Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Daca doar pe spate vrei sa cresti forta de franare, cel mai simplu e prin schimbarea supapelor limitatoare de pe circuitele spate

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/20381-tunning-frine-cufara-abs/

 

Pentru fata se schimba etrierii cu unii de Opel Astra H parca.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Cred ca discutia s-ar potrivi mai degraba la sectiunea de Modificare frane Cielo, asa ca daca e cazul rog moderatorii s-o mute.

Legat de imbunatatirea franelor, sa plecam de la datele problemei: Cielo 1996 cu jante de 13, etrieri pt discuri pline de 236 mm, pompa de frana de 20 si supape limitatoare pentru spate de 3/40.

 

Premise pentru o buna functionarea a franei: O importanta CAPITALA o au piesele pe care le folosesti, precum si starea lor. Discurile, placutele de frana, sabotii, lichidul de frana trebuie sa fie produse de firme consacrate in domeniu. ATE reprezinta varful de gama in domeniu (asta folosesc eu), dar exista firme care ofera calitate foarte buna la preturi mai accesibile, gen Ferodo sau Textar. Piesle originale in ce priveste elementele de franare la Cielo sunt niste mizerii penale, ca degeaba zici ca ai schimbat placutele de frana daca le-ai inlocuit cu unele marca Hi-Q de 37 RON. La fel, lichidul de frana trebuie schimbat periodic la 1-2 ani in functie de specificatie si circuitul aerisit in mod adecvat. Ce frana sa ai daca mergi cu lichid de frana produs de nu stiu ce firma din Campia Turzii si neschimbat de 10 ani? Eventual mai ai si etrierele blocate si atunci e clar...

 

Un lucru pe care il poti face pentru a imbunatati franarea in general este schimbarea pompei de frana cu una de 22 (daca te uiti pe a ta vezi ca scrie 20) care se gaseste pe Cielo sau Nexia cu motor DOHC, Vectra A si cred ca si Espero. Probabil merg si alte modele de Opel, dar de asta sunt sigur. In pricipal vezi ca pompa sa arate la fel ca a ta si sa scrie 22 pe ea. Ideea e ca trebuie sa fie de pe masina fara ABS.

 

A. Imbunatatirea franelor spate

Avand in vedere ca montarea de discuri spate ar necesita la tine schimbarea puntii (este varianta de dinainte de 1997) poti incerca urmatorul lucru: sa iti montezi pe pompa de frana supape limitatoare pe care scrie 3/45. Eu le-am luat de pe un Vectra A, iar daca iti cumperi pompa de frana le poti lua cu totul. Sa nu uiti sa le desfaci si sa le cureti cu diluant inainte de montare.

 

B. Imbunatatirea franelor fata

Optiunea 1 (low cost): Inlocuirea doar a etrierilor originali cu altii ATE de pe Astra F cu motorizare de 1.4. Probabil vei obtine o usoara imbunatatire, dar clar nu ceva spectaculos.

Optinuea 2 (medium): Inlocuirea discurilor pline cu altele ventilate tot de 236 mm, plus etrieri ATE de Astra F cu motorizare 1.6 sau 1.7TD. Discurile ventilate reprezinta un important pas inainte fata de cele pline, iar diferenta in mod clar se va simti.

Optiunea 3 (maxim din ce se poate obtine pe Cielo): Inlocuirea jantelor de 13 cu altele de 14 (ca sa incapa noile discuri si etrieri), discuri de 256 mm si etrieri ATE de Astra F motorizare e 1.8 si 2.0, Calibra, Vectra A sau Nexia DOHC.

 

Ceea ce vreau sa subliniez inca o data este importanta calitatii materialului de frictiune. Nu te zgarci niciodata la frane si cumpara placute si discuri de calitate de la firmele enumerate mai sus. Niciodata originale Daewoo.

Edited by Andrei.ss

Share this post


Link to post

Multumesc de sfaturi. Pe tot ce am mers pana acum au fost piese originale GM. Jante pe 14 deja am, deci vou cauta un donator opel de pe care sa iau pompa frana si ddiscurile vu etrieri fata, Multumesc

Share this post


Link to post

Daca ai deja jante pe 14, ia-ti discuri fata de 256 cu etrieri ate de Opel (cei cu sarme, se pare ca sunt mai buni/fiabili decat dac-urile care s-au pus si pe Cielo mai noi), o pompa de 22 si o punte spate completa cu discuri... evident, consumabile schimbate, de calitate. De Textar am fost f multumit ca placute.

Nu trebuie sa le iei pe toate in acelasi timp, pt ca te costa destul de mult... iei pe rand si le schimbi cand ai setul complet.

p.s: se poate face si mai mult, dar nu renteaza pe un Cielo de zi cu zi.

Share this post


Link to post

Foarte buna descrierea lau andrei, insa as mai avea 2 adaugiri.

 

1) La solutia cu 256 pe fata, etrierii aia ATE de astra f, nexia dohc si gasesc si pe espero, mult mai usor de gasit la dezmembrari.

2) La solutia spate, mai exista varianta cea mai "scumpa" discuri spate de vectra A, numai in combinatie cu ATE de 256 pe fata, practic tot sistemul de franare de vectra A 2.0. Pompa nu e nevoie sa fie schimbata, face fata cea de cielo.

Share this post


Link to post

Se merita mers pe discuri si placute noi, daca tot se aduce o modificare si sa fie de durata.

Share this post


Link to post

Vorbeam de etrieri. Nu se merita noi, sunt indestructibili :) Eu la ai mei nu am schimbat absolut nimic pana acum, nici macar o garnitura antipraf.

 

Share this post


Link to post

Atunci, reconditionati. Sintem golani sau nu mai sintem ... :mrgreen:

Share this post


Link to post

Se pare ca am uitat cat de eficient este sistemul de franare la Cielo, in special la asta din 96, era sa o comit bine de tot in doar doua zile, fiind obisnuit cu frane de mii de ori mai performante.

E grava treaba, trebuie sa pun altceva, in seara asta simteam ca nu ma opresc deloc de la 100/h...in plus e grav dezechilibrata stanga/ dreapta fata, apoi trepidatii datorate discurilor destul de ovalizate, - nu am apucat sa desfac nimic pe acolo sa ma uit.

 

Am studiat posturile de mai sus insa nu vreau ''de firma'' caci nu are rost, as dubla valoarea masinii :) ) , insa as vrea ceva nou, (nu prea as vrea sa caut de nebun prin parcurile de dezmembrari)

 

Faimoasele etriere de Lanos sunt cele de mai jos, ca nu-mi dau seama? E ok kitul asta?

 

http://autodaewoo.ro/11-set-capace-roti-diamant-15.html

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Din cate se poate vedea, acestea sunt (DAC piston de 54mm, pt disc ventilat de 256mm, janta de 14").

Share this post


Link to post

Avand etrier de Lanos pe13" la fosta masina confirm ca e mai bine decat standardul, insa nu e ceva spectaculos.

Share this post


Link to post

Nu am avut noroc deocamdata cu etrierii de la P. ...nu are momentan...mai astept, timp in care nu prea depasesc 80/h, adica... it sucks big time :wallbanger:

La cele din linkul anterior mi-am luat gandul, multumesc prietenilor care m-a lamurit pe PM.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Prin amabilitatea lui Plopy, am schimbat azi cu manuta mea etrierii vechi ( si diferiti intre ei) cu o pereche de ATE pentru Astra F, impreuna cu placute noi Ferodo Premier.

Toata bune si frumoase, aerisit, curatat. La proba de drum, calitatea franei s-a imbunatatit cam cu 100%, nu mai apar vibratiile pe care le aveam anterior.

INSA : mi s-a parut la un moment dat ca ar merge infranat, cumva. Am oprit dupa nici 20 de km si ...AMBELE roti frigeau de puteam face omleta pe ele, insotite de duhoarea specifica extrem de puternica.

Mai ziceam la una, sa fi fost montajul defectuos, insa...chiar ambele ?

Etrierii sunt in stare foarte buna, curatati frumos, pistoane fara rugina, culiseaza foarte bine. Care ar fi problema?

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Franeaza singura? Pompa :D Placutele prea grase?

Share this post


Link to post

Azi e ceva mai bine, nu mai pute :) Am ridicat-o si am inlocuit si un racord de frana pe stanga, aerisita bine...Culiseaza la fel de frumos ca ieri si parca nu mai incinge asa tare. Se poate sa fie prea groase placutele Premier...cine stie..pana se aseaza sa mai dureze ceva.

Pompa? nuuu..are presiunea foarte buna.

Edited by Englishman

Share this post


Link to post

Cum sa fie prea groase placutele ? Sau ai batut etrierele cu barosul ca sa intre !? Mai curand verifica daca discurile nu sunt conice in urma uzarii mai accentuata la periferie si mai redusa spre centru (se impaneaza pistonul etrierului).

Edited by smv

Share this post


Link to post

Inutila observatia de mai sus, evident ca ciocanul e pentru altele...

Azi e si mai bine fata de ieri, se pare ca a durat ceva pana s-au asezat placutele pe disc.

Frana este cu mult mai buna fata de cea stock de Executive, precisa si usor dozabila.

Share this post


Link to post

Pai normal, la Executive din fabrica masina iti vine cu placute marca Hi-Q de 37 ron tari ca piatra (cred ca-s echivalentul cauciucurilor Debica Presto in domeniul franarii) si niste mizerii de discuri de provenienta indoielnica deja ovalizate. Discuri+placute+etrieri de calitate pe 236 bat oricand la eficienta rebuturi de discuri+placute pe 256.

 

Ma bucur ca in sfarsit ai si tu o frana decenta :) Horror ce povesteai cu etrierii diferiti pe fiecare roata.

Edited by Andrei.ss
  • Like 1

Share this post


Link to post

Colega @Englishman, cred ca ai inteles ca era vorba despre o reducere la absurd in intrebarile mele retorice. Cat despre "asezare" eu stiu ca in respectiva perioada frana este mai putin eficienta (urmare, bineinteles a calitatii precare a suprafetei), nicidecum invers. De aceea am avansat presupunerea existentei unei suprafete conice la discurile uzate (fenomenul este aproape general, explicabil si nu apartine categoriei de unicate, diferenta constand numai in marimea unghiului la varf).

Foarte adevarat ce spune colegul @Andrei.ss.

Share this post


Link to post

Daca imi scartaie placutele de frana in mers la o roata care sa fie problema? In plus se incalzeste mai tare roata respectiva. Culmea cand pun frana nu imi scartaie.. scartaie cand nu pun frana.. adica tot timpul..

 

Precizez ca etrierii/placutele si discul de frana sunt noi.

 

In plus am si tabla antipraf din spatele discului rupta. Trebuie sa o dau jos. Are ceva daca o dau jos. Decat sa imi frece in cap mai bine o dau jos..

 

P.S etrierele sunt de Lanos pe 13.

Edited by koss_x_treeme

Share this post


Link to post

Sa nu fie culisele ori pistonul etrierului blocat desi, daca ansamblul e nou, putin probabil. Trebuie demontat etrierul si verificata functionalitatea. Schimba si tabla de protectie a discului.

Edited by cris06
  • Like 1

Share this post


Link to post

AM dat tabla jos. Frecau sigurantele de tabla ale plachetilor de disc.. s-a mai pilit din ele.

Share this post


Link to post

Am un GLE cu tip vechi de etrier (H cred). Ce kit de reparatie la garnituri sa iau? ma refer la piston

 

Am eu ceva de la Autofren Seinsa dar mai are in cutie si ce 2 bucsi de ghidaj care se pare ca nu am nevoie la modelu asta de etrier

Garniturile sunt pentru piston de 48 mm

Share this post


Link to post

Ia 2 etrieri sh, ATE, de 236 mm de Astra F si nu te mai chinui sa-i repari pe cei vechi.

Share this post


Link to post

asta o sa fac dar mai incolo, ca nu am monetar pentru ei chiar acuma

 

 

deci, stie cineva? Am pentru un etrier o serie de garnituri Autofren Seinsa D4194 si include si culisele (care nu mi le trebe)

n-as vrea sa mai iau un set pentru celalalt etrier si sa nu mearga desi nu am vazut nimic contrar pana acum

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...