Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Despre Kitul Obligatoriu Auto

Statistica - kitul obligatoriu, schimbari de la 1 ianuarie  

173 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

De la 1 ianuarie incoace, toata lumea face tam tam pe tema obligativitatii detinerii in masina a "kitului obligatoriu", constituit din triunghi reflectorizant, trusa medicala si stingator auto. Si codul rutier vechi preciza asta, dar parca nu prea erau atat de luate in seama, ca deh, nu eram "europeni" p-atunci".

 

Cu triunghiul si vesta reflectorizanta n-am nimic, c-am devenit fan al oricarui mijloc de semnalizare a prezentei pe carosabil al diverselor obiecte. Bineinteles, asta dupa nenumarate drumuri de noapte, in care am intalnit: biciclisti, betivi, animale, carute la furat de lemne, camioane oprite pentru repararea unei pene de cauciuc fara nici un fel de semnalizare, etc. Cu cat mai reflectorizant si luminat, cu atat mai bine.

 

Raman celelalte 2 obiecte cu care am eu ce am, si sper sa intelegeti de ce, dupa ce cititi ce-am scris mai jos.

 

Sa luam trusa medicala. Se gaseste prin magazine la un pret de cateva sute de mii lei (ultima oara stiam 40 de lei noi, dar am auzit si de 70 lei noi). Buun. Ce contine aceasta minunata trusa:

 

- o cutie de plastic care si-asa se inchide prost

- cateva bucati de tifon (nesterile)

- 2 pipe de plastic (a caror utilizare este explicata in 3 randuri in brosurica ce insoteste trusa; pe scurt, ar trebui -- din cate am inteles eu, sa faci cu ele un soi de traheotomie in cazul blocarii cailor respiratorii ale ranitului)

- niste spirt medicinal intr-o sticluta (care s-a varsat, de buna ce era)

- o compresa pentru fixarea umarului in caz de luxatie si similare

- 5 ace de siguranta

- 1 metru de leucoplast

- brosura cu instructiuni

 

... si-or mai fi si alte maruntisuri care imi scapa acum. Deci pe toate chestiile de mai sus, doar pentru ca scrie pe cutia respectiva "autorizat RAR", trebuie platit o juma' de milion de lei vechi, desi valoarea lor efectiva nu cred ca depaseste 5 RON. Nu inteleg cum trusa asta "medicala" a fost aprobata de ministerul sanatatii, in conditiile in care nici unul din elementele incluse in ea nu este sterilizat !

 

Mai mult, toate chestiile din trusa au pe ambalaj o eticheta cu termenul de valabilitate. Cel mai mic termen de valabilitate al oricarui produs din cutie este 2 ani de zile (majoritatea au 3 ani, desi nu inteleg cum ar putea expira un pachet de comprese de tifon), insa cutia are valabilitate de doar 18 luni, dupa care "nu mai e buna" conform producatorului si RAR-ului. Ca sa fie buna in continuare, trebuie cumparat un "kit de reimprospatare", care contine cam aceleasi lucruri (dar fara cutie), si costa vreo 30 RON.

 

Sa retinem ca aceasta trusa medicala este obligatorie pentru toate vehiculele din Romania. Buuun. Mai departe.

 

Ne trebuie stingator de incendiu. Majoritatea celor "omologate RAR" au pana in 500 mililitri, ca doar sunt putini dispusi sa umble cu un stingator real, de cateva kilograme (mai ales ca e mai scump). Iar lumea isi cumpara in veselie spray-uri stingator din benzinarii, platind zeci de lei pe ele, pentru ca la fel ca si trusa, sunt obligatorii.

 

Despre calitatea lor, puteti citi aici. Iar eficienta lor o puteti vedea aici (primul e un stingator de tip "spray", al doilea un stingator traditional).

 

Majoritatea acestor produse de pe piata romaneasca sunt fabricat de SC Vesta Investments SRL. Sunt curios a cui o fi firma, si care vor fi rezultatele financiare pe 2006-2007.

 

 

Acum, lasand la o parte aspectul financiar al problemei, eu imi pun 2 intrebari:

 

1. In conditiile in care la scoala de soferi nu se mai predau cele 10 ore de prim-ajutor, care erau inainte, in ce baza se pretinde detinerea si utilizarea trusei sanitare auto de catre soferi ? (cu alte cuvinte, cunostinte despre cum se face o traheotomie mai trebuiau sa aiba conducatorii auto, ca in rest stiu de toate)

 

2. Folosind un stingator d-asta "omologat RAR", se presupune ca ar trebui sa sting un incendiu, sau o masina in flacari. O masina in flacari care are un rezervor plin cu benzina/gaz, ulei, o baterie cu acid sulfuric si alte substante la fel de "placute". Deci, sa ma apropii la 1-1.5 metri de o masina in flacari (ca atat bate sprayul asta stingator), si sa incerc sa sting incendiul. Riiight...

Share this post


Link to post

Pai n-ar mai fi nimic de adugat la cele spuse de tine...

Doar daca este cineva care a reusit sa acorde primul ajutor cu o astfel de trusa medicala sau sa stinga vreun pui de incendiu cu sticluta aia rosie...

Share this post


Link to post
1. In conditiile in care la scoala de soferi nu se mai predau cele 10 ore de prim-ajutor, care erau inainte

Am auzit ca s-ar reveni la cursuri de prim ajutor :-?

Share this post


Link to post

Vesta investment este o firma crescuta in pesedism si alimentata atat de bine, incat a monopolizat tot ce inseamna semnalizare rutiera in .ro. Din nefericire, produsele acestei firme sunt sub orice critica si vorbesc aici de placute de presemnalizare care se sterg in 1-2 ani de utilizare, indicatoare reflectorizante care nu reflecta lumina, vopsea fosforescenta pentru marcaje (pulbere) care se precipita in amestec in loc sa ramana la locul ei si asa mai departe. Pe langa aceste activitati productive, firma importa si multe alte chestii de semnalizare din ce in ce mai obligatorii in .ro, pentru care are exclusivitate. Ma refer aici la banda reflectorizanta pentru camioane - obligatorie si ea printr-o directiva a RAR- fabricata de 3M si alte asemenea chestii mai mult sau mai putin (in)utile.

Trusa medicala pentru auto e buna doar cand ai nevoie de tifon si spirt sa speli geamurile si de leucoplast sa lipesti ceva-cum ar fi ecusoanele de la intalnirile nationale :P -

Personal nu recomand ca cineva sa intervina pentru a face vreo manevra, alta decat o eventuala respiratie artificiala, victimei unui accident. De ce? Simplu! Respectivul Doamne Fereste da coltul, iar cel care a facut manevrele de resuscitare sau de scoatere din masina o sa-si roada unghiile pana iese raportul medico-legal care sa te scuteasca de vreo legatura cu moartea respectivului. Cat despre traheotomie, fereasca Dumnezeu! Ii tai aluia cine stie ca vas de sange si te paste puscaria. Asa ca vax albina... De-aia s-au inventat serviciile de urgenta.

Stingatorul te ajuta numai in cazul in care ai un INCEPUT de incendiu prin bord sau de la vreo tigara scapata pe tapiterie, in alte cazuri te dai frumusel la o parte.

Personal am vesta reflectorizanta cu mult timp inainte de a apare legea asta. Anyway, am vazut aseara cum incercau sa convinga ca vesta e obligatorie oricarui sofer, indiferent de masina pe care o conduce desi in lege scrie altfel :-W Mda... Romania...

Share this post


Link to post

Sa mor daca mai inteleg ceva. Maine dimineata sun la Politia rutiera sa intreb si sa ma lamureasca cum sta treaba. La telefonul cetateanului. Daca primesti amenda pentru vesta ai sanse sa castigi vreun proces?

 

Revenind...kitul obligatoriu contine triunghi-trusa medicala-staingator , nu?? :scarpin:

 

 

PS: consider ca vesta este bine sa o ai. Consider ca tine de siguranta rutiera mai mult decat trusa medicala pe care sincer mi-ar fi teama sa o folosesc pentru ca...nu stiu. Si daca e sa crape lovitu' ce ma fac merg sa dau cu subsemnatul.

Edited by dreaQ

Share this post


Link to post

-Pentru a fi conduse pe drumurile publice autovehiculele si tramvaiele trebuie sa fie dotate cu truse de prim ajutor,triunghiuri reflectorizante si stingatoare de incendiu ,omologate.

 

-Conducatorii de autovehicule cu masa maxima autorizata mai mare de 3,5t sunt obligati sa poarte echipament de protectie-avertizare fluorescent-reflectorizant atunci cand executa interventii la vehiculul care se afla pe partea carosabila a drumului public.

Share this post


Link to post

Singurul lucru din toata trusa aia care mi se pare cu adevarat util este triunghiul, in cazul in care ai o defectiune la sistemul electric si nu poti mentine aprinse avariile/pozitii+avarii. In rest toate sunt degeaba. Vesta reflectorizanta, in cazul in care ar fi obligatorie si pentru auto sub 3.5t este la fel de inutila ca si trusa medicala sau extinctorul pentru ca:

-nimeni nu o sa o foloseasca si daca nu este obligatorie pentru carute si biciclisti, tot degeaba;

-sa fim seriosi: ramai in pana de cauciuc, lasi pozitiile+avarii aprinse si nu scoti roata si te duci in mijlocul drumului cu ea, stai aproape de masina. Ce sofer o sa ocoleasca masina ta atat de aproape incat sa te loveasca daca tu stai langa masina cand faci pana?? Daca ai o altfel de defectiune, oricum tot langa masina stai, eventual umbli ma motor, deci...nu stai in mijlocul drumului intr-o bezna totala si vine o masina a carei faruri nu bat mai mult de 10-15 m si te loveste, parerea mea.

Share this post


Link to post

Asta stiam si eu dar am afllat ca un tont cu o Solenza si-a luat amenda din cauza asta in Bucuresti...

Share this post


Link to post

Trusa de prim ajutor auto ca si cea obligatorie pentru firme este o mare panarama. Imi declar intentia de a scana eticheta si a prelungi automat termenul de valabilitate :-W . Eu nu m-as baga la o traheoctomie cu 2 ore de curs de prim ajutor axperienta, consider ca am 99.99% sanse sa aduc bolnavul intr-o situatie mai grea decat era...

Share this post


Link to post

Eu mai am o intrebare: de ce pana mea trebuie sa-mi inscriptioneze cu markerul permanent pe trusa, triunghi, datele de identificare ale masinii? Daca ma prinde rar-ul pe sosele iau EU amenda, nu ala de la ITP. Am facut itp-ul la matiz in decembrie, acum sta pe dreapta. Normal ca am luat trusa de la maty (fabricata in dec 2006), si o am pe clio, doar nu eram prost sa-mi cumpar alta la clio iar cea de la maty sa putrezeasca. Are cineva vreo problema daca pe trusa scrie seria caroseriei de la matiz? Ca si taica-miu trebuie sa faca ITP-ul...

Si daca am 10 masini, sunt singur sofer, trebuie sa am trusa pentru fiecare?

Eu sunt pentru OBLIGATIVITATEA vestei reflectorizante la biciclisti si carutasi, multe accidente s-ar fi evitat pe acest motiv. Dar se pare ca asta nu e important...

Share this post


Link to post

closchkutza asta e impresia ta pina ramai in pana undeva cateva ore sau chiar o noapte unde avariile sau pozitiile sunt zero pe o baterie moarta pentru ca nu tine o viata.Triunghiul reflectorizant sta in picioare pina trece primul camion cu 90km/h si apoi e in sant spart sau chiar calcat cu rotile de acestuia.

Sunt destui idioti care fac altceva in timpul condusului inca sa nu sesizeze o masina oprita pe avarii si pe cineva reparand la ea.

Daca pentru tine viata valoreaza mai putin de cativa zeci ron e problema ta.

Share this post


Link to post

Sa fim seriosi ovi_jer, nu observa avariile si catadioptriile de la stopuri, dar ma observa pe mine agitandu-ma langa masina. O alta regula de bun-simt spune ca daca esti imobilizat cu masina undeva, stai langa masina cand vezi ca se apropie o alta masina pe acelasi sens de mers cu a ta, eventual in fata masinii tale, nu pe mijlocul drumului. Iar daca ramai imobilizat ore bune, nu cred ca stai langa ea...daca nu pleci intr-o ora de acolo, pleci numai tractat, timp in care iarasi stai in masina sau undeva ferit. Asa ca explica-mi si mie utilitatea vestei aleia...Daca sunt doua persoane in masina, ce facem, imbracam vesta cu schimbul..sau unul nu are voie sa coboare din masina? Sau imi iau 2 veste..de fapt mai bine 4 sau 5, sa fiu sigur.

Share this post


Link to post

Sun foarte serios si foarte experimentat in asa ceva.

Nu imi dau cu parerea de dragul de a economisii cativa lei sau de dragul de a posta pe forum.

Pleci tractat daca are cine te tracta si cu ce.

O tragi pe acostament daca drumul iti permite.

Sa-ti dau un caz : Ai suferit un accident, ai scos borna la baterie si triunghiul nu il mai poti scoate din portbagaj datorita loviturii si pe deasupra nu ai nici semnal gsm.Stai in mijlocul drumului sau linga masina fara vesta pe tine?

Si asta linga o curba periculoasa fara vizibilitate si eu vin spre tine cu un camion cu 30t incarcatura cu viteza de 70 km/h :)

 

P.S. Am facut multe jaloane pentru a ocoli asemenea personaje care asteptau mila lui dumnezeu linga masina in mijlocul drumului!

Share this post


Link to post

Cu trusa de prim ajutor si cu stingatorul am si eu mici nemultumiri. In schimb, cu triunghiurile reflectorizante si vesta sunt de acord 200%. Sa nu uitam ca in occident daca esti prins de politie ca stationezi pe marginea drumului si ai coborat din masina fara sa imbraci vesta reflectorizanta ai cam belit-o. Cel putin 150 de euro primesti amenda in Italia, 300 daca esti prins pe autostrada. Si credeti-ma, chiar am vazut o multime de soferi pe marginea drumului, toti, fara exceptie erau imbracati cu vesta reflectorizanta.

Share this post


Link to post

Romanul vrea sa fie european numai cand este vorba de drepturi in schimb cand vine vorba de obligatiuni numai este european .

Share this post


Link to post

E 10 lei o vesta, da-o naibii, nu-i o avere. Am de toate plus dracu asta de vesta, stiam care e joaca, am citit legea (intre noi fie vorba m-am si enervat).

Extinctor am unu de ala cu pulbere, de ala neomologat, l-am agatat in porcbagaj de curelele ce tin trusa :) )

Unui coleg i-a luat foc masina in Piata Victoriei, au stins repede 2 cetateni ce aveau de asta, dar paguba s-a dus peste 2 mii de euro.

Share this post


Link to post

Du-te mai de aici, cu stingatorul de masina de abia stingi o tigare :)

Share this post


Link to post

Testul ala e cu benzina. In practica multe incendii sunt ceva mai slabe, cauzate de scurt circuite in sarmarii :D

Share this post


Link to post
Singurul lucru din toata trusa aia care mi se pare cu adevarat util este triunghiul, in cazul in care ai o defectiune la sistemul electric si nu poti mentine aprinse avariile/pozitii+avarii. In rest toate sunt degeaba. Vesta reflectorizanta, in cazul in care ar fi obligatorie si pentru auto sub 3.5t este la fel de inutila ca si trusa medicala sau extinctorul pentru ca:

-nimeni nu o sa o foloseasca si daca nu este obligatorie pentru carute si biciclisti, tot degeaba;

-sa fim seriosi: ramai in pana de cauciuc, lasi pozitiile+avarii aprinse si nu scoti roata si te duci in mijlocul drumului cu ea, stai aproape de masina. Ce sofer o sa ocoleasca masina ta atat de aproape incat sa te loveasca daca tu stai langa masina cand faci pana?? Daca ai o altfel de defectiune, oricum tot langa masina stai, eventual umbli ma motor, deci...nu stai in mijlocul drumului intr-o bezna totala si vine o masina a carei faruri nu bat mai mult de 10-15 m si te loveste, parerea mea.

He he he =)) Nu ai fost tu la intalnirea de la Moeciu sa fi vazut cum era sa ne spulbere cu: 2 triunghiuri reflectorizante si o coloana DaewooClub cu luminile de avarie si pozitie aprinse...

Share this post


Link to post

Stie cineva pretul unui stingator ?

Share this post


Link to post

20-25, maxim 30 RON. E vorba de glumiţele alea mici, spray-urile.

Share this post


Link to post

Aha, merci mult.

Spray-urile astea inca nu le-am vazut dar acu' vreo 2 ani, am vrut sa-mi iau stingator la o alta masina si cred ca totusi erau ceva mai mari fata de ce aud eu acum - ca ar fi atat de mici. Inclin sa cred asta deoarece in 2004 le gasisem, la vreo 800-900 de mii, motiv pt. care atunci nici nu am cumparat.

Share this post


Link to post
Testul ala e cu benzina. In practica multe incendii sunt ceva mai slabe, cauzate de scurt circuite in sarmarii :D

 

Eu am folosit mai mult de jumatate de extinctor mare pentru a stinge o siguranta si suportul sau. Acum, nu stiu ce sa zic, pana acum am vazut doar 2 Dacii, 2 Olticturi si un ims in flacari. Si de niciunul nu m-as apropia nici cu mama stingatorului mare, dar cu "moartea pasiunii mocnite" avizata de rar din portbagaj.

 

 

LE: siguranta din aia ceramica, 220. Nu la masina, Doamne Fereste, desi, prietenii stiu, am reusit sa dau foc plafonului o data :D

Share this post


Link to post

Referitor la stingator: am vazut cateva incendii "adevarate" si in momentul in care deschideau capota sa stinga cu extinctorul, mai mult aer le-au dat si focul s-a iutit.

Referitor la trusa medicala: este un mare bull-shit (daca imi permiteti).

Din cate stiu vesta este obligatorie pentru masini mai mari de 3.5 tone,deci pentru ce tam-tamul asta(oricum sunt de acord cu folosirea ei),iar triunghiul este absolut folositor.

Este Romania si nimic nu ma mai mira.Noi incercam sa fim mai catolici decat Papa,dar sa mai bagam s o spaga pe langa.

Nu conteaza ca masinile de tonaj mare ies cu noroi pe sosea si se formeaza asa zisa "mazga" (specifica tarii noastre), nu conteaza ca soferii nu semnalizeaza schimbarea directiei de mers,etc,etc...conteaza niste xxxxx de truse medicale si extinctoare absolut ineficiente si extrem de scumpe.

 

Asta e, incerc sa nu ma gandesc.

 

PS: Stau si ma gandesc ,de ce sunt atatia romani in afara muncind?De caini ce suntem...

(rog moderatorii sa nu ma "amendeze",dar vb pt cine trebuie sa auda)

Share this post


Link to post

Eu am un stingator din tabla care aer si un manometru marcat colorat. Nu prea inteleg. Despre astea e vorba? A cam inceput sa rugineasca al meu un pic.

Ah, trusa de prim ajutor din masina a fost super folositoare de revelion cand s-a taiat maica-mea la deget in razatoare si nu aveam rivanol sau tifon prin casa. :mrgreen: Altfel cred ca ranile pe care poti sa le tratezi cu ea sunt superficiale si oricum nu se moare din ele sa fie nevoie de interventia ta, ca nespecialist.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...