Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

In 06-12-2004 Daewoo Benelux a avut recall-uri la kalos si lacetti motoarele 1,4 si 1,6 dohc pentru schimbarea supapelor.Se manifesta prin aprinderea MIL si codul de eroare P300 - multiple misfire.

T1_04012.pdf

Share this post


Link to post
"Paguba" asta ar putea insemna depunere de calamina ca urmare a arderii incomplete, chiar daca apasarea nu este chiar brusca, chiar daca nu se apasa chiar pana la capat, ci doar dincolo de pragul in care ECM se comporta rational ( a se citi PID)?

Regimul descris de mine este digital (apasarea clapetei e brusca), 0 (zero) este Low si 0,75-0,8 este High, chiar daca-i doar blanitza. Raspunsul la semnal treapta este deficitar prin discontinuitate si lipsa de armonie, ca tot facem filosofia chibritului suedez aici. Rationamentul tau sta in picioare, desi, inca nu l-am mai intalnit la cauzele de misfire.

Raspunsul la semnal rampa, chiar accentuata, este suportabil.

 

Cauza din nota de service este cea mai probabila la sindromul Dorel, eroare de proiectare sau de executie (a gresit secretara !).

Share this post


Link to post

Din cate imi dau seama, la baietii aia e vorba de un lot de vreo 1500 de masini. Interesant e ca e vorba de P300, ceea ce e logic daca tinem cont de faptul ca au "gresit" toate supapele.

Din cate imi aduc aminte, toate cazurile despre care am primit informatii de diagnoza aveau P30X, X<>0.

 

Incep sa am impresia ca totusi pana la urma aveti dreptate. La cazuri de genul asta o sa se aplice in continuare schimbarea/rodarea supapelor si nu vom prea afla ce anume a favorizat la unele masini aparitia fenomenului, in timp ce altele merg bine. E totusi pacat, ca poate trageam niste invataminte. Noi sa fim sanatosi.

Share this post


Link to post

Poate fi deci, defect de fabricatie si poate fi si mersul subturat la temperaturi scazute, pe distante scurte, care cauzeaza combustia incompleta (pe baza unui amestec prea bogat) si depuneri pe supape, iar aici sfatul cu mersul "mai sportiv" mi se pare ca e binevenit.

Nu insa si sfatul cu benzina "mai buna": o masina facuta sa mearga cu CO95 nu poate beneficia de avantajul unui CO mai mare - e ca si cum ai arunca bani pe fereastra. Benzinele cu CO mai mare nu ard mai curat, nu curata motorul, nu se consuma mai greu si nici nu dau putere mai mare decat daca sunt puse in motoare modificate penrtu asta: am citit aici: http://www.superchargersonline.com/content.asp?ID=105

Share this post


Link to post

in cazul accelerarii violente, la injectia pe benzina nu are loc acelasi fenomen ca la diesel?

(ardere incompleta, vizibil fumul pe esapament)

in caz afirmativ.. nu inseamna o pierdere de lucru mecanic?

Share this post


Link to post

Ceva mai devreme reclamam oarece probleme: ei bine, nu vreau sa vorbesc intr-un ceas rau dar cred ca au trecut!! :banana: Dimineata nu mai tremura, porneste normal si isi tine turatia normal.

Oricum, o problema sigur a fost. Nu stiu cum de s-a remediat, nici nu stiu ce a avut, dar... Totusi, cred ca un rol pentru remediere l-a avut si schimbarea stilului de condus: inainte, cum plecam de pe loc schimbam a doua si de dragul unui consum cat mai mic, aveam grija ca turatia sa nu fie prea mare (adica maxim 2500 ture). Acum, o tin intre 2000 si 3000 cu oarece depasiri de plan :redface: . Si-a schimbat mersul, motorul parca este mai fericit, dar ceea ce este cel mai important este ca nu mai tremura si nu mai are probleme cu relantiul dimineata.

O constatare stranie, totusi: consumul, desi motorul este mai turat, nu a crescut!!! - a ramas acelasi! Nu stiu cum vine asta, pentru ca cel putin mie, teoretic, mi s-ar parea firesc sa fi crescut.

 

Acum, eu nu sunt specialist, dar, va intreb daca nu cumva problema ar putea veni si de aici: masina pana ajunge la utilizator, este "frecata" de colo colo pe distante scurte si pentru putin timp. Adica, motorul nu are timp sa se incalzeasca, iar calculatorul "invata" un regim care este gresit. Odata ajunsa la utilizator, masina trece la un regim de exploatare care nu-i este cunoscut calculatorului, ba chiar mai mult, se "bate" cu ce a apucat el sa invete. Cineva mai sus spunea ca ar trebui resetat ecm-ul la dealer inainte sa-ti dea masina, operatiune care insa nu se face.

Ma gandesc ca asta ar putea fi o cauza.

Daca problema ar veni de la arcuri, supape, etc. de ce nu apare la toate masinile?

Probabil ca nu este o greseala a GMDAT ci doar un concurs de factori!

Share this post


Link to post
- scanteie "proasta" (defectiuni in sistem sau bujie prea rece). La acest ultima cauza se poate ajunge si cu o bujie buna, ca indice de temperatura, dar si la o temperatura de lucru prea mica (< 450'C) datorata unui rulaj subturat (< 2000 rpm) sau a unui rulaj prelungit fara sarcina ( < 3000 rpm !!! ). Acest lucru reiesea dintr-un grafic de la NGK, adica ceva de genul rulajului urban la ore de varf de la noi;

- "variatie a pachetului de aditivi la benzinele reformulate" (traducere aproximativa) ?!

Deoarece vad ca postarile anterioare fie ca nu sunt citite, fie ca nu sunt crezute, ma vad obligat sa revin prin autocitare. Din motive independente de vointa mea nu am acel grafic de la NGK la indemouse acum, dar promit ca-l voi posta cand conditiile permit. Din el si din documentatia de la producatori rezulta fara tagada ca rulajul in sarcina sub 2000 rpm si rulajul liber (in gol) sub 3500-4000 rpm (adica in 99,9% din cazuri de ralanti) produce o temperatura la bujie sub 450'C, adica sub temperatura de autocuratare !!! Acest fapt scade capacitatea lor de a oferi o scanteie mare si vioaie. De care alt pretext de misfire mai este nevoie la cilindru ? Daca despre mersul subturat ( < 2000 rpm) s-a tot discutat, despre obiceiul de a scoate motorul din sarcina in locul franei de motor la vederea in zare a unui semafor pe rosu am vazut ca multi isi fac un titlu de glorie din acest stil. Acest stil + conditiile de trafic din urban la orele de varf duc la excursii zilnice de sute de minute in ralanti. Daca macar una data pe saptamana, in weekend daca exista, nu se face o excursie substantiala peste turatia la care bujiile se autocurata, factorul de risc nu se inlatura, iar calamina se depune sutime cu sutime.

Stiu, pentru unii vina o poarta instructorii care au creat un reflex gresit in dorinta de a rezolva problema lor mai usor, dar altii o fac constient, in dorinta de a proteja motorul si a obtine un consum redus.

Share this post


Link to post

Mda, recunosc ca merg al dracu' de subturat (nici nu vreau ca sa va spun :D ), dar in fiecare zi trag o scurta "curatare de seara" in pasajul de la Lujerului. Sa zicem ca e vorba de circa 500m la 25 Km, adica 2%, ceea ce Blue Shark zice ca-i place (dar sa nu-l sacai prea tare ;) ).

 

Tolin, pai ce sa mai citim? Am citit, credeam ca se inchide :D

 

Nexxus, si eu care ziceam ca tu esti mai... spontan la pedala (fie vorba intre noi, eu zic ca-l cam dezorientezi ;) )

Share this post


Link to post

Abram Burel, dupa ultimele constatari personale, DA acum sunt muuuuult mai spontan la pedala!!! Si, vorba lui tolin, decat subturat si cu probleme la diverse, mai bine turat (putin mai mult) si mai bine pentru masina - motorul se simte mai bine asa!!

Share this post


Link to post

Poate ca ma lamureste cineva ce vrea sa insemne: "variatie a pachetului de aditivi la benzinele reformulate" ? Benzinele de CO>=98 de la noi sunt benzine reformulate ?

Share this post


Link to post

Ma scuzati daca nu am fost suficient de atent, dar am si eu o intrebare : problema asta a aparut numai la motorul cu 16V ?

Share this post


Link to post

Am promis acel grafic care ilustreaza relatia dintre temperatura bujiei, turatia motorului si sarcina lui. Plaja de temperatura pentru functionarea optima a bujiilor este 450'C - 900'C. Din graficul dreapta-jos rezulta ca temperatura minima in sarcina se obtine doar peste 2000 rpm, iar in gol doar peste 4000 rpm. Asa ca circulatia indelungata cu motorul "in gol" sau "in sarcina", dar sub 2000 rpm cauzeaza la bujii si de aici, la tot procesul de combustie. Facand o analogie, probabil ca, depunerile pe supape urmeaza acelasi regim.

post-402-1139124365_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Adica, in concluzie, daca pui niste bujii care au o temperatura optima de functionare mai joasa, pot merge subturat cu 1.4 - 16v fara probleme?!?!

Share this post


Link to post

Check engine strikes again :( .

La mai bine de 2 luni de cand am fost cu masina-n service si, mi-au resetat ECM-ul, check engine-ul mi s-a aprins din nou azi. Coincidenta sau nu, cu doar 2 zile inainte schimbasem benzina. Din Decembrie si pina acuma am pus doar MOL de 95' iar alaltaieri i-am pus MOL 98.

Manifestarile ... tipice. Ieri dim. a inceput sa tremure cand am pornit-o, iar dupa-masa la fel. Ledul a inceput sa palpaie doar azi cand am plecat de la firma iar seara cand am plecat in oras s-a aprins de tot.

O chestie interesanta nu stiu daca e si relevanta ptr ceva. A trebuit sa plec cam 12 km si vazand ca ledul sta aprins am tinut-o in ture 4.000-5.000. Dupa cca. 3-4 km ledul nu a mai stat aprins ci a inceput sa palpaie din nou.

Share this post


Link to post

Cealalta masina din familie, adica un Kalos sedan 1,4 16V a trecut pragul de 10.000km (cu mine la volan :P ). Ma duceam cu ai mei la rude la tara. Dupa 10km incepe sa palpaie intermitent check engine, apoi peste vreo 2km a devenit permanent, iar dupa alti cativa km s-a stins. Era undeva in jurul orei 8 dimineata. Mentionez ca masina a pornit ok la prima cheie, fara tremuraturi.

 

La intoarcearea acasa am pornit masina, totul ok, dar check engine nu s-a stins. Am oprit motorul si l-am pornit din nou peste vreo 5 minute aceeiasi chestie. Am ajuns acasa cu martorul aprins continuu.

 

A doua zi tata s-a dus la service, iar cand a venit acasa a zis ca au inlocuit ceva supape.

 

Later edit: Masina a fost alimentata cu benzina Mol 95 in 90% din cazuri, rareori altceva!

Edited by AAdorjan

Share this post


Link to post

@Lucian Exact asa a facut si la mine la inceput !Cred ca ai aceeasi problema ca si la mine !

Ia intreaba la service !

Bafta multa

La mine de cand s-a umblat la supape e brici , nici o problema , iar motorul merge excelent!

Share this post


Link to post

@hawkeye

In urma cu vreo 2 saptamani jumate ne spuneai ca ai scos jumperu si ai comutat pe CO91. Au aparut efecte negative, sau masina se comporta la fel ?

@body

Cand ai lasat masina la service ai mers la risc, sau ai insemnat injectoarele si alte componente care puteau fi schimbate de ei fara sa-ti dai seama?

Share this post


Link to post

Nu am pus nici un semn , am "vb" cu un mecanic de acolo , intelegi tu !

Share this post


Link to post

referitor la switch-ul de co91:

 

la consum nu prea pot sa ma pronunt deoarece cu ambele masini am facut drumuri mixte. totusi, tind sa cred ca a scazut, dar nesemnificativ, maxim 0.5. una din ele a scos cam 8.5 consum mixt (jumate afara, jumate bucuresti) iar cealalta un timid 9.

dupa ce o sa fac vreo 2-3 consumuri exclusiv bucuresti revin cu date.

 

ca regim urban de mers par a fi putin mai sportive si sar mai repede in turatie (si viteza bineinteles).

 

efecte negative nu am vazut, benzina numai mol 95 (intr-una din ele mai intra cam o data pe luna si rompetrol 95).

Share this post


Link to post

Engine Check

 

Sambata seara mi se parea mie ca masina are un tremurat usor, dar nu i-am dat atentie, am zis ca sunt eu prea atenta si exagerata.

 

In dimineata asta, am plecat cu ea la servicu, Tineretului-Victoriei. La plecare, dimineata nu avea nimic, am stat pana s-a incalzit cat de cat motorul, nici o problema. Cand am ajuns pe Ion Mihalache am vazut aprins led-ul engine check. M-am speriat, am intrat in panica, nu am fost buna de nimic astazi la serviciu. Speram ca seara cand o sa plec nu o sa se mai aprinda, insa sta aprins mereu. Tremuratul l-am simtit cand motorul era cald. La plecare nu simteam nimic, insa cand am ajuns pe la Universitatii, la semafor, avea un tremur usor.

 

Alimentat cu LukOil, am zis sa folosesc acelasi tip de benzina. Nu am decat 3700km, avand in vedere ca sunt incepatoare mi-a fost cam frica iarna asta sa merg foarte mult cu ea. M-a prins de doua ori ninsoarea saptamana trecuta si am mers mai incet, probabil am subturat motorul. Sper sa fie tot calamina si nu altceva mai grav.

Share this post


Link to post

Eu tot nu inteleg.. mi se pare absolut imposibil ca in 3-4000 km sa se depuna calamina de sa se aprinda becul cel galben si simpatic.

Du-te la tester, dar tare cred ca s-ar putea sa fie doar apa in filtru de benzina.

Sau poate s-au ancrasat bujiile, dar nu ar trebui.

Fa-i o verificare la un service bun, cel putin te vei linisti.

Si de preferat iarna sa nu mergi cu rezervorul spre gol.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...