Jump to content
Sign in to follow this  
zalmoxis

Bujii Matiz - care sint mai bune si de ce?

Recommended Posts

Salutare !

 

Am avut de toate pana acum, inclusiv Champion, Denso si NGK . Recunosc, preferatele mele raman NGK ,dar de ieri funtionez cu Bosch cu iridiu. Mecanicii de la gaz mi le-au indicat in mod special. Si in plus, au si ele santuletul acela pe mijlocul electrodului pentru amplificarea scanteii, la fel ca cele de la Denso. Se comporta normal. Nu am constatat diferente in functionare, iar motorul merge rotund si se aude bine si pe benzina si pe gaz. Imi pare rau ca nu pot sa va dau exact codul de bujii.Dar daca aflu, revin cu un post nou.

Costa 13 ron bucata.

 

Respect !

 

Sunt o mare porcarie aceste bujii, mi-am pus si eu la fel cica "speciale GPL" si m-au tinut aprox 3000, ai grija cu ele si verificale mai des, eu o sa raman la ce se recomanda pe forum, e mult mai sigur ca recomandarile (reclamele) producatorilor.

Multa bafta !

  • Like 1

Share this post


Link to post

de cind il am pe matizache am mers numai cu bosch cele recomandate in carte pentru euro 3,le am schimbat la 20 000km fara probleme .atentie insa si la benzina recomand mol si rompetrol pentru depasiri . :)

Share this post


Link to post

Nu stiu ce recomanda la tine in carte, dar la mine recomanda NGK si Champion, in orinea asta, am luat Matizul cu Bosch-uri, le-am, dat urgent jos si pus NGK, cu totul alt motor a devenit.

  • Like 1

Share this post


Link to post

In manualul de service pe care il am se recomanda urmatoarele:

Unleaded: BPR5EY-11, RN9YC4, WR8DCX

Leaded: BPR5EY, RNYC4, WR8DC

Au fost motoare cu benzina cu plumb pe Matiz, sau o fi mostenire din vreo documentatie mai veche, sau oare e o greseala de tipar/traducere si de fapt se refera la Euro2 Euro 3 (manualul la astea se refera, plus ca intre modelele astea s-a schimbat aprinderea, poate si bujiile)?

Eu am pus NGK BPR5EY-11, merg struna, le-am schimbat pe cele originale tot NGK la 22 000, cred ca mai mergeau cateva mii, dar V-ul pe electrod abia se mai vedea...Restul bujiilor, cele cu 4 electrozi sunt pt motoare cu bujia in capatul cilindrului, cele pe iridium sunt cam scumpisoare...

Share this post


Link to post

RN9YC4, WR8DCX nu sunt echivalente cu BPR5EY-11, sunt cu un grad mai reci (BPR6...), manualul preia informatii gresite. In locul la BPR5EY-11 se pot folosi RN11YC4 (Champion).

  • Like 3

Share this post


Link to post

...Restul bujiilor, cele cu 4 electrozi sunt pt motoare cu bujia in capatul cilindrului, cele pe iridium sunt cam scumpisoare...

 

nici macar, Espero imi merge perfect tot cu NGK simple, modelul aferent, nu-l mai stiu din cap, cu Bosch cu 4 electrozi se balbaia.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post
... cu Bosch cu 4 electrozi se balbaia.

Nu stia pe care pereche de electrozi sa dea scanteia. :) )

  • Like 3

Share this post


Link to post

Nu stiu ce recomanda la tine in carte, dar la mine recomanda NGK si Champion, in orinea asta, am luat Matizul cu Bosch-uri, le-am, dat urgent jos si pus NGK, cu totul alt motor a devenit.

 

-BPR5EY-11 ; RN9YC4*; WR8DCX gap 1,1 mm asta am eu trecut in manual si acum am wr8dcx marca bosch. :lavolan:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Eu am avut initial NGK-BPR5EY-11, am schimbat tot cu NGK. fara probleme :thumbl:

Share this post


Link to post

NGK-BPR5EY-11 - a avut masina din fabrica , tot asa am pus

  • Like 1

Share this post


Link to post

ca sa nu mai fie suparat ARGON pe mine,azi am luat un set de champion RN11YC4 pe care le am si montat,in parcare singurel ma cam frigea la mina,dar a meritat.

bosch-urile erau curatele ,de fapt aveau cam 4000 km, insa cu astea noi s-a cunoscut la demaraj si la relantii rontaie frumos ca un greieras. :lavolan:

 

le am luat cu 12 lei bucata . :mrgreen:

Edited by mitosu
  • Like 1

Share this post


Link to post

Bine ca te-ai convins singur, daca-ti zicea cineva tu batman batman.

  • Like 1

Share this post


Link to post

RN9YC4, WR8DCX nu sunt echivalente cu BPR5EY-11, sunt cu un grad mai reci (BPR6...), manualul preia informatii gresite. In locul la BPR5EY-11 se pot folosi RN11YC4 (Champion).

 

 

M-am uitat un pic pe http://www.sparkplugs.co.uk/ si se pare ca BPR5EY-11 este echivalent cu RN9YC4 iar WR8DCX cu RN11YC4 si BPR5ES-11, poate asta explica de ce merge mai bine cu BPR5EY-11 decat cu restul. A avut cineva RN9YC4?

Share this post


Link to post

Daca vrei sa vezi echivalente, mergi pe cataloagele producatorilor, fractura logica se afla chiar in interiorul exemplului pe care l-ai dat. Altfel, daca citesti tot topicul, vei vedea ca aceeasi eroare a facut-o si fabrica, pana in 2005, cand au schimbat la prima revizie cifra termica la bujiile Champion, din 9 in 11, asa ca, cei care si-au cumparat masina in perioada aceea au trait aceasta experienta.

  • Like 2

Share this post


Link to post

Daca vrei sa vezi echivalente, mergi pe cataloagele producatorilor, fractura logica se afla chiar in interiorul exemplului pe care l-ai dat. Altfel, daca citesti tot topicul, vei vedea ca aceeasi eroare a facut-o si fabrica, pana in 2005, cand au schimbat la prima revizie cifra termica la bujiile Champion, din 9 in 11, asa ca, cei care si-au cumparat masina in perioada aceea au trait aceasta experienta.

 

 

Mergand pe catalogul producatorului pt Champion: http://www.fmecat.eu/ pt Matiz se recomanda OE48 adica RN9YC4, de asemenea la crossreference dau ca echivalent a NGK BPR5EY-11 acelasi OE48

Chestia e ca nu exista perfecta echivalenta Champion recomanda RN9YC4 unde e nevoie de BPR5RY-11, NGK recomanda BPR6ES-11 unde e nevoie de RN9YC4 sau BPR5ES-11 in loc RN11YC4, dar pt Matiz NGK recomanda BPR5EY-11 iar Champion RN9YC4. Asta pentru motorul de 0.8 , pt cel de 1l se recomanda BPR5ES-11 si OE006 adica RN9YC. Poate a aparut schimbarea la champion din 9 in 11 odata cu updatarea aprinderii?

De fapt in manualul de Spark vad ca zic doar BPR5ey-11 sau wr8dcx, champioanele au disparut...

Edited by hap123ciu
  • Like 1

Share this post


Link to post

Producatorii recomanda modelul bujiei dupa declaratiile producatorului motorului, Matizul nu este singura din gama Daewoo la care s-au pus bujii nepotrivite. Scarile de temperatura a diversilor producatori nu se pot suprapune, ele nu sunt liniare, motiv pentru care echivalenta este o chestiune de aproximatie. Datele din cataloage sunt supuse erorilor, verificarile le fac utilizatorii.

 

Cifra termica a bujiei n-are legatura cu instalatia de aprinderea, ci cu evolutia temperaturii din interiorul cilindrului si deci, cu capacitatea de disipare a caldurii de catre corpul izolator al bujiei. Evolutia temp din interiorul cilindrului depinde si de puterea calorifica a benzinei, vei gasi valori diferite de bujii pe acelasi motor vandut in zone geografice diferite, valori specificate de catre producatorul lui. La fel, temperatura este influentata de catre valva EGR si de catre avansul la injectie. Asta-i motivul pentru care, daca la motorul euro2 mai mergea (avans static de 10'), la cel euro3-4 merge prost (avans variabil, pornind de la 5', care poate atinge si valori negative).

  • Like 2

Share this post


Link to post

Problema mea este:

La revizia de 30.000km (cu atiti km am luat-o)la service mi-au schimbat bujiile cu RN9YC si nu cu RN9YC4 -care ar fi diferenta?

Dupa 6000km dintr-o data nu a mai vrut sa porneasca. Schimbat bujii (intrventie la fata locului) BERU Z20 14R-7DU ( Brand german dar fabricate in Franta) cu GAP 0,8 dar pe site producator spun "to be set to 0,7"

http://www.beru.com/english/produkte/produktfinder.php?hersteller=DAEWO&modell=MATIZ+%28KLYA%29&typ=0.8&ktypnr=10005&action=step04

Ce sa fac sa le demontez si sa micsorez GAP ? la montaj mecanicul le-a scos din cutie le-a montat , cheie si gata.

Dupa ce am citi 23 pag. apox toata lumea lauda NGK-urile (cele made Japan) dar nu se gasesc usor.

Un link de unde sa cumpar ptr ca in zona mea comerciantii nu aduc NGK!!!!! (mai putin ocazii.ro din motive de incrdere)

Multumesc.

Share this post


Link to post

Magazinele ce aduc de la autonet vand NGK made in Japan, adica se gasesc foarte usor.

Share this post


Link to post

am schimbat si eu bujiile ,in parcare, vechile champioane cu noiile ngk bpr 5ey-11 ,luate cu 15 ron bucata, deocamdata o inbunatatire se observa la pornire si mai putin zgomotos motorul.

Share this post


Link to post

Mie nu-mi mai trepideaza ca si cu Bosch-urile de dinainte, pe lamga ca porneste mai usor si consuma mai putin.

 

MOV00257 MP4

Share this post


Link to post

bujiile pe care le am dat jos ,champion, sunt pefecte si curate dupa 12 000 km ,pai cu boschurile de "origine" era de groaza ,aratau ca cele de dacie 1310.

 

momentan cu ngk am doar vreo 300 si ceva de km ,cam dupa 1000 de km se vad rezultatele.

Share this post


Link to post

A mele aratau asapost-3429-068670200 1297248138_thumb.jpg

 

Si NGK asa :mrgreen: post-3429-030875900 1297248143_thumb.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post

nu am umblat la gap ,la ngk , distanta era aceeasi la toate .rolleyes.gif

Share this post


Link to post

salutare...cine imi poate spune ce cheie(am gasit in kaufland de 16 si de 21) trebuie ptr a schimba bujiile la un matiz...intentionez sa fac asta astazi...bujii noingk bpr5ei..multumesc

 

 

 

Share this post


Link to post

am schimbat si eu bujiile ,in parcare, vechile champioane cu noiile ngk bpr 5ey-11 ,luate cu 15 ron bucata, deocamdata o inbunatatire se observa la pornire si mai putin zgomotos motorul.

 

Te rog spune-mi si mie unde ai gasit NGK-uri in Bucuresti?

Nu cred ca se considera reclama asta este rostul forumului.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...