Jump to content
Sign in to follow this  
cchrism

Ulei cutie viteze Matiz

Recommended Posts

:o fftopic: S-au facut pana in mai 2008 si s-au vandut ce era pe stoc cam pana in iulie

Share this post


Link to post

Nu ma ajuta nimeni???????????

 

Buna ziua!

 

Am si eu o problema cu Matizu'. Am vazut ca curge uleiul din cutia de viteze, m-am uitat la cutie si am realizat ca dinspre partea de dreapta avea o gaura si era astupat cu ceva material pe care nu o cunosc. Masina asa am luat second-hand.

Are cineva idee daca se poate schimba capacul ala pe fotografie sau partea aia care este vazuta pe poze.

Vad niste suruburi, dar nu stiu daca se poate demonta si daca gasesc separat piesa aia. Oricum nici nu stiu cum sa cer de la dezmembrari piesa ala...a-si lua si nou piesa dar nu stiu cum.

Daca cineva poate sa ma ajute atasez fotografii

 

Multumesc pt. ajutor

post-27039-127719348195_thumb.jpg

post-27039-127719349731_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Cellist! ca o curiozitate : Daewoo mai fabrica Matiz in 2008 ?

Ce importanţă are? Cineva m-a întrebat *ce legătură are GM cu cutia Matizului?* Atunci şi eu întreb: ce legătură are Castrol, Valvoline, Aral, Agip, Mobil, etc. cu cutia Matizului? A specificat producătorul brandul? GM produce toată gama de consumabile, singura întrebare rămîne dacă GM 93165290-1940182 este într-adevăr un 75W-85 GL-4? Am spus că sunt nou pe forum, aşteptam ceva ajutor în postarea linkurilor, dar n-am primit. Ideea primită e ceea ce contează, restul puteţi şi voi căuta pe net, dacă deja stiţi unde se caută. Sau vreţi mură-n gură?

http://www.fahrzeugo...gm-1-liter.html

Edited by Cellist
  • Like 1

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

Am spus că sunt nou pe forum, aşteptam ceva ajutor în postarea linkurilor, dar n-am primit.

Esti ferm convins in legatura cu ce ai afirmat mai sus ?

 

Incearca sa intelegi ca pe forum toti sintem colegi si prieteni, vehementa si agresivitatea nu foloseste la nimic. Cu atit mai mult cu cit poti oferi informatii valoroase.

  • Like 3

Share this post


Link to post

Prima dată trebuie să ai încredere şi bună credinţă că noul venit are informaţii valoroase...

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior! Foloseşte AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii! Tot eşti nou pe forum, doar ce-ai citit Regulamentul (pct. 2.9)

Share this post


Link to post

Nu ma ajuta nimeni???????????

 

Buna ziua!

 

Am si eu o problema cu Matizu'. Am vazut ca curge uleiul din cutia de viteze, m-am uitat la cutie si am realizat ca dinspre partea de dreapta avea o gaura si era astupat cu ceva material pe care nu o cunosc. Masina asa am luat second-hand.

Are cineva idee daca se poate schimba capacul ala pe fotografie sau partea aia care este vazuta pe poze.

Vad niste suruburi, dar nu stiu daca se poate demonta si daca gasesc separat piesa aia. Oricum nici nu stiu cum sa cer de la dezmembrari piesa ala...a-si lua si nou piesa dar nu stiu cum.

Daca cineva poate sa ma ajute atasez fotografii

 

Multumesc pt. ajutor

 

De ce nu te ajuti singur? pune mana si desfa capacul ala, vezi cum e fisurat, si ori il carpesti cu autogenul cum trebuie ori il inloicuiesti, epoxy-ul ala oricum nu tine. In cel mai rau caz mergi la orice strungar si ti-l face dintr-o bucata de tabla de grosimea respectiva dupa model.

Edited by argon
  • Like 1

Share this post


Link to post

Pentru Cellist : pur si simplu nu credeam ca se mai fabrica Matiz in 2008 , deci nu vad de ce te superi. Referitor la uleiul de cutie: parca tu spuneai ca cel nemtesc 75w-85 are culoare rosiatica. Ei bine, eu am schimbat uleiul la un an de la cumparare (masina noua) a Sparkului (deci masina fabricata sub tutele GM). Treaba este ca uleiul scurs din cutie era ALB-GALBUI usor tulbure . Deci marea nelamurire: daca GM pistoneaza pe toata lumea cu uleiul lor(intradevar ce ai aratat in poze se vinde in absolut toate service-urile GM, de ce in masinile noi nu este uleiul care te obliga sa-l cumperi si pentru care ti se refuza prelungirea garantiei in caz ca nu folosesti asa ceva ?????

 

Deci : care este uleiul real care este folosit de producatorul auto la cutiile de viteze ? Unul GALBEN, altul ROSU ? :lavolan:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Uleiul de prima incarcare este un ulei de sacrificiu, de rodaj. Majoritatea costructorilor procedeaza asa, motiv pentru care au specificatii diferite pentru prima incarcare si pentru service. Cunoasterea genereaza un paradox: cu cat acumulezi mai mult, cu atat cunosti mai putin.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Pentru Cellist : pur si simplu nu credeam ca se mai fabrica Matiz in 2008 , deci nu vad de ce te superi. Referitor la uleiul de cutie: parca tu spuneai ca cel nemtesc 75w-85 are culoare rosiatica. Ei bine, eu am schimbat uleiul la un an de la cumparare (masina noua) a Sparkului (deci masina fabricata sub tutele GM). Treaba este ca uleiul scurs din cutie era ALB-GALBUI usor tulbure . Deci marea nelamurire: daca GM pistoneaza pe toata lumea cu uleiul lor(intradevar ce ai aratat in poze se vinde in absolut toate service-urile GM, de ce in masinile noi nu este uleiul care te obliga sa-l cumperi si pentru care ti se refuza prelungirea garantiei in caz ca nu folosesti asa ceva ?????

 

Deci : care este uleiul real care este folosit de producatorul auto la cutiile de viteze ? Unul GALBEN, altul ROSU ? :lavolan:

Markus 2007, nu m-am supărat, pur şi simplu nu am înţeles ce legătură are întrebarea ta cu topicul nostru. Tolin are dreptate, uleiul din fabrică este un ulei de rodaj. Şeful unităţii de service mi-a spus, că e posibil chiar, că cutiile stau pe raft ani de zile, sunt fabricate cu mult înaintea asamblării maşinii, între timp apar însă uleiuri noi, deci nu te mira de diferenţa de culoare, care oricum nu are nici o relevanţă asupra compoziţiei. Dacă te uiţi pe pagina 20 la prima mea postare, am menţionat că şi la mine tot galben opac a ieşit, după miros în mod sigur mineral (de altfel am citit că pt. rodaj totdeauna se foloseşte ulei mineral). Noul ulei este semi-sintetic, deci avînd bază minerală e perfect miscibil cu uleiul mineral, sau rămăşiţele lui în cazul schimbării complete. Apropos, a te obliga să foloseşti uleiul fabricii în garanţie nu mai este legal în restul lumii, S.U.A. a scos o lege în acest sens, se cheamă *Magnusson-Moss Warranty Act*. Cellist

  • Like 1

Share this post


Link to post

Ce importanţă are? Cineva m-a întrebat *ce legătură are GM cu cutia Matizului?* Atunci şi eu întreb: ce legătură are Castrol, Valvoline, Aral, Agip, Mobil, etc. cu cutia Matizului? A specificat producătorul brandul? GM produce toată gama de consumabile, singura întrebare rămîne dacă GM 93165290-1940182 este într-adevăr un 75W-85 GL-4? Am spus că sunt nou pe forum, aşteptam ceva ajutor în postarea linkurilor, dar n-am primit. Ideea primită e ceea ce contează, restul puteţi şi voi căuta pe net, dacă deja stiţi unde se caută. Sau vreţi mură-n gură?

http://www.fahrzeugoel24.de/index.php/en/opel-gm/getriebeoel-opel-gm/getriebeol-gm-1-liter.html

Share this post


Link to post

Intervin cu cateva date:

Pentru cutia de matiz, pentru a reduce uzura sincroanelor - principala "sursa de agatat", se recomanda ulei de cutie automata (ATF Mobil sau Valvoline) am vazut ca a mai recomandat cineva dar nu a fost luat in seama. "parerea mea": pentru o cutie folosita cum trebuie, nu conteaza foarte mult uleiul, dar daca vre-un "muschiulos" trage de ea si se uzeaza, se simte diferenta intre un ulei normal si un ulei care este conceput sa-si faca treaba in orice conditii.

Am observat ca functioneaza la fel de bine cutia si cand este rece..si cand se incalzeste. (deci am mici probleme cu timoniera si cutia este cam imprecisa, intra bine in viteze)

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

cristiangabi, eşti aproape de adevăr, întrucât vâscozitatea ATF-ului este foarte asemănătoare cu cea a uleiului manual 75W-85, care a devenit un ulei de cutie aproape universal recomandat în Europa (nicăieri nu am văzut ATF-ul să fie recomandat pt. Matiz), însă uleiul de cutie manuală are alţi aditivi ca ATF-ul, deci eu cred că primul este mai folositor pt. sincroanele Matizului decât cel de-al doilea. Amândouă au mai nou culoarea roşie, deci trebuie verificat flaconul cu atenţie. Cât despre *agăţat*, şi eu cred că timoneria e problema, mai ales că la Matiz lucrează cu cabluri, care se mai întind, şi trebuiesc reglate. In altă ordine de idei, există totuşi o potrivire din fabrică a vâscozităţii uleiului de motor cu cea a uleiului de cutie, 5W-30 este la fel de gros (subţire) ca 75W-85, pt. randament maxim al motorului, deci contează foarte mult uleiul... Există pe net un program excelent, *Graph Your Oils* de Richard Widman, unde poţi introduce pe un grafic cele 2 uleiuri şi îţi dă curba de evoluţie în funcţie de temperatură. Curbele uleiurilor de care vorbim aproape se suprapun! - aşa au fost alese din fabrică. Cellist.http://widman.biz/English/Calculators/Graph.html

Share this post


Link to post

offtopic.gif

Oare e chiar atat de important pentru unii sa isi impuna punctul de vedere, oricum niciodata nu credeam ca 'o sa aflu' atatea lucruri despre uleiul din cutia de viteze...cred ca si aici merge ce a spus colegu' pe topicul dedicat uleiul de motor...ii dau inca odata dreptate!

Edited by Robert_MNW
  • Like 1

Share this post


Link to post

Robert_MNW, dacă prin *unii* te referi la mine, să stii că ce am postat nu este punctul meu de vedere, ci al specialiştilor. Dacă asta te revoltă, nu mai citi nimic, nici măcar ce scrie manualul de utilizare, ca să nu afli prea mult... dar ştii ce a spus şi tovarăşul Lenin... învăţaţi, învăţaţi, învăţaţi!

  • Like 1

Share this post


Link to post

Dupa schimb, foarte multumit de Elf 75w80, nu mai agata, schimba frumos, vom vedea la iarna.

Share this post


Link to post

La Elf diferenţa o vezi vara, nu iarna...

  • Like 2

Share this post


Link to post

Imi explica si mie cineva pe unde se verifica nivelul de ulei din cutia de viteze?Masina are 70k si nu cred sa fi fost schimbat pana acum.Nu am probleme la cutie doar ca vreau sa verific.

Share this post


Link to post

Pe partea stanga a cutiei de viteze ai surubul(busonul) de umplere, se completeaza cu ulei pana cand da afara

Share this post


Link to post

Cu singura mentiune ca la cutia de viteze de matiz de schimba si nu se completeaza. :lavolan:

Share this post


Link to post

Pe partea stanga a cutiei de viteze ai surubul(busonul) de umplere, se completeaza cu ulei pana cand da afara

 

ok,partea stanga.langa ce? Ca punct de reper am senzorul de mers inapoi de acolo in ce parte.

Share this post


Link to post

Ce e mai bun (pretul e cam acelasi ~28ron/l):

Elf 75w80 GL 4+

sau

Total Transmission BV 75w80 GL 4+

?

De unde iau "solutie de etansare" pentru buson ca nu gasesc nicaieri?

Danke

  • Like 1

Share this post


Link to post

- oricare;

- in principiu, busonul n-are nevoie de 'solutie de etansare'.

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru raspunsul prompt.

Manualul face referire la o solutie de etansare (la mine am vazut ca e ceva albastru).

Daca am inteles bine, busonul e conic, deci nu e o problema daca nu pun solutie de etansare (asa ma gandisem, da' am zis sa intreb expertii).

Tineti-mi pumnii ca urmeaza operatiunea.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...