Jump to content

Nexxus_2009

Membru
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

About Nexxus_2009

  • Rank
    Forumist

Contact Methods

  • Gender
    Male

Profile Information

  • Din
    Bucuresti
  • Auto
    Chevrolet
  • Model
    Kalos
  • An
    2006
  • Nr. Inmatr.
    x-xx-xxx
  1. Multumiri si din partea mea forumului si celor care posteaza aici. Am avut probleme, nu voi insista asupra lor, am gasit ajutor aici. Le sunt recunoscator si tuturor meseriasilor tembeli pe care i-am intalnit si care mi-au luat banii (bravo lor, baieti destepti!!) pentru ca a fost pentru binele meu: asa am descoperit forumul si oamenii de aici si am primit ajutorul de care aveam nevoie, dar mai important am descoperit ce frumosi sunteti VOI cei care sunteti pe woo forum. Multe multumiri inca o data celor care m-au ajutat si mii de multumiri forumului pentru simplul fapt ca EXISTA!!!!
  2. Stiu, dar acum ca merge si inca din ce in ce mai bine, parca mi-e frica sa nu stric ceva. Am dat la reseturi si idle learn incat bietul calculator nu cred ca mai stie pe ce lume e. Sunt bucuros ca merge, de restul mai vedem. Inca o data multumesc tuturor de ajutor! si rusine mecanicilor si unitatile service care au vazut masina mea si n-au stiut ca rezolvarea era o chestiune elemetara si simpla!
  3. Da, pare ciudat, dar am circumstante atenuante: nu am umblat la masina pana acum pentru ca, in primul rand a mers super bine, al doilea, am fost in service si, daca acolo spun una, pai logic ar fi sa si stie ce vorbesc!, vai mie ca tembel am mai fost!! La Radacini, niste ametiti (imi aduc aminte ca Satori la un moment dat le spunea mecanicilor "maimute" - mare dreptate avea) care m-au trimis la plimbare ("daca nu s-a aprins nici un bec masina merge dom'le!!!"). Am fost la Autonet, aia alti destepti, mi-au curatat toate cele si mi-au schimbat senzorul de turatie (despre care banuiesc ca l-au schimbat aiurea, voi verifica si daca am dreptate ma duc peste ei si le fac scandal, poate vor fi mai atenti pe viitor). Am fost pe la alti mecanici recomandati de diversi amici care au facut toti aceeasi operatiune de curatare (le spuneam ca au umblat/curatat altii pe acolo inainte, dar... "n-a facut cum trebuie, nu toti se pricepe!!"). Nimeni nu a desfacut IAC-ul. Vazand rezultatele furtunoase pe care le-am obtinut de la diversi mecanici si unitati service, am luat problema in mana, cum se spune si dupa ce m-am culturalizat pe forum, azi dimineata, am desfacut IAC-ul (m-a muncit de am innebunit, suruburile erau parca lipite acolo - nu fusesera desfacute niciodata, asa ca am dat corpul jos si am tras de ele). Desi pe galerie era curatenie luna, totusi, IAC-ul era super murdar, nu pot descrie in cuvinte! Am facut si un mic test, am incercat sa curat IAC-ul prin galerie. Nu merge! Pur si simplu solutia nu ajunge la IAC si, deci, curatarea este ineficienta. Am pus totul la loc si am dat la cheie. Merge, cel putin acum. Am facut un mic drum de test si de mai multe ori am pornit si am lasat-o la relanti si tine, sper sa nu ma bucur prea devreme. Voi vedea in zilele urmatoare. Oricum, tin sa multumesc tuturor pentru informatiile oferite. Este exclusiv vina mea ca am mers pe mana "meseriasilor", dar am zis ca asta e domeniul lor si deci, stiu cu ce se mananca. Ar fi stupid sa te duci la doctor sa te opereze de apendicita dar inainte sa te intrebe unde anume ar trebui sa taie!!?? Asa si mecanicii (repet nu am fost doar la unul, sau la nea' Caisa din spatele blocului) care nu stiu lucruri elementare dar care au pretentia sa-i platesti pentru onoarea pe care ti-au facut-o sa se uite la masina ta. Nu stiu pe viitor ce voi face, dar sigur voi fi mult mai atent cand vine vorba de mecanic, oricum, cred ca este indicat sa incerci mai intai singur sa rezolvi problema si daca iti prinzi urechile, sa te rogi fierbinte sa gasesti un meserias adevarat!!
  4. Nu stiu ce e ala pentru ca pana acum, adica 4 ani si peste 100.000 km, nu am avut nici un fel de problema, ridicam capota doar pentru a face schimbul de ulei si filtru, completare lichid parbriz si spalare motor. Deci, utilajul ala am inteles ca este in jur de 85 ron si cred ca am sa-l schimb.
  5. @ AB - M-am gandit si eu la IAC, dar... totusi... pare ca nu are suficient aer. In prima imagine este senzorul care nu l-am schimbat si care banuiesc ca ar putea fi cu probleme. Celalalt senzor (pe care l-am schimbat - am vrut sa-i fac si lui o poza, il mai am pe cel vechi, dar nu l-am gasit...) este, practic, situat sub cel care se vede (scuze, imaginea nu este tocmai cea mai fericita, dar, poza am facut-o cu telefonul, nu am avut altceva la indemana) Ce este senzorrul din poza, ce face, este posibil ca el sa fie inamicul meu??? ce ziceti?? In a doua imagine sageata indica dopul pe care l-am scos si pe unde isi ia aer suplimentar. Daca-i pun dopul la loc (asa cum era din fabrica) atunci moare la relanti imediat. Asa, fara dop, reuseste cumva sa-si mentina relantiul. Deci, ce parere aveti? Asa ca nu stiu ce sa zic de IAC... Oricum, la ora asta mi-a cazut pata pe senzorul din prima imagine. Dupa ce ma lamuresc cu el, nu stiu, cred ca ma apuc sa desfac IAC-ul.
  6. Multumesc pentru ajutor. O s-o iau metodic: @ perfidus: bornele bateriei, desi masina a pornit spre 5 ani, nu sunt oxidate. Le-am desfacut si verificat pentru ca m-am gandit sincer (la ce am mai citit aici pe forum) ca ar putea fi o problema aici. In alta ordine de idei, tot sistemul de incarcare al masinii functioneaza exemplar. Sincer nu pare a fi probleme aici. @ closchkutza: Motorul se opreste indiferent daca e cald sau rece (el, motorul) sau daca afara e frig sau este mai cald. Pur si simplu pare ca nu reuseste sa-si regleze turatia la relanti. Cand o pornesc dimineata, nu tine la relanti, asa ca o mai tin din pedala de acceleratie (ca pe timpul vechilor Dacii) si dupa putin timp isi revine. Bine, turatia sta undeva pe la 600-700 dar relativ sta singura. In mers, cateodata, o apuca si moare pur si simplu la relanti. Dau la automat (slava Domnului ca asta inca merge... ) o pornesc si apoi... incerc sa ma dau in trafic! Pe admisie sunt doi senzori, unul este de acceleratie (care mi-a fost schimbat in service si fara rezultat) iar celalalt... nu stiu ce face (in service mi-au retezat scurt elanul, ce dom'le te pricepi mai bine ca noi?!?! Eu nu zisesem ca ma pricep mai bine dar chiar ei au spus ca e o problema pe admisie si m-am gandit ca daca acolo sunt doi senzori si unul a fost schimbat (si nu se vad rezultatele), poate e de vina cel deal doilea!? Voi face ceva poze si le voi posta pe forum ca poate asa ii vine cuiva vreo idee salvatoare!!
  7. @ AB Problema mea vine din... neant! Adica, totul era ok si fara veste si fara sa umble nimeni pe la motor sau fire... s-a intamplat! De atunci, tot umblu pe la fire si... nimic! absolut nimic! Oricum, ma simt de parca as avea Ford - la astea am auzit ca exista o traditie: tin mult dar cand se strica, te rup la buzunar! Bine pe mine nu m-a costat mult (doar 200 lei pana in prezent), dar este cam ciudat ca nici in service nu stiu ce sa-i faca!! Si totusi... nu tine relanti-ul si asta nu e in inchipuirea mea (doar). Deci, ce este de facut ?!
  8. @ andreib 1. bujiile nu erau ude. De altfel, masina merge bine, se tureaza bine, urca pana la 6.000 de ture in sarcina fara probleme. 2. au fost curatate si extracuratate (de mine si de cei din service) 3. nu cred sa fie de la sondele lambda. Motorul merge bine, dar are momente cand o ia pe... aratura! Si cred ca asta vine de la un senzor care nu functioneaza cum trebuie. Oricum, acum ma muncesc sa fac rost de soft original GM. Si cred ca am sanse. Dupa aceeia voi vedea ce si cum (asa cum spune maestrul Tolin).
  9. @ tolin - azi, pe la 12 (deh, duminica, fara ceas desteptator, stiti cum e) i-am dat un reset si idel learn. Totul parea ok. Toata ziua a mers foarte bine. Totusi, acum, seara, am zis sa mai dau o cheie. Zis si facut si, surprize-surprize: acum cu venirea serii iar apar problemele cu relantiul! Deci, ce este de facut?? Va rog sa ma ajutati cu un sfat ca nu stiu ce sa-i mai fac! In alta ordine de idei, pe admisia de aer, langa IAC sunt doi senzori. Unul, cel de acceleratie (care a fost schimbat in service si de care nu mai sunt asa sigur ca era cel cu probleme) daca ii scot mufa se aprinde becul in bord. Celalalt, daca ii scot mufa nu are nici o reactie (nici nu stiu cum se cheama sau ce face, dar ma prind eu! ). Deci, ce parere aveti?? Ce ar mai fi de facut ??? Si totusi, ce face cel de-al doilea senzor?? Multumesc de raspunsuri!! si scuze daca sunt off topic!!
  10. Bine, maine cum ma trezesc mai dau un reset si idle learn dupa, cu printul procedurii intr-o mana si cronometrul in cealalta (multumiri lui AB). Daca nici de data asta nu merge... ii dau foc! (masinii). Acum imi cer scuze daca suna stupid dar totusi, cum este posibil sa se... deregleze asa, dintr-o data? Adica masina mergea bine si m-am trezit (pe la 104.000 km) ca nu mai merge. Acum, la 106.000 km dupa mai multe vizite in service (apropos, acolo cand m-au intrebat ce am facut masinii pana am ajuns la ei si am zis de idle learn s-au uitat la mine de paca i-as fi injurat de mama in mod neprovocat) am aceeasi problema care pare ca nu are leac. Deci cum se poate ca in conditii standard de utilizare, fara nici o veste, sa se... intample treaba asta? Adica calculatorul de pe motorul de 1.4L si 16v nu este pus la punct, sunt situatii in care, daca ajunge, o ia razna? Scuze de off topic, este o pura curiozitate, cum este posibil?
  11. Da, de acord cu tine, numai ca am curatat tot ce "misca" prin motor. Am fost si la service (Autonet) si au curatat si ei. Am facut si procedura de Idle Learn dar... tot am probleme. In sensul ca, curat tot, fac procedura, merge brici. Toate bune. DAR, aici este problema, daca se schimba vremea iar o ia razna. Adica, daca o... reglez si afara este mai frig, merge ok atata vreme cat afara temperatura nu creste prea mult. Cum creste temperatura o ia razna iar si nu-si tine relantiul. Fac iar procedura (pe vreme mai calduta) si merge iar bine. Dar cum se face mai frig, iar am probleme. Nu stiu ce sa mai zic si sa mai fac. E ca la nebuni. Cui ii spun nu ma crede, dar asta se intampla. Nu stiu ce sa-i mai fac. Am fost in service, au schimbat acolo senzorul de turatie, dar degeaba. Am fost si la Radacini, niste ametiti, le spuneam ce probleme am, m-au intrebat daca se aprinde vreun bec in bord, le-am spus ca nu si m-au trimis la plimbare "masina merge bine!!" Pai, zic eu, hai afara si da o cheie si sa vedem daca sta la relanti! Mi-au spus ca ei nu se ocupa cu chestii d-astea si daca tin neaparat imi fac o programare si se uita la ea (la masina), dar, "pe banii dumitale" (150 lei numai pentru pus pe tester) pentru ca masina "merge"!?!?! Cum au constatat ei asta... alta taina! Oricum, nu stiu ce sa-i mai fac. Singura concluzie pe care pot s-o trag este ca "ceva" nu merge cum trebuie. Dar ce este acel "ceva", ma depaseste. Aici am nevoie de ajutorul vostru. Ma gandesc ca este posibil ca un senzor sa nu mearga iar calculatorul sa suplineasca cumva prin restul senzorilor. Atunci, per ansamblu sistemul merge, calculatorul nu detecteaza ceva grav incat sa aprinda becul in bord. Am uitat sa spun ca atunci cand nu tine relantiul, daca ii desfac un dop din admisie isi revine (ia mai mult aer). Bine, mersul este neregulat (se simte ca incearca sa reglementeze si ceva ii da cu virgula) dar cat de cat tine la relanti. Deci ma gandesc ca e o problema cu admisia de aer. Totodata si fumul, atunci cand nu merge, este mai dens si se simte miros de benzina (probabil calculatorul incearca sa suplineasca amestecul sarac in oxigen prin benzina). Mentionez ca am schimbat si bujiile si filtrul de aer (am crezut ca din cauza lor...). Ar mai fi o varianta, daca cineva din Bucuresti sau Buftea cu un kalos sedan de 1.4 si 16v (poate sunt diferente la kalosii in 5 usi, nu stiu) ar fi amabil destul incat sa ne intalnim si sa punem testerul pe amandoua masinile, sa vedem unde... da cu virgula. Pentru ca nu am cifrele de reper si nu-mi dau seama unde ar putea fi problema... Ce ziceti? Ar fi posibil ca IAC-ul sa o ia razna din cand in cand? Cum se poate verifica??
  12. Multumesc mult de raspuns! Asta nu stiam!!! Deci, functioneaza amandoi. Bun!! Adica rau!! La mine merge doar primul, al doilea, este sub tensiune dar nu da nici o valoare, parca este lipsa la apel. Si asta este indiferent daca motorul este la relanti sau este in sarcina, daca este rece sau cald. Pur si simplu merge doar un senzor. Probabil din cauza asta nu reuseste sa-si tina relantiul masina, primul senzor nu reuseste sa suplineasca lipsa de activitate a celui de-al doilea. In sarcina, probabil ca reuseste... cine stie. Te rog frumos sa-mi spui care sunt si unde sunt situati cei doi senzori pe motor. Multumesc frumos si anticipat de raspuns.
  13. Dupa "ajutorul" primit de aici, de pe forum, ma mai risc inca o data si mai vin cu o mare rugaminte: motorul de 1.4 si 16v de pe kalos, cati senzori pentru oxigen are? unul sau doi? Am posibilitatea sa pun masina pe tester. Am pus-o si totul pare ok. Totusi, apar a fi doi senzori pentru oxigen din care pe amandoi este tensiune, dar numai unul pare sa si functioneze. Am pus testerul pe masina tatalui meu (Dacia Solenza, motor 1.4 8v) si acolo se regasesc aceiasi doi senzori pe care vine tensiune si amandoi functioneaza. Desigur, este posibil sa fie diferenta (masini diferite) dar nu pot sa nu ma gandesc ca daca vine tensiune pe el... Deci, cei care stiu cum sta treaba, va rog, puteti sa-mi spuneti cati senzori are la acest capitol masina dar mai exact, cate trebuie sa functioneza (unul sau amandoi). Multumesc anticipat pentru raspunsurile voastre!
  14. Deci, revin: aseara si azi dimineata a fost superb, a mers ca in zilele bune. Totusi, azi peste zi am avut un drum de facut. Masina a stat in soare (azi a fost destul de cald - nu stiu daca are vreo legatura, dar...) mi-a facut iar figuri. M-a chinuit de imi venea sa-i dau foc. Deci, ajutor, cine isi da cu o parere??
  15. Deci, am si eu o problema: Intai am un kalos din 2005 cu motor de 1.4 si 16v (am deschis un topic dar mi-a fost inchis de moderatori... si indumat sa "vin" aici, asa ca, iata-ma-s... ) Masina are in prezent 105.000 km. Deci, de ceva vreme nu mai tine la relanti, pur si simplu moare fara nici o veste. Am curatat tot ce se poate curata, am schimbat bujii (care apropos, erau ude), am dat reset la ecm urmat de idle learn - nimic. Ce ma innebuneste este ca dupa fiecare reset, pentru o perioada de cateva porniri - opriri ale motorului merge ca-n vremurile bune, fapt ce ma face sa nu-mi mai incap in piele de bucurie. Dar, dupa un timp, revine si iar o iau de la capat. A devenit super obositor, mai ales prin Bucuresti, cand trebuie sa stai la o puzderie de semafoare sau sa te misti ca melcu pe strazile patriei... e super complicat. Mentionez ca in bord nu se aprinde nici un bec, nimic. Deci, ce poate fi? sau de la ce poate fi? Multumesc anticipat de ajutor
 

×
×
  • Create New...