Jump to content
Sign in to follow this  
cchrism

Ulei cutie viteze Matiz

Recommended Posts

Procesul fizic de curgere este agitaţia care produce aeraţia, dar pompa produce agitaţie mai mare, prin faptul că împingi levierul rapid, obligând lichidul să iasă cu forţă... You are hopeless, man...

Amice, esti de-a dreptul penibil! Se folosesc pompe de umplere a cutiilor de viteza si a diferentialelor inclusiv in uzine si tu faci teoria fosforului de la chibritul suedez de 3 pagini incoace incercand sa dovedesti ca tampenia pe care o sustii este demna de premiul Nobel pentru umplerea cutiilor de viteze... Efort demn de o cauza mai buna...

  • Like 4

Share this post


Link to post

Si toţi care folosesc metoda asta sânt proşti, aşa-i, numai tu eşti deştept? Eu nu mă aflu în vre-o uzină, eu fac acasă, şi nu te obligă nimeni să faci cum zic eu. Mă provoci, ca după aia să-mi spui că eu o lungesc. Vă purtaţi ca nişte copii de 4 ani în perioada negaţiei... Dacă nu vrei să o lungim, cine te-a rugat să intervii? Am răspuns la postul lui EMIL şi a lui markus2007, iar tu stai în banca ta...

  • Like 2

Share this post


Link to post

@ tclau, dacă citeşti rândurile acestea, cere-i lui Salex să-şi prezinte scuzele promise

Nu e necesar. M-am "inteles" cu Salex pe "privat".

 

Apropo, metoda ta (gravitationala) este scutita, uleiul intra in cutie prin osmoza ?

Nu pot sa nu observ ca tolin are cunostinte temeinice. Detaliez pentru necunoscatori: avand in vedere ca piesele cutiei de viteze sunt mai mari decat "canalele" "membranei cutiei", adica busonul de umplere, nu va avea loc niciodata fenomenul de difuzie (de trecere a pieselor prin busonul de umplere/golire in bidonul cu ulei). Aici "membrana" este "semipermeabila", deci uleiul va trece DIN bidon, PRIN busonul de umplere, IN cutia de viteze, tinzand sa se uniformizeze concentratia de ulei din cele doua parti (interiorul cutiei, bidon). Acest fenomen se numeste osmoza. Bine, ca el apare la scala micro, e altceva. Asa cum se vede, poate fi extrapolat.

 

Oricum, dupa ce vei cunoaste ca uleiul petrolier contine 12% aer din fabricatie, vei trece la bicicleta.

S-ar parea ca niste entitati neglijabile (a caror volum tind se zero), care nu se vad cu ochiul liber, pot totusi sa ocupe 12% din volum.

Pacat ca Diaconescu e ocupat cu alegerile ca altfel ar scoate cateva sute de episoade pe tema asta.

 

ps. Cele de mai sus sunt zise pentru "clarificare" ori pentru amuzamentul cititorului, nu pentru favorizarea ori punerea intr-o lumina proasta a celor care au postat.

Toate cele bune

ps2. Scuze Salex, dar nu ma pot abtine cu posturile offtopic. Evident, se poate sterge.

Edited by tclau
  • Like 3

Share this post


Link to post

Iartă-mă tclau, dar de data asta nu am înţeles explicaţia ta. Dar sunt curios: Cum te-ai înţeles cu Salex, care la un moment dat a declarat că a vorbi despre fenomenul aeraţiei este *băşcălie* ? La asta m-am referit când am zis că ar trebui să-şi ceară scuze. Despre fenomenul de difuzie şi osmoză nu am priceput ce caută aici. Nu am auzit niciodată că buşonul s-ar numi *membrană* . Concentraţia se uniformizează singur, de aia trebuie aşteptat puţin şi nu închis cutia imediat, cred că asta am spus şi eu, nu? Vrei să-mi explici mai simplu? Mersi. Si eu zic că tu n-ar trebui să-ţi ceri scuze la fiecare pas, dacă alţii jignesc la fiecare pas şi nu-şi cer scuze.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Da-o incolo, asta-i bascalie ! Cum poate o entitate cu un volum neglijabil sa iti schimbe considerabil volumul lichidului in care este scufundata ??? Si, in alta ordine de idei, CV n-are nimic in comun cu micromecanica, o sa mearga la fel de bine si cu 2,05 litri de ulei.

 

Dl. Cellist, la ora asta cred eu ca multi colegi s-au lamurit ca esti blocat pe WRITE ONLY. N-auzi, nu vezi, nu te intereseaza sa intelegi absolut nimic altceva decit ce sustii tu. Habar n-am in ce domeniu activezi insa, in domeniul meu, tot ce este sub 5% (de fapt, chiar putin mai mult de atit) este neglijabil. Cum CV de Matiz NU este o farmacie, te rog sa citesti ce am scris mai sus (banuiesc ca ai ratat de prima data intelesul celor scrise de mine). Poate o sa intelegi, pina la urma. In rest, urmatoarea mea interventie va fi (daca e cazul) in calitate de moderator. Refuz sa particip la coborirea nivelului tehnic al unui topic doar de dragul cuiva care nu are alt obiectiv decit acela de a iesi la suprafata. Uite, ma alatur celor spuse de Mircea: esti cel mai tare, esti cel mai priceput, metoda ta este cea mai buna. Acum esti fericit ?

  • Like 3

Share this post


Link to post

Dl. Salex, dacă sunt blocat, atunci pe un singur lucru: nu-mi place să fiu călcat în piciore de către oameni care nu sunt destul de pregătiţi în subiectul respectiv. Conduc maşini străine, dar resping know-how-ul de acolo. Mă bucur că poţi face şi altceva, decât să ştergi postări. Nu bănui că am ratat înţelesul celor scrise de tine, am dovedit cred destulă inteligenţă ca să-mi înţeleg partenerul de discuţie, ceea ce nu se poate spune despre alţii. Ultima mea apărare: tot ceea ce ştiu provine din surse serioase, pe care nimeni nu-i consideră că vor doar să iasă la suprafaţă. Dacă faptul că ştiu mai mult îi irită pe unii, atunci ei sunt cu musca pe căciulă. Lasă şi răspunsul meu, nu numai dojenirea ta, dacă eşti bărbat. Chiar şi într-un tribunal inculpatul are dreptul la apărare publică!

  • Like 3

Share this post


Link to post

Apropo, ca vad ca s-a trecut la metodele de umplere a cutiei de viteze . Am un prieten care si-a facut un dispozitiv "smecher" si eficient ! O pompa de ulei de Dacia, montata intr-o cutie cam de 2l la care s-a atasat un furtun ce are in capat un tugui de la un tub de spuma poliuretanica .

 

A mai intalnit cineva acest model ??? E bun de ceva? Baga aer / nu baga aer ???

  • Like 2

Share this post


Link to post

Si toţi care folosesc metoda asta sânt proşti, aşa-i, numai tu eşti deştept? Eu nu mă aflu în vre-o uzină, eu fac acasă, şi nu te obligă nimeni să faci cum zic eu. Mă provoci, ca după aia să-mi spui că eu o lungesc. Vă purtaţi ca nişte copii de 4 ani în perioada negaţiei... Dacă nu vrei să o lungim, cine te-a rugat să intervii? Am răspuns la postul lui EMIL şi a lui markus2007, iar tu stai în banca ta...

Asa asa, baga mare, combate bine! Tu acasa poti sa bagi ulei cum vrei in cutie, si cu seringa de 5 ml daca asa pofteste tehnica lu' matale, dar faptul ca la scara industriala se folosesc pompe denota ca inginerii aia TAMPITI care FABRICA MASINI considera ca FENOMENUL AERATIEI este insignifiant cand vine vorba de o cutie de viteze in care intra 2.1 l de ulei masurat de alti TAMPITI care l-au imbuteliat! Ceea ce-ti spunem noi de 3 pagini incoace este sa renunti la a mai sustine importanta unor INEPTII care sunt NEGLIJABILE in acest domeniu!

Cat timp sunt moderator aici am sa intervin de fiecare data cand consider necesar si n-o sa-mi spui TU CAND si UNDE sa o fac, asta sa-ti fie clar si stabilit!

 

Markus, daca ti-ar raspunde Cellist ti-ar scrie pe 3 pagini ca pompa aia de ulei de dacie baga impreuna cu uleiul in cutia de viteze si vreo 0.2 l de aer si ca aceasta chestie va dauna grav cutiei. Asa ca-ti raspund eu repede, pana nu se baga, dispozitivul respectiv este ingenios si suficient ca sa-ti faci treaba cu el fara sa faci instalatii suedeze, pardon americane, de umplut cutia cu ulei in cadere libera gravitationala de la fix inaltimea masurata de 2.2 m, in conditii de stabilitate atmosferica si presiune barometrica normala (vara cand se anunta ploaie trebuie sa urci palnia ceva mai sus, cu vreo 3 cm altfel intra aer in cutie!!!)

  • Like 6

Share this post


Link to post

Salutare, din nou! Mai am o intrebare : afecteaza cu ceva (negativ )un schimb mai des al uleiului de la cutie ?

  • Like 1

Share this post


Link to post

La revizia de 50.000 Km mi-au bagat baietii Mobil 75w90, parca nu mai intra asa fin in viteze, dauneaza cumva uleiul asta ?

 

Se pare ca de 75w80 nu au auzit, 75w85 nici eu nu am gasit.

Share this post


Link to post

Mai citiţi şi din urmă, înainte de a pune o întrebare :)

  • Like 1

Share this post


Link to post

Salutare!

In luna iulie am avut prilejul sa fiu prins de o ploaie torentiala intr-o mica vale, si mi-a inundat masina pana la punctul in care apa a ajuns la nivelul superior al consolei schimbatorului de viteze, dar fara sa ajunga la acesta. Intrebarea mea este, daca e posibil sa fi intrat apa in cutia de viteze. Din cate stiu, e ermetica, sau asa ar trebui sa fie.

Share this post


Link to post

Cutiile manuale au de obicei o aerisire/supapa in partea de sus, deci nu sunt ermetice, dar sa intre apa in ele nu am auzit.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Da, posibil, mi-a mai zis cineva chestia asta.

 

O sa incerc sa schimb uleiul, ce marca imi recomanzi?

 

Mersi.

Share this post


Link to post

Orice marca care are standardul GL4 75w85 care e destul de rar sau 75w80. Unii producatori recomanda si 75w90 pentru matiz, la vara o sa te ajute mai mult. Eu am tot 75w90, nu mai intra atat de usor in viteze dar m-am obisnuit, in plus cand bag repede din viteza in marsariere nu mai caraie.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!

Share this post


Link to post

Unii producatori recomanda si 75w90 pentru matiz,

Care producatori ? Poate de uleiuri de mancare. NU BAGA 75W90 in cutia de la Matiz . Daca nu gasesti 75w85 gl 4, cauta 75w80 gl 4 de la elf ( ieftin si bun - vezi ca sunt 2 tipuri, unul mai scump- e pentru cutii automate si unul mai ieftin, ala e pentru cutii manuale )

Share this post


Link to post

Am notat, mersi mult, va tin la curent.

Share this post


Link to post

Mobil RECOMANDA si 75w90 http://www.datateck.com.au/lube/mobil_au/

 

Aral recomanda si w80 si w90 https://www.aral-lubricants.de/oelwegweiser/oelwegweiserpopup/oilid/1

 

 

Nea` korydon, vino si cu niste argumente de ce sa nu bagam w90 in cutia de matiz, eu incerc sa argumentez tot.

Edited by sorinm
  • Like 2

Share this post


Link to post

Nea` korydon, vino si cu niste argumente de ce sa nu bagam w90 in cutia de matiz, eu incerc sa argumentez tot.

Pentru ca e prea gros si nu iti mai intra in viteza cand e rece afara. La mine, de cand am bagat 75w80 gl 4 merge mai bine cutia, desi am uzat sincronizatorul pentru viteza a - 2 - a. Citeste parerea mea despre ce recomanda producatorii de uleiuri in topicul de ulei pentru motor la matiz..

Edited by korydon

Share this post


Link to post

Nu e un argument bun, parca mai mult i-as crede pe nenea aia care fac Aral-ul si Mobil-ul. Un w85 e solutia de mijloc si cea mai buna dar sa privim si reversul monedei, vara cu w80 in aglomeratii si trafic cum numai matizul e obisnuit sa stea, uleiul din cutie e apa si se simte destul de nasol.

 

Ce vreau sa spun e ca daca ai deja w90 in cutie, nu merita schimbat. Probabil la urmatorul schimb imi voi baga si eu w80.

Edited by sorinm
  • Like 2

Share this post


Link to post

Eu am tot 75w90, nu mai intra atat de usor in viteze dar m-am obisnuit

Asta e cel mai bun argument, acum esti convins ?

Share this post


Link to post

Nu mai intra atat de usor dar nu e nimic deranjant, totul e de obisnuinta, asa o simt o idee mai precisa. Dupa ce merg 2, 3 Km este perfecta. Cu 75w85, sau ce au pus aia dupa revizia de 1000 Km vara in aglomeratii parca freca fier pe fier cand o bagam in viteza iar de fiecare data cand o introduceam in viteza aveam impresia ca da sa sara, era destul de moale si de "fluffy".

 

Cel mai mare avantaj, cum am zis mai sus, e introducerea in marsariere, acume e precisa, nu trebuie sa calc ambreiajul de 2 ori ca sa intre in marsariere si nu mai caraie.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Cu 75w85, sau ce au pus aia dupa revizia de 1000 Km

De unde stii ca ti-au pus 75w85 ?Prima schimbare a uleiului in cutie se face la 10.000 km, nu la 1.000 km. Citeste cartea tehnica si vezi ce recomanda producatorul masinii nu cel al uleiului.

  • Like 1

Share this post


Link to post

75w85 au pus, si ai dreptate, uleiul a fost schimbat la 10.000, am confundat eu.

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii!
  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...