Jump to content
Sign in to follow this  
de esenta tare

Probleme La Relanti Kalos 1150 Cmc, 2004

Recommended Posts

Mie unul mi se pare dubioasa diferenta de 1V intre tensiunea la rece si cea la cald cu AC cuplat si ventilatia pe 4. Cureaua de alternator si accesorii nu e cumva prea slaba cand se incinge? Apasa "normal" cu degetul pe ea si vezi cat se deformeaza.

Share this post


Link to post

Cea mai dureroasa cadere este aceea de 2V (!) intre gol si sarcina maxima, iar aici intervin toate: cabluri, curea slaba, alternator. Dupa ce vedem ultimele masuratori putem sa mai restrangem cercul. Altfel, la rece si in gol, doar 0,2V diferenta fata de alte exemple, n-ar fi rau.

Share this post


Link to post

Cu aparatul de masura pe 200m, am asa:

intre fir si borna, la -, 6.3

intre borna si baterie, la -, 1

intre fir si borna, la +, 3.7

intre borna si baterie, la +, 0.8.

Toate masuratorile au fost facute la relanti.

Curelele de accesorii au fost schimbate fara voia mea la ultima revizie din garantie, asta toamna, acum aprox 5000 km. Tot atunci mi-au schimbat bornele, la cererea mea, si bateria (pe care o cumparasem eu). Motivul - erau corodate: aveau asa, ca o rugina dar de culoare alba pe deasupra.

Intre cele 2 borne, in conditiile date, 12.49. Intre borna + si ureche, 12.52.

Doar cu dezaburirea cuplata, fara alti consumatori, 13.97.

Toate la cald.

Share this post


Link to post
Cu aparatul de masura pe 200m, am asa:

intre fir si borna, la -, 6.3

intre borna si baterie, la -, 1

intre fir si borna, la +, 3.7

intre borna si baterie, la +, 0.8.

In plus, masuratorile n-au fost facute in conditiile cerute ? Cu toti consumatorii porniti ai 12,49V pe baterie ?

In cazul acesta trebuie sa mergi la service, la un electrician, sa vada de ce iti baga releul regulator doar atata. In conditiile date trebuia sa ai peste 13,8V, ideal pe la 14,2-14,3V. Pentru a elimina o cauza, bateria, poti apela la un coleg de forum din localitate, sa pui bateria lui pe masina ta si sa vezi diferentele. Nu conteaza capacitatea ei, pui doar bornele pe ea si repeti masuratoarea la cald, cu toti consumatorii porniti, atat.

Share this post


Link to post

Nu inteleg ce vrei sa spui.

Nu am mentionat de aseara ca, cu toti consumatorii porniti, aveam 12.61 la rece si 11.98 la cald - masurati direct pe baterie?

Acum am masurat pe borne, asa cum ai zis, si a dat 12.49.

Sa vedem ce fac luni la service. Ce ar putea sa-i faca la regulatorul acela?

Cat despre schimbul bateriei, pot face si de la alt tip de masina? Ca as apela la tatal meu.

Edited by de esenta tare

Share this post


Link to post

Deci, 12,49 - 11,98V = 0,51V pierzi doar pe borne ? Din acest motiv am citat masuratorile de mai sus, pentru ca nu se intelege.

Share this post


Link to post

Nu stiu. Eu doar am facut masuratorile pe care mi le-ai recomandat.

Acum sper sa primesc si sfaturi pentru rezolvare, asa cum ai promis intr-un post anterior.

Share this post


Link to post

Bateria poate sa fie de la orice masina.

Share this post


Link to post

Masuratorile astea "la cald", as pune pariu ca nu au nici o legatura cu notiunea de... caldura. Cel putin cea care e legata de baterie si care nu e mereu legata de cea a motorului. De exemplu, daca ridicam capota, masuram "la rece", fumam o tigara, doua si apoi masuram "la cald", de fapt am masurat un... carcalete. Modificarea tensiunii de incarcare cu temperatura BATERIEI are legatura cu chimia ei, dar doar una ambientala cu cea a motorului. Daca ambientul e largit (prin deschiderea capotei) atunci nu prea mai e nici o legatura. Chimia aia influenteaza si parametrii electrici.

Concluzia e ca masurarea "la cald" cu bateria.. rece da rezultate care nu ar trebui sa impresioneze prea tare pe nimeni. Cand m-am dus cu Nova la verificat instalatia electrica (pentru garantie la baterie), nenea de acolo a deschis capota, m-a intrebat cam cat a mers motorul, am zis ca vreo 2 minute, a pus capota la loc si m-a pus sa mai "dau ture" (ceva similar mi s-a intamplat la ITP cu Oltcit-ul). O sa ziceti ca asta (Kalos) e masina moderna. Ei draci :)

 

Eu zic ca intrebarea este alta: de ce scade turatia de ralanti cu... varsta masini? Raspunsul pe alt topic :D

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

@AB > cred ca ai omis sa judeci situatia reala, in care circuli si la care se plang unii ca au probleme cu mentinerea ralantiului: cu motorul cald, capota inchisa, bateria la aceeasi temperatura, dupa indelungi opriri la stopuri. La rece, releul regulator da tensiune mare, apoi o scade proportional cu temperatura din compatimentul motor. Modificare semnificativa intre a incalzi motorul, a ridica capota si a face o masuratoare nu este, doar daca cineva vrea sa incalzeasca motorul cu capota ridicata.

Share this post


Link to post

Poate fac si combinatia cu bateria. Sau poate stau linistit pana luni, cand merg la service. Sunt sanse prea mici ca bateria sa aiba ceva, ca doar e noua. Si daca era un pic descarcata de la statul in depozit, trebuia sa se incarce in mers, daca restul sistemului era in regula.

Deci cred ca nu e de aici problema.

Edited by de esenta tare

Share this post


Link to post

tolin, tu ai impresia ca d.e.t. (sau chiar eu prima oara) am facut altfel decat sa "incalzim motorul cu capota ridicata"? Punem un pariu?

De fapt, "situatia reala" e cea din... intrebarea finala :)

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Eu am masurat la rece, dupa serviciu, apoi am mers pana la jumatatea drumului spre casa, m-am oprit, si am facut masuratorile la cald. Cele de azi le-am facut la 5 minute dupa ce am ajuns la serviciu, dupa ce am citit topicurile voastre.

Share this post


Link to post

@AB > tu ai vorbit de capota ridicata. La mine, poti verifica, nu apare termenul.

Share this post


Link to post

Cine se cearta ? Cred ca nu ne cunosti.

Share this post


Link to post

Si solutia pentru mine care ar fi? Inlocuirea releului regulator, reglajul lui? Sau mai e o alta piesa care comanda diferenta de incarcare in functie de temperatura, si aceea trebuie inlocuita?

Share this post


Link to post

De la tine n-am aflat inca ceva cert, care sa ne permita sa tragem o concluzie. Incearca faza cu alta baterie.

Share this post


Link to post

Imi pare rau, dar pentru mine e prea complicat asta.

Astept sa vad ce se intampla luni la service.

Din moment ce bateria e garantata 3 ani, nu cred ca are ceva, dupa 6 luni de utilizare.

Share this post


Link to post

Doar sa nu patesti sa trebuiasca sa cumperi si o baterie noua si un nou alternator. Logica ta ma conduce la o astfel de concluzie.

Share this post


Link to post

Din ce spui tu, un alternator stricat poate duce la o baterie stricata. Asta e corect si logic. Oricum, din raportul cauza-efect, rezulta ca nu bateria e cauza.

Acum, pana luni, nu s-o strica de tot bateria, nu?

 

Sau ai vrut sa zici ca m-ar pacali oamenii aia sa cumpar cele 2 piese, fara a fi defecte?

 

Oricum, am auzit ca se poate extinde garantia la Chevrolet, asa ca, daca e cazul, voi apela la aceasta varianta, bineinteles cu o atentie bine plasata, pentru ca am iesit de vreo 2 luni din garantie.

Share this post


Link to post

Ai verificat daca creste tensiunea cand maresti turatia?

Share this post


Link to post

Da, creste. Am masurat insa pe borne, nu direct pe baterie, ca nu avea cine sa tina acolo aparatul de masura.

Deci, pe borne, de la ~12.5 la ~13.5, la ~2500 rpm.

Share this post


Link to post

Am facut si eu masuratorile astea mai mult din curiozitate... Motorul caldut, venisem de jumatate de ora inainte de teste. Deci :

 

1) fara motor pornit pe baterie : 12,7 V;

2) cu motorul pornit :

- fara consumatori : 14,3 V;

- cu degivrarea pornita : 14,1 V

- cu degivrarea si A/C pornite : 13,9 V.

Toate masuratorile cu motorul pornit le-am facut la turatia de ralanti a masinii.

Edited by MCojo

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...