Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Motociclism

Recommended Posts

Mirceo, dar devansarea pe unde se face? :mrgreen:

Pedala, tu nu ai mai mers de mult pe bicicleta, se vede. :rolleyes:

Share this post


Link to post

De-asta spun mereu ca soferii din Ro nu sunt inca invatati cu motorizatii.

 

In strainatate majoritatea accidentelor ce includ o motocicleta se intampla din cauza motociclistilor care merg prea tare si fie cad, dar nu ating pe nimeni, ci doar se fac ei praf, fie cad si intra in alt autovehicul. Muuult mai rar se-ntampla sa fie neacordare de prioritate sau schimbare de directie fara asigurare din partea conservarilor. De ce?! Tocmai din motivul spus mai inainte: conservarii lor sunt obisnuiti cu gandul ca mai sunt si alte categorii de participanti la trafic si sunt de 2-3 ori mai atenti cand fac orice manevra. ;)

Share this post


Link to post

Poate renuntati la forma "conservari", mi se pare cam de cartier.

Problema la noi e asa, multi inconstienti au atat masini cat si motoare, ce nu le stiu limitele dar le depasesc.

Share this post


Link to post

Chiar ma miram cand o sa sara cineva la Lao pentru "conservari". :D

Eu sunt mandru ca sunt conservar :D

 

Tommy, totusi, nu e "cartierism" http://en.wikipedia.org/wiki/Cager

Share this post


Link to post

Motociclistii ar trebui sa fie mai atenti, e la fel ca si la trecerile de pietoni, poate automobilistul a gresit si va plati dar ei sunt gata sa-si piarda viata pentru asta? Foarte bine, eu ma aleg cu dosar penal, dar traiesc, cu ce il incanta pe el treaba asta daca e mort?

Share this post


Link to post

Da' pe tine ce te incalzeste ca el e mort si tu esti in parnaie? Fiecare trebuie sa isi vada interesul lui si acesta este sa nu se intample nimic!!!

Share this post


Link to post

La fel cum sunt multi inconstienti in masini, sunt si pe motoare! Iar limitele astea ce nu trebuie depasite de multi sunt ignorate... sau poate depasite din pricina inconstientei! Cu ceva mai multa prudenta si ponderatie din partea motociclistilor combinata cu atentia sporita a soferilor ... si ar rezulta mult mai putine accidente soldate cu victime din partea celor pe 2 roti! Stiu ca e greu sa te abtii cu atata putere sub tine... dar multi dau dovada si de agresivitate si uneori nu iese tocmai bine! :(

Share this post


Link to post

in masura in care raportul intre soferi si motociclisti este probabil peste 100:1 (scuze, nu stiu statistici in domeniu), mi se pare de-a dreptul penibil sa accepti o "minoritate" care nu respecta "majoritatea". Asta e de fapt pricinpiul democratic, fie ca le convine sau nu amicilor motoristi. Nu suntem in Italia, iar o Honda de 600cmc nu se poate compara cu un scuter din Roma.

Topicul asta e util atat timp cat nu e o pledoarie "vechiul titlu" ("Feriti-va de motociclisti!" - pentru cei ce nu l-au prins) vs. "actualul". Ar putea fi asa ceva, dar nu pe un forum de masini (sorry pentru... ambi-motor :) ).

In toata lumea asta a noastra drumurile sunt marcate pentru "conserve". Faptul ca o legislatie sau alta nu-i ia in seama prea tare pe "bi-rotistii-cu-motor" e legat de raportul de motoare/roti dint tara respectiva sau de gradul de "constiinta" (vezi exemplul cu "nemtii" de mai sus) al euro-nationalisto-parlamentarilor.

Azi dimineata am prins o stire cum ca o masina a acrosat un motociclist pe stanga si ca problema a fost ca soferul nu s-a asigurat. Posibil sa fi fost o singura banda, dar nu inteleg de ce un "biciclist cu motor" trebuia sa o "taie" prin stanga masinilor chiar in cazul asta (sorry, nu am urmarit toata stirea, dar am si eu ceva experiente de trafic)

Promit sa mai revin dupa inca un an (asta nu inseamna ca nu o sa urmaresc discutia), motiv pentru care le recomand bi-roto-pezilor sa... stea la coada :D

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post
Mirceo, dar devansarea pe unde se face? :mrgreen:

Pe banda din dreapta. Nu prin dreapta!

Share this post


Link to post

Din start tin sa precizez ca nu sunt nici pro, nici contra in razboiul motociclistilor / scuteristilor contra "conservarilor". Ca intotdeuna, padure fara uscaturi nu exista. Din pacate insa uscaturile in cazul celor 2 roti sunt mult mai multe (oare doar din cauza ca e padurea mai mica ? nu prea cred...)

In ultima vreme cred ca pericolul major vine din partea scuteristilor. Pe zi ce trece se inmultesc, si conduc haotic, putin spus... Cred ca macar 40% dintre ei sunt pana in 18 ani, multi i-am vazut si cred ca nici macar n-au buletin... si habar n-au de regulile de circulatie, n-au pic de bun simt, si nici macar instinct de conservare vad ca nu mai au...

Cand ma intorceam de la intalnirea de saptamana trecuta, am lasat prietena sa conduca, sa se mai invete cu traficul de Bucuresti. Aproape cand sa ajungem acasa, pe strazile dintre blocuri, faza tare de tot. Ca sa intru pe strada de la blocul meu, trebuie sa fac un fel de S, adica vin pe o strada, fac dreapta pe una mai mare, mai circulata, apoi dupa ce merg aproximativ 30 de metri, fac stanga iar, pe straduta de la blocul meu.

Prietena se misca mai cu atentie, de-abia a facut un an, se asigura, semnalizeaza, etc.

Facem dreapta pe strada mai mare, ne asiguram (ca mereu ma uit si eu) din stanga, nu vine nimic, din dreapta nimic, intram pe strada mare... toate bune si frumoase... acum cam in 30 de metri trebuie sa facem stanga. Se asigura, semnalizeaza, mai merge aproximativ 15 metri cu semnalizarea PORNITA, si exact cand incepea de volan sa ia stanga, sa intram pe strada noastra, aud un zgomot de scuter turat din ce in ce... noroc ca aveam fereastra deschisa.

Un pustan cu prietena, probabil, amandoi fara casca, FARA far aprins (era seara, ora 10!!!), cu viteza mare, au trecut razant pe langa botul masinii, pe STANGA!!!

Pur si simplu n-am mai avut timp (de cand am auzit ca tureaza motorul) decat sa strig STOP, ca am banuit ca animalul va depasi pe stanga... si chiar asa a fost. Fata a zis ca s-a asigurat, asta am vazut si eu, dar pur si simplu nu l-a vazut (pe strada doar un singur bec, aproape intuneric, boul fara far aprins...)

Ce sa mai zic ? trebuie sa fii chiar idiot sa te risti sa depasesti prin stanga, cand vezi ca masina semnalizeaza stanga de ceva vreme, ca e o strada la stanga... si ca si incepuse manevra... chiar trebuie sa n-ai pic de ratiune ca sa faci asa ceva, si sa mai si accelerezi (l-am auzit clar cand o tura, ca sa apuce sa se bage)...

Pustanul ala probabil isi va lua motocicleta peste cativa ani, si nici nu vreau sa ma gandesc cum va merge...

Share this post


Link to post

Depasirea este devansarea ce presupune schimbarea benzii de circulatie.

 

ART. 45

(1) Depasirea este manevra prin care un vehicul trece inaintea altui vehicul ori pe langa un obstacol, aflat pe acelasi sens de circulatie, prin schimbarea directiei de mers si iesirea de pe banda de circulatie sau din sirul de vehicule in care s-a aflat initial.

 

si se executa prin stanga!

 

ART. 45

(5) Depasirea se efectueaza numai pe partea stanga a vehiculului depasit. Tramvaiul sau vehiculul al carui conducator a semnalizat intentia si s-a incadrat corespunzator parasirii sensului de mers spre stanga se depaseste prin partea dreapta.

 

 

Ceea ce face un scuter cu tine (te depaseste pe aceiasi banda) este devansare simpla. Si nu este specificat in daca se executa pe dreapta sau pe stanga sau pe sub sau peste. Nice, nu?

In plus, la semafor, cand trece motorul sau scuterul printre masini, daca nu schimba banda, nu depaseste. Iarasi legal.

 

 

Asta nu inseamna ca e bine!

 

@BGeo, cred ca tu confuzi stanga cu dreapta. Sau nu stii codul rutier.

Share this post


Link to post

Daca vorbesti de devansare arata-mi unde e definitia in lege. Daca nu se face aceasat definire, inseamna ca respectivul efectua manevra de depasire in mod gresit.

 

Pentru partea a doua a postului tau: Cand un vehicul semnalizeza stanga, depasirea lui se face pe dreapta, chiar tu ai zis.

Share this post


Link to post

Arata-mi si mie unde e definita in lege roata. Sau hemoragia. Sau claxonul. Sau lumina.

Devansare inseamna trecerea in fata, in acelasi sens de mers.

 

Pentru partea a doua a postului tau: Cand un vehicul semnalizeza stanga, depasirea lui se face pe dreapta, chiar tu ai zis.

 

Cand faci o manevra, trebuie sa te asiguri. Sau esti femeie, semnalizezi si bagi capul in pamant si crezi ca ai prioritate?

Share this post


Link to post

Claxonul si lumina sunt definite, se dau puteri maxime, etc. Hemoragia si roata sunt definite in alte parti deaorece nu tin de legislatia rutiera. Asa zisa "devansare" ar tine clar de legislatia rutiera.

 

S-a asigurat. Circulatia se face pe banda cea mai dreapta. Daca s-a oprit sa faca stanga pe banda din stanga inseamna ca el a ajuns acolo asigurandu-se. Faptul ca cineva il loveste dupa aceea in partea stanga denota vina celui care l-a lovit. De fapt in cazuri din astea politistii de la accidente nici nu stau la discutie.

Share this post


Link to post

Gaseste tu orice alt cuvant, sinonim cu depasire si devansare, dar diferit de depasire ce este reglementata in lege si poti sa il folosesti in locul devansarii (dar nu si in locul depasirii). Apoi foloseste cuvantul ala daca devansare nu iti place.

Share this post


Link to post

Plus ca pe vremea mea, cand am facut eu scoala adica, se specifica ca toate obstacolele intr-o intersectie se ocolesc pe partea dreapta. Intre timp s-a mai schimbat putin, dar doar in legatura cu cei care vin din fata.

Share this post


Link to post
S-a asigurat. Circulatia se face pe banda cea mai dreapta. Daca s-a oprit sa faca stanga pe banda din stanga inseamna ca el a ajuns acolo asigurandu-se. Faptul ca cineva il loveste dupa aceea in partea stanga denota vina celui care l-a lovit. De fapt in cazuri din astea politistii de la accidente nici nu stau la discutie.

 

Facem pariu? Daca il loveste in partea stanga, o pune rau de tot cel lovit. Daca il loveste in spate e alta poveste, inseamna ca ori trebuia sa opreasca ori sa depaseasca prin dreapta.

Share this post


Link to post

De ce s-o puna ? eu stau bine mersi pe banda din stanga, cu semnalul pus, si astept sa fac stanga. Se elibereaza si incep manevra, iar in timpul asta, alt neatent care nu m-a depasit pe partea dreapta, ma depaseste pe stanga si se infige in laterala stanga a masinii mele, in timp ce aceasta descrie arcul de cerc. E 100% vina celui din spate, indiferent unde loveste.

Share this post


Link to post

La schimbare directiei de mers, toate obligatiile de asigurare iti revin tie.

 

SUBSECTIUNEA 6: Reguli referitoare la manevre

 

Art. 52

(1)Conducatorul de vehicul care executa o manevra de schimbare a directiei de mers, de iesire dintr-un rând de vehicule stationate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o alta banda de circulatie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmeaza sa efectueze o întoarcere ori sa mearga cu spatele este obligat sa semnalizeze din timp si sa se asigure ca o poate face fara sa perturbe circulatia sau sa puna în pericol siguranta celorlalti participanti la trafic.

(2)Semnalizarea schimbarii directiei de mers trebuie sa fie mentinuta pe întreaga durata a manevrei.

 

Faptul ca semnalizezi si te-ai incadrat nu inseamna ca nu trebuie sa te asiguri!

Share this post


Link to post

N-are nici o legatura cu paragraful asta. Un vehicul oprit, incadrat pe banda de viraj stanga, care asteapta sa faca stanga, si are semnalul pus, nu se depaseste sub nici o forma pe partea stanga.

Share this post


Link to post

@Zmeul cel Rau: Ia explica matale ce inseamna a perturba si unde e definit acest termen? :D

 

N-are nici o legatura cu paragraful asta. Un vehicul oprit, incadrat pe banda de viraj stanga, care asteapta sa faca stanga, si are semnalul pus, nu se depaseste sub nici o forma pe partea stanga.

 

Daca deja esti inscris in aceasta manevra, de depasire (sau de devansare) ce faci? Conform voua, asigurarea nu mai este necesara.

Share this post


Link to post

Acum nu trebuie sa dam definitii pentru toate cuvintele din limba romana. In cazul de fata este vestita "sa il obligi pe celalalt sa incetineasca sau sa accelereze". Mi se pare ca e definita la capitolul cu prioritatea.

 

Asigurarea se face inainte de efectuarea manevrei, ori in cazul descris deja efectuezi manevra.

Share this post


Link to post
... si exact cand incepea de volan sa ia stanga, sa intram pe strada noastra, aud un zgomot de scuter turat din ce in ce... noroc ca aveam fereastra deschisa.

 

Da, Zmeule, asa este... Ma dau batut. :rolleyes:

 

 

PS: Tu ma pui sa iti dau definitii si apoi tu imi spui ca nu trebuie sa cautam definitii... Ooooochei, sa traiti!

Share this post


Link to post

Lao cu tot respectul dar iti susti o parere total aiurea si incepi sa te repeti enervant!!!!

 

Pana acum nu am incomodat nici un motociclist desi merg foarte mult cu masina, dar jur ca as fi batut cativa.

 

Ai o parere total eronata cum ca in afara soferi sunt obisnuiti cu gandul ca mai exista si motociclisti in trafic si din cauza asta nu sunt accidente. Te-ai gandit oare ca poate motociclistii lor realizeaza ca nu sunt pe circuit si fac tot posibilul sa nu mearga cu 200 la ora prin oras si din cauza asta sunt vazuti cand trebuie si unde trebuie.

 

Daca pentru tine mototrul este un mijloc de locomotie de zi cu zi incearca sa nu sari de 100 km/h in oras cum facem si noi conservarii!!! Explica-mi fizic cum e posibil ca eu ziua in amiaza mare cu soarele in fata as putea sa vad un punct negru care strabate distanta dintre Romana si Universitate in 15 secunde ???? Si eventual sa ii dau si prioritate.

Share this post


Link to post

Steph nu toti merg cu 200 kmh in oras.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...