Jump to content
Sign in to follow this  
gim

Motor Pe 16v Sau Pe 8v ? Sohc Sau Dohc?

Recommended Posts

Ce motor e mai bun din punct de vedere consum, fiabilitate, intretinere, combustibil etc.

Share this post


Link to post

Motorul DOHC este o evolutie, deci, nu se pot compara. La intrebarea ta, vei primi, intotdeauna, acelasi raspuns: DOHC.

Share this post


Link to post

As dori o explicatie mai pe larg ''o evolutie'' data de o axa cu came in plus si 6 CP ?!! :-?

Daca ma duc si pun chiuloasa de nubirik intru in revolutie?...aa,vroiam sa zic evolutie! :) )

Edited by c_french84

Share this post


Link to post

Control mai bun al cantitatii de aer in motor in domenii de turatie diferite si control mai bun a momentului si a timpului de deschidere a supapelor, deci, avantaje si pe evacuare.

Share this post


Link to post

In epoca asta- tre sa n-ai habar de mecanica sa nu stii ca 16v inseamna mai bine decat 8v la performante. La consum- 8v parca e mai economic. Insa mi se rupe mie de juma de kil cat consuma mai putin un 8v... Zilele trecute mi-a intrat limitarea intr-a treia... sa vi avut si numa 4 valve- tot m-as fi speriat daca aveam indicator de consum instant. Da' cum se ducea masina... am trecut pe langa ala ca vantul. I love my engine!

Share this post


Link to post

La aceasi capacitate cilindrica, motorul DOHC trebuie sa consume mai putin.

Share this post


Link to post

Plus uniformizarea curbelor de cublu si putere, nu doar puterea maxima e importanta, cat mai ales curba ei, si curba de cuplu.

In genere sohc-ul are o "panta" mai abrupta, pe cand la dohc de regula sunt doua maxime, pt turatii mici si mari.

In principiu nu prea mai face nici un producator motoare cu 2 valve pe cilindru, (ma refer la L4)

Honda mai are.. dar ala e i-Vtec :) Deschidere variabila a valvelor si pozitia variabila a arborelui cu came al admisiei fata de arborele cotit :) )

Edited by Tommy

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu cel mai important lucru este faptul ca bujia este in mijlocul camerei de ardere,rezulta o putere mai mare, apoi ca nu mai are culbutori ci tacheti hidraulici ceea ce permite motorului turatii mai mari fara probleme si probabil ca si cele 2 valve in plus omogenizeaza amestecul mai bine.

 

PS. Si nu in ultimul rand, e mai aratos :P

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

In la un mers mai lejer, urban, consuma mai putin 8V, insa, atunci cand ai nevoie de putere, se plafoneaza mai repede si, daca e pus "sa traga" va consuma mai mult. Mie la Clio mi se duce consumul lejer peste 7 extraurban cand am nevoie sa merg tare cu masina incarcata, si asta deoarece o tin in turatii mari si trage ca melcul.

Share this post


Link to post

E logic ca un motor e mai permormant din moment ce are mai multe supape,dar consumul nu e doar cu 0,5 l % mai mare,cel putin nu pe cielo dohc;daca dohc ul de pe cielo(de exemplu) era un motor-o evolutie sa ma exprim in asentimentul celor de mai sus-trebuia sa se obtina mai mult de 6CP stock si vreo 23 newton/m in plus!!!!!

@lucian: La ce performante te referi?0-100 :) ) ,consum 14% in oras?in epoca asta consum de SUV pe o masina de clasa medie?

Daca se citeste intrebarea de mai sus a topicului se face referire la consum,fiabilitate,intretinere!

consum:

1.comparam orice date de pe forum sau la intalnire facem un test si vedem daca dohc consuma mai putin ca sohc;

fiabilitate:

2.aici cred ca e greu de spus si dovedit;

costuri:

3.in timp,costuri mai mari la dohc..e logic de ce!

Singura motivatie ar fi cativa CP in plus ,5 maxim 10 km adaugati la viteza maxima!

Edited by c_french84

Share this post


Link to post

De ce trebuia sa se obtina mai multi cai si Newton*m decat s-au scos ? Doua randuri de supape si de axe cu came n-au cum sa aduca mult mai multi cai, la aceeasi capacitate cilindrica. Doar cresterea raportului de compresie si o evacuare mai mare poate face asta, dar asta i-ar stirbi caracterul de masina de strada ieftina si fiabila.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Incercam sa-mi dau seama care sunt atuurile acestui motor! daca nu CP ,nu consum in minus, nu costuri mai reduse...care e motivatia? e cineva masochist? :wallbanger:

Share this post


Link to post

Condus mai relaxat prin aglomeratie, cuplu mai mare la turatii joase, consum mai redus. Oricum, un consum cu +50% mai mare in urban decat este normal pentru un motor de 1,4L denota un motor reglat rau si neintretinut cum trebuie.

Share this post


Link to post
@lucian: La ce performante te referi?0-100 :) ) ,consum 14% in oras?in epoca asta consum de SUV pe o masina de clasa medie?

 

0-100 al meu motoras face in 12 secunde (benzina 95 petrom), nu stiu ce consum are, ca nu am CB. Dar cu frecus- mai mult de 8,5 nu ia. Nu am zis nimic de 14% si nu-mi dau seama la ce te referi.

Share this post


Link to post

Am enumerat mai sus avantajele teoretice Dohc asupra Sohc

Ca dezavantaje ar fi consumul cu 1 litru mai mare si faptul ca e o chiuloasa mai complicata.

 

PS si conform cartii sunt 10 cai diferenta la 1.5 respectiv 66 kW, Sohc parca are 60

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
... Ca dezavantaje ar fi consumul cu 1 litru mai mare ...

Topicul se refera la cazul general si nu la o anumita particularizare. In acest caz, consumul unui DOHC este mai mic pentru ca asigura un cuplu ridicat la turatii mai joase. Doar, daca el este imperechiat cu o cutie nefericita, se poate inversa raportul.

Share this post


Link to post

Asa este- cutia de la masina tatei (aveo sedan) mi se pare mai "scurta" decat cea de la masina mea. Am mai spus: la 100/h el are 2500 ture- eu am 2800. Si la demaraj mi se pare mai rapida a tatei. Si la acceleratii mai bruste- la fel. Deh, la inceput a fost si a lui mai lenesa, insa de la 12-13k km parca era alta masina. Dupa revizia de la 15k- cu ulei si filtre noi- aaaaalta viata. E o placere sa i-o mai fugaresc si eu din cand in cand. A, si cursa levierului schimbator e mai scurta la sedan. Si nu mi se pare- masinile erau una langa alta si am incercat de mai multe ori sa ma conving.

Share this post


Link to post

... la acelasi motor si aceleasi roti ?

Share this post


Link to post

8,5 %? :) ) Un diesel tdi ajunge la 7,5 daca e aglomerat sau mergi mai sportiv! Nu sustin ca nu e o evolutie dar nici pomul laudat-mie nu mi se pare ceva grozav,care sa te dea pe spate(chiar comparandu-l cu sohc) dohc ul!

PS: Poate in Neamt se circula aerisit! :lavolan:

@tolin: in teorie e consumul mai mic la fel si cu benzina omv 100: ar trebui sa consume mai putin,ceea ce nu se intampla!

Edited by c_french84

Share this post


Link to post

Da, Tolin, totul stock. Pana si benzina de la aceeasi pompa (luam amdoi de la petron, ca parca aia e mai pe placul amandorura).

c_french84- sa-mi arati tu un benzinar sa consume cat un diesel si-l fac pachet si mi-l pun breloc la chei. Un motor DOHC consuma mai mult carburant decat un tdi. Laurentiu83 a scos consumuri ridicole cu passat-ul tdi cand a fost la intalnirea din 2005 de la Bicaz. Dar e tdi. Si se stie ca diesel-ul consuma putin. Noi vorbim aici de motoare pe benzina, nu de diesel. La consum- diesel castiga cam de fiecare data in fata unui benzinar chiar de cilindree mult mai mica.

Share this post


Link to post

Nu s-a inteles...am facut comparatie cu un tdi pt ca mi se pare foarte mic consumul dat de tine 8,5% urban(poate noaptea,sau cand nu e aglomerat)!!

Pe pagina oficiala consumul urban la aveo 1.4 16v e 8,9l% !

Edited by c_french84

Share this post


Link to post

Man- imi ia 8,5 la MIXT!!!! Fac drumuri scurte in localitate si pe unde mai colind eu + ceva oras. 8,5 NU E CONSUMUL IN ORAS.

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post
... @tolin: in teorie e consumul mai mic la fel si cu benzina omv 100: ar trebui sa consume mai putin,ceea ce nu se intampla!

Nu se intampla pentru ca premisa ta este gresita, cifra octanica mai mare nu insemna putere calorifica mai mare (este exact pe dos).

Share this post


Link to post

De la benzina la mtorina si invers de la 8 la 16 supape totul se reduce la pierderea efiecientei motorului in zona de turatii ridicate. Aici, asa cum a evidentiat Tolin e vorba doar de eficientizarea aspiratiei si evacuarii prin marirea spatiului de debitare a gazelor. Cred ca pana aici raspunsul nu a speriat nici macar un liberian. In vreme ce motorul prin compresie a primit un compresor dinamic antrenat de debitul de gaze evacuate sa faca diferenta intre 3000 rpm la SDI si cca 4200 la TDI, se pare ca si cele pe benzina vor primi acelasi botez. E vorba de noile motoare propuse de VW - TSI. Dar deja ma indepartez de intrebare 8 sau 16 V? :scarpin:

Daca vorba lui Tommy "o Loganesti" merge si 8 valve cu avantajele date de un consum normal, doar daca respecti plaja de turatii optime si nu mergi subturat. 16 V deschid calea catre turatii superioare 3500 si mai sus unde motorul prinde viata. O linie clara de demarcatie nu se poate trasa deoarece ar imparti deopotriva mersul urban, usor situat la limita inferioara de turatii (doar daca tii mortis sa mergi cu a 2- a la 4500 rpm ), iar asta face ca motorul DOHC sa fie "lenes". In revers comportamentul extraurban se schimba invers proportional. Si daca motorul este apreciat corect si conduita de conducere acordata in acest sens, atunci si consumul poate deveni unul normal, acceptabil si de ce nu apropiat de cel exprimat de constructor.

Ca o parere personala, apreciez pozitiv datele tehnice destul de exacte exprimate de constructorul GMDAT.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

In privinta cailor putere in plus la DOHC fata de SOHC, cred ca sunt mai multi de 10. Dupa cum mi-aduc aminte, 1,4SOHC avea mai putin de 80CP iar DOHC are 94.

E adevarat ca nu numai din supape se obtin caii suplimentari, motorul DOHC urca mai sus in turatii, si 94 CP (daca or fi reali) ai abia la 6200 rpm. Pe motoarele E-TECH GMDAT, coreenii au pus si VGIS, geometrie variabila a admisiei, pentru eficientizarea cuplului si consumului la turatii mici.

Ce inseamna asta in practica? Mi-e greu sa apreciez, pentru ca n-am condus motor de 1,4 SOHC decat la Logan, care are consum mare in oras si mic (5.5-6) extraurban. A mea are consum mare in ambele cazuri, sub 7 extraurban nu scade decat la mers de noapte, constant. In oras m-am obisnuit cu 11-11,5% - in stilul meu de zi cu zi.

Cuplul nu prea se simte sub 2500 rpm daca esti mai sus de treapta a III-a, deh, masina are 1150Kg.

VGIS-ul se simte numai daca esti foarte atent, intr-o repriza de accelerare mai viguroasa, cand treci de 4200-4500 ture. E ca un efect de turbina insa destul de atenuat.

Concluzie: este DOHC o evolutie? - categoric DA, ca performante. Asta inseamna sa si valorifici acele performante, fara sa pui ariciul din buzunar sub pedala de acceleratie...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...