Jump to content
Sign in to follow this  
zalmoxis

Bujii Matiz - care sint mai bune si de ce?

Recommended Posts

In sectorul 4. Pe Nitu Vasile la intersectie cu Brancoveanu. Cum te duci de la intersectie catre fantana, pe partea dreapta ai o cismarie si imediat dupa e magazinul.

Share this post


Link to post

inca nu au intrat in "priza". Vineri treb sa fac revizia . Si atunci vad si daca cele vechi treb schimbate. Comform ghidului de service la 18 luni se schimba dar sa vad.

Share this post


Link to post

Bujiile nu se schimba la numarul de luni ci la numarul de km.

Share this post


Link to post

In cazul asta nici uleiul. Poate le explica cineva celor de la service. Dar daca mergi pe recomadarea producatorului cu 6 luni sau 10.000 km, nu conteaza ca ai 2000 Km in 2 ani ca tu treb sa faci revizia de 24 luni sau 40.000 km

Edited by tolin
Offtopic !

Share this post


Link to post

Inlocuit bujiile azi. Vechile(originalele erau tot NGK). Ca idee masina urca mai repede in ture, motoru nu mai "urla" cand o turez. Acu nu stiu daca bujiile sunt responsabile , sau filtru de are si uleiul.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Chestia ce observi tu nu este un merit al tipului(marcii) de bujii ci se intampla datorita faptului ca ai bujii noi, ai filtru de aer nou, ai ulei nou. Diferenta se simtea si daca puneai bujii NGK+schimbat filtrul de aer si uleiul.

Share this post


Link to post

pana la urma acesta este modelul NGK BPR5EY-11 care a dat cel mai bine randament pe matiz?

Share this post


Link to post

Da. Si asta este si cel recomandat de producator.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Si eu am pus Champion. Initial vroiam Bosch da can am mers sa intreb la magazin de bosch, tipul de acolo mi-a zis sa aleg Champion ca fac fatza mult mai bine.

 

Oricum masina vine din fabrica cu Champion.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Tocmai, veneau cu modelul de Champion care nu trebuie.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Verificat azi bujiile (NGK). Arata superb dupa 29 de luni si 22000km, numai depuneri maron. Posibil sa fie de la faptul ca am mers pe GPL, dar si pe benzina exclusiv sunt sigur ca ar fi aratat la fel de bine (iarna merg chiar mult pe benzina in oras). Le-am curatat putin si le-am pus la loc.

Cateodata ma mai apuca nebuneala sau mofturile sa schimb marca de bujii, dar dupa ce am vazut azi, tot la NGK raman. Bujiile sunt acompaniate de fise coreene de Matiz(asa mi-au zis la magazin, si asa scria si pe cutie), dar sunt mult diferite fata de celalalte avute pana la acestea(foarte lungi , cablu mai gros, mansoane de cauciuc foarte groase si sculptate ciudat fata de modelele precedente avute). Se comporta excelent pe masina asta, nu am artificii pe intuneric, si ca durata de viata, sunt cele mai longevive de pana acum (luate odata cu bujiile). Nici bujiile nici fisele nu prezinta semne mari de uzura, cred ca ma mai tin pe atat. Distanta intre electrozi... ca in prima zi :) 1,1 mm la toate trei bujiile. Eu eram pregatit sufleteste sa le modific distanta, dar, dezamagire :) ), n-a fost nevoie.

post-1804-1241975499_thumb.jpg

Share this post


Link to post

pt. ca nu mai pornea masina am schimbat bujiile dar n-am gasit decat NGK BPR6ES

Pana acum am avut BPR5EY5-11...e vreo problema cu astea noi?

faza e ca masina se cam tureaza singura, apoi revine la turatie normala, nu raspunde prea bine la acceleratie etc

i-am facut si reset/idle...de la ce sa fie? :(

 

am vb la autonet azi si ma duc pe la 3 la ei...omu` de la service foarte de treaba, a reusit sa ma strecoare intre programari

 

offfffffff

  • Like 1

Share this post


Link to post

Bujiile oricum nu sunt tipul care trebuie masinii asteia.

  • Like 1

Share this post


Link to post

aia de la al padrino a zis ca sunt compatibilie

Share this post


Link to post

Indicativul termic nu e acelasi. Aplicatia lor, de pe site-ul NGK nu recomanda alt tip de bujii pentru matiz, doar BPR5EY-11, atat. Astea cu 6 sunt mai reci.

Edited by closchkutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

130.000 KM am rulat fara probleme cu bujiile Bosch iar de aproximativ 4000 de km am trecut la NGK.

  • Like 1

Share this post


Link to post

salutare ...As dori un sfat sincer in leg.. cu bujiile.recent am fost la revizia de 20000 si mi-au pus buji de la ei din spais ,ei spun ca sunt champioane dar am stat langa mecanic si am studiat cutiile adica ambalajul si nu scria nimic pe ambalaj nici o firma ,mi sa raspuns ca sunt piese originale si sunt furnizate de G.M. ca acum astia au cumparat Daewoo si ei produc piesele.Concluzii...sunt de kkt .parca mi-au castrat rachetutza mea green flam.Vreau sa mearga cel putin ca si inainte cu cele originale de fabrica pe care nu am apucat sa vad de care erau ca le aruncase mecanicul.

 

Numai bine!

Share this post


Link to post

Salutare !

 

Am avut de toate pana acum, inclusiv Champion, Denso si NGK . Recunosc, preferatele mele raman NGK ,dar de ieri funtionez cu Bosch cu iridiu. Mecanicii de la gaz mi le-au indicat in mod special. Si in plus, au si ele santuletul acela pe mijlocul electrodului pentru amplificarea scanteii, la fel ca cele de la Denso. Se comporta normal. Nu am constatat diferente in functionare, iar motorul merge rotund si se aude bine si pe benzina si pe gaz. Imi pare rau ca nu pot sa va dau exact codul de bujii.Dar daca aflu, revin cu un post nou.

Costa 13 ron bucata.

 

Respect !

Share this post


Link to post

Santul de pe mijlocul electrodului este un V pentru devierea scanteii spre amestecul combustibil. Prin devierea dintre electrozi, scanteia se lungeste, dar energia ei ramane constanta.

Share this post


Link to post

Pentru GPL sunt recomandate bujii cu electrozi din Cu acoperiti cu Ag, asigura conductibilitate mai buna, pierderi electrice mai mici. Iridiul este cel mai prost conducator de electricitate dintre toate materialele folosite.

Share this post


Link to post

Salutare !!

 

Ma vad nevoit sa imi cer scuze pentru ca am creeat mici confuzii si asta doar pentru ca n-am inteles bine ce material au in compozitie noile bujii.

Este vorba de Yttrium si nu de Iridiu, cum spusesem mai devreme.

Sorry !! My bad !! :D

 

Respect !

Share this post


Link to post

Electrozii din Yttrium sunt mai rezistenti decat cei din cupru argintat. Bine ca s-au desteptat si producatorii de bujii, materialul este folosit demult ca electrod in tuburile catodice.

Share this post


Link to post

Am vazut la americani lere pentru bujii cu ajutorul carora se poate masura gap-ul dar poti sa il si reglezi (gata cu surubelnita, lama de cutit). A vazut cineva pe la noi prin magazine asa ceva?

post-7765-126641996996_thumb.jpg

post-7765-126641997989_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...