Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Motociclism

Recommended Posts

Intr-un fel, ai si tu dreptate. E vorba despre perceptii gresite in filmulet.

Share this post


Link to post

 

Unu din asta daca iti vine din fata si tu cu intentia sa virezi stanga..tot ce-i posibil sa se ajunga la concluzia de mai sus.

Share this post


Link to post

Referitor la perceptia motocicletelor de catre soferi, exista mai multe explicatii printre care si cele enumerate mai sus care

incearca sa raspunda intrebarii: de ce soferii nu vad motocicletele?

 

Pe blog-ul lui Tom Vanderbilt (autorul cartii "Trafic", care se gaseste si la noi in traducere romaneasca) am observat

un film realizat de o camera de luat vederi montata probabil pe oglinda retrovizoare a unui tramvai (sunt surprinse

coliziuni ale tramvaiului cu autoturisme)

 

Filmul nu surprinde accidente interesante pentru amatorii de senzational dar ridica o alta intrebare: de ce nu vad soferii tramvaiele?

Probabil ca nu se mai pot oferi explicatii cu iluzii optice, viteze excesive, dimensiuni reduse, faruri prea mici sau... "ignorarea cu buna stiinta

a motociclistilor".

Se poate trage, cred, o singura concluzie: daca nu se observa un tramvai, atunci cu siguranta nu se va observa nici o motocicleta.

 

Off topic: probabil ca nu va fi observata nici o masina.

 

(

Probabil ca filmul (din 2007) a mai fost de cateva ori pe forumuri, dar pentru cei care nu au timp sa-l mai caute, link-ul este mai jos.

)

Share this post


Link to post

Am impresia ca tramvaiul ala o arde grav > :)

Share this post


Link to post
Se poate trage, cred, o singura concluzie: daca nu se observa un tramvai, atunci cu siguranta nu se va observa nici o motocicleta.

 

De fapt, nu se asigurau. "Nu are cum sa vina cineva pe acolo". Ba uite ca se poate.

 

 

Unu din asta daca iti vine din fata si tu cu intentia sa virezi stanga..tot ce-i posibil sa se ajunga la concluzia de mai sus.

 

Esti idolul meu! Pot sa te ating?

Daca imi gasesti si un film cu un avion care zboara jos si cu o masina care inoata, cred ca ai sanse sa formezi o noua religie.

Share this post


Link to post

Nici nu caut...era vorba despre perceptii gresite > :) .Si nu e vorba despre atentie sau neatentie la volan.Pur si simplu o greseala de interpretare a informatiei primite de catre creier.Cum ar fi unu care sta noaptea ,fara surse de lumini in jur pe o calea ferata si urmareste proiectorul acceleratului care vine.Poate ii va spune in timp util sa sara de pe calea ferata..poate ca nu.Nota* A nu se proba.

Oricum pe mine nu ma prinde-ti in jocul vostru ca nu am nimic de impartit cu motociclistii.Din contra..cand ii vad in spate ma asigur si ma reasigur privind partea care ma depaseste si fara diverse manevre de sicanare,asa cum procedeaza destui soferi cu experienta.

 

Intre Brasov si Targu Mures sunt destui pe doua roti care fac acel traseu organizat.Toata stima.

 

Oricum daca te urci la volan cu conceptii negre despre motociclisti..ai toate sansele sa ajungi un pericol pentru ceilalti participanti la trafic.

Edited by Denied

Share this post


Link to post
Unu din asta daca iti vine din fata si tu cu intentia sa virezi stanga..

Toţi au intenţia de-a face stânga pe autostradă > :)

Si nu e vorba despre atentie sau neatentie la volan.Pur si simplu o greseala de interpretare a informatiei primite de catre creier.

Sigur. Un fel de: "Hai să fac stânga, oricum creierul meu a primit informaţia că tramvaiul ăla vine, dar a procesat informaţia şi mi-a "dictat" că mă pot băga, întrucât, chiar înainte de a mă lovi, tramvaiul se va teleporta dincolo de intersecţie..."

Share this post


Link to post
sunt destui pe doua roti care fac acel traseu organizat.Toata stima.

 

Am ajuns sa-i stimam pe cei care merg legal. Wow.

 

Toata stima

Share this post


Link to post

De ce nu? Civilizati,echipament complet..Cat despre "legal" ma abtin..ma uit la mine si nu stiu cat de legal merg privind viteza de deplasare prin localitati.Ca mai sunt si "nebuni" pe doua roti..sunt peste tot la fel cum sunt si cei cu 4 roti.Ma rog,in judetul meu(celebru cu carnetele)clar mult mai multi pe patru roti.

Share this post


Link to post
Stiam eu de ce mi-am pus bixenon de 6000 :->

La ce utilaj? 954 avea H7, iar Jetta la fel. H7 nu este bixenon.

 

In rest ce sa zic? Polemici nenica!

Un lucru este clar: pana nu va avea fiecare sofer macar un scuter si sa vada cum e in trafic dpdv al celui pe 2 roti nu se va civiliza nimic. Mergeti in .GR si o sa vedeti ce inseamna respect pentru cei pe 2 roti. :)

Share this post


Link to post

Am fost anul trecut in Milano. Proportia de auto pe 4 roti / motociclete + scutere era cam egala. Am ramas impresionat de civilizatia in trafic. Nu am vazut niciodata o motocicleta (scuter) crosetand in trafic. Nici macar la semafor nu se strecurau printre coloanele de masini, ci asteptau frumos in coloana. Respectul era insa reciproc, nu am vazut sofer de autoturism care sa sicaneze motociclist. Chiar la un moment dat am vazut chiar pe o straduta cu 1 banda pe sens, un biciclist care circula linistit pe mijlocul benzii, iar in spatele lui cateva masini. I-am urmarit cu privirea pana i-am pierdut din vedere si nu am observat vreo masina claxonandu-l sau depasindu-l (desi din sens opus nu era circulatie).

Share this post


Link to post

Cu crosetatul in trafic nu sunt de acord. Foarte rar il practic. E o chestie romaneasca, uitam foarte des care e scopul si ne concentram asupra mijloacelor. De aceea facem o chestie periculoasa si in covarsitoare majoritate inutila.

Cu trecutul printre masini insa sunt de acord. Daca nu ai vazut asta in Italia, inseamna ca nu erai atent. Masinile, la ei, circula pe mijlocul benzii tocmai pentru a permite asta. Tot masinile, tot la ei, nu croseteaza in coloana. Asta permite celor pe 2 roti sa circule in sigurante printre masini.

 

Faza cu respectul este cel putin ciudata. Toata lumea il cere, nimeni nu il acorda. De abia atunci cand o sa ai cel putin un prieten si o ruda mergand pe doua roti, sa o fii atent la ei. Pana atunci, da-i dracu cu tot cu respectul cerut, si semnalizarea la schimbarea directiei e prea mult!

 

 

-----

 

 

Saptamana trecuta mi-a intors o masina in fata. Asa, din senin. Era lumina afara, aveam faza lunga pornita (am pus-o sa bata in asflat la 4m in fata motorului, nu deranjeaza DELOC). Am franat foarte rau, am facut stoppie, mi-a sarit apa (spalasem motorul) din ram-air (sau cum naiba se numesc). S-a oprit si el, intr-un final, intr-o pozitie in care m-ar fi curatat daca nu franam eu, insa. I-am blocat masina si am discutat cu el, pana la urma amiabil. Din fericire, omul nu contenea cu cerutul de scuze, asa ca a scapat doar cu sperietura.

Ce o fi fost in capul lui? Pai... nimic. Nu s-a asigurat DELOC.

Daca va recunoasteti in postura lui ganditi-va ca o sa visati destul de urat un timp dupa asa ceva. Si daca scapa cu viata, s-ar putea sa va dea in judecata. Si daca se ridica, s-ar putea sa nu mai stea la discutii si sa va mute nitel dintii. Nu e mai bine sa fiti totusi atenti?

Share this post


Link to post

Cei care fac chestia asta nu sunt "orbi" numai in privinta motoarelor ci si a masinilor. In Bucuresti mai treaca mearga, daca imi intoarce unul in fata, pana la urma in general merg sub 60km/h insa am patit-o pe DN 1 sa-mi intoarca harburi de dacie in fata, la 40-50m, de am strans din dos. Unul a reusit sa opreasca motorul in timp ce era pe mijlocul drumului, jumatate pe un sens, jumatate pe celalalt de am zis ca nu ma mai opresc in veci. Daca un motor nu-l vad, ce scuza au, nu vad nici masinile?

Share this post


Link to post

"Si daca se ridica, s-ar putea sa nu mai stea la discutii si sa va mute nitel dintii. Nu e mai bine sa fiti totusi atenti?"

 

Pai... daca asta este conceptul ... tot asta este si respectul care se tot vehiculeaza pe aici.

Nu greseala trebuie astfel tratata ci actiunile premeditate!!!

Cine de pe acest forum nu a gresit niciodata????

Share this post


Link to post

Stiu ce zici tu, papie, dar tu stii cum arata pulsul unui motociclist cand i se intampla ce mi s-a intamplat mie? Sau cata adrenalina are? Practic, este un butoi cu pulbere. Singurul motiv pentru care nu l-am pocnit pe omul asta era ca ma implora sa ma calmez, imi spunea ca stie ca a gresit,... cat crezi insa ca valorau aceste explicatii daca chiar ma dobora si reuseam sa ma ridic?

Eu te inteleg pe tine, am facut o groaza de greseli la volan. Tu ma intelegi pe mine?

Aici nu e vorba de micile greseli. Sunt filme puse de mine, lucururi care mi s-au intamplat mie. Am claxonat, am dat doua flashuri, am injurat eventual printre dinti si am plecat mai departe.

Share this post


Link to post

Si eu te inteleg foarte bine pe tine, dar foarte multi oameni regreta amarnic de pe urma excesului de adrenalina si a furiei spontane.

Si dupa cum bine spui si respectivul a avut sperietura lui (cel putin la gandul ca te putea omora) care pentru un om normal va avea repercursiuni asupra actiunilor viitoare de acest gen. Deci ai contribuit putin la educarea acestui participant la trafic si nu cred ca ai fi obtinut mai mult cu o bataie (care nu se stie niciodata cum degenereaza).

Share this post


Link to post

Satori, tu ce viteza aveai? Banuiesc ca regulamentara .Altfel nu mai povesteai ce sa intamplat.

Conserva merge regulamentar,pune semnalizare stanga se asigura in oglinda,te vede la 200 metri in spate ,considera ca mergi regulamentar si cu viteza legala si are timp sa vireze. Si tu (nu tu personal) vii cu 100+ la ora. Si in alta ordine de idei ,daca a semnalizat stanga , nu trebuie sa-l lasi sa vireze?

Share this post


Link to post

60-70kmh. Nu era regulamentara.

Conserva venea din fata mea. Este banda dubla continua acolo.

 

Si eu te inteleg foarte bine pe tine, ...

 

Nu ma intelegi, ai dovedit in continuarea postului tau.

E ok, sincer, eu nu am fost in stare sa inteleg pana cand nu am iesit in trafic cu motorul, conducand eu.

Share this post


Link to post

60-70 la ora e rezonabil! Chiar foarte rezonabil! Acu nu zice nimeni sa mearga frate motociclisti cu 50.E absurd.

Ala de ti-a facut figura asta este chiar un tampit! Astea sunt consecintele examenelor auto luate pe spaga! LA Pitesti s-a spart buba dar si la noi se practica asa ceva.Sa faca un tampit asa ceva in fata mea cand sunt cu camionul ca nu il iert.Bara mea din fata este de fier brut si mie imi zgarie putin vopseaua dar el intra in service pentru ceva timp.

 

Bine ca ai fost atent .Multi tampiti pe lumea asta.

Share this post


Link to post
60-70 la ora e rezonabil! Chiar foarte rezonabil! Acu nu zice nimeni sa mearga frate motociclisti cu 50.E absurd.

 

Mai intrebat daca mergeam regulamentar, nu rezonabil.

Sa vezi ce regulamentar merg cu masina =))

Share this post


Link to post

Sper ca da! Oricum in masina iti cresc sansele de supravietuire cu 30-40 % in cazul unei asemenea intalniri!

Drumuri bune colegu!

Share this post


Link to post
..sa faca un tampit asa ceva in fata mea cand sunt cu camionul ca nu il iert.Bara mea din fata este de fier brut si mie imi zgarie putin vopseaua dar el intra in service pentru ceva timp.

 

Oare ce fel de PERSOANA poate sa gandeasca asa pe lumea asta?

Edited by VAXXi

Share this post


Link to post
... insa am patit-o pe DN 1 sa-mi intoarca harburi de dacie in fata, la 40-50m, de am strans din dos ...

:o fftopic: Am iesit putin in weekend din casa pe DN1, Tirgoviste, iar DN1 ... In padurea dinainte de Romanesti mi-a intors unul in fata cu CARUTA !!! Cal+caruta = ceva mai mare decit o masina care se misca mult mai lent decit o masina. Evident ca nu avea lampas de semnalizare :D

 

A doua faza care mi-a ridicat parul de pe picioare: intre Tancabesti si Saftica, pe bucata de drum dreapta, masinile mergeau destul de grupate cu cca 110-120. Cind am vazut un motociclist cu o tanti in spate cum a crosetat citeva sute de metri efectiv am privit asteptind sa atinga pe cineva. NU CINEVA pe el ... ci el vreo masina. Tipul clar se credea Valentino R, imaginati-va cum e sa iei viraje scurte la cca 130-140km/h la distante de maxim 15 metri. Daca nu am fost clar, manevrele astea le facea intre banda I si banda II. Cei care mergeti pe 2 roti puteti sa apreciati mai bine episodul.

 

O a treia faza, foarte de bine, de data asta. Undeva intre Sinaia si Comarnic i-am facut loc unui motociclist semnalizind si mergind cu rotile din dreapta pina pe dunga alba. Tipul a procedat exemplar, a semnalizat, a asteptat pina cind a avut vizibilitate maxima si de-abia apoi a depasit. In orice moment ar fi trecut de mine ar fi avut loc pe banda, insa nu s-a bagat decit atunci cind a putut sa vada in fata la vreo 100 m. De dus s-a dus pe dunga continua, insa nu am nimic de comentat la faza asta, nu a pus ABSOLUT pe nimeni in pericol . Si eu as fi procedat la fel. Am mers destul de mult in spatele lui (spate care si in cazul asta era acoperit de o tanti) si am apreciat foarte mult modul in care mergea omul. Parerea mea este ca face parte din categoria motociclistilor care inteleg foarte bine diferenta dintre A PUTEA si A FI OBLIGAT/NEVOIT. Ce vreau sa spun este ca, fara dubii, o motocicleta poate sa mearga mai repede si sa se strecoare in trafic mult mai bine decit orice masina ... cu toate astea, nu obliga nimeni la stiluri gen crosetat. Poate ca unii considera asta adrenalina pura insa, din punctul meu de vedere, asta reprezinta lipsa de respect, sfidare, etc. Si atunci ramine cum am stabilit: trebuie sa respecti ca sa fi respectat la rindul tau.

Share this post


Link to post
... imaginati-va cum e sa iei viraje scurte la cca 130-140km/h la distante de maxim 15 metri. Daca nu am fost clar, manevrele astea le facea intre banda I si banda II. Cei care mergeti pe 2 roti puteti sa apreciati mai bine episodul.

 

 

 

In conditii de asfalt bun, viteza relativ umana si fara sa bata vantul, pot sa iti deschid usa masinii din mers, la 110-120kmh. Atata precizie si control iti ofera o motocicleta sport.

Stau in spatele masinilor nu pentru ca nu am loc sa le depasesc, nu pentru ca nu am putere sa le depasesc, nu pentru ca imi e frica sa ma dezechilibrez sau altele asemenena ci pentru ca: 1. s-ar putea sa faca vreo manevra aiurea exact cand trec eu 2. s-ar putea sa ii sperii (astia-s adormiti rau de tot... dupa ce ca nu sunt constienti de ce in spatele lor, se si sperie de tine cand ii depasesti).

Cu alte cuvinte, nu e mare lucru din punct de vedere al condusului motorului, dar e cam riscant si nu merita.

Share this post


Link to post
Oare ce fel de PERSOANA poate sa gandeasca asa pe lumea asta?

 

Eu. Daca ai de gand sa faci asa ceva ,fereste-te de mine.Am carnet de 20 de ani de profesionist,am condus tot felul de masini in toate conditiile de mediu posibile si am vazut PROSTIA in condus ,cea mai pura.NU mai iert nimic de aici inainte.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...