Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Nu stiu... Ce bujii ai? Unde-s facute? Sunt recomandate pt. Matiz? Izolatia si gapul sunt bune? Contactele fiselor intra ferm pe bujii?

Share this post


Link to post

NGK BPR5EY-11. Made in Japan. Bujiile sunt noi. Ti-am zis, nu le-am masurat gap-ul insa orice bujie as pune la cilindrul 2 se umple de benzina chiar daca la ceilalti cilindri au functionat normal. Fisele sunt noi noute si da, stau foarte bine pe bujie.

 

Ca idee, la rece merge mult mai rau decat atunci cand se incalzeste motorul. Tocmai mi-a picat fisa ca la cald nici bujia de la cilindrul 2 nu mai este uda ci arata normal. Asta inseamna ca la rece merge in 2 cilindri dupa care, cand se incalzeste ceva se intampla si functioneaza, cu mici intermitente(sincopele/pufiturile de pe evacuare) si cilindrul 2.

Share this post


Link to post

Cat au gapul din constructie?

Share this post


Link to post

Corect. Micsoreaza gapul la 0,8 mm

Share this post


Link to post

Eu suspectez un injector care curge in loc sa pulverizeze. Parerea mea.

Share this post


Link to post

La matizul meu am observat un furtunas scopt, aproape rupt; furtunasul are lungimea de aproximativ 10 cm si pleaca de la carcasa filtrului de aer. Este situat sub conducta prin care intra aerul la motor. Nu stiu ce rol are, insa nu se observa o schimbare in functionarea motorului desi se observa o fisura. Il gasesc la magazin sau trebuie sa improvizez ceva? Multumesc

Share this post


Link to post

 

Ai verificat culbutorii la cilindrul 2?

Share this post


Link to post

La matizul meu am observat un furtunas scopt, aproape rupt; furtunasul are lungimea de aproximativ 10 cm si pleaca de la carcasa filtrului de aer. Este situat sub conducta prin care intra aerul la motor. Nu stiu ce rol are, insa nu se observa o schimbare in functionarea motorului desi se observa o fisura. Il gasesc la magazin sau trebuie sa improvizez ceva? Multumesc

 

Schimba-l de urgenta. Prin crapatura aia intra baubau in motor si uzeaza camasile si segmentii :D

Nota explicativa: baubau= nisip praf scame etc.

Share this post


Link to post

Ai verificat culbutorii la cilindrul 2?

Nu i-am verificat insa acum vreo 10.000 km am verificat si reglat toti culbutorii. Doar cei de pe evacuare erau dereglati, cei de pe evacuare erau ok(0.15 la rece). Sa fie ceva la culbutori, avand in vedere ca masina a inceput dintr-o data sa mearga prost?

Share this post


Link to post

Trebuie excluse toate cauzale, daca aprindere este, ar merita verificati si aia, costa 10 ron o garnitura noua.

Share this post


Link to post

Eu suspectez un injector care curge in loc sa pulverizeze. Parerea mea.

 

Si eu il suspectez, insa, n-ar trebui sa se manifeste mereu?

Adica, masina merge foarte rau la rece, uda bujia insa cand se incalzeste, in afara de o vibratie usor accentuata a motorului, intreruperile pe evacuare si in sarcina nu pare sa aiba ceva. Check-ul tot se aprinde insa dupa jumate de ora de mers cu masina. In plus, din cate am citit pe aici, la accelerare masina ar trebui sa se inece, insa la mine nu face asta. Accelereaza aproape normal, daca nu iau in calcul intreruperile. Nu sufera de pierderi de putere, porniri greoaie sau oprirea aiurea a motorului.

 

Culbutori dereglati ies la testul de compresie?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

De aia am zis de culbutori, ca ai zis ca la cald merge mai bine, ori variaza distanta la ei de la cald la rece, in sensul ca la cald creste.

Edited by argon

Share this post


Link to post

Cred ca vrei sa spui scade :)

Share this post


Link to post

Nu, cum am spus, creste, nu doar la Matiz ci in general.

Share this post


Link to post

Nu, cum am spus, creste, nu doar la Matiz ci in general.

 

In general, prin dilatare, jocul intre doua piese (metalice) confectionate din acelasi material scade. De aici si confuzia des intalnita cum ca la cald jocul dintre supa si culbutor este mai mic decat la rece. Insa, culbutorul si supapa sunt montate intr-un ansamblu de piese (ce alcatuiesc impreuna una din cele mai importante componente ale unui motor termic: chiulasa), confectionate din materiale diferite, au coeficienti diferiti de dilatare si de aceea jocul la cald este mai mare decat la rece, ceea ce se traduce prin valorile mai mari de reglaj la cald decat la rece.

 

pentru @closchutza: In cazul tau, daca aprinderea este in regula, nu mai ramane decat injectorul sau probleme mecanice (compresie, joc supape, uzuri supape, segmenti). Dupa simptomele descrise de tine, si dupa motorasul de Matiz, as inclina catre injector si/sau ceva probleme electrice... vad ca ai testat cu o alta bobina, insa nu e de ajuns. Ai nevoie de un osciloscop sa vezi si cand primeste scanteie cil. 2 si cat de puternica e scanteia. Nu e de ajuns sa pui o bobina noua (buna), mai trebuie sa verifici si ce semnal primeste. Poti avea probleme cu partea electrica la fel de bine ca si cu cea mecanica. De aici, treaba e mai complicata, multimetrul te ajuta, cu conditia sa stii sa il folosesti...

Share this post


Link to post

In final, s-a rezolvat astazi, pe la pranz. De vina a fost injectorul numarul 2. Nu stiu inca ce era in neregula cu el, daca e defect mecanic sau electric(va fi testat si voi afla) insa s-a schimbat si masina s-a facut bine. Check-ul s-a stins de la sine la a 4-a pornire si stins a ramas. Ca idee, toate injectoarele erau foarte curate "in bot" fara pic de funingine. Multumesc tuturor celor ce au dat sfaturi, idei, etc.

Share this post


Link to post

... Nu stiu inca ce era in neregula cu el, daca e defect mecanic sau electric(va fi testat si voi afla) insa s-a schimbat si masina s-a facut bine... Ca idee, toate injectoarele erau foarte curate "in bot" fara pic de funingine...

 

:rolleyes: funingine nu prea ai de ce sa gasesti, pentru ca injectorul nu pulverizeaza in cilindru, in general ar trebui sa fie curate (mai ales in "bot" unde pulverizeaza benzina). In mana, nu prea ai cum sa distingi un injector defect (decat daca e crapat, etc...) de unul bun. Daca electric este ok, defectul pe care l-am intalnit cel mai des este ca nu mai pulverizeaza corect. Am reinviat multe injectoare de benzina prin curatare (cu ultrasunete sau cu solutie de curatat injectoare).

Share this post


Link to post

offtopic.gif

Eu suspectez un injector care curge in loc sa pulverizeze. Parerea mea.

Cred ca merit o bere :D

Edited by augustinionut

Share this post


Link to post

:rolleyes: funingine nu prea ai de ce sa gasesti, pentru ca injectorul nu pulverizeaza in cilindru, in general ar trebui sa fie curate (mai ales in "bot" unde pulverizeaza benzina). In mana, nu prea ai cum sa distingi un injector defect (decat daca e crapat, etc...) de unul bun. Daca electric este ok, defectul pe care l-am intalnit cel mai des este ca nu mai pulverizeaza corect. Am reinviat multe injectoare de benzina prin curatare (cu ultrasunete sau cu solutie de curatat injectoare).

 

Avand in vedere ca eu schimb filtrul de benzina la fiecare revizie ma indoiesc ca ar fi infundat. In plus, nu las aproape niciodata ca nivelul benzinei din rezervor sa scada sub un sfert si mereu fac plinul. Cred ca alta a fost cauza defectarii si de asemenea, sunetul motorului s-a schimbat total(exista un tacanit care aparuse de ceva vreme si pe care il pusesem pe seama culbutorilor insa nici dupa reglajul acestora nu a disparut). Oricum, voi afla ce avea pentru ca va fi testat si mecanicul a spus ca-mi va spune ce nu era in regula cu el.

 

@augustinionut: Da, macar una virtuala. :drinkers:

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Cat mai costa un injector euro3? Ca aceleasi simptome le are si matizul meu. Merge cu mici intreruperi si am gasit si eu bujia 2 uda.

Mersi.

Edited by hyde

Share this post


Link to post

Verfica intai aprinderea, fise, bujii. Injectorul a fost 200 ron.

Share this post


Link to post

sal,

Am si eu o problema majora la un matiz 2004 ac.Masina o am de cateva luni, de fiecare data a pornit la sfert de cheie, insa in urma cu 3 zile dupa ce dimineata la -12 grade a pornit cum facea deobicei, dupa vreo 4 ore cand am vrut sa o pornesc nu a mai vrut nicicum, nici trasa dealtfel!Am adus-o acasa si am inceput cautarile: scanteie are la toate cele 3 bujii,am curatat bujiile le-am pus la loc , am dat cheie , a pornit la sfert , dar in 1-2 secunde s-a oprit. Am mai incercat nu a mai vrut, a, scos bujiile si erau ude, am repetat, curatat, pus la loc, a ponit iar pt 1-2 sec s-a oprit si basta.am verificat capacul delco, nu este oxidat , am verificat daca da scinteie in mod continu si daca e la mom optim si nu sunt probleme, am verificat releu pornire nu e oxidat , sigurantele sunt bune.Problema din ce am putut eu constata este ca debitul de benzina ce ajunge in camera de ardere este prea mare si uda bujiile.Am scos bornele acumulatorului in speranta ca se va reseta, tot nu merge, banuiesc 2 probleme; ori returul rampei de injectoare e infundat si presiunea este prea mare si atunci si cantitatea de benzina ce trece prin injectoare e prea mare, ori calculatorul vede clapeta de la acceleratie deschisa la maxim si permite trecerea unei cantitati prea mari de benzina necesara unei porniri normale!Ar mai putea fi injectoarele insa nu pot sa cada toate deodata,bujiile fiind toate ude si dilema mare este ca se uda deja la a 2 -a cheie data(nu va ginditi ca tin mina pe cheie zeci de secunde, 4-5sec) .Iese din discutie si filtrul de benzina , ca de ar fi infundat debitul de benz ar fi mai mic, nu mai mare.Dilema este de ce uda bujiile asa repede, de ce este debitul de benzina atat de mare in camera de ardere?Am scos bujiile si am dat la cheie fara ele cu ajutorul cuiva, pur si simplu scuipa benzina afara la greu!Astept parerile voastre!multumesc anticipat

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...