Jump to content
Sign in to follow this  
masterbobs

A Venit Frigul... Motorina - Aditivi - Statii?

Recommended Posts

Io iti vin cu fapte concrete si experienta proprie, si tu bagi povesti de-astea nemuritoare.

Las-o naibii de treaba, sau vrei sa faci record la numarul de postari? :lollol:

Share this post


Link to post

Experienta proprie.

 

Motorina de la mol de iarna e prosta ,in Constanta cel putin,octavia mk2 2.0 tdi,nu a pornit la -20,tractoru de 1.9 tdi cu motorina de la OMV alpine diesel,fara probleme.

 

Motorina de lukoil,proasta,mult sulf= fum mult si lenesa.

 

Rompetrol cica are aditivi pentru curatare/consum mai mic,cine stie ce are,dar masina nu o agreeaza,in manual nu se recomanda aditivi in carburant,nici amici posesori de tdi/mecanici la dona,nu sunt incantati de efix diesel.

Cea mai buna motorina in Constanta sa spun e de la omv/petrom.

 

Iar aditivi minune sunt precum o frectie la piciorul de lemn,mai mult strica.

 

@Dj_Dark e prea buna motorina,si nu mai are loc unde sa o arda :) Sa o stapanesti sanatos! :)

Share this post


Link to post

Mda, e de-aia de la mol si parca acu la pornire zdrangane mai tare injectoarele si porneste neregulat in primele 3 secunde, o fi si de la frig :)

Da-o incolo cand n-o mai porni vedem ce are.

Multumesc, masina nu e a mea personal ci a maica-mii dar cum mea nu merge iarna... am imprumutat-o eu pana la primavara :D . Consumul e la jumatate fata de Espero.

Share this post


Link to post

Stie cineva, in afara de Fill and Go, mai exista pe piata romaneasca alte carduri de debit sau ma rog, de credit/ debit, pentru carburanti - persoane fizice?

Share this post


Link to post

@laurentiu83: 2T-ul nu e frectie la piciorul de lemn, daca folosesti carburant ieftin. Doar la motorina "de top" nu am observat nici o diferenta. In rest de acord cu tine cu benzinariile cu distributie nationala, de oriunde ai pune, nu cred ca vei avea probleme. Totusi, bazandu-ma pe observatiile proprii, Lukoil ECTO mi se pare cea mai OK dpdv al zgomotului motorului, performantelor si nu in ultimul rand, al pretului. Nu inseamna ca daca plec la drum ma voi feri de Petrom, Mol sau OMV. Dar am retinerile mele fata de Agip/Eni si altele care au volum de vanzari mic...

 

Cat despre aditivi, atat timp cat exista motorina aditivata si pretul plinului nu depaseste (cu mult) pretul dozei de aditiv, nu merita incercati pe propria piele. Si cu 2T-ul am avut oarece retineri la inceput, dar avand in vedere ca unii au mers timp de cativa ani fara probleme si dovezile inregistrate de cei de pe forumul citroen, am zis sa incerc si eu.

Share this post


Link to post

Eu stau si ma intreb, uleiul ala care arde, credeti ca iese tot pe teaza de esapament? Eu nu cred, o parte din el sunt convins ca ramane pe internele motorului si pe turbina sub forma de crusta. Acum fiecare cum stie insa eu unul nu-mi risc turbina si alte chestii pentru o pompa de motorina.

Am avut motor care "papa" ulei si stiu ce am gasit in el cand l-am desfacut ;)

 

PS Merg masinile prea bine si nu aveti altceva mai bun decat sa experimentati? De acord cu Tommy aici, daca producatorul nu zice nimic atunci nu bag, indiferent de "impresiile" mele ca motorul se aude mai frumos...etc.

 

Parerea mea.

Share this post


Link to post

Tocmai mi-am procurat si eu un tractoras (corsa 1.3 cdti) Sh 2004 75.000 km. Nu are mult (o am din noiembrie si am facut cam 5000 km pana acum) insa masina a vazut motorina "de top" aseara pentru prima data, in rest numai "posirca", deocamdata absolut nici o problema la motor si nu e menajata deloc .

Nu folosesc ulei sau alte minunatii si o sa va tin la curent daca moare ceva. :)

Singura diferenta minora (poate e placebo) cu "posirca" masina nu scoate fum decat subturata, cu asta de top scoate parca ceva la acceleratii viguroase si parca trage un pic mai bine. Mai studiem problema.

 

"Nu te strange?" Ca eu n-as putea. Sunt invatat cu "autobus-ul" :) )

Share this post


Link to post

Dar am retinerile mele fata de Agip/Eni si altele care au volum de vanzari mic...

 

 

Nu trebuie sa ai, la Agip motorina de top este de la Lukoil sau Oscar (import Canada).

Share this post


Link to post

Motorina import Canada? Hai ca am trait s-o aud si p-asta...

Share this post


Link to post

http://www.reno.ro/index.php?showtopic=153459&view=findpost&p=2446789

 

"sal!

tin sa spun ca masina nu are nici o problema, trage ca la inceput dar... aici intervine chestia ciudata... si asta o facea masina cam de noua...mai exact cand dadeam "talpa" cu a 1'a si a 2'a si chiar in trepte mai mari cand dupa un rulaj constant incercam o "forja" lasam o dara de fum in urma mea. nu era de speriat dar se vedea(mai ales noaptea cand aveam alta masina cu farurile aprinse in spatele meu), totusi masina mergea normal, nu ma deranja prea tare...apoi vreo 3 luni am facut naveta cu ea si primeam motorina de la firma, motorina era de la oscar downstream, made in canada(am vazut certif de conformitate)...deci baieti, oricata "talpa" si chinuieli i'am dat motorului, ceredeti'ma ca nu dadea nici un pic de fum, exact ca la o benzinara. acum mi'au dat un logan sa fac naveta, si cu motorina la a mea am revenit sa pun din rompetrol ca inainte...guess what??! iar las "sarpele" de fum in urma mea... repet, masina merge normal, ba chiar mi se pare ca "trage" umpic mai bine cu asta de la rompetrol, dar fumega nene biggrin.gifvoi ce parere aveti?"

 

Ce ne mai place unora sa vorbim asa ca sa ne aflam in treaba, fara sa stim despre ce e vorba...

Share this post


Link to post

Oscar Downstream este o firma mica care livreaza combustibili vrac pentru flote. Masinile lor pot fi vazute la depozitele Rompetrol. Asa ca lasa marmotele sa-si vada de treaba.

Share this post


Link to post

Eu stau si ma intreb, uleiul ala care arde, credeti ca iese tot pe teaza de esapament? Eu nu cred, o parte din el sunt convins ca ramane pe internele motorului si pe turbina sub forma de crusta. Acum fiecare cum stie insa eu unul nu-mi risc turbina si alte chestii pentru o pompa de motorina.

Am avut motor care "papa" ulei si stiu ce am gasit in el cand l-am desfacut ;)

Uleiul pentru motoare 2T este CONCEPUT sa fie amestecat cu motorina si sa ARDA. Cel 4T nu. Iar diferenta de pret intre o pompa de injectie si turbocompresor este destul de mica.

 

 

PS Merg masinile prea bine si nu aveti altceva mai bun decat sa experimentati? De acord cu Tommy aici, daca producatorul nu zice nimic atunci nu bag, indiferent de "impresiile" mele ca motorul se aude mai frumos...etc.

Daca motorul este conceput pentru motorina Euro4 iar tu ii pui Euro5, care nu are aceleasi proprietati de ungere, de ce crezi ca un aditiv pentru acest lucru (uleiul de motor 2T) ar fi un lucru rau?

Share this post


Link to post

Serios?

Atunci de ce oare la pompele Agip, unde scrie originea carburantilor, la motorina de baza scrie Petrom si Rompetrol, iar la cea scumpa, Lukoil si Oscar Downstream?

Daca Rompetrol = Oscar, ce sens avea sa aibe 2 furnizori pentru aceeasi motorina?

 

Eu cred ca poate ai vazut cisternele Oscar, la Petromidia, mai demult, cand Oscar vindeau si benzina.

Share this post


Link to post

Stii cat costa motorina in Canada? Si cat costa transportul cu un petrolier pana in Romania?

Share this post


Link to post

Pai nu ca astia ie jmecheri si o aduce cu autocisterna din Canada sa faca economie.

Prieteni nu exista carburanti care sa fie produsi in alte tari pentru ca e prea scump transportul.

Mol tot de la Petrom/OMV ia carburantii.

Se stie ca trei din vanzatorii de carburanti au rafinarii; restul aiu de la ei si le aditiveaza.

Share this post


Link to post

E exact aceeasi situatie cu cea in care rafinariile romanesti prelucreaza petrol din afara Romaniei, adus, da, cu vaporul, pentru ca e mai ieftin (nu adusul cu vaporul ci produsul in sine cu tot cu transport).

Share this post


Link to post

Cam tarziu :( am uitat de thread

 

Cred ca si de la frig si de la motorina

 

Daca porneste e bine.

 

Uleiul ajunge si in intercooler,in turbina,si uneori in admisie.

 

Colegul e funny,import din Canada,sti cat costa un litru in Canada? nu e cheap,iar transportul din Canada in Romania pe petrolier tot nu e cheap/ Baieti de la acel srl sau ce e,ori mint in Documente, ... ..

 

Din ce stiu eu,si am auzit multi vorbind, doar OMV Alpine Diesel e adus din Austria.

 

Dar carburantul poate e produs dupa specificatiile MOL ?

Edited by ZDN

Share this post


Link to post

Uleiul pentru motoare 2T este CONCEPUT sa fie amestecat cu motorina si sa ARDA. Cel 4T nu. Iar diferenta de pret intre o pompa de injectie si turbocompresor este destul de mica.

 

 

Daca motorul este conceput pentru motorina Euro4 iar tu ii pui Euro5, care nu are aceleasi proprietati de ungere, de ce crezi ca un aditiv pentru acest lucru (uleiul de motor 2T) ar fi un lucru rau?

Ba sa avem pardon, uleiul 2T e conceput sa fie amestecat cu BENZINA si apoi sa arda. Toate motoarele 2T pe care le stiu (Trabant, Wartburg, Mobra, etc), cam merg cu carburant care se aprinde la scanteie. In motorina poti sa-ti stingi tigara.

 

Motorul este conceput sa mearga si cu motorina pentru normele 6, 7 si cat vreti voi, asta pentru ca in tari mai cu apa calda se comercializeaza carburanti de norma euro 5, 6, etc, mai repede decat in Romania. Producatorul unei masini e constient ca masina aia trebuie sa ruleze 10 ani, timp in care pot sa se schimbe 3 norme de poluare, si nu isi permite sa-si stirbeasca imaginea pentru ca masinile lui vor fi bune de aruncat daca apare o norma noua pentru carburanti.

Si in plus pana acum n-am auzit pe nimeni sa se planga ca i-au picat injectoarele de la motorina "slaba" din Germania.

 

Dar deh, intr-o tara in care cainii vagabonzi sunt declarati monumente ale naturii, unde se mai crede in Dumnezeu, biserica si vrajitorie, unde zvonurile de cod rosu de la coltul blocului sunt mai credibile decat informatiile oficiale de la statiile meteo, nu ma mira ca sfaturile de la nea Vasile de la Mecanizare sunt mai credibile decat ce scrie producatorul in manualul lui de service.

 

Din partea mea, puneti fratilor ulei 2T in motorina, ca sa nu ramana producatorii cu el pe stoc dupa ce se dau Trabanturile la Remat, puneti Metabond si DuraLube in motor ca sa traiasca americanii, puneti carton la radiator ca sa se buseasca electroventilatoarele, puneti ulei in praguri si portiere ca sa arate masina mai rau decat dupa o cura la salina, scoateti antigelul vara din motor si puneti apa ca "raceste mai bine", etc, etc, doar sunt masinile voastre, si trebuie si service-urile sa manance si gura lor ceva de pe urma fraierilor care isi distrug cu buna stiinta masinile.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

In motorina poti sa-ti stingi tigara.

Si in benzina la fel.

 

In rest sint de acord cu ce ai spus dar lumea nu se lasa.

Share this post


Link to post

Ba sa avem pardon, uleiul 2T e conceput sa fie amestecat cu BENZINA si apoi sa arda.

Absolut, greseala mea. Accentul vroiam sa-l pun pe "conceput sa arda", nu cu ce se amesteca.

 

Si in plus pana acum n-am auzit pe nimeni sa se planga ca i-au picat injectoarele de la motorina "slaba" din Germania.

Intamplator, chestia cu ulei 2T in motorina nu a pornit pe plaiurile mioritice.

Ia vezi aici:

http://www.freel2.co...m/topic878.html

Edited by ALiCE

Share this post


Link to post

Inca unul care face misto de cei care acopera grila radiatorului iarna.

In conditiile in care exista masini noi, (ex. Bmw, Ford), la care grila radiatorului este prevazuta cu clapete care se inchid la frig; la alte masini, tot recente, de ex Citroen, Skoda, etc, exista astfel de accesorii de origine care se pot monta

C4: post-1380-0-18077900-1328439758_thumb.jpg piesa 16

C5: post-1380-0-60183100-1328439781_thumb.jpg

Octavia: post-1380-0-46163000-1328440351_thumb.jpg

 

Iar faza cu defectatul electroventilatorului e ABSOLUT hilara. Adevarul ca si porneste ventilatorul ala des de tot, la temperaturi la care motorul nu reuseste sa ajunga la regimul termic normal de functionare.

 

Eu mi-am pus la Clio banda adeziva, pentru ca nu am gasit nici ecran de plastic nici husa post-1380-0-92800600-1328440064_thumb.jpg , asa cum exista in tarile civilizate.

 

Si da, se simte, bine de tot, motorul se incalzeste mult mai repede, si am si eu caldura in masina, cat de cat. Efectul este cu atat mai pronuntat cu cat e mai frig, deoarece aerul la - 10 grade nu mai intra pe acolo sa raceasca blocul.

Edited by balanel

Share this post


Link to post

Carton la radiator se pune doar la masinile la care ventilatorul e actionat mecanic de arborele cotit si functioneaza continuu cat este pornit motorul. Asta pentru ca respectivul ventilator sufla aer continuu pe motor, indiferent daca acesta e rece sau cald.

La masinile cu electroventilator, acesta este oprit pana cand motorul ajunge la temperatura de regim si putin peste ea, prin urmare aerul nu mai sufla pe motor cat acesta este rece, ci cand este cald. Electroventilatorul ajuta la controlul temperaturii motorului si implicit la scaderea consumului.

Ecranul de calandru se monta la Oltcit deoarece toata racirea motorului se baza pe ventilatorul cu 9 pale actionat de arborele cotit, iar alt control al regimului termic al motorului nu era, prin urmare, ecranul de calandru mai limita din aerul rece ce intra in motor si crestea temperatura de lucru a acestuia.

In regim urban, la mersul cu 10-20 km/h cantitatea de aer care intra la motor este insignifianta ca sa influenteze temperatura acestuia, nu mai vorbim ca si radiatorul insusi obtureaza o parte din acest debit, un motor diesel oricum se incalzeste greu pentru ca are pierderi de energie prin caldura mult mai mici decat motorul pe benzina.

La Matiz de exemplu, la -25 de grade afara, mi se racea motorul cand stateam la semafor, nu pentru ca nu aveam carton la radiator (care oricum era inutil cand stateam pe loc), ci pentru ca tineam ventilatia la maxim, iar antigelul din motor era racit prin caloriferul de clima de aerul rece ce intra in circuitul de climatizare. Cum cresteam turatia (adica plecam de pe loc), motorul revenea la temperatura normala.

In plus, daca pui carton in fata electroventilatorului, cand acesta functioneaza, practic il fortezi sa creeze vid, lucru ce poate duce la arderea sigurantei lui in cazuri fericite sau la arderea bobinajului motorului acestuia in cele mai nefericite. Crede-ma ca am avut cazuri.

 

Ca fapt divers, cu ani in urma am pus si eu carton la radiator la Matiz si am vazut ca nu avea nici un efect.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Am astupat doar partea de sus, nu si cea de jos.

Eu parcurg 20 km x 2, adica dus-intors, in afara localitatii.

Ventilatorul porneste foarte putin acum, doar cand dau pe functia de dezaburire. Si cred ca are destul aer de jos. Oricum la frigul asta, nu cred ca se poate incinge asa rau incat sa sa arda.

 

Totusi ce parere ai de pozele de mai sus? Din moment ce sunt accesorii de origine, nu crezi ca s-au gandit la riscul arderii ventilatorului?

Iar ultima poza chiar si pe mine ma mira. La o asa masina, te gandesti ca are sub capota un monstru de motor, care sigur baga destula caldura in habitaclu. Daca totusi au pus acea husa, ma gandesc ca e vorba de ceva legat de regimul termic al motorului.

Share this post


Link to post

Din ciclul 'am carton si-mi pun 2T':

 

Mai, da' magneti pe conducta de fuel nu puneti?

Edited by hitman

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...