Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo

Recommended Posts

un vecin cu un astra 1.6/16V/e-tec2 (probabil identic cu ale noastre, doar ca mai mare) sustine un consum de 8 in bucuresti.

 

de ce naiba ale noastre consuma asa mult?

 

de cand a venit caldura si a/c-ul am sarit la un vesel 12-13.

Share this post


Link to post

Pe mine de cand m-a apucat condusul sportiv (deh, am schimbat gumele si imi place :) ) iar nu mai consuma masina. Cred ca sunt undeva pe la 8, dar sa nu cobesc.

 

Motor mai mare, se chinuie mai putin sa care fierul in spinare. Si sa spui ca a obtinut consumul in Bucuresti e o chestie relativa. Fostul meu traseu ma rupea, de exemplu, acum obtin consumurile mici si datorita faptului ca nu trebuie sa mai fac Stefan cel Mare la ore de varf :)

Share this post


Link to post

consumul in Bucuresti cu eternul Stefan cel Mare este de cca. 11l/100 km.

In exterior pana in 7l/100 km.Este vorba de Kalos 16V din 2004.

Concluzia: masina buna (d.pv. financiar) pentru exterior. In oras te cam seaca la buzunar.

Share this post


Link to post

La ce ore circuli pe Stefan cel Mare? Daca mergi dimineata si seara intre orele 17-19 este absolut normal sa ai acest consum, indiferent ce benzinara de 1.4 conduci. Da un reset la ECM ca sa fii cu inima impacata, s-a mai discutat

Share this post


Link to post

Dar voi de un consum de 8.5l la 100km in oras,de ziceti?schimbat treptele la 2500 cam de fiecare data,cu mici scapari la semafor in 3000.

Calcul:alimentat cand s-a aprins becul,pus de 500.000 benzina,adica vreo 15 litri.Mers pana se aprinde becul iar adica fix 175 de km.

175km...15L

100km...xL

1500 impartit la 175=8.57L/100km

Condus numai in oras,calcul cu o oarecare marje de eroare din cauca calibrarii acului,pompei etc.Dar de cele mai multe ori km astia ii fac cu 15 litri de benzina.Masina are 9500 de km.MIe mi se pare un consum bun la motorul asta(pana acum,sa speram ca mai incolo nu o sa am surprize)

Share this post


Link to post
La ce ore circuli pe Stefan cel Mare? Daca mergi dimineata si seara intre orele 17-19 este absolut normal sa ai acest consum, indiferent ce benzinara de 1.4 conduci. Da un reset la ECM ca sa fii cu inima impacata, s-a mai discutat

Ce este ECM? Si cum se reseteaza?

Share this post


Link to post

Foloseste functia search dupa criteriul RESET ECM. Functioneaza!

Share this post


Link to post

464 de km cu 29.2 l de benzina (MOL 95), mers numai in exterior, pe ruta Bucuresti-Galati si retur. Rezulta deci un consum de 6.3. In general, in oras imi ia in jur de 10. Eu unul, ma declar multumit. E adevarat ca se poate si mai bine, dar avand in vedere puterea motorului si greutatea masinii, e destul de bine.

Share this post


Link to post

va invidiez...am mai postat aici...se pare ca eu sunt o exceptie..13% invariabil in Bucuresti...asta dupa 3500 de km...o fi stilul meu de condus super sportiv...desi ma indoiesc vazand alti parteneri de trafic...la service am fost...au testat-o...cica e normala...nu stiu ce sa-i mai fac... regretul meu e ca nu am Legantza... care consuma 15% in oras dar are 2 tone si e limuzina...(ea fiind mult mai ieftina in momentul de fata)...culmea este ca eu nu-mi doresc o masina mare...fericiti voi ce aveti consum de 10-11%.... :)

Share this post


Link to post

Nu e neaparat stilul de condus supersportiv, poate fi si un stil ce nu-i convine masinii (de ex. cu acceleratii bruste in regim subturat sa spunem...), dar deja intram in alte amanunte... :)

Share this post


Link to post
Dar voi de un consum de 8.5l la 100km in oras,de ziceti?

 

Zicem ca locuiesti in Constanta. Vino in Bucuresti si mai vorbim... :-W

Share this post


Link to post

White Cevy, daca nu faci consumul prin metoda plinului, il cam faci degeaba. Ah, ba nu, nu degeaba... daca da bine, te bucuri. Ti-as mai zice cateva despre turatia aia unde schimbi viteza, dar intram in amanunte :)

Share this post


Link to post
...daca nu faci consumul prin metoda plinului, il cam faci degeaba...

 

Cam brutala concluzia. S-a discutat si nu am vazut un temei pentru care alte metode sunt mai proaste.

 

Ori ti-e frica de... concurenta ;)

Share this post


Link to post

:D , da, asta e! :D

Nu am de unde sa am concurenta, ultimul consum a fost 9,5 daca ar fi consumat 6 afara... Nu mai stiu exact cifrele, dar nu le mai pun ca sa nu fiu acuzat de... ce am fost, nu imi amintesc.

Dar, daca ma iau dupa indicatoare, de fiecare data imi iese diferit fata de rezultatul de la pompa. Asa ca prefer consum la pompa.

Share this post


Link to post
va invidiez...am mai postat aici...se pare ca eu sunt o exceptie..13% invariabil in Bucuresti...asta dupa 3500 de km...o fi stilul meu de condus super sportiv...desi ma indoiesc vazand alti parteneri de trafic...la service am fost...au testat-o...cica e normala...nu stiu ce sa-i mai fac... regretul meu e ca nu am Legantza... care consuma 15% in oras dar are 2 tone si e limuzina...(ea fiind mult mai ieftina in momentul de fata)...culmea este ca eu nu-mi doresc o masina mare...fericiti voi ce aveti consum de 10-11%.... :)

Nu stiu cat de supersportiv o fi stilul tau de condus, dar consumul pe care l-am scos (de 6.3 in afara) a fost obtinut in conditiile in care am schimbat la peste 3500rpm, cu o viteza de croaziere in jur de 100km/h dar si cu depasiri a acestei viteze, si fara sa menajez prea mult masina. Deci, se poate.

Share this post


Link to post

geof: am schimbat la peste 3500rpm, cu o viteza de croaziere in jur de 100km/h dar si cu depasiri a acestei viteze, si fara sa menajez prea mult masina.

 

Asta inseamna sa n-o menajezi.. mers la 100? Si mers la 160-170 ce inseamna?

Prea putin conteaza schimbatul vitezelor afara, deoarece se schimba mult mai rar decat la oras, si 3500 nu e o cifra astronomica.

Share this post


Link to post

Nu am spus ca am schimbat la o cifra astronomica; dar ma cam indoiesc ca este cineva care sa schimbe tot timpul la 5000 (mai ales in oras). Iar despre mers la 160-170 cred ca este mai mult inconstienta decat solicitarea masinii. Cand am spus ca nu am menajat-o, m-am referit ca atunci cand a fost nevoie sa o calc (de exemplu pentru o depasire) am facut-o.

Share this post


Link to post

Satori,nici metoda consumului plin la plin nu este chiar foarte exacta,pt ca in momentul umplerii rezervorului pana in gura sau chiar pana la primul click,raman goluri de aer in rezervor si beznina se scurge in rezevor dupa ce te-ai miscat din loc.Cel mai exact consum este sa mergi pana ramai fara benzina(cam riscant)sa pui 10L si sa mergi pana ramai iar fara bezina,vezi cati km ai parcaurs si aia e.Parerea mea...care este :)

Share this post


Link to post
Cel mai exact consum este sa mergi pana ramai fara benzina

 

Total nerecomandat de manualul utilizatorului. Mergea poate la vechea Dacie. Repet ce zise Murphy: masoara cu sublerul, traseaza cu creta si taie cu toporul. :dizzy:

Oricare dintre variante poate fi mai mult sau mai putin exacta. Din moment ce ECM-ul isi face de cap dupa propriul soft ce rost are sa cautam 10 zecimale dupa virgula? :scarpin:

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

White Chevy, nici o masuratoare nu este precisa la zecimala in cazul nostru. Dar unele sunt mai imprecise decat altele si sa te iei dupa acul de benzina este o prostie din punctul meu de vedere. E ca si cand te-ai casatori cu o femeie pentru ca maica-sa zice ca e frumoasa.

 

Ultimul consum: 50km Bucuresti, 472 km afara => 6,7l/100km. Aer conditionat 10-20% din timp. Viteza medie in afara: 100kmh (calculata cu GPS :D ) Reprize de 140-150kmh. Benzina CO95 OMV.

Share this post


Link to post

Tu cum faci consumul Satori?

Share this post


Link to post

Aceiasi benzinarie, aceiasi pompa, seara sau noapte (asta tine de altceva, dar in fine :) ), primul click. Plina la plin.

Share this post


Link to post

nu am pus de mult un consum...hai sa vedem: 310 km (toti in Bucuresti) cu 37,5 litrii...

rezulta un magnific consum de 12%

Fara aer conditionat...schimbat la 2500 ture, fara acceleratii bruste..Ce sa mai zic?

Bezina premium 95 de la OMV Iancului.

Share this post


Link to post
..schimbat la 2500 ture, fara acceleratii bruste..Ce sa mai zic?

 

Pai noi ce sa spunem ..2500 rpm limita superioara? :scarpin: Daca accepti un sfat din experienta personala, atunci schimba pe la 3500 rpm chiar si in oras. Vei ajunge sa nu mai folosesti treapta a 4 in localitate (daca respecti viteza legala) si sa schimbi a 5-a doar la drum intins peste 90-95km/h afara. In principiu va aduce consumul (la mine l-a adus) in limita apropiata a valorilor declarate. Motorul va avea timp sa ofere ceva cuplu si un raspuns mai bun in trafic mai aglomerat. Parerea mea :D

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Va rog eu (am mai facut-o, dar toti au tacut brusc), ce intelegeti voi prin "raspuns bun in trafic aglomerat". Sau doar prin "trafic aglomerat".

Hai sa mai explic odata si incercati sa-mi dati un sfat despre cum sa conduc si sa schimb si eu ca voi la 4000-7000 rpm.

Deci, circa 6 km din vreo 12 ii parcurg cam asa: pleaca masina din fata (probabil si aia din fata ei), hop si eu; se merg cam 5-10-20-30-50m, halt; ciclul se repeta la intervale aleatoare (ca si distantele). De obicei, in situatiile astea abia apuc sa schimb a 2-a (nu-mi place deloc sa merg cu a-ntaia ca mi se balangane capul cand pun si iau piciorul de pe ea)

Exista 3 portiuni, fiecare de vreo 1-2 Km unde pot merge mai "rarefiat" chiar cu 50 si aici ajung clar in a 4-a ultima schimbare fiind cand ajung pe la 50 (parca vreo 2000 si ceva).

Restul (km) e la... diverse.

Sunt in total 10 stopuri (d-alea cu lumini), destul de "echilibrat" distribuite.

 

Deci, ceva sfaturi?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...