Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Am uitat sa precizez faptul ca se aude la relanti tacaneala...

Mai devreme mi-a mai facut o figura, nu a vrut sa porneasca la prima cheie; sa fie oare de la faptul ca ieri am schimbat filtrul de benzina? Totusi, dupa schimbul lui, am mers vreo 10 km si nu a facut nicio figura.

Share this post


Link to post

In manualul de intretinere a Matizului este recomandat verificarea si reglarea la jocul supapelor dupa fiecare 20000 km parcursi... Consider un lucru foarte important care este neglijat de majoritatea posesoriilor de Matiz. Reglajul se poate face cel mai bine cu motorul rece la parametrii conform manualului.

Share this post


Link to post

Deci culbutorii ii suspectati...

Si eu ma gandeam la ei, dar e ciudat ca se aude cateva secunde, apoi pauza, si tot asa, pana cand se incalzeste si dispare aproape in totalitate.

Cand schimb distributia verific si culbutorii, masina am luat-o relativ recent si i-am schimbat momentan ce am putut, adica consumabilele.

Oricum, mai e si o alta pacaneala, care se aude numai din interior, de sub bord, dar numai la relanti, indiferent daca motorul este rece sau cald. Nu e un sunet metalic de data asta, pare mai plastic asa... Nu reusesc deloc sa le identific.

Share this post


Link to post

E ceva mai zvelt, Ionut, pare un sunt mai "fortat", avand in vedere ca se aude din partea de jos a motorului/cutiei, ma gandeam la tampoane, racordul flexibil de la esapament, nu stiu.

Share this post


Link to post

Sugestie:

Calca ambreiajul si vezi daca dispare zgomotul.

Share this post


Link to post

Exact la asta m-am gandit dupa ce am trimis mesajul, voi incerca.

Oricum, credeti ca ar putea fi ceva nasol? Rulmentul de presiune sa "vibreze"?

 

Va multumesc pentru raspunsuri!

Share this post


Link to post

Deci culbutorii ii suspectati...

Si eu ma gandeam la ei, dar e ciudat ca se aude cateva secunde, apoi pauza, si tot asa, pana cand se incalzeste si dispare aproape in totalitate.

Cand schimb distributia verific si culbutorii, masina am luat-o relativ recent si i-am schimbat momentan ce am putut, adica consumabilele.

Oricum, mai e si o alta pacaneala, care se aude numai din interior, de sub bord, dar numai la relanti, indiferent daca motorul este rece sau cald. Nu e un sunet metalic de data asta, pare mai plastic asa... Nu reusesc deloc sa le identific.

Verifica burlanul din plastic in forma ...v... spre parbriz ,dezaburire...daca nu cumva este ciupit,rupt,sau inbinarea daca este la locul lui corect...te bagi sub bord cu capul cu o lanterna...sau daca bordul nu este slabit din suruburi.

Share this post


Link to post

Gata, am tot ascultat, tras, verificat, concluzia: culbutorii, altceva nu gasesc.

 

Am descoperit o chestie interesanta, zic eu... Dupa ce am oprit motorul am scos joja, iar uleiul era plin cu bule de aer, ca apa minerala, E NORMAL SA FIE ASA?

 

Merci, asanyi, o sa ma uit si dupa ala, oricum, pacaneala nu cred sa vina de la motor.

Share this post


Link to post

E NORMAL SA FIE ASA?</strong>

 

Si la mine e la fel, cred ca e normal. Agita un bidon de ulei si vezi ce se intampla, e cam acelasi fenomen.

Share this post


Link to post

Am descoperit o chestie interesanta, zic eu... Dupa ce am oprit motorul am scos joja, iar uleiul era plin cu bule de aer, ca apa minerala, E NORMAL SA FIE ASA?

 

Vezi ca este o diferenta intre "a avea bule" si spuma, sa nu fie mai mult spre varianta a 2-a.

 

Cine poate sa-mi explice cum se scoate caloriferul din interior matiz? Exista vreo procedura mai simpla decat demontarea galeriei de admisie?

La dispozitivul DW100-010 cine poate sa-mi ofere lungimea partii cu care se prinde colierul (lungimea pana la curba), caci prefer sa cumpar ceva asemanator decat sa dau banii in service.

Edited by matizdepitesti

Share this post


Link to post

Ulei fierbinte cu bule nu am vazut niciodata.

Furtunele se desprind pe sub masina. Apoi :

Incalzitor Matiz.pdf

Edited by tomis

Share this post


Link to post

Adevarul e ca nu am lasat sa ajunga la temperatura maxima de functionare, ci am oprit motorul dupa cateva minute (~3 min).

Nu e spuna, sunt bule de aer, se sparg una cate una. E adevarat ca si in bidon facea la fel, daca il agitam facea bule si ramaneau ceva pana se spargeau.

Nu am observat decat dupa schimbul uleiului, tin minte ca si cu uleiul vechi m-am uitat pe joja cand motorul era cald, insa mersesem cativa km si nu avea bule.

Sa inteleg ca nu-i bun uleiul pana la urma, nu?

 

Am lasat motorul sa ajunga la temperatura normala de functionare si bule la greu...

M-am mai interesat si nu e de bine, probabil si de aia am sesizat un zgomot mai acut al culbutorilor.

Eu unul n-o sa mai cumpar online...

Edited by vrazvanc

Share this post


Link to post

Furtunele se desprind pe sub masina. Apoi :

 

Da, am manualul de service, dar nu stiu lungimea dispozitivului, ca am vazut ca sunt clesti cu care se desfac sigurantele acelea rotunde de siguranta, unii clesti au varful indoit.

Dar inainte de a cumpara unul, am nevoie de lungimea celui existent ca SDV.

Mai jos e o idee de inel de siguranta de care vorbeam

Inel-siguranta-pentru-arbori-DIN471_5949441_1326459842.jpg

Share this post


Link to post

Vezi ca te pacalesti. Dispozitivul ala "Cleste Sigurante Inelare" este un cleste cu falci late. Ar putea fi si un patent, cat de lung - nu pot spune. E vorba acolo de niste coliere de furtun, tip Matiz. Sigurantele alea din poza nu stiu de unde sunt.

Share this post


Link to post

Nu ma intelege gresit... siguranta din poza nu se gaseste pe Matiz, cred...

Cred ca mai bine puneam clestele in poza :) ) dar ... clestele pentru scos siguranta aia e bun pentru sigurantele inelare de la Matiz.

Nu am gasit o poza a lui, dar am gasit o poza cu alta scula, numai ca imi trebuie lungimea varfului indoit, pentru ca sunt multe marimi si nu vreau sa iau una mica si sa ma pomenesc ca am dat niste bani degeaba. Uite aici poza unui patent cu varful indoit, nu e la 90 de grade ca dispozitivul, dar oare isi face treaba?

28516.jpg

Edited by matizdepitesti

Share this post


Link to post

Parerea mea: clestele conceput sa desfaca sigurante ca cea aratata de tine, atunci cand il strangi, varfurile lui se departeaza, ceea ce nu e cazul celui de mai sus. In plus, varfurile falcilor trebuie sa fie ascutite, pentru a intra in acele mici orificii ale sigurantei.

Share this post


Link to post

Deci : sunt niste coliere ca peste tot la matiz (de ex. la vasul de expansiune). Se pot apuca cu patentul, sau cu clestele de cuie, daca incape

Share this post


Link to post

Da dar mi-e ca e locul stramt si nu o sa reusesc sa bag mana.

Oricum la prima ora am de sapat transee, ca daca nu am rampa si cum nu am incredere in cricuri, o sa fac o gropita mica cat sa ma bag pe sub matizaur.

Sa dea sfantul sa reusesc sa desfac colierele alea.

tomis, ideea e ca unii au patent si clesti dar daca ai desfacut vreodata colierele de la calorifer, atunci stii ca ai muchia aia de tabla la baza furtunelor care te cam impiedica sa ajungi la coliere direct.

O sa vad maine ce minuni fac.

Share this post


Link to post

Succes sub masina. Eu am schimbat caloriferul in Service, munca destula, dat bordul jos (n-am stat cu ei). M-am bagat si eu sub elevator, sa pun mana sa vad ca furtunele erau reci, cam atat...

Share this post


Link to post

Buna seara,

Am si eu o problema la matizache euro 3, 2006, 85000km. Sper ca ma poate ajuta cineva, nu mai stie nimeni incotro.

Cilindrul nr. 1 nu functioneaza la turatii mici (cel din stanga cum te uiti la motor).

La relantiu daca scot fisa nu se schimba nimic la rularea motorului. Daca blochez turatia la 2-4000 rpm si scot fisa, deja se vede diferenta.

INJECTORUL am schimbat cu unul nou! Problema persista. BUJIILE SUNT NOI, 11 mm distanta. Totul este ok la ele. Injectorul este euro 3 ca si masina.

Am cod de eroare p0300. Atasat pozele.

post-10126-0-68208300-1343930337_thumb.jpg

post-10126-0-03506100-1343930347_thumb.jpg

post-10126-0-59149600-1343930353_thumb.jpg

post-10126-0-01159500-1343930375_thumb.jpg

Share this post


Link to post

Schimba fisele intre ele si fa acelasi test.

Share this post


Link to post

Interscimbarea fiselor este o idee buna ,in caz ca problema persista la cilindrul 1 dupa schimbare, incearca sa imprumuti de la cineva un sir de bobine de matiz euro 3 pentru a verivica pe masina ta.

Edited by asanyi

Share this post


Link to post

Rezolvat si problema caloriferului, fara elevator nu faceti nimic. Spatiul e stramt, iar daca nu le ai cu demontatul cat de cat mai bine nu te bagi. Aviz amatorilor.

In alta ordine de idei, s-a rezolvat punerea unui furtun in service, caci pe primul il pusesem eu, toata treaba a costat 50 lei in pretul asta intrand si 2 l de antigel preparat, apoi am completat eu pe parcurs.

 

Multa bafta.

Share this post


Link to post

Fisele sunt ok. Te referi la bobina de inductie? S-a facut o masuratoare la injector cu lampa aia si mi sa parut ca ardea incontinuu. (nu palpaia)

Am sa vad, poate este bobina... macar as sti o treaba.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...