Jump to content
Sign in to follow this  
mongoose

Plăcuţe de frână (ex: revizie de drum lung recent)

Recommended Posts

Etrierii de Espero sunt ATE, mult superiori celor DAC. I-am inlocuit si eu pe a mea cu o pereche de pe un Espero. Dar trebuie reconditionati... cel putin garnituri, desfacuti, curatati, eventual si pistonase noi daca e cazul.

Share this post


Link to post

Culisantele etrierului DAC culiseaza in port-etrier metal pe metal (de unde si zdranganelile si nu doar, se mai si intepenesc), pe cind la modelul ATE culisantele se infileteaza in port-etrier (fixe) si etrierul in sine culiseasa prin intermediul gumelor (nu-s cum le zice de moment) incorporate ce nu permit nici zdranganeli precum nici o eventuala blocare. De ati observat (cine a studiat terenul) in interiorul gumoaselor pe care alearga culisanta, is formate doua O-ring-uri pe care culiseaza. Mai devreme sau mai tirziu se uzeaza si alea si se cer inlocuite insa, de zdranganit ... mai putin probabil.

 

Aminteai de culisante confectionate la strung, Alex. Eu as inclina catre alte culisante originale (indiferent de pe model) dar o idee mai groase, iar orificiile port-etrierului rectificate la cota cuiului (o idee mai mare, fireste).

O varianta mult mai simpla, ii teflonul sau lamela (otelita) rar intinlite pe culisante dar existente. Un chit de reparatii ce sa corespunda cu grosimea glisierelor actuale (poate se si potrivesc la fix) apoi la strung sa ia din grosimea glisierei actuale nici mai mult putin decit trebue pentru a putea fi montat teflonul/lamela ce preia jocul.

 

 

LE.

 

Ultima varianta de care aminteam . Spre ex astea-s de Ford Transit 2006.

 

post-20861-0-60336000-1494009878_thumb.jpg

 

 

Edited by Viktor
  • Like 1

Share this post


Link to post

Nene Salex.

Cit au in diametru orificiile perforate in discuri, pe ce ai mers ?

Share this post


Link to post

3mm si 4 mm, in functie de desen. Cand le-am facut foarte inclinate, am mers pe 3mm. Cand le-am facut mai putin inclinate, am mers pe 4mm

  • Thanks 1

Share this post


Link to post

Cum adica inclinate ? 

Share this post


Link to post

Unghiul gaurilor fata de ax.

1. Inclinate

2. Mai putin inclinate

La vremea respectiva am facut un plan care sa reduca la maxim riscul de crapare: ex.1, ex.2, ex.3

Am studiat foarte mult povestea asta, sunt destule cazuri in care discurile "normale" crapa. Discurile Zimmermann aveau o reputatie proasta in sensul asta, dar sunt destul de multe alte cazuri (un ex).

Ca sa revenim putin la topic ... Trebuie gasit un echilibru bun intre discuri si placute. Daca discul reuseste sa disipe rapid caldura, e OK. Altfel ... buba mare. Avantajul discurilor perforate sau "slloted" este ca fac fata fara probleme placutelor "civile". In plus, chiar daca placutele sunt slabute, tot se poate constata o crestere de performanta la franare. Efectul de fading este mai scazut, eliminarea gazelor este mult mai buna si la fel stau lucrurile cu praful specific.

Share this post


Link to post

Multam. Am priceput . Credeam ca e vorba de unghiul perforarii .

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...