Jump to content
Sign in to follow this  
emilv

Antigel

Recommended Posts

Mi-am propus ca in perioada urmatoare sa-mi spal instalatia de racire. Imi puteti recomanda ceva bun pentru spalat? (ceva bun fara improvizatii)

Share this post


Link to post
@VAXXi

La mine la Cielo '96 cind am schimbat antigelu'(si era rosu de batrinete piatra depusa pe instalatie , etc) n'am vazut nici o brinza la caldurica , doar o imbunatatire la racirea motorului .

Personal am dat jos antigelu' , apoi am spalat instalatia cu apa distilata si otet alimentar juma'/juma' de doua ori , apoi am clatit de 4 ori cu apa distilata . Ce inseamna spalat + clatit ---- lasam motorul sa mearga 15-20min la fiecare spalare/clatire . Si am facut operatia cu mina mea...stinga , Doamne ce'a fost in capu' meu  :?:  :lol:

 

Iso esti primul pe care l-am auzit sa spele instalatia de racire cu otet alimentar.

Nu prea inteleg de ce! Ai bagat o solutie usor acida ca sa cureti depunerile din motor ??? Otetul alimentar e oricum slab in concentratia care o gaseti la alimentara apoi daca l-ai mai diluat cu apa ... nu stiu ce a mai curatat el acolo, asa in 10-15 minute de stat in instalatie ...

 

Referitor la rugina din instalatia de racire: Am citit ca antigelul (teoretic) are in el ceva antioxidanti si in mod normal daca e de calitate ar trebui sa previna ruginirea.

In schimb apa de la robinet contine saruri si minerale care favorizeaza aparitia ruginei in instalatie(efectul este foarte amplificat datorita temperaturii motorului). Astfel daca se combina antigel de calitate cu apa simpla de la robinet, sunt sanse mari ca sa rugineasca instalatia de racire pe intorior in timp relativ scurt. Odata ce s-a instalat rugina in instalatie nu cred ca mai ai solutii sa o cureti ...

Din acest motiv folositi pt aceste operatii/completari numai apa distilata!

 

Antigelul are si rol de ungere a mecanismelor termostatului + electrovalve. Daca nu e schimbat din instalatie cum zice producatorul se duce efectul de lubrifiant si risti sa strici termostatul, etc ...plus ca iti si rugineste instalatia de racire mai repede.

Share this post


Link to post
Antigelul are si rol de ungere a mecanismelor termostatului + electrovalve. Daca nu e schimbat din instalatie cum zice producatorul se duce efectul de lubrifiant si risti sa strici termostatul, etc ...plus ca iti si rugineste instalatia de racire mai repede.

 

Antigelul unge mai ales presatupele pompei de apa, care se deterioreaza rapid in lipsa acestuia, urmand distrugerea rulmentilor pompei ceea ce va provoca pierderi de fluid de racire si zgomot.

Share this post


Link to post
Am citit ca antigelul (teoretic) are in el ceva antioxidanti si in mod normal daca e de calitate ar trebui sa previna ruginirea.

Nici teoretic nu-i bine spus, ca nu toate produsele au. Ca sa fiti siguri, folositi solutie de antigel gata preparata de la un producator recunoscut. Costa dublu, dar si efectul este pe masura. In plus, ei il garanteaza 3 ani, dar atentie, de la data fabricatiei. Obisnuiti-va sa verificati data fabricatiei si la consumabilele unui motor, nu numai la alimente.

Share this post


Link to post

Intrebare simpla.. Raspuns simplu: Valvoline 3l la 180.000 lei/litru (in combinatie de 1:1 merge pana la -40)

Share this post


Link to post

eu am luat 3 litri de antigel OMV, made in austria, facut si imbuteliat acolo. este foarte important de stiut nu numai cine produce antigelul, ci si cine il imbuteliaza. am convingerea ferma ca cea mai mare greseala a unui producator extern este sa ii lase pe romani sa le imbutelieze produsele in tara asta. si nu pentru ca romani nu ar sti cum sa inchida la gura bidoanele, ci pentru ca mioriticii nostri, in marea lor majoritate, fura de sting. asa ca, pentru a evita orice fel de produse "botezate" de cine stie ce smecheras de pe la noi, nu cumpar pentru masina mea nici un produs pe care scrie ca este imbuteliat in romania. nici antigel, nici ulei.

ca sa revin, pentru antigelul OMV am platit 185.000/litrul. la 1:1 indoit cu apa, producatorul garanteaza -40 de grade. pur e garantat la -80. peste exact 2 ani il voi schimba. asta e

Share this post


Link to post

Intrebare simpla: antigelul se amesteca cu apa d., sau nu?

pe ambalaj scrie ca dupa preferinte, in fctie de temperat la care vrem sa reziste...

 

Intreb pentru ca ipotetic daca il pui simplu, ar trebui sa fie mai bun, sa reziste la temp mai scazute...dar!!!! :( la Opel tocmai s-a rupt carcasa termostatului...care avea si o culoare f. ciudata...si m-am gandit ca poate un rol l-a jucat si antigelul. Mentionez ca mecanicul cand l-a schimbat, a pus doar antigel, fara apa d.

:drinkers:

Share this post


Link to post

Se pune apa distilata 50%, antigel 50% pentru a obtine cele mai bune rezultate. Antigelul simplu are un punct de inghet mai prost, iar o proportie de antigel mai mare de 50% duce la un punct de inghet putin mai bun, dar scad performantele in ce priveste preluarea caldurii din motor

Share this post


Link to post

Si deci poate s acorodeze aluminiul, sau amestecul din care e facuta acea piesa, carcasa termostatului?

Share this post


Link to post

Exista antigel "ordinar" pentru motoare cu bloc din fonta, si antigel pe baza de nu stiu ce glycol (mai scump) pentru motoare cu bloc din Al. Raspunde-ti singur la intrebare :)

Share this post


Link to post

Stie cineva ce antigel se foloseste pe Nubira 2 ? Maine intentionam sa-l schimb..

Share this post


Link to post

Acelasi antigel care se foloseste si la Renault.

Share this post


Link to post

Orice antigel de marca buna pe baza de ethyl glycol.

Share this post


Link to post

Multumesc pentru raspunsuri.

Edited by Andreid

Share this post


Link to post

Referitor la antigel : am luat dintr-un magazin un bidon de antigel diluat Budget pe ambalajul caruia scrie ca rezista pina la temperaturi de -35 grade C. Este OK, sau mai trebuie diluat pentru eficienta maxima ?

Share this post


Link to post

Daca este la -35 este gata diluat.

Share this post


Link to post

SI daca e la fel de bun ca solutia de parbriz budget la -18-20 e bocna... Nu degeaba e ieftin... Cel mai sigur este sa-l verifici cu densimetrul :) .

Share this post


Link to post

Buna ziua!Am gresit daca am pus in Cielo Sohc,1996,un antigel Aral rosu fara silicati,pe baza de etilenglicol,dupa ce in prealabil am spalat instalatia de cel albastru?Am obtinut o temp de inghet de -30 astfel,masurata asta toamna.Multumesc!

Share this post


Link to post

Salut

 

Am cumparat din Cora un antigel Mobil (este rosu) pe eticheta (in lb. romana) scrie mare ca, contine etilenglicol (107-21-1), iar pe eticheta (lb. engleza ) ca, contine "glysantin Alu protect premium from BASF.

 

A mai folosit cineva asa ceva este bun ptr cielo sau ptr motoarele din aluminiu. Nu mai stiu ce sa cred pe o eticheta scrie altceva iar pe cealalta altceva ???

 

Vrea sa aflu cat mai repede ca astazi merg sa-mi schimb distributia :(

Edited by vlivius1

Share this post


Link to post

Ai cumparat un antigel de tip G12. Ai grija sa speli ffffffffff bine instalatie de cel vechi. Spala instalatia de 2-3 ori cu apa. Daca se amesteca cele 2 tipuri de antigel iese ceva nasol. Folosesc si eu tot G12 de aprox 4 luni si totul e ok.

Share this post


Link to post
Ai cumparat un antigel de tip G12. Ai grija sa speli ffffffffff bine instalatie de cel vechi. Spala instalatia de 2-3 ori cu apa. Daca se amesteca cele 2 tipuri de antigel iese ceva nasol. Folosesc si eu tot G12 de aprox 4 luni si totul e ok.

 

 

Poti detalia te rog cu G12 asta ? Eu am in instalatie 2-3 tipuri de antigel, si albastru si portocaliu si roz... cea mai mare cantitate e G12, iar pana acum nu s-a intamplat nimic nasol.

A ajuns sa fie asa pt ca toti cunoscutii habar nu aveau cum se foloseste/dilueaza antigelul pt CIELO, iar eu am caloriferul fisurat si curge-n veselie din el, si am completat cu ce am gasit, decat deloc...

 

G12 e mai bun sau mai prost ca altele ? Am impresia ca e mai scump si se poate dilua in functie de temperatura dorita.

Share this post


Link to post

Daca este mai diluat (1:1, punct inghet -10ºC) inseamna ca transferul de caldura esta mai slab, sau nu conteaza ?

Ma gandesc ca acum vara, nu am nevoie de -40ºC.

Share this post


Link to post

Daca e vorba de un antigel de calitate nu conteaza concentratia de -40 grade.

Share this post


Link to post

O sa-mi schimb antigenul sambata asta. Masina are 4 ani si nu sunt sigur daca vechiul proprietar l-a schimbat. M-am uitat in vasul de expansiune si este la mijloc intre min si max, este transparent si nu prezinta urme de mizerie. Oricum, ca sa fiu cu sufletul impacat o sa-l schimb. Directorul de la service pe care il cunosc mi-a recomandat Aral fara silicati ca si alexinno. Costa 20 si ceva de RON litrul. Despre culoare nu stiu cum e, o sa vad sambata.

 

Parerea mea e sa aveti grija ce puneti in masina voastra pentru ca o sa se vada mai tarziu. Antigel Budget si alte balarii pun numai in Dacie, si chiar daca il shcimb in fiecare an, am niste depuneri de toata frumusestea.

 

Chestia cu spalatul instalatiei de racire cu otet am citit-o intr-o carte de intretinere a Daciei, parca Manualul Automobilistului sau ceva de genul. Deci nu este chiar o metoda din popor, are la baza faptul ca solutia de otet curata depunerile de piatra de pe blocul motor si radiator.

Edited by ches

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...