Jump to content
Sign in to follow this  
masterbobs

A Venit Frigul... Motorina - Aditivi - Statii?

Recommended Posts

La autonomiile pe care le au dieselurile de obicei trebuie sa fii prea delasator ca sa fii nevoit sa alimentezi de la vreun no-name. Si la Megane am autonomie de 700 de km minim cu un plin, si cu Matizul am reusit pe vremuri un Galati-Sibiu-Predeal cu un plin (cred ca ajungeam si pana la Ploiesti).

Eu am o regula la drumurile lungi: cand ajung cu rezervorul la sfert, deja caut sa alimentez.

 

Cat despre calitatea carburantului sau temperatura la care ingheata, etc, sa nu uitam ca sunt puzderii de masini de flote care sunt obligate sa alimenteze de la anumite statii (ca doar acolo au cardurile de carburant) cu cel mai ieftin tip de motorina. Si cu toate astea n-au niciunele probleme cu pornirea sau cu sistemele de injectie, cum au unii utilizatori casnici, care se jura cu mana pe inima ca n-au pus mana pe canistra sau palnie, dar rezervorul e murdar.

Ca exemplu, MCV-urile politiei rutiere au carduri la Petrom, Arabesque au carduri la MOL, masinile lui Orange (alea cu DLG, FTR, etc) au carduri la Lukoil, etc, si cu toate astea masinile alea merg bine pe orice vreme, nu isi mai bate nimeni capul de unde sa alimenteze cand e frig afara.

 

Iar la un diesel care nu porneste la prima cheie la rece trebuie verificate in primul rand bujiile incandescente, si abia apoi daca a inghetat motorina in filtru. Multi ignora bujiile de preincalzire (cunosc puzderie de cazuri), si apoi vin si dau vina pe o benzinarie sau alta.

Caz de motorina inghetata am avut o singura data iarna trecuta, intr-adevar, au fost mai multe, dar a fost dupa cea mai friguroasa noapte, la -24 de grade daca nu ma insel, si totusi masinile au ajuns pe rotile lor pana la service. La -10,-15 grade n-am intalnit asa ceva.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

De fapt , motorina nu ingheata.Primul afectat de frig ,unde se depune parafina prima data este filtru de motorina. La turisme, filtru fiind sub capota(mai cald),sunt putine sanse sa se faca depuneri de parafina. Oricum , pentru noptile friguroase asigurati-va ca aveti o cantitate mai mare de motorina in rezervor.

Share this post


Link to post

@Mircea ,cu Oscar Downstream ai incercat?Motorina livrata de pe o zi pe alta,termen de plata de cca 20 zile,pompa lor.Noi ii folsim de cam 3-4 ani si nu am avut in nici o iarna probleme cu utilajele in fabrica din cauza motorinei.Si pretul e putin mai mic dect la granzi.

Share this post


Link to post

La mine statistica alimentarilor arata cam asa: 80% de la Rompetrol, ocazional Mol, Agip si OMV. N-am observat diferente supernotabile; preferinta mea este totusi Rompetrolul. N-am avut probleme cu inghetarea motorinei in nicio iarna.

Totusi, dupa 5 ani (peste o luna) de tractoras, eu m-am cam linistit cu dieselul. Ma pregetesc de-o benzinara (din nou).

Share this post


Link to post

Ei, oamenii din greseli invata. :P

Share this post


Link to post

Nu chiar. La vremea respectiva NU era o greseala (asta e valabil pentru multe decizii care par greseli mai tarziu :P ).

Intre timp s-au mai schimbat lucrurile, si in ceea ce priveste preferintele, si referitor la situatia economica (fa o comparatie intre pretul motorionei dec 2005 - dec 2010).

Ca sa nu mai vorbesc ca am trecut si eu prin glorioasa si mult-consumatoarea de comentarii experienta epopeica "probleme cu EGR-ul si schimbarea lui; curs practic".

Share this post


Link to post

Egr-ul pica de la mersul subturat si preponderent urban, cand se umple de funingine, nu mai poate functiona corect si se duce bobinajul motorasului. Am avut masini care au schimbat un EGR in primii 50 de mii de km, si am avut si caz de masina care la 540 de mii de km il avea pe cel original.

Oricum, si eu raman pe benzinare, mai ales ca planuiesc sa nu mai folosesc masina decat cand am ceva voluminos de carat, concedii pe distante mai lungi, etc. Carburantul in Ro tinde sa devina precum tigarile, accizat atat de mult incat sa ajungi sa nu-l mai cumperi.

  • Like 1

Share this post


Link to post

"Picarea" EGR-ului e o problema arhi-cunoscuta la Corsa C. Eu am fost avertizata de mult, chiar ma mir ca i-a trebuit atat :) . Vestea buna e ca se intampla doar once in a lifetime, adica o data la 250-300k km. In mod sigur n-o voi tine atat.

Timp de 5 ani, am bagat foarte putini bani in ea. Abia acum incep micile probleme insa; saptamana viitoare, cand fac revizia, schimb si capete de bara, rulmenti, etc.

 

Acum nu mai scoate fum, la ce turatii a vazut motorasul ala de curand, nu mai are de unde :) .

Edited by iulia

Share this post


Link to post

Cred ca indiferent de ce motorina folosim, e bine sa avem un aditiv antiinghet, pe care sa-l punem in rezervor odata ce temperaturile scad sub minus 20 grade. Eu am unul de la un producator american, ma cunoscut pe piata noastra dupa numele care contine o adunare. Sunt precaut, mai ales ca am si o bujie arsa.

 

Din pacate EGR-ul si DPF-ul fac probleme la toate dieselurile moderne, conduse mai mult prin oras. In special la cele incepand cu euro 4, unde actiunea EGR este mult mai agresieva decat la euro 3. Cum filru de particole nu am, am dezactivat de ceva timp EGR-ul din soft, exact cand problemele au inceput sa apara, astfel ca acum stau linistit. Sigur ca inainte de asta am facut o curatare "cu raspundere" a valvei, ca sa fiu sigur ca se inchide bine.

Share this post


Link to post

Din pacate cunoscutul producator american de care pomenesti nu este cunoscut decat in Romania. Am dat mai demult un search pe net ca sa vad cine sunt si ce parerea au americanii despre ei si nu am gasit nimic. Eu tare cred ca sunt niste stifturi turcesti cu sediul administrativ in SUA (si asta in cel mai bun caz).

 

Decat sa dai banii pe aditiv mai bine bagi motorina mai buna. Eu am facut un calcul si mi-a dat seama ca nu prea merita:

- un flacon de aditiv 2+2 este aproximativ 15RON, de multe ori e chiar mai scump.

- motorina Euro 5 Diesel (-15 grade) de la Petrom era 5.04RON pe 1 ianuarie.

- motorina Top Nordic Diesel (-25 grade)de la Petrom era 5.24RON pe 1 ianuarie.

- Eu pun cam 60l la un plin => daca pun Top Nordic Diesel ma costa cu 12RON mai mult la plin, deci ies mai ieftin decat daca pun aditiv. In plus motorina mai buna are si aditivi detergenti, deci nu se justifica nici folosirea unui aditiv de curatare.

 

Eu pun ulei 2T pentru ca e cea mai ieftina solutie de aditivare a motorinei pentru a asigura ungerea pompei de injectie. Daca ar baga astia un aditiv care sa faca chestia asta cu siguranta as renunta la uleiul 2T.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pai si daca scade mai jos de -25 ce faci?

 

Berkebile e printre cele mai bune merci, dupa parerea mea, de produse de intretinere auto.

Am de la ei carb cleaner, curatator frane, red grease, spray contacte, si altele.

Mai mult decat atat, am vazut ca la service autorizat Renault, unde merg eu, se foloseste.

 

Si eu merg doar cu motorina aditivata (ECTO in cazul meu), dar nu stiu cat timp imi voi mai permite, la preturile care sunt :(

Share this post


Link to post

Pai daca ai fi citit ce face motorina aia... asa cum ai dat link catre lukoil... poate ai fi vazut ca motorina de -15 rezista la minim -15 grade, practic ea rezista la temperaturi mult mai scazute. Iar iti dau exemplu cazuri concrete cu masini care alimenteaza cu motorina normala de iarna - aia de -15 cum zici tu - fara aditivi, fara plusuri si alte gogosi din astea de marketing si care au pornit bine merci la -27 si chiar -30 gr celsius... Foarte important la dieseluri este ca iarna cand sunt temperaturi extrem de scazute sa fie rezervorul cat mai plin, pentru ca problema motorinei in general la temperaturi extrem de scazute este gelificarea ei, mai exact a parafinei din compozitie. Cu cat cantitatea de motorina din rezervor este mai mare, cu atat riscul de gelificare este mai mic.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Oare de ce cei care merg cel mai putin cu masinile isi fac cele mai mari griji referitor la motorina iarna, iar pe cei care merg mult ii doare la bascheti?

Share this post


Link to post

Pai si daca scade mai jos de -25 ce faci?

 

Berkebile e printre cele mai bune merci, dupa parerea mea, de produse de intretinere auto.

Am de la ei carb cleaner, curatator frane, red grease, spray contacte, si altele.

Mai mult decat atat, am vazut ca la service autorizat Renault, unde merg eu, se foloseste.

 

Si eu merg doar cu motorina aditivata (ECTO in cazul meu), dar nu stiu cat timp imi voi mai permite, la preturile care sunt :(

 

Am dat un search dupa Berkebile si intr-adevar am gasit un site oficial unde dau o adresa din SUA. Totusi pentru o companie mare site-ul arata groaznic, pare facut de un pusti de 10 ani fara experienta :D . Ma rog, nu poti sa judeci o companie dupa un site, desi este cartea ei de vizita.

Si eu am folosit spray-uri de toate neamurile de la 2+2 (contacte, carb cleaner, motor flush, silicon rosu etc) inca de pe vremea Daciei. Insa acum in afara de spray-uri si silicon rosu nu as mai risca... Spray-urile au o compozitie simpla bazata pe un solvent puternic care indeparteaza depunerile. In principiu nu prea are ce sa dauneze pentru ca folosesti cateva jeturi o data pe an. Aditiv de ulei de motor si carburant nu m-as risca sa folosesc, insa este doar parerea mea. Este probabil ca unele persoane sa observe efecte bune in urma aditivarii, dar in momentul de fata sunt mai multi care spun ca nu au observat nimic decat cei care spun ca au simtit o imbunatatire majora.

 

Foarte interesant mi se pare topicul acesta unde un tip a monitorizat motorul cu si fara ulei 2T. Masinile sunt Citroen C5-2, ambele cu filtru de particule. El a dorit sa vada daca 2T-ul infunda sau nu DPF-ul. In 4000km se pare ca nu s-a intamplat nimic rau, ba mai mult, filtrul s-a regenerat mai rar. Din pacate pozele cu log-urile de diagnoza nu se mai vad, dar macar a ramas textul cu concluziile:

http://www.peugeotclubromania.ro/forum/threads/15915-2-stroke-oil-ptr-diesel-amp-FAP

Share this post


Link to post

Da, am citit si eu acolo, si prin multe alte locuri de pe net.

Am inteles faptul ca toata lumea este se acord ca face bine la pompa de injectie.

Ramane insa o intrebare, legata de efectul uleiului 2T asupra injectoarelor. Unii zic ca ar avea efecte negative asupra celor de pe masinile mai noi, care au injectoare piezoelectrice.

 

Atat as vrea sa ma lamuresc. Mai mult, n-am treaba: filtru de particule nu am, EGR-ul e inchis de mult, iar fum ca sa infunde catalizatorul nu este, acum dupa rescrierea softului scoate mai putin fum masina decat scotea standard (la rescriere s-au modificat si alti parametrii la masina, nu s-a inchis doar EGR-ul).

Share this post


Link to post

Eu unul n-am vazut dci de renault fara FAP sa nu scoata fum la accelerare. Si din cate stiu eu - Laur poate confirma sau infirma - dci-urile au injectoare piezoelectrice delphi...

 

 

Share this post


Link to post

Aseară, în timp ce mă îndreptam spre casă, văd că-n bord începe să licăre becu' de la motorină. Mă-ndrept spre staţia de la care alimentez de obicei.. numai că, acolo, era coadă (probabil cei care au făcut protest zilele trecute, încercau să recupereze). Fiind 21:45, şi având chef de "o tură", mă gândesc că-mi ajunge motorina să mă învârt niţel prin oraş, până pe la 22:30-23, urmând să alimentez atunci (în speranţa că-i staţia liberă). Dacă tot am decis să mă plimb/rămân în oraş, mă îndrept spre un centru comercial (aflat în cealaltă parte a oraşului) să-mi cumpăr o cafea. Ca urmare a unei alegeri neinspirate de traseu (ai zice că de când cu protestele astea pentru ieftinirea combustibilului sunt din ce în ce mai puţine maşini pe stradă; ei, aş, e aglomerat şi la 10 seara :mrgreen :) am ajuns acolo după ora închiderii.. Fac stânga'mprejur şi trec pe lângă un mare "automat" de cafea (iniţial aşa am crezut, adormit cum eram). Lucky me.. iau cafeaua şi când să mă urc în maşină văd şi un furtun "suspect". Mă uit mai bine şi constat că era "aer pt. roţi". Deja am devenit atent/interesat.. pe o latură descopăr o zonă de plătit facturi, şi pe alta - 3 pompe de alimentare. 2 pt. benzină şi una de dizăl.

Repoziţionez maşina, aleg varianta de plată -cash- (cealaltă, evident, e -cu cardul-), bag banu' şi alimentez. Oarecum reticent, am ales să alimentez doar de 100 lei (1/3 de rezervor), urmând să caut, pe net, mai multe informaţii privitoare la originea carburantului.

Din cei 20l alimentaţi am ars vreo 10. Ca primă impresie.. nicio diferenţă notabilă (în rău, aşa cum mă temeam). Până la 160 (limitarea treptei a 4a) "urcă" la fel ca înainte, ralantiul ok, consumul normal (ştiu că sunt relativ puţini cei 175km parcurşi de la alimentare, pentru a da un "verdict" în această privinţă, totuşi raportat la modul cum au fost arşi cei 10l sunt f. mulţumit). Preţul e de 4.9 lei/litru.

Intenţionez să fac plinul, deseară.. aşadar, ceva experienţe legate de combustibilul vândut în staţiile AutoMat? Are cineva idee de provenienţa lui?

Pe site-ul Bioromoil văd că zic ceva de biodiesel ...

Share this post


Link to post

Foarte interesant.

Pe cand deschid si o statie in Bucuresti?

 

Carburantul zici ca e 100% biodiesel? Ca am inteles ca poate dauna unor componente si garnituri, la dCi-uri. Din ce m-am interesat si eu mai demult, (ca ma batea gandul sa fac eu biodiesel acasa, dar am renuntat - e prea complicat si costisitor in Ro), ar merge cu amestec, in care biodieselul sa aiba maxim 20-30 %. In plus, daca ar fi doar biodiesel, e cam scump. Nu ai observat la pompa cum se numea? Ceva de gen:

* 100% biodiesel is referred to as B100, while

* 20% biodiesel is labeled B20

* 5% biodiesel is labeled B5

* 2% biodiesel is labeled B2

?

Share this post


Link to post

Nu zic, întreb(am)..

Între timp am mai alimentat o dată şi-am fost mult mai atent la pompă.

Aşadar:

- carburanţii comercializaţi în staţiile AutoMat pot fi/sunt achiziţionaţi de la Rompetrol, Lukoil, Mol

- motorina are cifra cetanică min. 51

- se poate utiliza la motoarele E2,3,4,5

- conţinutul de sulf este de max. 10ppm

- conţinutul de biodiesel este de max 7%

- între 15 noiembrie şi 28 feb. motorina conţine aditiv contra depunerilor de parafină

 

2 poze făcute cu telefonul fix :rolleyes:

Imag005.jpg Imag001.jpg

Share this post


Link to post

Eu nu ma prind care este originea acestor carburanti. Cine ii produce, in ce rafinarie?

Sau e invers, astia de la Biorom ii cumpara de la Lukoil, Rompetrol, etc? Eventual ii amesteca cu biocarburantii produsi de ei.

Share this post


Link to post

Va mai trece ceva vreme pana cand va aparea si la noi in tara. Oricum biodiesel-ul dupa parerea mea nu este solutia la combustibilii fosili, e doar o noua afacere care ia amploare.

 

Trecand peste asta, vroiam sa va spun ca am incercat (mai mult din curiozitate) Sonax aditiv de curatare pentru sistemul de alimentare la diesel. Am zis ca fiind masina luata la SH, sa curat eventualele depuneri din sistemul de alimentare.

In afara faptului ca motorul a devenit mult mai zgomotos (mai ales la rece) nu am simtit nici un fel de imbunatatire sau inrautatire in mers. De la urmatorul plin voi ramane credincios uleiului 2T. Masina a tras bine, dar tragea la fel de bine si cand ii puneam ulei doar 2T (plus ca era mult mai silentioasa).

 

Toate cele bune!

Share this post


Link to post

Cea mai buna veste pentru mine, de mult timp incoace:

1. In sfarsit, vom putea cumpara carburanti care NU sunt produsi in romanica;

2. Vor scadea cel mai probabil preturile la carburanti.

 

"Carburanţii care vor fi comercializaţi în ţara noastră vor proveni de la rafinăria din Turcia, iar, până aceasta va fi gata, benzina şi motorina vor fi aduse direct din Azer­bai­dj­an."

 

SOCAR

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...