Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Tico

Recommended Posts

Desi nu arata prea bine, bujiile mai merg. Verifica-le distanta dintre electrozi. Dupa ce rezolvi problema de aprindere cred ca bujiile se vor autocurati.

Da, cred si eu ca e foarte probabil sa fie defecte bobina de inductie sau modulul de aprindere, cum a zis si ToPser.

Cand elementele aprinderii sunt in regula, trebuie sa faca scantei de 20mm fata de masa la capatul fisei centrale, scos din delcou.

Se poate verifica bobina conectand o borna la plusul bateriei, iar de cealalta borna cuplezi un fir de cupru mai grosut, pe care il freci de filetul unui surub prins de masa (caroserie). Frecatul de spirele surubului simuleaza o "platina". Ar trebui sa dea scantei destul de serioase, peste 10-15mm lungime. Asta se verifica avand masina la umbra, ca sa poti observa mai corect scanteile. Daca si asa scanteile sunt slabe, atunci bobina are izolatia electrica a secundarului compromisa. Daca scanteile sunt bune, atunci modulul de aprindere e "ars". De fapt asta e cea mai probabila situatie. Daca era bobina de vina trebuia sa faca probleme mai degraba in sarcina si sa mearga acceptabil la ralanti. La ralanti motorul e mai incins, iar asta poate evidentia slabiciunile unui modul de aprindere "pe duca".

Modulul se schimba relativ usor (ai 6 suruburi), dar nu prea se gaseste separat, ci impreuna cu tot delcoul. Poti incerca sa cumperi un delcou SH cu totul si sa schimbi doar modulul.

Succes!

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Azi am cumparat bobina noua si am schimbat'o si apoi masina a mers cat de cat normal, apoi am schimbat su bujiile cu unele noi, acuma de la fisa centrala la un reper de metal si o distanta cam de 20mm da scantei destul de puternici si nu galbui ci de o culoare alba (asa am observat ziua pe soare).

 

Problema a fost ca dupa ce am pus bobina a trebuit sa mai reglez pe la carburator amestecu de aer si relantiu la cald , pt ca relantiu la cald devenise prea mare.

 

ce am mai observat ca delco nu este chiar la semn este dat un pic mai spre habitaclu semnu, maine cred ca il pun la normal,la semn, si ala cheste daca ma duc cu a4a pana pe la 130km/h daca o las mult in frana de motor cand se aproprie de 90 incepe si da rateuri unu dupa altu pe evacuare, dar in rest se comporta frumos la relanti acuma am lasato 25 de minute cu farurile aprinse, aeroterma la treapta 3, muzica in blana ~ 800w, mai pornea si electroventilatoru si nu sa oprit deloc, si porneste mult mai usor acuma fara acceleratie fara nimic.

Share this post


Link to post
cu a4a pana pe la 130km/h daca o las mult in frana de motor cand se aproprie de 90 incepe si da rateuri unu dupa altu pe evacuare

 

Wow, de ce o omori asa? a mea are 130mii dar nu a luat niciodata asa ceva.. si nici n-o sa ia. Si frana de motor..in a4a .. cu toate astea, ma faci sa-ti zic ca ca le meriti anumite..probleme la motor X( sorry m-am descarcat

Share this post


Link to post

ba nu face rau deloc :) e motor de turatie,nu de mers cu 5 a la 40 km/h ;) si care e problema cu frana de motor ? Sa nu-mi zici ca si tu o folosesti doar iarna :P ca vara e stupid.

Vrei sa stii la ce turatie sta motoru iarna cand e frig tare ? cand o pornesti la rece sta la 2000 ture relantiu :) sau umpic mai jos da acolo e valoarea.

Omului i sa stricat bobina care nare nici o legatura cu mersu motorului turat :)

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post
e motor de turatie

Bine.. tine-o in blana.. sa nu cumva sa o lasi la 2-3000 ture ca se strica ;) sau cum mai ziceau unii: inveti motorul puturos =D>

Share this post


Link to post

Mai..cert e ca masina asta se muleaza bine dupa sofer...dupa cum o foloseste si o intretine.Eu am lasato vreo 7 luni de izbeliste dupa care m-a premiat cu vreo 4..5 intrari in service pana am scoso la capat oarecum.Ah..i-am dat si eu cu a 4a pana la 135 aproximativ, moment in care pompa de benzina a suferit un atac de cord (a mai mers o luna).Poate ca era prea veche cine stie..cert e ca de atunci nu o mai fortez..prefer de la 100~110 sa o duc in a 5a in extreme,in timp mai indelungat si oarecum mai sigur.

Cand m-a intrebat la service de ce merg asa dur cu ea...la fel am zis..motor de turatie.Am primit niste zambete mascate de genu.."continua tu asa ca te vedem mai des pe aici" :) ).

 

Le. Am patit si eu ceva asemanator cu rateurile..tot in frana de motor,dar atunci am dat vina pe benzina.Eu cred ca tot din carburator poate sa fie problema..legat de amestec..arderi incomplete sau amestec prea bogat.Celedin 2000 care au euro 2 banuiesc ca sunt si mai pacatoase.

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Io va intreb doar atat :) de ce benzinare pe injectie au limitarea la 6000 si nu la 2000 3000 ?

la matiz e pe injectie da e acelasi motor ;) si sa nu-mi spuneti ca are limitarea la 3000 :P

Voi cum faceti depasiri ? la 2000 ture sa nu cumva sa sara de ca face poc :) )

Io merg des pe A2 si cum tico meu nu ia mai mult de 138(atat scrie in talon,atat prinde si pe gps,e euro 2 ) ,toata autostrada o tin in blana :) ) ca nu pot lua amenda cu el pe A2 =))

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

Nu-i nimic , si io o tin in blana pe A1, am luat si 160 cu ea pe bord, nu gps.. Totusi, crezi ca-i prinde bine? Limitarile normal ca sunt la 5-6000, si nu la 2000 insa daca atat poate, atat ii dai zilnic nu? pariu ca ajungi cu ea la segmentare? am un clio in fata blocului din 2004 care trebuie segmentat. Fumeaza perfect albastru, cu miros de ulei . De ce? pt ca el nu avea rosu la turometru ;)

Share this post


Link to post

Pai da 160 pe ac e realu la 138-140 :P pe jipi.

Sa nu se inteleaga cai dau zilnic :P de doua ori la o luna,doua :) ,da si in bucuresti cum eu merg mai mult noaptea,schimb ceva de genu a 3 la 40 ,a 4 la 60 si gata ca e oras :D ,asta dupa ce se incalzeste motorasu.

 

Motoru are 123 000 km :) si e stas,curge umpic ulei pe la selector,semering de la cutie,da nu e grav .In cutie tot 2l sunt

 

Sunt de acord ca daca o rupi zilnic cu blana ceva poate sa se intample :) ,la tico deobicei moare pompa de benzina,incepe sa arunce ulei.Stiu ca sunt patit.da am inlocuit-o dupa ce a mai mers chinuita cateva luni cu un surbub in gaura aia si nu mi-a bagat benzina in ulei :P .

In rest drive safe !

Share this post


Link to post

Al meu azi m-am uitat are 128118 km, tot stas :-> Dupa parerea mea, conteaza mult MULT soferul.. pt o masina. Orice masina. Apropo` cu pompa de benz, cum obs ca arunca benz in ulei?? a mea este originala, n-a fost skimbata niciodata, as skimba-o inainte de a face figuri, dar..nu stiu cnd incepe sa moara. Dupa ce semne ma iau? am filtru pus si inaintea ei [pe tur] si imediat dupa ea [pe retur] . Observ ca pe retur benzina din ea sare in filtru...ca si cand ar da la pompa, si nu cursiv.. am ambele filtre clare, in care pot sa vad benzina f bine, si de asemenea si daca s-au innegrit...imediat ce capata o alta culoare le skimb. Ce-mi recomanzi? sa o las sa "moara"? repet: dupa ce observ ca arunca benz in ulei? ms :)

Share this post


Link to post

Creste nivelul uleiului :) Acolo trebuie sa fii atent :P

Share this post


Link to post

Ma uit adesea la joja si nu mi se pare ca ar creste...totusi, miroase demult la esapament a benzina arsa..cred ca a benzina cu ulei.. nu scoate pic de fum, in schimb miroase f mult.. la itp am iesit bine , nu mi-au zis nimic si am dat doar taxa, 50lei.

Am fost luna trecuta oprit de cei de la RAR in trafic, au vazut noxele, au zis ca este in limitele bune, insa au specificat si ei ca miroase! I-am intrebat daca-i buna masina, si mi-au raspuns sec: "21" ! @-) Stie cineva "limitele" astea?? de la cat la cat sunt, sau..? Cand l-am intrebat p-ala ce inseamna acele cifre, mi-a raspuns politzaiu: "V-am dat actele? la revedere"

Share this post


Link to post

Mda, imi place ca uni imi critica stilul de condus, eu merg numai in frana de motor ... cei care calca ambreiaju la fiecare deaccelerare aia nu se numesc soferi ! Masina mea ea cu 2 persoane in ea, subwoofer, statii si tot ce mai este in ea 155-160km/h pe GPS, pe bord acu trece de scara se opreste undeva.

 

Nu stiu cati dintre voi schimba uleiul la 8000km cu ulei Delphi din USA  care este cam ~ 70 ron litru la importator. Masina mea vede doar benzina Alto 101 sau OMV carrera 100 ! sa zicem ca de cand o am am facut maxim 2 plinuri de benzina 95. Toti rulmenti de pe masina si distribuita sunt SKF (liderii in productia mondiala de rulmenti). De cand o am si trag pe ea zilnic, nu a picat decat bobina acuma recent.

 

Ca sa nu ma intrebati cum prinde vinteza aia e simplu: comprimare,alezare,usurare. (Tinand cont ca aprinderea e inca stock). Detalii gasiti pe 4 tuning masina are topic acolo.

 

Si iti spun eu ca un motor subturat arata mai jalnic in interior decat unu turat ! (Am si poze cu masina de 53.000 km mers cu ea subturat sa vezi ce acolo prin el ).

Share this post


Link to post

Am si eu o poblema cu ticoul meu (din 2000 cu 135k km) si anume de cand i-am schimbat filtrele(aer,ulei,benizna),uleiul (10w-40), termostatul si pompa de benzina (acum 1 luna) parca e mai lenes,trebuie apasata pedala mai mult ca sa mearga ca inainte.

De ex,cand aprind farurile tremura mai tare ca inainte...

Benzina nu prea conteaza,face la fel cu omv carrera 100, si cu 98 si 95 de la petrom.

Inainte de schimb consumul era de cam 10l/100km (numai Bucuresti,ziua) iar acum mi-a iesit de 9l (29l/320km dintre care 100km noaptea).

Inainte mergeam mai subturat(ca in tabelul economic din manual) acum nici nu mai pot sa merg asa,ca se simte clar ca nu are suficenta putere

Cam ce ar putea sa aiba?

Ms

Share this post


Link to post

Verifica si aprinderea (bujii,capac delcou,rotor).

Share this post


Link to post

Acelasi fenomen descris de Dr.L incerc si eu sa remediez.A devenit destul de puturoasa in viteze inferioare.Cauze probabile: uleiul,bateria,pompa de benzina(incert),sistemul de aprindere cu probleme.Din cauza acestui fenomen am amanat o excursie mai lunga cu masina.Ramas neelucidat la service pana nu schimb cele de mai sus.Eu intre timp schimbasem si toba..cea veche era fara site in ea,deci avea un plus de forta.

Verificat la service acum 2 zile jocul la supape (nu am avut nevoie de reglaj)..carburatorul si aprinderea.La ultima din urma au ramas umpic in cumpana,ramane de reverificat.Pana una alta astept sa fac schimbul de ulei.Dupa aspectul lui din motor conform celor spuse din service pare mai gros de 5w-30 cum scria pe cutie..ceea ce ar duce la un mers mai puturos.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Ma bag si eu ,desi nu prea obisnuiesc...

Pare sa-l "tina" uleiul ,mai ales ca e singurul care s-a schimbat si e clar mai vascos decat cel indicat de constructor(X W 30).

N-as deregla tot, atata vreme cat dupa schimbarea unui singur parametru, si anume inlocuirea uleiului(e bine de stiut ce-ai avut inainte,cand mergea bine), a inceput sa apara simptomul.Un picusor mai puturoasa, dar nu chiar asa,a fost a mea dupa un schimb cu 5W40.

L-am schimbat mai repede...

 

Succes!

Share this post


Link to post

Pina si filtru de aier poate ingreuna functionarea motorului,chiar daca e nou,ca doar se fabrica la toate colturile.Eu as da o tura fara filtru sa vad cum trage.

Share this post


Link to post

Ms de sfaturi!

Am testat acum varianta cu filtrul de aer si nu e de la el,masina se comporta la fel cu sau fara filtru.

Insa am observat o chestie ciudata si anume relatiul a ramas mai mare ca deobicei (chiar dupa 1h de mers!),astfel incat pe unitatea lovato ledurile portocaliu si rosu erau aprinse (amestec prea bogat?) si masina tremura mult mai putin cu farurile aprinse (fata de cum tremura deobicei cand le aprind)

Oricum,varianta cea mai plauzibila pt puturosenia motorului ar fi uleiul nou (10w-40),eu nestiind ce ulei a avut inainte

Share this post


Link to post
...

 

Bre, du-te si fa-i o curatare si un reglaj la carburator la unii care se pricep bine. Led-urile alea arata bine: merge inecata, ai carburatia dereglata; relantiul marit indica cresterea nivelului in CNC. Tot asa am patit si eu recent imediat dupa ce am schimbat pompa de benzina. Se puturosise si se ineca intr-una. Eu am fost la Craiova expre, ca am ezitat sa-mi bag ghearele prin carburator desi stiu teoretic cum se face. Treaba asta am preferat sa o faca unii de meserie si dotati corespunzator decat sa bajbai eu. Acu' merge iar bine.

Edited by Tetea

Share this post


Link to post

Din cate stiu eu, la Tico nu prea se modifica nivelul benzinei in CNC. Am demontat de mai multe ori carburatorul, banuind o astfel de modificare, dar nu a fost asa. Sistemul cui poantou-plutitor e astfel facut incat nu se modifica nivelul decat daca se sparge plutitorul. Da, mai putem lua in considerare si "amprentarea" varfului de cauciuc a cuiului, dar nu am observat asta la cuiul folosit 8 ani...

Cresterea ralantiului la cald are de-a face cu dereglarea surubului de reglaj amestec ralanti si/sau infundarea totala sau partiala a vreunui jiclor de aer (de ralanti). Jicloarele astea de aer se afla in partea de sus a carburatorului, sub filtrul de aer si se murdaresc/infunda atunci cand calitatea filtrului de aer este slaba, elementul filtrant nu se schimba la timp sau nu este montat corect.

Dr.L, sunt doua topicuri cu privire la problemele carburatorului (reglarea lui si a socului automat). Poate gasesti ceva informatie valoroasa pe acolo.

Nu cred ca uleiul pus de tine poate sa modifice esential mersul motorului. 10W40 e destul de folosit si cu rezultate bune, in general.

 

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Eu cred totusi ca nivelul e influentat la schimbarea pompei de benzina. Am observat o diferenta importanta de elasticitate la arcul pompei noi fata de cel de la cea veche. Cred ca pompa noua da o presiune ceva mai mare decat aia veche si nivelul s-ar putea sa creasca.

Edited by Tetea

Share this post


Link to post

Revin.

Ma leg de pompa de benzina pentru ca si eu am pus alta si parca de atunci s-a schimbat ceva in mersul masinii (in rau).Cert este ca pompa noua nu este originala,desii asa se sustinea.Poate sa afecteze pompa de benzina bunul mers al carburatorului?Sau singura diferenta intre una originala si una facuta cine stie pe unde e doar rezistenta in timp?Eu incep sa cred ca da,poate sa afecteze bunul mers al carburatorului.Poate sa nu livreze suficient de repede benzina in camera de nivel constant?Sau prea mult? Insuficient ma gandesc ca nu are cum ..doar exista un plutitor in camera de nivel constant.La intrebarea pusa in stanga si dreapta referitor la schimbul cu o pompa care nu este originala..cam toti au dat verdicturi: consum marit de benzina,mers puturos.

Share this post


Link to post

odata ce pompa are tur si retur io zic ca poate sa bage cata benzina vrea ca carbu daca e full nu mai primeste si arunca pe retur surplusu :)

Share this post


Link to post

Revin.

...Poate sa afecteze pompa de benzina bunul mers al carburatorului?...

 

 

Acum sunt convins ca da, desi pana sa constat personal nu as fi crezut. Si am inlocuit pompa veche cu o pompa noua originala. Numaidecat dupa inlocuire motorul a inceput sa mearga galopant, inecat si sa faca fum negru. Semne tipice de crestere a nivelului in CNC si de amestec prea bogat. Carburatorul a trebuit sa fie reglat.

Edited by Tetea

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...