Jump to content
Sign in to follow this  
Doru

Comutator cifra octanică - MATIZ

Recommended Posts

Deci AM COMIS-O!

Astazi am facut primul drum cu conectorul scos, adica ECM "reglat" pe benzina de 91, pe ruta Serban Voda, Bd. Cantemir, pasajul Unirii, Universitate, Magheru, Romana, Piata Victoriei... la ora 14:00, deci foarte aglomerat si pe o caldura infernala.

Nu s-a intamplat nimic suspect... Machineta a mers foarte bine, dar nu mi s-au parut a fi diferente notabile... Parca era un pic mai "infipta", da un pic doar. (Placebo oare?)

Altceva... nimic. Doar ca, la finele calatoriei, am infipt conectoru' la loc... si cred ca-l las acolo, ca nu e mare ghidusie... poate doar la consum, da' n-am cum sa vad, ca n-am chef sa merg un plin cu el scos...

Share this post


Link to post

Stimate client,

 

 

 

   Va facem cunoscut, referitor la cele solicitate de dumneavoastra ca

 

autoturismul Matiz Euro ll este omologat pentru Romania sa foloseasca

 

benzina fara Pb cu cifra octanica CO95.Asa cum ati auzit din discutiile

 

purtate in Service acel conector este setat de constructor pentru benzina

 

fara Pb cu cifra octanica CO95.Orice modificare a acestei setari o faceti pe

 

proprie raspundere cu implicatiile care survin.Este adevarat ca exista

 

posibilitatea setarii pentru alte tipuri de benzina cu cifra octanica mai

 

mica, pentru autoturisme omologate in alte tari.

 

Obs: De regula, se poate face trecerea de la o setare pentru benzine cu

 

cifra octanica mai mica la una mai mare dar invers nu.

Dupa cum cititi mai sus, de data asta au cam dat cu oistea in gard, raspunzand putin pe dinafara, si nu la subiect. Eu am intrebat cum se impaca faptul ca una scrie pe ECU (unde nu se uita prea multi), si una in manual unde scrie CO91. De notat ca omul a zis ca modificarea se face pe proprie raspundere cu toate consecintele, dar nu a zis explicit garantie (oare de ce?). Se pare ca nu a fost f. vehement cu pierderea garantiei, asa dupa cum credea sprite.

Acum, in concluzie avem si un raspuns oficial.

A facut chiar si o observatie, ca se poate trece la CO in sus, dar din pacate la noi e la maxim setarea.

Share this post


Link to post

Cchrism doar nu te asteptai sa recunosca ca una e in cartea tehnica si alta pe teren(masina).Acum cred ca ei au mers pe principiul ca, conform nustiu carui STAS in Romania cifra octanica min a benzinei fara pb este 95(l-am citat cu modificari pe Felix) si pentru asta nu poti sa ii acuzi.Ca intre ce scrie in STAS si ce este in rezervoarele de la peco e mare diferenta este alta discutie si cred ca DWR nu are nici o vina pentru acest lucru.Ei au citit STAS si au pus in practica si nu cred ca le putem reprosa ceva pentru asta.

Share this post


Link to post

Am bagat si eu MOL 98 fr Pb. Matizul merge prea bine, asa ca o sa incerc din nou Petrom CO95, dar cu comutatorul de benzina de la ECM pe 91.

Share this post


Link to post

bump, bump, să readucem acest subiect în atenţia publicului ;)

Share this post


Link to post

Rabdare, sa termin rezervorul asta de 98, ca voi m-ati impins in ispita. Sa vezi acum, n-o sa-i mai placa aia de 95.

Share this post


Link to post

Sa trag atunci concluzia ca indicat ar fi sa folosim doar benzina de 95 si sa nu bagam deloc de 98?

Share this post


Link to post

Indicat e sa pui ce crezi ca ti se potriveste mai bine ... din punctul meu de vedere, 95 e de tavaleala, 98 si peste e de cascadorii; placearea resimtita la pedala cu 98,99,100 e rapid contrabalansata de viteza cu care coboara acul de nivel, asa ca e dupa sufletul si buzunarul omului.

Share this post


Link to post

Indicatii da doar producatorul. Benzina cu CO mai mica decit 95 nu se comercializeaza in Romania, cel putin pe hartie. Orice motor se simte mai bine cu o benzina cu CO mai mare, dar luxul se plateste, +14% la costul per litru si +tz% datorita unui consum mai mare. Puterea calorifica specifica scade prin aditivare. Ideea era sa utilizam benzina CO95 ca si cum am fi bagat CO98, pe considerentul ca benzina marcata CO95 are un CO mai mic.

Share this post


Link to post
Rabdare, sa termin rezervorul asta de 98, ca voi m-ati impins in ispita. Sa vezi acum, n-o sa-i mai placa aia de 95.

 

...hai dom'le, inca nu l-ai terminat? Ne lasi asa? :lol: Zi-ne si noua o impresie, ceva... Cum e cu comutatoru' scos? :lol:

Share this post


Link to post

Stai asa, ca mai am putin. Am consumat ca la balamuc. Masina merge ca racheta, dar cred c-am ars spre 10%. Parca-i sugativa. Acum inteleg de ce unii consuma la greuceanu. Nu mai bag de 98, doar daca-i moka. Nici iarna, pe -22'C, cu filtrul de aer obturat, cu zapada pana la stergatoare, cu viscol din fatza, n-am ars mai mult de 7,5%. Si am schimbate toate consumabilele de doar 2000 km. Sper sa indice ceasul eronat, sa mai fac cel putin 100 km pana la rosu. Daca nu, eu ma las de benzina asta, mai bine beau un uisky de 12 ani cu banii astia.

Share this post


Link to post
...hai dom'le, inca nu l-ai terminat? Ne lasi asa? :lol: Zi-ne si noua o impresie, ceva... Cum e cu comutatoru' scos? :lol:

Victorie, am terminat benzina de MOL CO98. Juma de rezervor pe 178 km. Nu-mi vine sa cred, 10L /100 km in urban la Matiz? +30% fatza decit in cele mai urite vise ? +43% la cost ? SABENA = Such A Bloody Experience Never Again.

Am bagat rapid un plin de Petrom CO95 si am trecut comutatorul pe 91. Trecut este un fel de-a spune. Numai un sudcoreean se poate baga sub bord cu o lanterna in gura si doua miini libere. Eu am bagat o mina cu un cleste si am taiat strapul in doua, ca la nevoie sa pot reface repede legatura. Primele observatii: n-am remarcat ceva rau, doar o usoara lenevire, impresie fireasca dupa ce ardea ca o fusee cu CO98. Am reusit sa trag o linie intr-a II-a si limitarea a aparut la 70 km/h. Inainte era pe la 72-75. Alte probe n-am facut pentru ca s-a pornit un viscol cumplit, abia am scapat nelovit de baietii iubitori de frane. In 10 minute am vazut 10 masini troznite bine. Bucuria service-urilor. Daca n-am un drum inafara, mai discutam despre consum abia peste vreo 3 saptamini.

Share this post


Link to post

Ideea e ca, doar cu soferul, masinuta merge foarte bine cu conectorul scos... (Taiat :shock: - chiar ca ai ales varianta cea mai comoda! :lol: )

Poate incerci sa faci un test si cu pasageri (3 ar fi de ajuns - depinde de calibru :lol: ); acolo mi s-a parut ca ar fi o diferenta... Parca ar fi totusi mai vioaie cu conectoru' pe 95...(avans mai mare)

Share this post


Link to post

Asa este, dar pe mine ma intereseaza consumul. Deocamdata experimentez, vreau sa-mi verific niste ganduri. Cele doua fire rezultate le voi prelungi la un comutator din care sa pot selecta regimul, daca este cazul. Azi, de exemplu, m-am avut timp sa pornesc motorul. Pe finalul de an o sa am ceva drumuri scurte (60-100km) cu 5 persoane.

Share this post


Link to post
Cele doua fire rezultate le voi prelungi la un comutator din care sa pot selecta regimul, daca este cazul.

 

Schimbarea la avans (conector CO) nu trebuie sa fie insotita de idle learn procedure? Daca da, atunci ce rost mai are intrerupatorul? Sau nu?

Share this post


Link to post

Nu stiu, o sa vad. Cert este ca orice comutare trebuie facuta cu motorul oprit. In mod normal nu cred ca este nevoie de procedura, la idle se merge pe avansul mecanic (pozitia delco-ului). Lipsa de informatii despre functionarea ECM-ului este un mare handicap. Ne putem insela foarte usor. Deocamdata sunt curios de consumul pe benzina CO <= 95 si tabele de CO91, in varianta 1-2 pasageri la bord, caz majoritar la mine. In cazul unei sarcini mai mari precis o sa trec pe pozitia 95, daca trece melcul pe langa mine. Pe supozitia ca benzina livrata la pompa este mai aproape de 91 decit de 95, astept o comportare mai buna a motorului cu ECM-ul pe CO91.

Share this post


Link to post

Ultimii 700 km i-am facut cu 42L, adica 6%. Jumatate i-am facut in conditii grele. De la 10% cu benzina CO98 este o mare usurare. Sa vedem urmatorul rezervor.

Share this post


Link to post

Alte impresii pe CO91:

- am facut un drum afara cu 4 persoane, greutate totala +360 kg. Masina se infigea ca inainte, mers in coloana la 140 km/h cu inca 4 masini de cilindree dubla, n-am incercat depasire desi rezerve erau, ar fi fost un tupeu prea mare;

- la viteza pe traseu montan (Oituz) motorul n-a fost mai lenes ca alta data, cu atata lest pe scaune;

- in urban comportarea este aceeasi ca inainte;

- un fapt remarcabil: pentru prima data de cand am masina asta vad bujiile curate dupa rulajul in urban. Mentionez ca acum rulez iar Bosch-urile originale, care au vreo 25.000 km. Asta imi spune ca abia acum motorul are avansul potrivit benzinei folosite, adica ce scrie la pompa CO95 se potriveste cu CO91 pe ECM-ul meu;

- din pacate n-am reusit sa fac un rezervor exclusiv urban pentru a estima un consum. Oricum, temperaturile scazute de aici si zapada grea de pe drumurile laterale duc testul spre unul extrem, cu un rezultat in jurul a 6,6-7%

 

Experimentul este o curiozitate personala si nu recomand la cineva sa-l faca decat pe proprie raspundere.

Share this post


Link to post

Dupa cum plangeam pe alt thread, si Matizul meu consuma cam mult. Oare daca as schimba setarea pe CO91 s-ar reduce consumul (>11 urban !). Mi-ati putea da mai multe detalii pls? Unde e ECM, se poate schimba usor jumperul ala? Isi pot da seama la verificarea tehnica ca am umblat acolo si nu era voie? Masina are garantie, parca nu imi vine sa o pierd pentru un castig de 20% la consum... Daca nu sunt riscuri, consecinte si probleme sunt gata sa o trec pe CO91... pe proprie raspundere :dizzy:

Share this post


Link to post

Cornele, ti-am raspuns in acel topic ce ar trebui sa faci.

Apoi, daca bagi benzina CO98 este normal sa-ti consume mai mult.

Precum am scris, trecerea comutatorului pe CO91 este doar un experiment care nu duce la un consum mai redus. Teoretic ar trebui sa creasca, daca benzina de CO95 din pompele de aici ar fi la fel cu cea folosita la testele de stabilirea a valorilor din tabelele ECM-ului. Pentru cei aflati in garantie nu este indicat, se observa usor pe istoria ECM-ului.

Oricum, in perioada aceasta de vreme se obtin consumurile cele mai mari, iar factorul vreme si cel uman are o mare contributie.

Share this post


Link to post

Ok, imi bag mintile in cap si am sa te ascult! Va voi tine la curent cu rezultatele (normal cam peste 2 sapt voi face iar plinul). :compupunch:

Share this post


Link to post

O noua observatie la mersul pe CO91 cu benzina de 95: motorul nu mai moare la sarcinile mari de trecere prin zapada cu viteza f.redusa. Altadata dadea in nas.

Dupa aprox. 1000km in conditii foarte variate pot spune ca motorul este mai stabil in varianta aceasta.

Share this post


Link to post

Ca o concluzie pentru cei care pun cea mai ieftina benzina se recomanda setarea pe CO91, pentru cei ce pun ceva mai buna (98)se va seta la 95. Principiul de baza e ca benzina de la pompe are CO mai scazut fata de specificatii si de aceea comutatorul se "da" la o valoare inferioara fata de ce scrie la pompa.

In conditii ideale banuiesc ca nu ar trebui sa se umble la comutator si sa se puna numai benzina de 95 (si benzina asta sa fie intradevar de 95).

E corect? Daca-i p-asa acu ma bag la conectorul ala si il dau la 91, ca de la mine nu pupa masina benzina buna. Pentru cei care baga benzina "de la rusi" (ca taica-miu, numa ca el are dacie) se recomanda chiar un reglaj mai coborat.

Am eu o presimtire fata de rompetrol. Am sa pun ceva gaz de la ei, asta dupa ce o sa reglez pe 91 si am sa incerc sa-l setez pe 87 si sa vad rezultatele. Tare ma "tem" ca masina va merge mai bine :spumelagura:

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Primele constatari dupa scoaterea comutatorului (benzina Mol Tempo plus 95): motorul merge parca ceva mai rotund, are cuplu putin mai bun la turatii mai scazute in schimb in sarcina e ceva mai lenes. Spun in sarcina pentru ca am iesit pe centura pe drum european si i-am dat talpa. De pe la 105 am tinut-o cu pedala la fund dar viteza crestea destul de lent, nu mai avea aceeasi agilitate. Dupa ceva timp am ajuns in sfarsit la pe la 125 unde a trebuit sa reduc viteza si sa inchei testul din lipsa de spatiu. Acu nu stiu, e foarte posibil sa fi fost de vina si ceva vant frontal, asta se vedea si datorita fulgilor de zapada ce zburau peste parbriz, poate si pentru ca eram 3 persoane in masina. Ar mai putea fi si benzina in cauza, fiind probabil mai apropiata de 95 fata de 91. Poate cu benzina de la Luk sau Petrom sa mearga mai bine, fiind mai proasta.

Inca un lucru. Testul de oras nu l-am facut eu intai. Pur si simplu conducea un prieten dupa care "mi-am amintit" ca am uitat ceva ascuns sub bord, moment in care am scos comutatorul si l-am ascuns in buzunar fara sa zic nimanui ce am facut. Dupa aceea l-am lasat pe prietenul meu sa conduca in continuare si apoi, dupa cativa km l-am intrebat cum merge masina. Mi-a confirmat ca merge putintel mai bine (fara sa stie ce facusem).

Am aplicat aceasta tehnica pentru a scoate din calcul efectul Placebo, punand pur si simplu pe altcineva sa conduca care nu stia ca s-a schimbat ceva la masina intre timp.

Momentan am ramas cu conectorul in torpedou pentru ca pentru oras merge bine iar in afara imi ajunge. Daca voi fi nemultumit atunci il pun la loc. Vreau sa verific si bujiile peste cateva zile.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

:-W Eu unul tot nu m-am lamurit in intregime.

 

Care va zica am inteles ca merge mai bine, mai rotund, mai nu stiu cum... pe mine ma intereseaza evolutia consumului. Am eu o manie sa consume cit mai putin.

 

Deci ... creste, scade sau ramane ca inainte?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...