Jump to content

akcentstyle

Membru
  • Content Count

    9
  • Joined

  • Last visited

About akcentstyle

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Din
    Craiova
  • Auto
    Oltcit
  • Model
    Club
  • An
    1993
  1. Am gasit si eu la 300 euro un AC de la dezmembrari. Deci cred ca ajunge intr-adevar undeva la 500 euro cu tot cu montaj. Mersi. Si eu sper sa imi iasa asa...
  2. Masina pe care ar fi trebuie sa o cumpar e deocamdata in stand-by. Dupa diversele raspunsuri primite aici m-am hotarat sa o cumpar, sa nu mai caut alta cu AC. Insa proprietarul inca nu e gata sa o vanda. Omul vrea sa dea la "Rabla" o Dacie sa (imi) vanda Matizul si sa isi ia altceva. Dar ii e teama sa imi dea masina inainte sa inceapa "Rabla" (sau mai bine zis inainte sa afle sigur daca prinde loc si gaseste ce masina vrea el). Asa ca deocamdata mai astept pana pe la sf. lunii aprilie cand am inteles ca ar incepe "Rabla". Si atunci aflu... daca omului ii ies "apele" im da Matizul la 3000 euro. Pt. cat e de noua si de ingrijita eu zic ca e super pret (la ce scoruri sunt pe piata... cel putin in Craiova - mi se par foarte mari, si foarte saraca oferta) Oricum cred ca e binevenit acest topic si pt. cei care se vor mai gasi in situatia mea... avand o dilema la alegerea intre o masina mai "noua", cunoscuta si mai ieftina si una cu un plus de confort. Mersi inca o data pt sfaturi!
  3. Un lucru pe care am uitat sa il precizez este faptul ca masina o voi folosi mai mult pentru mers la facultate (inca - adica pana la vara), si apoi la serviciu (de la vara). Oricum in Craiova (aici stau) desi traficul a inceput sa devina cam aglomerat, distantele nu sunt foarte mari asa ca mai mult te 3-5 km nu am cum sa fac pe un drum. Deci undeva la un maxim 8-10 km pe zi. Eventual un drum o data pe luna pana la tara (50 km) si un concediu... Dar in principal distantele pe care o voi utiliza sunt destul de scurte... si din cate am inteles pana acum pe asemenea distante AC-ul nu prea apuca sa isi faca treaba... Inca o data multumesc pentru raspunsuri... Promit ca o sa va povestesc ce masina imi iau L.E. Tocmai am vorbit cu un prieten si imi poate face rost de o instalatie de AC completa din dezmembrari la 300 E. Asa ca daca o sa vad ca e "groasa" la vara cu caldura si daca e nevoie bagam si AC. Acum ramane doar sa vad ce trebuie modificat la masina pentru a pune AC si sa gasesc pe cineva in Craiova care sa se bage la instalat asa ceva. Dar asta mai tarziu. Intai masinuta! Mersi pentru tot!
  4. Inca o intrebare. Cum functioneaza aerul conditionat? Banuiesc ca foloseste sistemul de ventilatie al masinii, numai ca sufla aer rece. Corect? Mai exact... se simte curent de aer rece (ca atunci cand dai drumul la AC in casa si te proptesti "ca desteptu' " in dreptul lui)? Intreb asta pentru ca ma gandesc la urmatoarea situatie... vin de afara din caldura, transpirat la alea 40 C, intru in masina, si dau drumul la aerul rece care o sa imi sufle direct in "ceafa"... in fine intelegeti ideea... Am ceva probleme reumatice (sunt tanar dar, deh, asta e viata) si ma gandesc ca nu mi-as dori sa ma tranteasca la pat o zi torida petrecuta in masina cu AC-ul pornit. L.E. Mersi nonel, cred ca incep sa ma conving ca fara AC mai bine raman la Oltcit si ca, desi speram sa ma convingeti voi ca nu-i asa mare pierdere lipsa AC-ului, o sa am mare nevoie de el, chiar daca e vorba de doar cateva (zeci de) zile pe an.
  5. Probabil e doar o greseala de "tipar'. Banuiesc ca, cata30 vroia sa spuna: "masina fara AC nu e masina". Banuiesc...
  6. Adica? Fara suparare, dar nu inteleg ce vrei sa spui. Cum spuneam mai sus, momentan sunt posesor de Oltcit. Pe Matiz nu am mers decat vreo luna acum 2 ani cand am facut scoala (de soferi). Deci nu stiu ce vrei sa spui referitor la becul Check Engine. L.E. Sau poate te-am inteles gresit. Vroiai sa imi spui doar cum sa le deosebesc? Scuze daca despre asta era vorba si mersi pt. pont.
  7. In ceea ce priveste "euro" m-ati cam convins ca optiunea cea mai buna ar fi euro 2. Oricum din cate am vazut Matiz cu euro 2 s-a produs cam pana in 2004 (cred), iar o masina din 2004 nu e veche (parerea mea). In ceea ce priveste AC-ul nu sunt inca foarte hotarat ce sa fac. Ideea am cam prins-o. Mai bine cu AC decat fara. Asta cam banuiam si eu. Nu stiam sigur, pt. ca nu am condus masini cu AC (deci nu am simtit diferenta), dar banuiam. Totusi astept in continuare pareri de la cei care sunt posesori de matiz fara AC (desi am impresia ca nu prea sunt ) despre cum se descurca aeroterma. Probabil ca daca si cei care au Matiz E "klasse" fara AC imi vor spune sa nu fac greseala lor (sa imi iau faca AC), voi renunta de tot la ideea de a cumpara acea masina. Totusi, chiar fara AC imi place mult masina. E impecabila. P.S. Inca o data multumesc tuturor pentru raspunsuri. Un super forum, super promptitudine. Bravo! Si va mai astept cu pareri... L.E. Scuze ca ma autocitez
  8. Va multumesc foarte mult pentru raspunsuri. Faptul ca va multumesc de pe acum nu inseamna ca nu mai poate posta oricine alte sfaturi Uff... parerile de pe aici sunt putin cam... contradictorii (desi balanta cam inclina spre AC). Recunosc ca mi-am promis sa nu mai conduc vreo alta masina fara AC desi in Oltcit nu pot sa spun ca ma murit (nu pentru ca ar fi avut ea vreo protectie divina impotriva caldurii ci pt ca, deh, Oltcit - la ce consum avea, de fapt inca are, nu prea am facut multi km cu ea - am prins doar o vara), dar imi amintesc ca asta vara, lasata la soare o juma de ora si era ca in cuptor in ea. Asa ca, normal, si eu as inclina sper Matizul cu AC. Dar citind mai multe discutii pe diverse forumuri, m-am cam speriat de bisnitari, si cum prea priceput nu sunt la masini si nici nu am vreo cunostinta "doxa" de mecanica auto, mi-e cam teama sa nu ma fraieresc. Sa nu iau vreo masina care arata bine, se misca bine, dar are cine stie ce bube pe care eu cu ochiul meu de "profan" nu le pot sesiza. Sau are saraca 100.000 km in spate si eu o iau la pret mare ca "cica" are cateva mii. Ar fi fost solutia ideala acea masina (daca avea si AC) pt. ca, repet, cunosc bine persoana, stiu cum a mers cu ea. E foarte ingrijita masina. Dar uite ca nu are AC si asta imi da mie batai de cap acum... Se pare ca nu prea sunt persoana potrivita pt. a face o achizitie auto second-hand. O prada usoara pt. smecheri as putea zice... Inca sunt pe ganduri... L.E. Si totusi, aeroterma aia cum se descurca? Aer rece nu stie sa bage si ea (vara)? Face cat de cat fata? La Oltcit stiu ca e cam "jaf". Dac ar putea sa imi spuna cineva care are acum un matiz fara AC cum se descurca aeroterma la temp. ridicate...
  9. Va salut. Este prima data cind postez aici si asta pentru ca nu urmaresc decat de cateva zile acest forum. Asta pentru ca deocamdata nu sunt posesor de Matiz (inca am un Oltcit), dar foarte curand voi fi. Am gasit la cineva un Matiz din 2004 cu doar 19.000 km, impecabil. Cunosc persoana, cunosc si masina (a fost foarte bine intretinuta, este ca noua) si in plus as putea sa o iau la un super pret. Problema este ca modelul este Matiz E (e drept are cateva modificari: alarma, inchidere centralizata, super sist. audio, deschidere portbagaj din interior etc.) si nu are AC. 1. Cat de necesar este AC-ul la Matiz? (Cum se descurca aeroterma de pe "E klasse" - iarna pe geruri, vara pe canicula - in comparatie cu AC-ul de pe Matiz) aka. se poate conduce fara sa mori (de frig sau cald) matizul fara AC? Si inca ceva, creste mult consumul cand folosesti AC-ul? Scade mult puterea motorului cu AC-ul pornit? 2. Matizul de care va vorbeam este Euro 2 (cu delcou). Exista diferente de consum, sau mai stiu eu ce alte chestii notabile intre Matizulrile cu euro 2, 3 sau 4? E vreo problema ca e euro2? In concluzie daca m-ati puteti ajuta sa decid daca sa iau acea masina cu cele doua "neajunsuri" (euro2 si fara AC) sau nu si sa incerc sa caut un model mai nou sau macar cu AC... v-as fi recunoscator! Va multumesc anticipat si astept cu mare nerabdare raspunsurile voastre. P.S. Sper sa nu supar vreun moderator cu acest topic deschis aici. Nu am stiut pe unde sa postez.
 

×
×
  • Create New...