Jump to content
Sign in to follow this  
de esenta tare

Probleme La Relanti Kalos 1150 Cmc, 2004

Recommended Posts

Ai uitat de faruri, lampi de ceata si proiectoare, ventilatorul pus pe 4.

Share this post


Link to post

A trebuit sa plec intrucat venise consoarta sa mergem la cumparaturi... :D

Share this post


Link to post

Nu-i nimic, ai timp sa reiei. :P

Share this post


Link to post

@ovi_jer

In ce sens e bine? Vad totusi diferente fata de ceilalti care au masurat. Din cate stiu, alternatoarele sunt identice ca si capacitate, la Kalos pe benzina (din manualul de reparatii).

Totusi de unde apare aceasta diferenta la mine?

Inteleg ca e bine ca principiu: adica la turatie mai mare incarca mai mult ca la turatie mica.

Share this post


Link to post

Te inseli.Numai 1,4 sohc este la fel cu 1,4 dohc si are 85A iar cel de 1,2 are 75A.

Share this post


Link to post

E valabil la orice sistem de incarcare auto dar la acelasi total de consumatori nu poti avea tensiuni egale pe un alternator de 75A ca pe unul de 85A.

Share this post


Link to post

Aha. Am inteles. Ceea ce spui tu, este ca s-a stecurat aici o deficienta de proiectare: din doua masini, la care consumatorii sunt calibrati aproximativ la fel, s-au prevazut 2 modele de alternatoare diferite, dintre care unul face fata, si altul nu.

Share this post


Link to post

Unde vezi tu "deficienta"? Proiectarea presupune intotdeauna compromisuri. Ce ti se pare anormal ca la un motor mai "mic" si o masina implicit mai ieftina sa puna un generator mai mic?

Share this post


Link to post
... s-a stecurat aici o deficienta de proiectare: din doua masini, la care consumatorii sunt calibrati aproximativ la fel, s-au prevazut 2 modele de alternatoare diferite ...

Unde vezi tu consumatori aprox. la fel ? Bateria unui motor se dimensioneaza dupa demaror, consumatorul principal, iar generatorul se dimensioneaza dupa baterie. La o baterie de 45 Ah, un generator de 75A este arhisuficient. Important este sa functioneze corect. Dovada ca, pana ai schimbat bateria, n-ai avut probleme de alimentare. Problema este alta, motoarele de Kalos/Aveo sunt echipate cu generatoare de la producatori diferiti (DAC si MANDO). In cazul primelor, ai tensiune suficienta de la turatia de ralanti. Celelalt model livreaza tensiunea suficienta incarcarii bateriilor cu Ca doar de la 2000 rpm in sus. Asta-i si motivul pentru care unele motoare echipate cu ultimul model, mai ales cele de 1,4L si 16v au probleme de misfire cand sunt rulate sub aceasta turatie, cu mari consumatori pusi pe generator. Mersul pe distante scurte, in sezonul rece (cand necesarul de tensiune pe baterie este mai mare), impreuna cu mari consumatori, mai ales cei necompensati de ECM prin cresterea turatiei de ralanti, duce la mentinerea bateriei la o capacitate redusa.

Share this post


Link to post

Sa-mi spui dupa 2 ani cati mai ai din aia 75A :) )

Apropo : bateria nu ar legatura cu alternatorul cand vine vorba de putere.

Capacitatea bateriei este aleasa in functie de marimea motorul si implicit a electromotorului.

 

P.S. Si cielo fara abs avea alternator de 85A :) )

Share this post


Link to post

Normal, e mai bine 75A la 800 rpm, decat 85A la 2000 rpm. Pana sa apara busoanele de trafic in RO, nici nu s-a pus problema asta.

Share this post


Link to post

Cred ca eu am Mando. Azi la service, mi-au aratat un Kalos cu motor de 1.4, care avea identic aceleasi valori de incarcare.

Din tot ce s-a discutat pana acum, trag concluzia ca nu are rost sa schimb alternatorul, pentru ca nu e defect, ci conceput prost.

Cand bag consumatori, merg mai turat.

 

Va multumesc pentru ajutorul vostru, si sper sa nu postez prea curand la sectiunea probleme tehnice :) .

Share this post


Link to post
Cred ca eu am Mando.

Veste proasta. Totusi, eu zic sa verifici cablurile, cade cam mult pe ele. In plus, vezi daca se comporta tot asa pe o baterie incarcata.

Share this post


Link to post

Ok.

Voi face si asta. De asemenea, o sa curat pe acolo, remontez bornele si dau cu vaselina.

Share this post


Link to post
Cand bag consumatori, merg mai turat.

 

Asta parca era de cand lumea la motoare micute...

 

si dau cu vaselina.

 

Obligatoriu!!!

Share this post


Link to post

Daca totusi problema cu incercarea ramane, as vrea sa incerc sa o rezolv pe cea cu mersul neregulat.

Avand in vedere ca la rece, scaderea turatiei nu se face lin, ci sacadat (dar nu variaza jos-sus, deci idle learn e ok), deci scade cate putin , dar fiecare scadere se simte ca un mic soc, m-am gandit: nu se poate curata si motorasul acela pas-cu-pas care asigura mentinerea turatiei de relanti la rece?

Daca poate cineva sa ma indrume in acest sens, este binevenit. Mentionez ca am curatat corpul clapetei.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

De ce trebuie sa se dea cu vaselina la borne?

Share this post


Link to post

Daca te uiti la MTIA, vei vedea un capac negru prins in suruburi. Nu cred ca acel motor are ceva, mai degraba trebuie curatat (schimbat)potentiometrul de pe postul de senzor de pozitie. Iar la acesta trebuie umblat cu "spray de curatat contacte" si nu cu vaselina.

Share this post


Link to post

Capacul acela este cumva spre spate, de cealalta parte a galeriei de admisie, fata de clapeta de acceleratie?

Dar daca spui, nu are rost sa umblu acolo. Daca poti sa imi spui si mie, te rog, unde este acel potentiometru, as putea sa-l curat pe acesta. Am spray de contacte.

Share this post


Link to post

1- mai exista un alt capac negru acolo ?

2- unde sa fie potentiometrul, daca nu tot acolo ?

 

Intrebam doar sa facem posting ? Din cele 122 de posturi, doar cateva sunt necesare unei documentari pe aceasta problema.

Share this post


Link to post

Am intrebat pentru ca la mine nu e negru. Tot ce e in zona aia, e argintiu. Si voiam sa fiu sigur, sa nu desfac si sa stric ceva.

Car despre potentiometru, chiar nu stiu ce este, si speram sa obtin o descriere, ca sa stiu ce curat.

E ok daca defac capacul si dau cu spray in interior?

Share this post


Link to post

Trebuie dat jos corpul clapetei. Pozitia spre habitaclu nu permite un accesul si lucrul in interior. Fara poze nu ne putem descurca de la distanta. Tu ai singura masina cu motor de 1,2L productie < 2005 de pe forum si cu asa vechime. Toti ceilalti n-au avut probleme acolo, sunt in garantie, asa ca n-a umblat cineva personal MTIA. Nici desene de constructie ale dispozitivului nu avem, doar schema electrica.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...