Jump to content
Sign in to follow this  
zalmoxis

Bujii Matiz - care sint mai bune si de ce?

Recommended Posts

Mi-au venit astazi NGK-urile. Cam greu de gasit, astia baga pe gat numai Champion, despre care pot spune doar atat: rele nu-s dar, dupa ce le-am pus anul trecut dand jos NGK-urile am observat, ca si alti colegi de forum ca s-a puturosit si urla mai tare in ture. In sfarsit, mi-au adus astia de la dealer direct de la mamicutza lor, via Craiova unde inca mai sint pe stoc, made in Japan, cu crestatura aia pe mijlocul electrodului care mi se pare tare utila pe motiv de scanteie. Maine revin cu impresii, azi e sarbatoare mare si nu vreau sa ma fulgere > :) .

PS

Champion 6 lei/buc

NGK 12.5 lei/buc

Share this post


Link to post

Am pus NGK-urile. Impresii: inainte imi pornea excelent, acum porneste si mai bine daca pot spune asa, timpul de invartire a demarorului s-a scurtat la jumatate. Am facut rapid o tura de cartier ca de mai mult nu am avut timp, turat in trepte ca de asta eram curios. Motorul nu mai "rage" dupa cum spuneau si altii pe aici, chestie care m-a "secat" pina acum. Despre cum trage inca nu pot spune nimic, in ultimile 2 zile am condus un Polo care mananca asfaltul dar, am o bordura la intrarea in curte care e si in panta unde mereu domnul se opintea si trebuia sa-l turez, acum a urcat lejer. Inchei spunand ca nu e placebo, din 90 incoace am condus multe chestii, in afara de camioane si simt masina la orice schimbare. Apropo de schimbari, saptamana trecuta am schimbat asa de control si valva PCV, originala dupa 70k. La scuturat asta veche zornaia ca lingura-n cana, asta noua, tzac, tzac, am facut IdleLearn, etc dar parca masinii ii placea mai mult cea veche. Voi face curand niste consumuri la sange si revin cu impresii. Pina atunci cautati NGK :thumbl:

Share this post


Link to post

Schimbat Set Fise Bujii Matiz ( Korea ), 27 lei. Oarecum alta viata, ragetul (cum s-a mai scris) motorului turat peste 3500 s-a redus cu cca. 20%, plus ceva mai multa sprinteneala.

Dupa o saptamana, inlocuit si batranele Champioane RN9YC4 cu niste Bosch Super Plus WR8 DCX (marfa ieftina, 9 lei). Rezultat mai mult decat multumitor, inca un plus de sprinteneala si o noua reducere a vuietului de motor turat. Acum treapta de viteza se poate mentine lejer pana peste 4000.

Bun si pentru topicul Motor zgomotos.

Share this post


Link to post

Salutare!

 

Care stiu unde gasesc sa cumpar in Bucuresti bujii NGK BPR5EY-11 sau NGK BPR5EIX-11 cu iridiu? tre sa duc hamtizu la revizia de 30k, si peste tot pe unde am intrebat imi bagau pe gat champioanele...please help!

Edited by micutu

Share this post


Link to post
La AlPadrino ai încercat? N.Bălcescu, Stefan cel Mare, Calea Şerban Vodă,

 

 

Gata, fusei la ei pe stefan cel mare, si am gasit numai cu iridiu BPR6EIX pe care le-am achizitionat: 3buc - 213RON.

 

Am intrebat care-i diferenta intre acestea si BPR5EIX-11 si mi s-a spus ca acestea ar fi umpik mai reci, si ca nu se va simti nici o diferenta...Voi ce parere aveti?

Share this post


Link to post

Cââââââât? :o Ultima dată când am cumpărat NGK-uri de la AlPadrino, de pe Bălcescu, am dat pe ele sub 40lei...

Share this post


Link to post

no, acum am dat, BPR6EIX merg pe matiz? stie cineva o adresa unde gasesc mai multe detalii despre acest model... ma intereseaza sa vad daca au 1.1 distanta la electrod :)

Share this post


Link to post

Cum nimeni se pare că nu are răbdarea şi timpul necesare căutarii, înţelegerii şi apoi aprecierii unei informaţii bune, mă văd nevoit să readuc în atenţie unele posturi mai vechi, ce au fost omise. Tocmai respectivele posturi au fost cele care m-au determinat să aleg pentru Matizul meu "ieftinelile" NGK BPR5EY-11, pe care le-am achiziţionat la un preţ total de sub 40lei, şi pe care le voi schimba la 15k km.

post#194

post#264

post#266

Mai sunt şi altele, dar sunt convins că citarea lor e inutilă, întrucât întrebările sunt aceleaşi mereu şi se repetă...

Share this post


Link to post

Ms de informatii, le citisem...unele chiar de cateva ori :)

 

Dar mie mi s-a pus pata pe astea cu iridiu deoarece merg foarte mult cu masina in oras si nu sunt genul sa umblu eu la motor...la performate deosebite nu ma astept, le-am luat doar pt durata lor mare de viata si pentru ca am vrut ceva de calitate. De recuperat banii, phai nu ma astept sa se intaple vreodata, dar daca ar fi sa calculez la 90 - 100k Km facand schimbul la buzii odata la 14k-15k(cum ar fi cel mai bine) ar veni aprox 7 schimburi a 3 buc la 11 ron/bucata(atat costa acum...) in 100k km = 231 ron...eu am dat 213 ron si nu imi mai bat capu cu ele...

 

Astept pareri de la cei care au montate, sau au testat asa ceva pe matiji lor cu pareri sau info utile referitor la BPR5EIX-11 sau cele pe care le-am achizitionat eu BPR6EIX. Dupa ce le montez revin si eu cu info/pareri :)

 

Toate cele bune!

Share this post


Link to post

Faptul ca ai pus bujii mai reci pe motorul matizului numai bine nu este. Lasand deoparte cat au costat.

Share this post


Link to post
Faptul ca ai pus bujii mai reci pe motorul matizului numai bine nu este. Lasand deoparte cat au costat.

 

 

inca nu le-am montat, dar in curand le voi monta...argumenteaza te rog!

 

Cei de la magazin mi-au explicat ca nu este foarte mare diferenta, totodata aratandu-mi si pe un grafic; Mi-au explicat ca daca ar fi fost o diferenta majora de la 9 la 5 cum trebuiesc la matiz, atunci ar fi o problema dar asa nu se va simti nimik...nu de alta, dar le dau cu ele in cap! :)

Share this post


Link to post

Am pus si eu NGK (fara iridiu). Fata de Champion (care le-a avut inainte) nu este nici o diferenta. Nici in bine, nici in rau.

Share this post


Link to post
... Eu am folosit si pe Tico si acum, pe Matiz, bujii Denso, care au un canal pe mijlocul electrodului, cu rol de amplificare al scanteii.

Intre amplificare si dirijare este o diferenta foarte mare, in primul rand, energetica. Eu zic sa folosesti al doilea termen in cazul acestor bujii.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare...am si eu un set de fise packard cumparate noi, erau sigilate. Fisele vechi, avea pe ele scrise numere corespunzatoare fiecarei bujii (1,2,3). Acum...fisele noi arata la fel, nu lungimi diferita, pur si simplu la fel, fara a fi numerotate. Cum imi dau seama care vine la locul ei, sau nu conteaza? Eu stiam ca au rezistente diferite nu?

Share this post


Link to post

Va salut !!! sunt proaspat posesor de Matiz ... sunt incantat de acest forum si sper sa aflu si sa imi rezolv unele nelamuriri cu ajutorul vostru mai ales ca nu ma pricep chiar asa bine la masini !!!

In primul rand masina este 2004 are 44000 km ... reviziile facute la zii ( cel putin asa spune fostul proprietar ...dar vad ca nu a avut grija chiar cum trebuie de ea ) in fine maine ma duc la radacini giurgiului pt schimbarea cablului de la cutia de viteze ... cum sunt cei de acolo????

si in legatura cu bujiile pana la urma ce imi recomanda-ti pt ca nu am reusit sa ajung la nici o concluzie !!!! va multumesc mult ... va salut si tot respectul

Share this post


Link to post

NGK si dupa Champion si la final Bosch. Bujii simple clasice, nu iridiu sau altceva... daca e e3, distanta 1.1 :) ...EDIT...daca e e2, 0.8 nu tommy?

*parere proprie si personala.

 

Si totusi legat de intrebarea mea de mai sus un post...pot sa va rog un raspuns? multumesc :)

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Daca e din 2004 nu e euro 2?

De radacini nu am auzit numai de bine ;)

Share this post


Link to post
... in legatura cu bujiile pana la urma ce imi recomanda-ti pt ca nu am reusit sa ajung la nici o concluzie

NGK BPR5EY-11 (gap de 1,0-1,1mm)

Share this post


Link to post

Stiu ca sunt agasant...dar masina parca tremura din ce in ce mai rau... cum sa-mi dau seama cum pun fisele de bujii la un maty E3 tinand cont ca cele noi (packard) sunt egale si arata la fel toate 3, nici o diferenta...cele initiale erau numerotate (1-3) si erau si diferite ca lungime...Multumesc pentru un eventual raspuns...

Share this post


Link to post

Man, e simplu, cum dumnezeu te poti incurca?

Fisele se pun de la stanga la dreapta sau de la dreapta la stanga, cum vrei, prima fisa la prima bujie, a doua fisa la a doua bujie, a treia fisa la a treia bujie.

post-5484-1222929299_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Closhk...stiu cum se pun niste fise...dar m-a indus in eroare faptul ca cele originale erau numerotate si erau de dimensiuni variabile... Astea le-am pus cum mi-a trecut prin cap...arata la fel toate...si stiam ca au rezistente diferite...si deasta intrebam...ca parca prea tremura masina de cand am schimbat fisele...

 

PS: moaaaa ce motor curat :D

Edited by banzay

Share this post


Link to post

Pai la tine toate fisele sunt egale acum? Exista vreo diferenta de dimensiune? Daca da, de la mic la mare, de la stanga la dreapta, se vede in poza.

 

In carte este la fel, o poza pentru E3 si fisele se prezinta astfel: Bujia 1 - cea mai scurta - Bujia 3 - Cea mai lunga fisa.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Pai stiu D-le ca se pun de la scurt la lung pornind de la bujia 1... asta e problema...arata la fel...identic si la fel :D nici o diferenta...nu sunt numerotate nimic... acuma am dat-o cu matematica...combinari de 3 cate 3...si vad cum se simte mai bine...

Share this post


Link to post

Pai si atunci, daca sunt toate la fel de lungi, ce vrei sa ti se spuna? Sa mor de inteleg...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...