Jump to content
Sign in to follow this  
zalmoxis

Bujii Matiz - care sint mai bune si de ce?

Recommended Posts

NGK-urile astea cu 3 electrozi sunt super, cica se schimba la 60kkm.

La fel si Brisk-urile cu 3 electrozi, ca sa nu zic ca toate bujiile cu mai multi electrozi au acest regim. Desi, o sa vezi, dupa 30.000 km nu mai sunt la fel ca la inceput, mai ales ca noi facem km acestia mai mult in regim urban. Din experienta proprie si din graficele oferite de unii producatori, peste 15km la bujia cu un singur electrod de masa si peste 30k km la cele cu mai multi electrozi se manifesta uzura si aproape se dubleaza tensiunea necesara declansarii scanteii. La costul redus al acestora, nu merita sa le pastrezi peste aceasta limita pentru ca sansa de misfire se dubleaza.

Doar bujiile cu electrozi din metale nobile si mult mai scumpe se preteaza la un rulaj asa mare, dar pentru acestea trebuie sa ai si o instalatie de aprindere pe masura. Nu este cazul Matiz sau Tico.

 

Bujiile Brisk (tehnologie americana) sunt o alternativa ieftina la NGK-urile japoneze si mai bune ca NGK-urile coreene.

Share this post


Link to post

Mi-am pus azi bujii Bosch Super4, dar dezamagire, motorul tremura mai tare la relanti. Dupa ce am facut o curatare a bornelor bateriei, la prima pornire la rece cu bujiile astea, motorul avea sincope din 10 in 10 sec... scadea turatia, dar relantiul si-a mai revenit dupa ce am dat o tura. La intuneric, uitandu-ma cu atentie am observat la una din bujii, la imbinarea cu corpul motorului un fel de flama, sau arc electric, o luminita...nu stiu sa zic exact ce era. M-am gandit ca ori se vede lumina de la flacara din cilindru, ori face flama pe dinafara. Care sa fie problema? Montare defectuoasa?

Vechile bujii erau Champion, dar mi s-a zis ca nu se comporta bine la functionarea pe gaz, si le-am inlocuit caci intr-un viitor apropiat vreau sa fac conversia masinii.

Edited by vonLeeb

Share this post


Link to post

Ce distanta intre electrozi au, 1,6mm ? Bujiile se cumpara dupa cod, nu dupa marca. Codul spune pentru ce sunt facute, ce gap au. Marca zice ca-s Bosch Super4. Cred ca sunt zeci de tipuri de bujii Bosch Super 4. Oricum, pentru mersul pe gaz iti trebuie o bujie pentru LPG.

Share this post


Link to post

Codul este WR78X, pentru Matiz, asta am cerut. Deci...

Am sunat si la Bosch Romania, si mi-au zis de acolo ca astea se potrivesc cel mai bine la mersul benzina/gaz.

Share this post


Link to post

Am pus vineri la matiz NGK BPR5EY-11 made in japan, 14 lei bucata. Am schimbat mai multe, dar cred ca si bujiile au avut un rol important in cresterea performantelor.

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?act=A...st&id=23691

Iata cum se prezenta una din bujiile Bosch ce le-am avut 29000 de km pe matiz. E destul de curata deoarece am cam forjat masinuta saptamana trecuta.

Urmele de pe electrod nu sunt cumva o dovada ca s-a mers subturat cu masina inainte?

Share this post


Link to post
Matizul euro 3 vine din fabrica echipat cu NGK :D .

 

 

Nu...chiar!!!

Matizul euro trei fabricat pana in aprilie 2005 are bujii Bosch. Abia dupa aia s-au pus bujii NGK si...nu pe toate. Mai precis: daca te uiti cu atentie la Matizurile E vei vedea ca unele au sigla pe portbagaj si unele nu au [-X . Cele care nu au sigla au bujii...Bosch.

 

 

Numai bine

Edited by Gizmo

Share this post


Link to post

Matizul meu a venit din fabrica cu Bujii Bosch, la 30 de mii de km in service a primit tot bosch, iar acum, i-am pus NGK.

S-a mai discutat pe aici de ce s-au montat bujii bosch.

Share this post


Link to post

@Gizmo - Matizul meu de doua saptamani a venit din fabrica echipat cu NGK, am si sigla pe portbagaj :D

Edited by adostar

Share this post


Link to post

Japaneze sau kokoreene ?

Share this post


Link to post

Japoneze de la mama lor. :banana:

Edited by adostar

Share this post


Link to post

Matiz euro 3 se din iunie 2005. Bosch

Share this post


Link to post

Matiz E Euro 3 din octombrie 2005 - NGK

Share this post


Link to post
La intuneric, uitandu-ma cu atentie am observat la una din bujii, la imbinarea cu corpul motorului un fel de flama, sau arc electric, o luminita...nu stiu sa zic exact ce era. M-am gandit ca ori se vede lumina de la flacara din cilindru, ori face flama pe dinafara. Care sa fie problema? Montare defectuoasa?

Cumpara un set nou de fise pentru ca una pierde curent (scanteia pe care o vezi tu).

Share this post


Link to post

Matiz euro 2, an 2004 - Bosch (schimbate la 7000 km). Acum fac revizia la 20.000 (16.000 reali) si o sa le schimb cu NGK.

Share this post


Link to post
Am pus vineri la matiz NGK BPR5EY-11 made in japan, 14 lei bucata. [...]

 

 

De unde le-ai luat?

Share this post


Link to post

Din Galati evident .... =))

Share this post


Link to post

Perfect!

 

Strada si numar, eventual telefon de la magazin. :) >-

 

Ps: dupa numar... "Nr. Inmatr.: B 44 CPU" n-as zice chiar galati... dar tot pe acolo (nu ma refer la distanta).

Edited by SMS

Share this post


Link to post

PS Dar dupa locatie, ce-ai zice? E de la Galati au ba? De leasing auzisi?

Share this post


Link to post

:o fftopic:

locatie = galati

numar masina = bucuresti

 

50% - 50%... oricum am zis ca nu ma intereseaza. Am nevoie doar de adresa+telefon.

 

 

:ontopic:

Ce legatura are discutia asta despre locatie cu intrebarea mea despre MAGAZINUL (eventual TELEFONUL) de unde le-a cumparat???

Share this post


Link to post

Pentru ca ma indoiesc ca te vei duce la Galati ca sa cumperi 4 bujii de 40 ron...

Share this post


Link to post

Eu le-am luat de la pro motor international (str agricultori sect 3) cu pretul de 12 ron/buc. www.promotorinternational.ro pt date de contact

Share this post


Link to post
Pentru ca ma indoiesc ca te vei duce la Galati ca sa cumperi 4 bujii de 40 ron...

 

:scarpin: doar 3... (matiz...) - [sau iau una de rezerva? :D ]

 

[oricum nu ma duceam eu]

 

@Mad MAX: Voi verifica si la aia. Multumesc.

Edited by SMS

Share this post


Link to post
Va salut.Am schimbat bujiile .Dar am observat ca,, nu mai merge cum mergea.'' Nu mai are acel zvic la pornirea de pe loc,nu mai trage la fel.Sa fie doar in inchipuirea mea.De mentionat ca bujiile sunt Champion RN11YCA,cele originale [scoase] sunt RN9YCA tot aceasi marca,si se prezentau destul de bine.Ce sfaturi imi dati. :lavolan:

 

 

La fel si la mine...bine ca in curand ma duc in service la revizie cu ocazia asta bag si NGK BPR5EY-11

Share this post


Link to post

meteor bucuresti - n-are

www.promotorinternational.ro - nu are

 

@stryder: de unde le-ai luat? sau de unde le iei?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...