Jump to content
Sign in to follow this  
gim

Motor Pe 16v Sau Pe 8v ? Sohc Sau Dohc?

Recommended Posts

Acu depinde si de cutia de viteze, daca la Logan era mare in oras si mic in afara, la mine la Clio era exact invers, vara trecuta scoteam frecvent 8.4 urban, dar sub 6.3% extraurban n-a vazut decat in vreo 2 ocazii, de drum liber, vale, etc. Frecvent am avut si peste 7%.

Share this post


Link to post
Incercam sa-mi dau seama care sunt atuurile acestui motor! daca nu CP ,nu consum in minus, nu costuri mai reduse...care e motivatia? e cineva masochist? :wallbanger:

 

Asa. Daca tu vrei sa-ti demonstrezi tie ca ai cel mai bun motor de pe cielo, e ok :)

 

Sa-ti spun o mica istorie a motoarelor de pe cielo.

In 95 daewoo a pus doua motoare de 1.5, cel in 8 valve pe cielo ce avea strict 74 de cai si cel in 16 valve pus pe espero de 91 de cai.

Deci este vorba nu de 6 cai , ci ce 17 cai! NU vad ce asa de greu de priceput ca prin 2 valve de admisie bagi mai bine ca prin una, prin 2 de evacuare scoti mai bine ca prin una :)

 

Insa in germania de exemplu se vindea insa si nexia cu motor dohc, cu roti pe 14 si frane marite(de espero), dar in tarile sarace doar cel cu 8 valve.

Motivul pentru care nu s-a folosit in mare motorul dohc pe cielo a fost costul mai mare de productie, espero fiind o masina mai scumpa, mai luxoasa, mai grea.

 

La trecerea la euro 2, in 2000, s-a ajuns la concluzia ca nu merita dezvoltat cel in 8 valve, mai ales stiuta fiind problema cu ac-ul, respectiv trage ca matizul, si cea cu ungerea, rezolvata la dohc elegant. Intre timp motorul a mai pierdut vrei 4 cai.

Partea buna e ca s-a schimbat sistemul de franare si suspensia.

 

La trecerea la euro 3, daewoo craiova era intr-un mare rahat, asa ca au gasit de cuviinta sa taie costurile de productie, sa puna un motor mai vechi, mai prost si mai ieftin, caruia i-au adaugat doua catalizatoare, dar care culmea cica i-a crescut puterea cu 6 cai =)) )

 

In concluzie, cielo cumparat dupa 2004 este o mare teapa, nu este deloc o masina mai buna, din contra una caruia nu i s-au adus nici o imbunatatire, dar au umblat la singurul lucru bun, motorul. Nu mai spun ca cele pe gaz, sunt adevarate motive de nesomn pentru proprietari :) ))

 

Daca vrei sa-ti spun ca experienta, am condus cateva zeci de cielouri, si cele mai solide erau cele din 2000-2004, cele mai bine asamblate la interior- cele coreene.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Un dohc cielo are 86 CP!

Nu sustin ca e cel mai bun motor,am sustinut doar ca are costuri de intretinere mai mari si consum mai mare;am condus cielo exe dohc si sub 14 l% in oras nu reuseam sa scot consumul iar in extraurban dupa 110km/h lua 9L%.Mentionez ca masina era in perfecta stare si cu km putini,revizii la zi ,nu era dereglata!

Am mers cu actuala masina 27000 km intr-un an si 2 luni si nu am avut nici cea mai mica problema;de asemenea comparatia cu matizul denota o mare intelepciune!! :wallbanger: O sa te invit sa vezi cum trage cu AC on!

Inca ceva: fratele meu are cielo corean si am vazut cum e si ala,mai ales franele care sunt cum sunt,delcoul cu avans reglabil manual si nu de ECM,amortizoarele prea moi-cele coreene aveau pe ulei(dar masina e mai teapana)si nu gaz ulei,cotiera care se rupe in timp cand tragi sa inchizi usa...etc

Edited by c_french84

Share this post


Link to post

Fals.

 

Cielo DOHC 1.5, cod motor G15MF, are 55 KW la 5400 rpm, echivalent cu 74 CP. Nici un Cielo nu are geometrie variabila la admisie, abia Nubira are asa ceva.

Espero SOHC 1.8, cod motor C18LE, are 70 KW la 5400 rpm, echivalent 94 CP.

Share this post


Link to post

Am vazut dohc cielo de 86 CP iar etec urile au 80!

Edited by c_french84

Share this post


Link to post

Acelasi rol pe care-l are pe orice motor cu injectie pe care se gaseste:

- masurarea presiunii barometrice (la pornire);

- masurarea (de)presiunii absolute de aer in galeria de admisie.

Share this post


Link to post

La cielo motorul SOHC are 55Kw si cel DOHC are 64Kw.Acelasi motor DOHC pe espero a avut 66 kw.

Fiecare are avantajele si dezavantajele lui.Cel sohc are intretinere ieftina si consum mic iar cel dohc pe linga puterea adusa in plus intretinerea si consumul cresc substantial.

Geometrie variabila a galeriei de admisie(VGIS) nu au decit motoarele DOHC de 1,4 si 1,6.

Share this post


Link to post

Pai diferenta la intretinere e data de distributie, care e mai greu de shimbat la DOHC, in rest nu stiu ce ar fi. :)

Pentru dohc, consumurile sunt asa:

Consumul urbam nu e de 14 decat in conditii extreme.. in rest se scoate intre 11.5 si 12.3, la 13 se duce in forja mare.

Afara consumul e asa: intre 6.1 si 6.6 la mers linistit: 90-110, si 8 in forja.

Dus la 170-185 intr-adevar se duce la 9-10.

Share this post


Link to post

14 in oras obtii probabil la mers "economic". :) )

Eu numai calm nu merg cu clio prin oras, turometrul meu nu sta sub 2000 de ture decat in a 2-a la mers in coloana si consum vara 8-8.5 in oras, iarna nu mi-a sarit de 9-9.5. Din ce citesc pe reno.ro, foarte rar posta cineva consum sub 8%, deci consider ca mai usor obtii un consum mic in oras turand-o din cand in cand la 4000 de ture (la iesirea in bulevard aglomerat) si schimband in rest la 2800-3000 de ture si mentinand astfel bujiile curate, si chiar facand slalom prin trafic, decat mergand batraneste si la nevoie de forja sa nu ai ardere calumea. Nu mai vorbesc ca motorul meu pana in 3500 de ture e destul de silentios, la altii la acelasi motor (ca doar e motor de Logan) de pe la 2600 de ture incepe sa urle cam nefiresc. Probabil pentru ca l-am invatat sa stea mai turat.

 

Sunt curios insa cum as fi stat cu consumul daca aveam un motor multisupapa (motorul 1.4 16V de 98 CP) pe aceeasi masina. Ar fi crescut sau ar fi ramas la fel?

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Laure, tu ai un motor setat pe economie. Si masina are zvac datorita unei cutii distept proiectata pentru motorul ala, nu lunga ca la cielo, nu o sa pot intelege niciodata ce a fost in capul lor cu F16-le.

Share this post


Link to post

Nici D16-le nu e mai breaz, varianta Lacetti ce putin e ciudata rau, cu 3000rpm la 100Km/h in treapta a 5-a.

Share this post


Link to post
Nici D16-le nu e mai breaz, varianta Lacetti ce putin e ciudata rau, cu 3000rpm la 100Km/h in treapta a 5-a.

 

La fel am si eu. De ce zici ca e ciudata?

Share this post


Link to post

Pentru ca ar fi buna o cutie mai scurta. S-a incercat insa optimizarea mersului motorului, adica acesta sa mearga la turatii mai mari, partea consumului fiind lasata la o parte. Este si unul din motivele pentru care, condus corect, motorul de woo va avea viata mai lunga fata de un reno, a carui cutie te indeamna constant sa mergi subturat.

Share this post


Link to post

Mai scurta de-atat!? Mie deja mi se pare scurta a Va la Nubira.

Share this post


Link to post

3000 de ture la 100 la ora si 4000 de ture la 130-140 in a 5-a au cam toate motoarele in 4 cilindri intre 1000 si 2000 de centimetri cubi pe benzina.

Share this post


Link to post

Doar Kalos de 1,2L are 2800 rpm.

Share this post


Link to post

Si kalosul de 1.4l 8v...

Share this post


Link to post

sunt modele de cielo care stau la 110km/h in 3000 iar altele 120km/h in 3000,ambele sohc!

Edited by c_french84

Share this post


Link to post

De abateri la vitezometru n-ai auzit? :P

Share this post


Link to post

La 3000 rpm am cam 115 (pe aproape).

Share this post


Link to post

Intrebarea era: cat ai la 100 km/h ?

Share this post


Link to post

Pai- putin peste 2700.

Share this post


Link to post

100 km/h pe ceas (95km/h pe GPS) la SOHC noneuro este exact la 2500 RPM.

120 km/h pe ceas (115km/h pe GPS) la 3000 rpm

160 km/h pe ceas (155hm/h pe GPS) la 4000 rpm

180 km/h pe ceas (175km/h pe GPS) la 4500-4700 RPM este mai greu sa citesti turometrul :D

Share this post


Link to post

@Laurentiu83

Cutia de espero, cielo e diferita fata de reno (dacia) in sensul ca eu la 3000 intra V -a am cam 110 iar in a IV 90.

La reno intr-adevar e 100 respectiv 80

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...