Jump to content
Sign in to follow this  
B33GLM

Sistemul de franare la Cielo si Espero

Recommended Posts

Eu cunosc o regula care o consider corecta si eficienta - demontare, curatare, remontare. Doar montarea garniturii ii lucru la repezeala, pistonasul si/sau glisierele determina incalzirea excesiva al unei roti.

Share this post


Link to post

Asta este clar, sigur nu poti curata un pistonas fara sa il scoti din etrier. Mai ales ca, am vazut la etrierii mei cum poate sa arate un pistonas care a mers o perioada cu garnitura antipraf dusa...

Share this post


Link to post

...sigur nu poti curata un pistonas fara sa il scoti din etrier.

 

Atunci n-are rost sa te apuci de-o treaba, daca n-o faci cum trebue. Daca eu nu pot, apelez la cei care se pricep si o fac corect.

Share this post


Link to post

Asta ii spuneam si eu. Degeaba cureti rugina superficial doar de pe pistonas, trebuie verificat/curatat si interiorul etrierului. Ocazie cu care e musai de schimbat si garnitura din interior, nu doar cea antipraf. Operatii deloc dificile, mai scarbos e de umblat la glisierele de la etrierii mici (pt jante pe 13)

Share this post


Link to post

Nu ar fi mai buna achizitionarea unui chit de reparatie etrier? daca pistonasul e atacat cat de putin, e de aruncat, trebuie sa fie oglinda, si ca sa-l faci oglinda prin mijloace abrazive i s-a dus cota.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Buba mare cu etrierii de cielo (pt jante pe 13) e ca nu se mai gasesc kituri de reparatie calumea.

Si glisierele si pistonul sunt foarte prost facute - sunt mai decalibrate, si mai proaste decat cele originale reconditionate ca la carte. Evident, daca nu sunt uzate dincolo de limita. Nici garniturile nu sunt tocmai o fericire - celei antipraf i se desface nepermis de usor inelul metalic.

Aici vorbesc si de genuineGM si de no-name-uri.

Share this post


Link to post

Atunci e nasol, sa treaca lumea la cei cum ai pus tu(Lanos?), sau de Espero(Vectra ), la care nu am auzit de pistonas blocat vreodata sau probleme la etrier.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Da, cam asta e singura solutie 100% buna... Etrierii oem de GL/GLE sunt "boala lunga, moarte sigura"

Share this post


Link to post

Daca are cineva o poza cu platoul frina spate, doar platoul, rog sa posteze. Multam.

Share this post


Link to post

Viktore sper sa te ajute astea:poze platou frana

Edited by danutza
  • Like 1

Share this post


Link to post

Multumasc, danutza. Incarc sa le maresc si sper sa ramina clare pentru ce vreau eu.

Share this post


Link to post

salut

 

datorita faptului ca nu am momentan posibilitatea de a cumpara acei etrieri minune care nu se blocheaza am renuntat la ultima revizie a axelor de glisare la acele garnituri de cauciuc ! am facut intre timp aproximativ 10 mii km si nu am mai avut probleme cu blocarea etrierilor ! singurul lucru cu minus pe care l-am sesizat este acela ca etrierii "se aud "pe portiunile de drum gen piatra cubica in rest e ok!

 

aveti idee se deterioreaza ceva din cauza lipsei acelei garnituri???

oricum se apropie ITP-ul si sper sa nu am probleme din cauza etrierilor zgomotosi

astept parerile voastre

merci

Share this post


Link to post

1) Se vor auzi din ce in ce mai tare. Gaura si glisiera se vor uza prematur din cauza loviturilor repetate la fiecare franare.

2) Din cauza batailor sa nu-ti cada sigurantele de la placute, mie personal mi se pare foarte periculos sa mergi asa.

Share this post


Link to post

Merg fara garnituri la glisiere, doar ca se vor uza repede. Sa iasa cuiele de la placute, ma indoiesc, daca nu sunt subtiate nu vor iesi doar din cauza batailor de la franare.

 

Oricum este o solutie de compromis, nu as merge f mult asa...

Share this post


Link to post

Am si eu o nelamurire, vreau sa cumpar etrieri de cielo executive cu tot cu discuri,cumpar jambele cu totul,intrebarea e ,daca se potrivesc oare la planetarele de cielo gle jambele de cielo executive?

Share this post


Link to post

S-ar putea sa schimbi si fuzetele, pentru ca rulmentii de Executive au diametru mai mare. Presupun ca trebuiesc inlocuite si capetele de planetare, dar nu sunt sigur.

Edited by George_Paraschiv

Share this post


Link to post

Nu se potrivesc.

  • Like 1

Share this post


Link to post

Mai este si varianta cu etrieri de Opel Astra F din dezmembrari si nu se schimba decat etrieri si bine inteles placutele .Este mai ieftin pentru cine nu are bani de aceea de Lanos sau de Executiv unde sunt mai multe de schimbat. Eu asa am facut ca inebuneam cu cei vechi vreau sa spun ca am uitat deja de probleme la etrier.eu am dat cam 150 lei pe ei

Edited by Salex

Share this post


Link to post

Si la etrieri de lanos - se schimba doar etrierii si placutele. Atat.

Share this post


Link to post

merg si cei de corsa b pe cielo pana in '99,,,,si la fel se schimba placutele,,,dar cei de executive nu merg pe gle,,,pt ca este janta pe 13 si nu ii da voie,,,dar dca pui jante pe 14 pe gle,,,poti pune discuri de 260mm si nu cum sunt cei de gle de 236mmm si etrieri de calibra cu tot cu discuri si atunci ai sa vezi ce frana o sa ai,,,si daca tot faci o treaba,,,,gasesti un opel astra f pana in 99 model GSI acela cu motor de 2.0i 16v,,,si iei cu totul axa de pe spate ca merge perfect pe cielo gle si ai si pe spate etrieri cu discuri,,,,mai merge si de la opel vectra A tor model GSI motor 2.0i 16v...dar aceste sunt greu de gasit,,,,macar axa cu,,,ca discurile si etrieri merg de pe calibra de pe spate

 

 

Share this post


Link to post

Salut tuturor cu o intrebare:Vreau sa schimb lichidul de ambreiaj si de frana la Cielo,sa scot dot 3 si sa pun dot5.1.Intrebarea este daca o pot face singur sau trebuie sa o fac la service, sa bage aer comprimat pe instalatie sa iasa tot dot3 ca sa nu le amestec.Si a doua intrebare: cat lichid imi trebuie pentru cele doua instalatii,ambreiaj si frana.Cat sa cumpar,un kilogram,doua sau mai mult?Multumesc.

Share this post


Link to post

Scoti lichidul din vas si pui pe cel nou. Apoi dai drumul pe la fiecare aerisitor (la fiecare roata si apoi la cilindrul de ambreiaj) avand grija sa nu scada sub minim. Daca ai un WD40, o cheie inelara/tubulara pt aerisitoare si o pompa pentru aerisit merge de unul singur. Daca nu ai pompita iti trebuie cineva care sa faca pedale si un furtunas transpaerent ca sa vezi cand nu mai ies bule din aeriditoare si iese lichidul curat. 1l ar trebui sa iti ajunga si sa mai si ramana.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Salut pe toata lumea si proaspat posesor de Cielo, vreau sa stiu ce trebuie sa fac pentru a remedia urmatoarea problema: daca apas pedala de frana la maxim rotile nu mi se blocheaza ci pur si simplu masina se duce usor pana se opreste, asta la viteze mari! Am verificat placutele si sunt aproape noi!

Share this post


Link to post

Procedeul de aerisire l am gasit insa ideea era de pompa aia de aer nu stiu cum sa o folosesc.Ce fel de pompa?Deci 1l imi ajunge si pt ambreiaj si pt frana cu siguranta?

Edited by amabilu

Share this post


Link to post

Iata aici doua modele de pompa vacum aerisire frine.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...