Jump to content
Sign in to follow this  
cchrism

Lacul Vidraru - Transfagarasan 2007

Recommended Posts

Transfagarasanul nu are rampa mai mari de 7%. Nu se pune pb sa fie rampe de 15% pt ca nu este voie sa faci un asemenea drum; rampa maxima admisa e de 11%.

Nu e nevoie de cauciucuri speciale. Drumul e impecabil: astfaltat bine, marcat si pe cantru si pe margine (pot spune ca este unul din cele mai bune DN pe care am mers). Eu am mers pe Transfagarasan in august, sept si nici vorba de zapada; era chiar destul de cald la Balea Lac (se putea sta in tricou).

Share this post


Link to post
... La Hidrocentrala de la Vidraru am luat o mica pauza, am vazut de jos ruinele unei cetati care se zice ca a fost de pe vremea lui Tepes.

 

Cetatea se numeste Poienari si nu se zice, chiar este de pe vremea lui Tepes. Ca sa ajungi la ea trebuie sa urci cam 1000 de trepte. Merita vizitata. Atentie la serpi (vipere).

Share this post


Link to post
Drumul e impecabil: astfaltat bine, marcat si pe cantru si pe margine (pot spune ca este unul din cele mai bune DN pe care am mers). Eu am mers pe Transfagarasan in august, sept si nici vorba de zapada; era chiar destul de cald la Balea Lac (se putea sta in tricou).

Acu nu mai e chiar asa bine marcat, cel putin dupa Vidraru. Destul de ciuruit si plombat, dar nu e chiar rau, adica in Bucuresti gasesti portiuni mai bombardate. Ba chiar dupa vreo 10km de la Vidraru era portiune de vreo 20m frezata si lasata cam asa, numai pietricele, dar e posibil sa fi fost numai in perioada cand am trecut eu, era un versant consolidat, probabil o luase o bucata din munte la vale in zona si arata soseaua rau acolo.

 

Pt. tyranus, eu stiam din memorie ca e de pe vremea lui Tepes, dar eram asa de entuziasmat cand am scris post-ul, si nu mai aveam chef sa caut pe Google sa ma conving 100%, de aia am bagat incertitudinea.

Cam cat de mare e probabilitatea sa intalnesti vipere acolo? Accidental sau destul de mare?

De abia astept sa mai dau o tura pe acolo, in vreo 2-3 saptamani.

Share this post


Link to post

Oamenii de jos, de la punctul de control al hidrocentralei (?) mi-au spus sa am grija pe unde pun piciorul. Treptele nu le-am urcat fiind prea lenes ca sa o fac :oops: .Daca ajungi pe acolo posteaza, te rog, ce impresii ti-ai facut deoarece cam pe la sfarsitul lunii iulie o sa ajung in mod sigur pe acolo.

Share this post


Link to post

am fost acolo shi am urcat pe treptele alea acum doi ani in vara..

nu am intalnit decat un shoricel, ascuns dupa un pom... oi fi avut noroc... :roll:

Share this post


Link to post

Ai avut ochi buni daca l-ai vazut cum era ascus dupa un copac. Sa dea Dumnezeu sa-ti ramana forever asa ageri.

In alta ordine de idei nu e bine sa glumesti pe seama lucrurilor serioase.

Share this post


Link to post

pot sa spun ca sint unul din cei care au urcat sus la Cetate si au intilnit vipere...de fapt o vipera

Share this post


Link to post

Deci ... unde-i una poate este si perechea ei daca nu mama, tata, fratii si surorile :lol:

Share this post


Link to post
... La Hidrocentrala de la Vidraru am luat o mica pauza, am vazut de jos ruinele unei cetati care se zice ca a fost de pe vremea lui Tepes.

Cetatea se numeste Poienari si nu se zice, chiar este de pe vremea lui Tepes. Ca sa ajungi la ea trebuie sa urci cam 1000 de trepte. Merita vizitata. Atentie la serpi (vipere).

Pina sus sunt aprox. 1800 de trepte (daca imi amintesc eu bine, oricum scrie undeva pe o placutza sus!). Cert e ca le-am urcat de 2 ori (in doi ani), pentru simplul fapt ca acolo sus e BESTIAL! Atit ruinele in sine, desi sit-ul nu este foarte bine ingrijit, cit si peisajul...

N-am vazut serpi sau alte alea... scarile sunt facute pe vechiul drum pe care urcau magarii cu apa si merinde pentru ostasi.

Fiti pregatiti ca partea ce mai naspa e finalul de la coborire, cind pur si simplu, daca nu sunteti atenti, va lasa picioarele!

Ca sa nu mai zic si de febra musculara de a doua zi...

V-as baga si niste poze, dar le am acasa (adica la Bucuresti) si mai trebe si scanate! Cu alta ocazie!

Share this post


Link to post

Daca bagati un ochi aici o sa vedeti ca Transfagarasanul s-a deschis oficial pe 8 iulie, si este prognozat sa ramana deschis pana la 1 noiembrie. Probabil in functie de starea meteo se va inchide mai devreme. Mai e o lista cu sectoarele de drum cu circulatie pe jumatate de cale din cauza reparatiilor.

O chestie care mi-a atras atentia a fost faptul ca intre Balea Lac si Balea Cascada este interzisa circulatia pe timpul noptii intre 21:00 si 7:00. Acu' intreb si eu, pe versantul nordic drumul este mai periculos? Ca Vidraru - intrarea in tunel, nu mi s-a parut extrem de dificil. Ok, nu e Bucuresti - Buzau, dar nu e chiar asa de greu. Putin atentie si totul e in regula.

So, comparativ care ar fi dificultatea de la Balea Lac spre Balea Cascada?

Share this post


Link to post

Versantul nordic, este MULT mai spectaculos... este foarte abrupt si aproape toate curbele sunt numai in ac de par! Cam cum sunt ultimii trei km spre virf pe versantul sudic.

 

Fata de portiunea de la Vidraru si prin Bucuresti e mai periculos! :lol:

Share this post


Link to post

Aha, mi se parea mie ca schepsisul nu e in Vidraru - Balea Lac. Deci se pare ca e in partea ailalta. De abia astept sa ajung din nou acolo, probabil in jur de 25 iulie. Marfa...

Share this post


Link to post

Daca te intorci pana in 30-31 iulie sa ne zici cum e drumul ca ne bate gandul ...

Share this post


Link to post

Am fost sapt trecuta pe Transfagarasan. Am plecat marti (13.07) si m-am intors joi (15.07). A dormit doua nopti la Sambata.

Si la dus si la intors a plouat, mai ales la dus, destul de tare. Pe versantul nordic, cel putin la dus era ceata f densa (intre Balea Lac si Balea Cascada nu vedeai sa mergi cu mai mult de 30km/h); si cand m-am intors a fost ceva ceata, dar mai putina. Drumul e impecabil (ma refer la potrtiunea de Trans proprou-zisa, ca portiunea de drum prin padure, dupa Vidraru e putin mai proasta).

Pt cine intereseaza cazarea la Smbata unde am sta eu costa 700mii/noapte camera cu 2 paturi, baie cu dus, apa calda, TV, geam termopan. Ca alte preturi prin zona am inteles ca la Manastire ar fi tot 700mm/noapte camera, e un hotel nou la care camera e 1,2 mil, iar la alt hotel 850mii.

Share this post


Link to post

SYL stii cumva ceva despre cazare chiar la Balea Lac? Am inteles ca ar exista 2 cabane acolo. Scoruri ceva? Auzisem cam tot asa 700k/camera cu 2 paturi. Mai am o intrebare, cam cat este de la Balea, la Sambata?

NGruia, fii sigur ca voi povesti, eu ma intorc pe 26 iulie, sau cel tarziu pe 27. Inca nu m-am hotarat la sensul de parcurgere al traselui, dar intentia mea este: Bucuresti, Curtea de Arges, TFG, Balea (cu stationare aici o noapte in principiu), apoi Talmaciu, Calimanesti, Ramnicu Valcea, inapoi Bucuresti. In functie de dispozitia de moment voi face traseul in sensul asta sau invers, intai Calimanesti. Din ce am calculat eu sunt ~600km.

Share this post


Link to post

Multam anticipat !!

Kgb-ista si al mic ma preseaza cu plecatul da' cica sunt in "culegere date".

Asteptam sa te intorci !! :D

Share this post


Link to post

Baieti, eu am facut Transfagarasanul cred ca de vreo 8 ori cu motocicleta. Este cel mai frumos drum pe care am mers (si, credeti-ma, am mers prin multe locuri) iar coborarea, de la Balea Lac pe latura nordica, o faceam fara motor pe mai mult de 20 km...

Imi e dor de drumul asta si o sa-l fac sigur si cu Tico-ul!

Am urcat de fiecare data la cetatea Poenari si cred ca treaba cu viperele nu-i decat o simpla poveste! Merita efortul, urcusul treptelor, privelistea este deosebita!

Nu-l ratati!!

Share this post


Link to post

Nu stiu cum e cu cazare la Balea Lac.

Ca distante , in km :

-de la mine de acasa(eu stau in Militari) pana la Sambata am facut 307km;

-pe DN1(Sibiu-Brasov) de la intersesctia cu DN 7C (Transfagarasanul) pana la intersesctia cu drumul care porneste spre Sambata (deci din localitatea Sambata de Jos) sunt 20km;

-de la DN1 (Sambata de Jos) pana la Sambata (se trece si prin Sambata de Sus) sunt 20km;

-din pacate nu stiu exact cati km sunt de la Balea pana la Sambata; eu zic ca de la Balea Cascada pana la intersectia cu DN1 sunt maxim 20km;

Share this post


Link to post

Yipii am revenit din lunga mea calatorie de 570km, dupa cum urmeaza:

Duminica dimineata am plecat din Bucuresti la ora 7:15 spre Curtea de Arges. Am ajuns pe la 9:10 in Curtea de Arges unde am vizitat Biserica Domneasca. De fapt programul aici incepe la ora 10, dar tanti de acolo este foarte pasionata asa ca a venit pe la 9 jumate, erau si 2 straini, profesor de Drept din Franta, asa ca am beneficiat de un ghidaj in franceza (nu am priceput chiar integral, dar oricum). Au fost cam 50 min de turuiala timp in care ne-a povestit istoria bisericii, cu restaurare, etc. Taxa 20k adulti, 10k copii.

La manastire nu am mai oprit data fiind inghesuiala mare care era pe acolo, asa ca nu stiu ce sa zic despre ea. Apoi am plecat spre Vidraru, pana unde tot drumul e un mare SAT, care nu are indicatoare de sfarsit de localitate ci doar de inceput. Asadar ~40 min de mers la 60-70km/h. La Poienari pasagerii fiind cam obositi, nu au mai urcat pana sus la cetate asa ca oprirea mare a fost chiar la baraj. Am urcat sus pana la omul de tinichea, vremea foarte frumoasa, dar in departare se cam vedeau nori. Popas de aproximativ 1 ora, poze, etc. Bineinteles ca erau destepti care opreau pe baraj, sa admire ei peisajul de facuse militarul care pazea barajul febra la buze de atata fluierat (nu ai voie sa opresti pe baraj). Imediat dupa baraj (in dreapta cum vii dinspre Curtea de Arges) se circula pe o singura banda restul fiind ocupat de masini parcate.

De aici incepe drumul interesant, urcusul spre Balea, inca 55km. Drumul un pic mai peticit ca data trecuta, dar din nefericire cu criblura ramasa (bucuria capotei :( ). Pe la 12 am ajuns in zona la Piscul Negru, unde am cam fost nevoit sa retrogradez la a 2a (acum nu stiu care este exact cauza. Data trecuta au fost cu vreo 60kg mai putin in masina si benzina de 98 OMV. Acu a fost de 95 tot OMV, cert este ca in a 3a nu facea fata masina. Sau or fi fisele? Ca si cand pornest A/C-ul simt o pierdere importanta de putere. Voi continua discutia asta la probleme tehnice. Sfarsit paranteza). Pana sus la tunel peisajul super misto, de data asta cam fara nori, cu a 2a, indicatorul de temperatura neavand nici o tentativa de a se misca de la locul lui obisnuit (good job racirea). Pe margine din loc in loc erau diversi cu Dacii fie cu capotele ridicate, fie cu sticla de apa udand franele (desi nu cred ca e foarte indicat sa stropesti cu apa, whatever). Prin tunel, drumul mi s-a parut destul de bun, in vreo 2 locuri fiind niste movilite de praf si resturi de beton, probabil de la peticire. Nu am gasit santuri sau gropi notabile.

Ehe, la iesirea din tunel, am zis ca m-am teleportat pe Dimitrie Cantemir in Bucuresti, la ora 4 dupa amiaza. Sute de masini, din cele 2 benzi (in total, nu pe sens) si spatiile aferente de parcare se circula pe mijlocul drumului, pe o singura banda, la mica intelegere cu cei care veneau pe contrasens (vorba vine contrasens, avand in vedere ca si tu si el erati intrati pe jumate pe sensul celalalt). Am oprit si eu pe unde am putut, am dat o tura pe la lac, cazare la vila Paltinul 1.200k / noapte camera cu 2 paturi, de am zis ca a innebunit lupul, mai ieftin ies sa vin sa dorm inapoi la Bucuresti (ceea ce am si facut pana la urma). Dupa vreo 20 minute a inceput o ploaie din aia crancena, dar peisajul super. In fata se vedea Transilvania, unde era un soare luminos, fara pic de nori, in spate Fagarasul unde se opreau norii si turna cam cu galeata. Telecabina costa 100k / sens pana la Balea Cascada. Popas cam de o ora, mancat, poze, s.a.

Apoi am luat-o in jos pana la Balea Cascada, 12km, vreo 800m diferenta de nivel. Asadar, 12km frana de motor la a 2a, ca la a 3a ajungeam direct in sant. La Balea Cascada la hotel, tot 2 stele, 1.100k / noapte, adevarul ca daca este cerere, de ce naiba sa nu jupoi clientul, right? Aici privelistea cu cascada, dar oricum de sus de la Lac se vede mult mai frumos peisajul. La Cascada foarte cald, cel putin 25-28 grade, te cam coceai de caldura.

Am luat-o in continuare la vale spre Cartisoara, iarasi traseu frumos multe serpentine, ceva mai distrus drumul decat versantul sudic, dar merge. De la Cartisoara, se face stanga spre Talmaciu, intentia noastra fiind de a ajunge la Calimanesti. Vreo 15-20km sunt de la Cartisoara la Talmaciu, unde calitatea infrastructurii isi spune cuvantul: intersectia intre drumul de la Ramnicu Valcea la Sibiu si cel care vine de la Brasov spre Sibiu/Rm.Valcea. Intersectie mai tembela ca aia nu am vazut. Practic intersectia este in T, dar realizarea este fenomentala. In loc sa fie T, sunt 2 barete de vreo 5-10m care se intretaie, dar nu e semnalizat f. bine lucrul asta, astfel ca am fost in situatia de a trage brusc de volan stanga, ca sa nu o iau spre Sibiu. Oricum data viitoare o sa stiu chestia asta.

Apoi spre Calimanesti prin defileul Oltului iarasi peisaje foarte frumoase, soare destul de intens, ca de la Talmaciu am dat drumul la A/C. La Caciulata iarasi am facut un popas la Manastirea Cozia, unde iar am facut o manevra din aia ciudata. Avand indicator spre stanga la manastire si vazand parcarea pe stanga, am zis ca nu ratez parcarea aia ca romanii ar fi in stare sa puna parcare pe un singur sens, chiar daca era dunga continua. Cand am plecat de acolo am vazut ca dupa vreo suta de metri era parcare si pt. sensul meu...

Drumul prin defileu a fost bun, spre foarte bun, inca nu am reusit sa elucidez daca dungile transversale prin asfalt (putin oblice), erau cu scopul de a reduce viteza, sau erau doar lucrari de asfaltare, ca erau prea regulate (dungi late de 20-30 cm, inclinate cam la 30 grade fata de sensul de mers). Oricum marcajele de pe drum au fost printre cele mai bune care le-am vazut pana cum, cu incastrari reflectorizante intre cele 2 dungi continui, stalpisori reflectorizanti pe margine, etc.

Avand in vedere ca am ajuns pe la 5 in Calimanesti am ajuns la concluzia ca mult mai bine mergem si dormim acasa, asadar am plecat spre Bucuresti. Drumul Rm. Valcea - Pitesti iarasi foarte bun, iarasi cam multe sate, dar ma rog. In unele portiuni drumul o luase la vale si o banda era inchisa, dar in general drum calitativ bun.

In Pitesti am oprit la Mc. Donalds, mancat repejor si inapoi spre Bucuresti cu 110-120km/h. La 9:10 am intrat in Militari, dupa 570km parcursi in total.

Rezumat: Bucuresti - Balea Lac 240km, Balea Lac - Rm. Valcea ~145km, Rm. Valcea - Bucuresti ~180km. Traseu facut in 14 ore, cu total opriri vreo 3 - 3,5 ore.

Share this post


Link to post

Frumos de tot :thumbl: .

 

Cât despre frâne, ele se pot uda cu apă: la cursele de camioane, unde frânele sunt solicitate, nu glumă (să cobori un monstru de câteva tone de la 120 km/h la 30-40 km/h înseamnă ceva efort) se montează rezervoare speciale cu apă, care pulverizează apa direct pe discuri. Bine, discurile sunt atât de încinse încât apa se vaporizează instantaneu ;) .

Share this post


Link to post

OT: Pai si nu le afecteaza rezistenta? Adica nu pot plesni? Ma rog, se pare ca stiti voi ce stiti.

Share this post


Link to post

Păi... de ce să plesnească ? acum, nu sunt eu mare expert în metale, dar din câte mai ţin minte, se foloseşte răcirea în apă şi pentru piese încinse la roşu (când se fabrică diverse subansamble).

Share this post


Link to post

Mdea, e vorba de calire, un procedeu primar pentru a obtine otzel din fier mort ... dar pe fonta e catastrofic, crapa ... de aia, in momentul cind "fierbe" motorul e indicat sa il lasi mergind la ralenti si sa pui in el apa cit mai calda, pentru a nu produce soc termic asupra blocului, care e din fonta ...

Share this post


Link to post

Păi fonta crapă... ori discurile de frână sunt din câte ştiu eu, din oţel sau mai rar materiale compozite - aşadar nu crapă.

Share this post


Link to post

Pai da VAXXi, nici eu nu-s mare expert in metale, dar stii tu faza cu calirea/decalirea. Pentru una trebuia s-o racesti rapid cu apa, pentru cealalta trebuia incet. Acu' nu mai stiu cum se potrivesc adica ca sa calesti trebuie cu apa sau nu.

Am cautat putin pe google, se pare ca pentru calire trebuie racit brusc. se pare ca nu-i dauneaza. Good to know.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...