asteapta pornirea motorului - insa te asigur ca e perfect normal. Poate ne lamureste cineva avizat.

 

Si da, era doar un pont pentru a deosebi Euro2 de Euro3 imediat ce te urci la bordul masinii.

 

Masina este, masina demna de anul 2008... nu prea cred. La fel de adevarat este si ca acest confort costa :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...