Jump to content
Sign in to follow this  
asskickR

Alarma Kalos

Recommended Posts

... Într-adevăr, telecomanda declanşează închiderea centralizată, armează circuitul de alarmare şi activează imobilizatorul ...

Ce legatura este intre telecomanda si imobilizator ?

Share this post


Link to post

În măsura în care beculeţul care fâlfâie în bord este, aşa cum am înţeles eu (poate greşit), indicaţia că imobilizatorul a fost activat, legătura este că atunci când închid maşina doar din cheie, beculeţul nu fâlfâie. De unde am dedus că şi imobilizatorul... ioc. Deschiderea de uşă am putut s-o simulez uşor. La pornirea fără cheie n-am îndrăznit să mă bag...

Share this post


Link to post

Imobilizatorul este activat de catre un dispozitiv din cheie cand cheia se afla in contact sau foarte aproape. Telecomanda de la cheie este doar pentru inchiderea centralizata, sa nu bagi cheia in broasca de la usa.

Share this post


Link to post

Are sens ceea ce spui. Dar becul din bord ce semnificaţie are?

Share this post


Link to post

Cel care semnalizeaza testarea sistemul AIRBAG ?

Share this post


Link to post

Nuuu.. Nu-s chiar aşa dus cu pluta...

E un beculeţ roşu, mic, plasat pe acelaşi panou, în dreapta-sus parcă, şi care "fâlfâie" doar după închiderea maşinii din telecomandă (ca beculeţul unei alarme after-market).

Share this post


Link to post

Beculetul ala din cate stiu semnifica armarea alarmei integrate. E posibil ca la variantele mai vechi de Kalos sa nu existe. Imobilizatorul e activat in momentul cand scoti cheia din contact, nu are legatura cu inchiderea, alarma sau mai stiu eu ce. E un transponder in cheie care deblocheaza circuitul de imobilizare a masinii in momentul in care este adus in imediata vecinatate a acestuia. De aceea nu poti porni motorul cu o copie de cheie aftermarket, indiferent daca masina e descuiata sau nu (desi copia poate functiona perfect in incuietoarea usii).

Edited by root

Share this post


Link to post

"Security Indicator

 

There is a security indicator on the instrument panel. After the LOCK button of the transmitter is pressed, the module is placed in the armed mode, and the security indicator flashes. The security indicator turns ON for 0.1 second and OFF for 0.7 second. It then flashes at that frequency until the control module/receiver is disarmed."

Asta zice la manual.

Pe schema, modulul imobilizator este legat la sistemul anti-furt, din care face parte si inchiderea centralizata, in sensul ca semnalizeaza o incercare de pornire a motorului fara cheia care trebuie.

Share this post


Link to post

Eeei, hai că începe să se facă lumină...

Şi atunci să înţeleg că versiunile care nu au telecomandă pe cheie de fapt nu au "alarmă pasivă"? Pentru că e limpede că închiderea din cheie nu armează "alarma pasivă". Sau poate la acele versiuni o armează? Avem pe forum astfel de versiuni de Kalos/ Aveo?

Share this post


Link to post
Şi atunci să înţeleg că versiunile care nu au telecomandă pe cheie de fapt nu au "alarmă pasivă"? Pentru că e limpede că închiderea din cheie nu armează "alarma pasivă". Sau poate la acele versiuni o armează? Avem pe forum astfel de versiuni de Kalos/ Aveo?

 

Tind sa cred ca nu au alarma. Vazusem pe un alt forum pe cineva fara telecomanda pe cheie care incuia masina si nu se intampla nimic. In schimb la fostul meu Passat nu aveam telecomanda, dar cand incuiam masina se arma automat si alarma. Dar se pare ca la Chevy e altfel.

Share this post


Link to post

Tin minte ca atunci cand am achizitionat modelul am intrebat de alarma . Raspunsul tipului care mi'a dat cheile a fost ceva de genu : " Pai modelul asta vine cu alarma fara senzor antisoc din fabrica , nu'i nevoie sa'i mai pui tu ". ( am un Aveo Premium ).

Share this post


Link to post

Dacă ai Aveo Premium ai alarmă pasivă şi telecomandă pe cheie. Problema sunt versiunile Direct şi Plus, care nu au telecomandă. Deci, faţă de Star, Elite şi Premium, le lipseşte doar telecomanda, sau şi circuitul de alarmare ? (caz în care cred că e posibil să nu aibă nici conectorul pentru goarnă...)

Share this post


Link to post

Eu astept sa-mi ridic masina, un Aveo sedan elite. Cand an facut comanda, delerul mi-a zis ceva de alarma , cum ca acest model ar avea asa ceva, dar dupa ce am venit acasa si am studiat lista dotarilor acestui model, nu se pomeneste de alarma , doar de inchidere centralizata cu telecomanda.

Deci modelul Aveo sedan elite are acea alarma,(cum o fi ea pasiva, sau nu) sau nu are?

Am inteles (citit aici pe undeva) ca in cazul existentei acestei "alarme",mai este necesar montarea unei goarne... Va rog dati-mi mai multe detalii legate de aceasta goarna, ce model, de unde se procura , unde se monteaza( unde este acel conector)? Cand ma duc sa ridic masina as dorii sa fiu cu "temele facute", sa nu ma ia dealerul cu tot felul de povesti... Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Aveo sedan platinum are alarma, fara senzor antisoc, dar are. Alarma care se activeaza atat la inchiderea autoturismului cu ajutorul telecomenzii, cat si la inchiderea cu cheia. De celelalte modele nu stiu.

Share this post


Link to post

Pentru cei fara „goarna“ in Bucuresti, la Radacini, se monta acum o luna cu 150 ron...

Share this post


Link to post

Scuuump, dom'le, scump! Montez eu gratis, cu goarna clientului (20-30 RON, în târg...).

 

Va rog dati-mi mai multe detalii legate de aceasta goarna, ce model, de unde se procura , unde se monteaza( unde este acel conector)? Cand ma duc sa ridic masina as dorii sa fiu cu "temele facute", sa nu ma ia dealerul cu tot felul de povesti...

Păi dacă vrei să fii cu temele făcute e suficient să citeşti acest topic de la cap.. O să afli tot ce-ţi trebuie.

Edited by rzvpopa

Share this post


Link to post

Mai am eu vreo 2 goarne ieftine.

Share this post


Link to post

sal baieti.A montat cineva goarna la masina cu inchidere centralizata fara telecomanda(pe aveo sedan),s-au a avuto din fabrica .daca da ce face goarna cand suna.multam

Share this post


Link to post

.Endofftopic

Edited by tolin

Share this post


Link to post

S-a pomenit anii trecuţi prin acest topic ideea montării unor senzori "peste" alarma OEM a Kalos-ului.

Ar fi o chestie foarte rudimentară, dar aş vrea să o analizăm puţin. Nu sunt prea încântat de ideea montării unei alarme serioase, care să intervină pe circuitul electric al maşinii, aşa că aş încerca doar un... "add-on" simplu.

Spunea alx că, spre exemplu, s-ar putea monta un senzor de şoc, pe un contact de portieră, în serie. Sigur, ar fi un senzor "brut", fără prealarmări şi alte alea. L-ai "şocat" - urlă şi cu asta basta...

Păi să vedem:

Din câte ştiu eu, un contact de portieră transmite (la închiderea circuitului - adică deschiderea portierei) polaritate negativă (masa caroseriei) spre plafonieră şi spre modulul de alarmă. Deci alarma se declanşează la primirea unui "-". Deci ar trebui ca un senzor de şoc să trimită spre alarmă tot un "-" (habar n-am cum lucrează astea; dacă trimite într-adevăr "-" e ok, mergem mai departe).

Cred că montajul în serie nu merge: pentru ca senzorul să fie "alimentat" cu un "-" pe care să-l poată transmite spre alarmă în caz de şoc, ar trebui ca uşa să fie deja deschisă (circuitul să fie închis). Plus că, odată deschisă uşă, alarma s-ar declanşa doar dacă şi senzorul de şoc ar transmite semnal. Deci ar merge cu "şi", nu cu "sau".

Deci renunţăm la montajul în serie. Să vedem în paralel. Deci dacă senzorul merge cu "-", îl punem în paralel şi alarma ar trebui să pornească şi la uşă deschisă şi la "şoc".

Problema e alta. Contactul de portieră transmite semnal spre modulul de alarmare, dar aprinde şi plafoniera.

După cum mă duce pe mine capul, rezultă că motarea unui senzor de şoc în paralel cu un contact de portieră va duce la aprinderea plafonierei la orice "şoc" de după dezarmarea alarmei. Practic, după intrarea în maşină se va aprinde plafoniera la fiecare şoc detectat de senzor. Cred că asta s-ar rezolva prin montarea unui "întrerupător" ascuns pentru senzorul de şoc. Ciudat, dar plauzibil...

Dacă în loc de senzorul de şoc ne gândim la senzori volumetrici, montaţi şi ei în paralel? De fapt esenţa problemei stă în polaritatea semnalului transmis de aceştia (ca şi la cel de şoc). Raţionamentul meu (de mai sus) e că alarma are nevoie de "-". Cine ştie dacă senzorii ăştia scot "+" sau "-"?

 

Ştiu că mă agit cam degeaba. Sunt destul de curios cum ar fi dacă... Mai ales că sâmbăta trecută, la -10 grade, adunam cioburile de la geamul din dreapta faţă, spart de un idiot care oricum n-a avut ce lua din maşină. Şi am mai umblat şi 2 zile cu plasticul în geam...

Chiar n-am chef de o alarmă "completă" (care s-o mai ia razna, din când în când), am oricum CASCO. Aş încerca doar cele de mai sus. Sau doar să pun nişte senzori volumetrici în colţuri, aşa... "la derută" (exponate)??

Share this post


Link to post

Exista module de alarma care se monteaza in serie cu cea a masinii, nu presupun interventii suplimentare, insa suporta adaugarea de senzori suplimentari. Aceste module sunt foarte ieftine iar instlarea lor nu presupune decat o alimentare si o legare cu modulul existent pe masina, fara alte interventii suplimentare. si nu cred ca merita sa faci ceea ce vrei tu sa faci.

Share this post


Link to post

Ceea ce spui tu sună bine. Practic n-am nevoie de închiderea geamurilor, blocare portierelor în mers şi alte alea...

Aş vrea doar atât: să se declanşeze dacă-i sparge careva vreun geam, ori dacă e lovită prin parcare.

Share this post


Link to post

Mulţumesc, Mircea!

Până să-mi spargă geamul nu mi-a păsat de alarme. Mi-am montat goarna şi cam atât.

Dar parcă...

Share this post


Link to post

Mi se pare mie sau Aveo 5dr are senzor de soc? Zic asta deoarece mai mergeam la un prieten care are vreo 3 copii foaaaarte energici care se agitau prin curte si care m-au anuntat "ca tipa masina". Masina era plina de urme de manute (era prafuita rau) si am stat crucit deoarece credeam ca NU am senzor de soc montat. A doua oara cand mi-a pornit alarma- era ridicata pe cricurile pneumatice cand i se montau rotile de iarna; s-a taiat presiunea in cricuri si masina a inceput sa piuie instantaneu (am lasat alarma pornita, deoarece afara era frig si stateam in atelierul omului).

Daca stie cineva sa dea o lamurire- ar fi fain. Ce as vrea la alarma- daca as putea pune la ea un dispozitiv care sa ridice geamurile la armare- macar cele de pe fata.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...