Jump to content
Sign in to follow this  
Aciduzzu

Fum Alb La Evacuare

Recommended Posts

Salutare tuturor celor interesati,

 

Deschid acest topic deoarece nu am gasit informatii edificatoare in nici un altul.

 

Am un Cielo din ’95 cu motorul simplu SOHC cu 8 valve (model hatchback din Korea), masina cumparata la sh anul trecut cu 80k km (oare?).

 

Dupa ~25k km am inceput sa sesizez of usoara pierdere de putere, am luat compresia care era 11.6 cu motorul cald.

 

Acum 2 sapt la ~34k km cu ea, a inceput sa scoata abur ca si cand garniture de chiulasa s-a ciupit dupa care am mai mers cu ea approx 25km si am tras-o pe dreapta ajungandu-mi deja apa in baia de ulei (asta se intampla la ~60km de Buc). Am tractat-o pana in Buc la un service nu foarte foarte dar nici garaj din fata blocului unde mi sa schimbat garnitura si cateva mici “nimicuri” pe la motor 2 furtunase samd.

 

Dupa esfectuarea operatiilor din service, am stat cu motorul pornit ~ 1 ora in service pt a se curata galeriile de apa si observa motorul dar aburul de pe teava de esapament nu a incetat decat foarte greu pana la un nivel abia perceptibil la ralanti si zero cu motorul turat. Am luat masina la un drum de 4 km (adica am plecat de la service) dupa care la ralanti iar abur si la turatii nu. Verificat nivelul apei, ulei samd, toate bune... Acum, masina merge foarte bine (putere, zgomote...) dar cand se incalzeste un pic, scoate abur la ralanti fara a consuma din vasul de expansiune. Trebuie mentionat ca am facut 60 km in trei drumuri de atunci adica luni seara...

 

A patit cineva ceva asemanator? Oare mai este si altceva decat garnitura?

 

Multumesc de sfaturi, idei exprimate.

Edited by ovi_jer
  • Like 3

Share this post


Link to post

Dupa 3-400 km la drum lung o sa dispara antigelul din evacuare.Pe distante scurte o sa treaca o perioada mai lunga pina dispare.Poti sa mergi linistit,tot cea ce trebuie sa faci sa monitorizezi o perioada nivelul de ulei si antigel.

Share this post


Link to post

Multumesc mult de raspuns ovi_jer. Speram sa fie ceva de acest gen dar placandu-mi ca masina sa mearga foarte bine din toate punctele de vedere... asta era un semn ce ma ingrijora foarte tare.

Multumesc inca o data.

Share this post


Link to post

Dupa ce stau la semafor 2-3 minute cu motorul la relanti, la prima apasare a acceleratiei iese fum alb cam 1-2 secunde destul de vizibil si la mine in oglinda.dupa care nu mai iese.Se intampla asa numai cand stau la relanti si accelerez pe urma sau la pornirea motorului.Sa fie semeringurile la supape oare?In mers nu scoate deoarece am mers cu alta masina in spatele ei (conducea nevasta-mea) si am urmarit-o.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Uita-te dimineata inainte de a pleca cu masina si vezi in borcanul de apa daca scade de la o zi la alta. Daca da,e clar! Faza cu spuma in ulei (sau ulei de culoare cacao cu lapte) e in stadiu terminal,e greu de vazut acum ce fel de condens este,mai ales daca se merge pe distante mici.Salut!

Share this post


Link to post

Nu scade lichidul in borcan.Uleiul este OK ,dar a consumat ca 1 litru in 7KKm din care vreo 5kkm in oras.De aceea suspectez semeringurile supapelor.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

fumul alb inseamna clar consum de ulei. Ca sa te lamuresti daca de vina sunt segmentii sau semeringurile de supape, trebuie sa ii verific compresia si in functyie de cum variaza ea in timpul masurarii iti dai seama unde este problema.

Share this post


Link to post

Ce ma nedumereste este ca apare doar dupa ce sta un timp la relanti.Pot sa o turez ct vreau daca nu ca nu scoate gram de fum.

Share this post


Link to post

Posibil grad la motor si din aceasta cauza in ralanti, segmentii nu-si mai fac treaba, in special cel de ulei(radere).

 

Eu stiam asa: fum alb=consum antigel;

fum albastru=consum ulei;

fum negru=benzina nearsa.

Edited by nt98adu

Share this post


Link to post

Si tot la fum alb : ulei care scapa pe linga semeringurile de la supapele de evacuare si ajunge in evacuare unde arde partial.Apare din abundenta la trecerea din relanti in accelerare si in frana de motor.

Share this post


Link to post

Salutare.

 

Salutare.

Am cumparat si eu un TICO ptr nevasta-mea, ca tot o luat permisul in vara si ii trebuie exercitiu. Doar ca imi reclama ca scoate prea mult fum alb. E decembrie, si frig, Doar ca si dupa ce motorul se incalzeste, la fel face.

Din cate stiu eu, fumul albastru e consum de ulei, cel negru este de la consum excesiv de benzina, ,,

Share this post


Link to post

... iar fumul alb poate fi... daca nu "scade" antigelul in vas, e doar condens.

Share this post


Link to post

Aceeasi problema o am si eu. Imi scoate fum alb la pornire si la turatii peste 3000. Azi-dimineata la semafor am plecat cu demaraj si am turat'o in blana. Eram grabit si trebuia sa ajung repede undeva si am "afumat" tot pe o raza de 200m. M-am uitat in oglinda si era un fum alb/albastru/negru. Aia de erau in spatele meu nu mai vedeau nimic. Pierdere de putere nu simt ca am, doar scoate fum alb. O alta problema am turato pe strada acum cateva saptamani si cand m-am intors am vazut o dara de apa destul de mare iesita de pe toba de circa 400 -500 de grame de apa. Fumul nu miroase a ulei ci a gaze de esapament. Ulei mananca motorul dar doar cateva sute de grame la 1000-2000 km. M-am speriat cand am vazut apa aia iesita pe toba in halul ala. Am verificat nivelul de antigel din borcan. Nu pierde antigel. Problema e ca imi huruie toba extrem de rau mai ales la turatii. Toba de esapament intermediana si finala sunt noi dar sunt semne ca nu sunt puse bine. Motorul merge bine, sta la relantii, cand ii dau pedala zboara numai ca scoate fumul asta alb.

 

Alte Detalii: Toba mi se pare tot timpul umeda

Am ramas fara ulei in motor din "cauza" unor destepti din service si am fost nevoit sa merg asa vreo ~25de km dar asta anul trecut. De atunci am mai facut vreo 10.000 de km cu masina. (l-am pierdut pe la senzorul de presiune ulei).

Dar motorul merge bine. Scotea tot acelasi fum si inainte sa merg atat cu ulei aproape de 0 in motor.

Si inainte sa schimb evacuarea intermediara si finala care erau bombardate de gauri tot asa fum scotea dar parca mai putin.

 

Ce este posibil sa fie stricat?

 

P.S Am facut acum vreo 15 km si am oprit acum. L-am pus pe unchiumeo sa o tureze in blana la relantii. Nu a scos pic de fum turata in blana la relanti... ciudat

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

E simplu: daca nu scade nivelul la antigel, nu poate fi decat uleiul care scapa pe langa simeringuri sau pe langa segmenti. Nu am vazut pana acum un benzinar care sa afume strada numai din combustibil nears; la diesel se mai intampla, din alte cauze.

Share this post


Link to post

Am reusit eu sa afum strada din combustibil nears. Mi-a crapat furtunasul care duce din clapeta de acceleratie intr-un sensor care este prins de tabla care desparte compartimentul stergatoarelor. A scos pana acasa la fum alb si negru mai rau ca locomotiva. Bine atunci si motorul mergea aiurea nu mai tragea deloc.

 

Oricum la mers normal la 100km/ora in exterior nu scoate fum. Daca depasesc 120-130 deja incepe fumu'. La fel si la accelerari bruste sau cand porneste motorul.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Daca ar fi vorba de ulei ARS, atunci fumul ar fi fost negru. Caz in care primii suspecti ar fi segmentii. Daca fumul este alb, cel mai probabil ar fi de vina simeringurile de la supapele de evacuare (caz in care uleiul nu arde ci este aruncat direct in evacuare, unde se evapora datorita temperaturilor mari).

 

Ipoteza asta se coreleaza foarte bine si cu faptul ca motorul merge bine. In mod normal, dupa atingerea temperaturii de regim, simptomele ar trebui sa fie mult mai observabile dupa ce masina sta o perioada la ralanti si apoi se pleaca usor in forta (cum ar fi, de pilda, o plecare de la semafor). Valabil si la pornirea motorului.

Share this post


Link to post

Fumul negru nu-l da combustibilul nears? Fumul albastru nu iese de la uleiul ars in camera de ardere datorita uzurii segmentilor?

Share this post


Link to post

Ba da, benzina nearsa iti da fum negru. Uleiul scapat pe la segmenti si ars iti genereaza fum albastru-negru/negru si "umezirea" esapamentului. Totusi, in discutia de fata diferenta era nu intre fum negru si albastru ci intre fum alb si fum inchis la culoare de asta i-am si zis negru. My bad :)

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Salutare tuturor,

 

Ca tot am dat de topicul asta hai sa-mi spun si eu durerea, mai mute pareri nu strica si poate ma conving intr-un final ca trebuie o reparatie sanatoasa.

 

Comportament:

 

1-fum alb-albastru la fundu masinii, se intampla de cateva saptamani in oras, de multe ori se intampla sa ajung la semafor, ma opresc si ma ajunge fumul din urma.

2-masina trage in ultimul hal de bine, mai bine ca inainte, as putea sa trag o liniuta cu ea.

3-are un tacanit ce vine in din dreptul cilindrului de langa distributie (suna a tacanit + a sunet de por in galeria de evacuare) pana se incalzeste motorul apoi dispare.

4-vineri pe autostrada pe A1 am urcat podul de la iesire din Bucuresti si in spatele meu era totul albastru (nu era cerul)....albastru cum n-am vazut in viata mea asa ceva.

5-fumul a continuat sa existe cam 5 - 10 km dupa care a disparut si totul a fost bine, am ajuns la destinatie, la relati nu mai exista fum, m-am intors pe autostrada si pana azi dimineata nu am avut fum in spatele masinii.

6-dimineata, dau cheie si a inceput iar sa apara fumul la fundul ei.

7-ulei 5W40 il cam haleste, antigel dispare din vas foarte putin (suspectez furtunul de sub admisie care intre in pompa de apa).

8-mirosul este de esapament, nu a antigel nu a ulei...pur si simplu esapament (asta cand nu scoate fum)

 

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

"Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:
Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.
Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.
Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.

 

Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali."

 

De ce nu incerci cu un 10w40 in loc de 5w?

 

 

Share this post


Link to post

"Cand masina scoate fum albastru sau fum albastrui:

Uleiul ajunge in camera de ardere. Fumul este albastrui si poate mirosi a ulei.

Cauze: segmenti uzati, garnituri, semeringuri uzate la supape, ghidajele de la supape uzate, si/sau motor uzat si uleiul este aspirat prin valva PCV.

Ca defectiune, poate fi inselator, cateodata masina trage mai bine, datorita arderii uleiului.

 

Fumul albastrui doar la pornire: segmentii pe terminate dar inca functionali."

 

De ce nu incerci cu un 10w40 in loc de 5w?

 

 

 

Multam, la sarsitul asta de luna o sa-i bag un 10W40, m-am gandit la asta. Mi-a spus lumea ca au avut surprize cu un 10W40.

  • Like 1

Share this post


Link to post
De ce nu incerci cu un 10w40 in loc de 5w?

Daca problema s-ar manifesta doar cu motorul "rece" poate ca ar fi o solutie. In cazul lui ... nu prea cred.

 

1. Daca sint simeringurile supapelor, salut, ebonita nu o mai revigorezi

2. Daca sint segmentii, probabil ca cilindrul este "afectat". Fumul ala mare este posibil sa se datoreze alinierii "gap"-urilor. Daca segementii se misca asa de lejer, nu-i mai ajuta nici un ulei.

 

Una peste alta, tot a reparatie imi miroase !

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...