Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Stie cineva care este diferenta intre injectoarele de matiz euro 3 si euro 2? Eventual care sunt cele mai bune injectoare euro 3 (de unde se pot cumpara la un pret convenabil)?

Edited by anditof

Share this post


Link to post

Euro 2 - au o duza mai mare = teoretic se infunda mai greu

Euro 3 - x duze pulverizare mai mici nu stiu cate probabil 3 :)

* sunt interschimbabile.

Share this post


Link to post

Multumesc! Euro 3 au 4 duze. Sigur sunt interschimbabile?

Share this post


Link to post

Mea pulpa :) da intr-adevar sunt 2 coduri. In catalogul de piese pe care il am aparea doar 96620255,

dupa pret tind sa cred ca 96351840 este pentru E2 si 96620255 pt. E3.

Sunt sigur ca sunt interschimbabile.

Share this post


Link to post

am si eu o problem..de cateva zile la matiz...cand merg aud un huruit destul de enervant venit de la motor cred..Am impresia ca numai am ulei in cutia de viteze..Habar nu am care este surubul care trebuie desfacut pentru adaugarea de ulei in cutie.Cred ca asta ar fi cauza..Nu sunt singur dar macar fac o incercare sa vedem daca se mai aude dupa..

Share this post


Link to post

imi spune si mie cineva pe unde pot pune ulei in cutia de viteze?

Share this post


Link to post

Huruitul se aude si daca stai pe loc si o ambalezi? sau numai in mers? Daca apesi ambreiajul se mai aude?

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Ulei se pune pe la busonul de umplere. Accesul e mai greoi. Cel mai usor, pe sub masina. Intai dai intro parte scutul de protectie. Apoi vezi cum arata cutia de viteze. Vezi axul planetarei roata sofer, unde iese din cutie, alaturi e un buson cu hexagon pentru cheie de 24, probabil strans tare. Desfaci acolo. Vezi si :

Cutie Matiz.pdf

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Daca desfacand surubul curge ulei inseamna ca nu de la lipsa se aude zgomotul.

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

Salut!

Am o problema.

Mecanicul caruia i-am facut ultima vizita cu Matizul, mi-a dat o pastila (vezi atasament) pentru a o baga in rezervor cand fac plinul.

De a doua zi, masina a inceput sa faca probleme, da in nas, se opreaste motorul in mers sau la relanti cand sta la semafor, iar de pornit porneste foarte greu. Este adevarat ca matizul este condus de sotie si ca merge un pic subturat. De cand cu problema asta merge cu viteza a doua pana pe la 40-45 km/h. dar nu isi mai revine.

Ce se poate face? Filtrul de benzina este nou, nu cred ca am mai mult de 500 km cu el, iar ca sa scot toata benzina din rezervor si sa o arunc, parca nu-mi convine...

post-36371-0-81218600-1336108274_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Acum 2-3 ani am facut si eu experimentul de a baga niste lichid de curat injectoarele. Am avut surpriza sa se opresca motorul de cateva ori cum luam piciorul de pe accceleratie. Si asta la drum intins. Dupa ce s-a dus benzina totul a revenit la normal.

Share this post


Link to post

Pastila aia australiana zice pe internet ca e de belea. Daca poti, trage niste benzina din rezervor si pastreaz-o, urmand sa o adaugi treptat, mai tarziu. Baga niste benzina curata, sa mai dilueze efectele, vad ca pastila trateaza pana la 60 litri...

Share this post


Link to post

Multumesc, asa o sa fac. Vreau totusi sa ma uit si la filtrul de benzina, eventual sa-l schimb.

Share this post


Link to post

Din pacate am si eu o prob cu matizul

Simptome :

 

Relanti neregulat , da sa se opreasca motorul

 

Am schimbat :

IAC -ul >> s-a simtit o imbunatatire , nu mai oscileaza asa haotic, dar tot o face.

Fise

Capac Delco

Bujii

 

Am curat clapeta de acceleratie.

 

Ma gandesc sa nu fie vreun injector infundat ... Nu stiu ce sa mai verific.

 

Daca aveti vreo idee /solutie , raman recunoscator .

 

Toate bune.

Share this post


Link to post

Dupa ce ati schimbat IAC-ul ati facut iddle learn?

Se memoreaza corect

-turatia (reglare automata IAC)

-avansul (timpii de scanteie cu ajutorul senzorului de detonatie)

-pentru toata plaja de temperatura a motorului (rece-temperatura normala de functionare, AC pornit)

http://www.gmclub.ro...set-idle-learn/

 

Delcoul este cel original? Avansul static este corect reglat?

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/29133-reglare-avans-matiz/#entry529731

 

Ati reglat pana acum jocul culbutorilor?

 

Schimbati corect vitezele? (pentru o functionare corecta a injectoarelor)

http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/6691-viteza-functie-de-treapta-de-viteza-si-turatie-la-matiz/page__st__80#entry553696

Edited by cristiangabi

Share this post


Link to post

Am facut reset ecm si idle learn

Delcoul original . Nu am reglat avansul si nu am facut o reglare a culbutorilor. Masina am luat-o second hand .

 

Vitezele le schimb corect si merg destul de turat .

 

O sa incerc sa fac ce mi-ati spus/ Multumesc inca o data .

 

Daca mai exista sugestii , sunt binevenite.

Share this post


Link to post

Din lista de cauze posibile :

Filtru aer imbacsit, supapa PCV (aerisire carter) murdara/defecta, distributia nereglata, orificiul IAC imbacsit, filtru benzina murdar, presiune benzina mica.

Share this post


Link to post

TPS ? Adica senzor pozitie clapeta (acceleratie).

Edited by Tonyus

Share this post


Link to post

Din lista de cauze posibile :

Filtru aer imbacsit, supapa PCV (aerisire carter) murdara/defecta, distributia nereglata, orificiul IAC imbacsit, filtru benzina murdar, presiune benzina mica.

 

 

Filtrul de aer este nou, Supapa pcv a fost curatata si verificata , IAC-ul la fel .

 

Masina a fost la mecanic pentru schimbarea pompei de apa si a distributiei, iar inainte nu a facut niciodata asa . Ma gandesc ca nu a pus distributia la punct.

 

O sa verific si ce mai am din lista de posibile cauze. Inca o data va multumesc pentru ajutor. Toate bune si cat mai putine probleme.

Share this post


Link to post

Mai adaug ceva : Astazi mi-a consumat 10 in loc de 7 cat lua in mod normal.

Share this post


Link to post
Supapa pcv a fost curatata si verificata

 

Nu prea ai cum sa verifici supapa aia,trebuie schimbata.Am patit acelasi lucru la tico 50.000 km de mers cu motorul impleticit si totul s-a rezolvat dupa ce am schimbat supapa PCV cu una de calitate (probabil originala) cumparata de la AutoCarpati.Supapa PCV sau de vacuum cum ii mai spune trebuie sa inchida in ambele sensuri.

Share this post


Link to post

"Supapa PCV sau de vacuum cum ii mai spune trebuie sa inchida in ambele sensuri. "

 

....daca ar trebui sa inchida in ambele sensuri ai putea sa obturezi complet furtunul ventilatie carter, deci ar fi cam degeaba montata nu?

Valva PCV permite evacuarea doar pe un sens, nu pe ambele.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...