Jump to content
Sign in to follow this  
VAXXi

Ridicarea maşinii în caz de parcare ilegală

Recommended Posts

Firmele respective sunt angajatele administratorilor (Primariilor).

Share this post


Link to post

De acord cu tine, dar, ca "angajat" ar trebui sa poarte elemente de indentificare (pe masini scrie "Intercom" ... "Supercom" sau alte chestii, nu "Primaria sect. X" ) sa stie omu' cine e responsabil.

 

S-a umplut orasul de banci (pentru odihna trecatorilor) pe care scrie "Primaria X" nu firma care le-a produs/vandut.

(Asta mi-aduce aminte de un banc de pe vremea raposatului care, atunci cand i s-a adus la cunostinta ca populatia se vaita ca sta ore intregi la diferite cozi -paine, oua, etc- a dat dispozitie sa se trimita un camion cu scaune; acum, daca lumea sta mult in asteptatrea RATB s-au plantat bancute ... iar la metrou ... televizoare)

Share this post


Link to post
De acord cu tine, dar, ca "angajat" ar trebui sa poarte elemente de indentificare (pe masini scrie "Intercom" ... "Supercom" sau alte chestii, nu "Primaria sect. X" ) sa stie omu' cine e responsabil.

 

Ar trebui dar nu e lege.

Share this post


Link to post

Esti sigur ?

Share this post


Link to post

Firmele respective nu sunt "angajatele" primariei. Au preluat in concesiune acest serviciu public. Nu este necesar sa existe inscriptiile primariei pe utilaje. La ce bun atata vreme cat utilajele sunt proprietatea firmei respective?

Ca si un exemplu, pe masinile de gunoi scrie cumva Primaria X? Nu prea cred. E trecuta sigla operatorului de salubritate respectiv.

Edited by ZeNeSeu

Share this post


Link to post

Cat priveste "parcarea in sant", acolo nu mai actioneaza neaparat "codul rutier", pen'ca daca nu esti pe "drum public", ci doar pe "domeniu public", atunci... (daca ar fi dupa unii, a parca masina intr-un... parc ar trebui sa fie o chestie absolut legala, nu?)

Share this post


Link to post

Matale ai baut mai mult ca mine?

 

 

pentru ca altfel consider ca ma iei la misto.

Share this post


Link to post

Astazi de dimineata in Drumul Taberei, Nr. 35

post-5518-1232751184_thumb.jpgpost-5518-1232751190_thumb.jpg

 

In seara asta la 19:00 ridicau de pe Iuliu Maniu, vis-a-vis de Cora. Iar in giratoriul de la iesirea din subteranul de la Cora mai erau inca 3 masini + politistii de rigare. Nu stiu ce asteptau. :|

Share this post


Link to post

Am patit-o si eu joi. De cand s-a aglomerat orasul, baietii s-au orientat spre zona Calea Crangasi - Bd. Constructorilor, unde traficul e parfum si pot salta fara sa se complice...

Eram parcat pe Calea Crangasi, pe partea stanga (atentie, desi nimeni nu tine cont, acolo este un semn de oprire interzisa), la fix 24 m de semnul care indica trecerea de pietoni. Pentru cei care nu stiu, Calea Crangasi este o strada cu sens unic lata de 12 metri pe care sunt parcate masini atat pe stanga (legal) cat si pe dreapta (ilegal) ramanand totusi destul loc pentru circulatia masinilor pe doua benzi.

 

Eram constient ca am parcat neregulamentar fiind pasibil de amenda pentru stationare in zona indicatorului de oprire interzisa dar nu intelegeam cum naiba de au ridicat-o, ca doar nu incurca pe nimeni. M-a ramurit politistul care a intocmit procesul verbal:

 

El: Aaaa, pai nu dom'le, cine v-a spus de oprirea interzisa? Masina a fost ridicata pentru ca stationa in zona de preselectie a trecerii de pietoni.

Eu: Poftim? Ce-i aia "zona de preselectie a trecerii de pietoni"? Poate de preselectie a benzilor inainte de intersectie?

El: Nu, in dispozitia de ridicare scrie de trecerea de pietoni. Mai putin de 25 de metri va spune ceva? Nu cunoasteti legea.

Eu: Pai aveam 25 de metri de trecere...

El: Iar noi avem caseta.

 

Ok, imi scrie procesul verbal. Iata-l:

 

post-9355-1237125322_thumb.jpg

 

Deci eram parcat pe Cal. Giulesti Str.(nu bd.?) Constructorilor. Adica pe planeta Terra, undeva pe colt, in niciun caz pe Calea Crangasi. N-am facut mentiuni, am semnat si am zbughit-o ca sa nu se razgandeasca.

Normal, urmeaza sa fac contestatie...problema e ca ma simt aiurea pentru ca la urma urmelor amenda o meritam pe motiv de indicator "oprirea interzisa", dar nu imi vine sa le las cei 500 ron pe care i-am platit pentru a-mi rascumpara masina.

 

Ca sa fac si o fapta buna, am trimis un mail la primaria s6 insotit de 13 poze facute in zona si le-am cerut sa imi raspunda punctual la 10 intrebari despre pozitia lor legata atat de modalitatea in care se aplica in general h.c.l. nr 14/2009, cat si de aberatiile rutiere cu care se confrunta soferii in zona Calea Crangasi - bd. Constructorilor. Voi posta raspunsul lor aici (daca va veni vreodata).

 

 

 

PS: Ca tot mi-a scris omul in procesul verbal de intersectia Constructorilor-Giulesti: Ei bine, Constructorilor este supranumit bulevard pentru ca are pe mijloc un scuar mai mare decat benzile de circulatie, altminteri este doar o strada amarata lunga de 900m, cu 2 benzi pe sens, din care se circula numai pe una (lejer, nu e o artera aglomerata).

Cu ceva timp in urma s-au apucat baietii sa il picteze... si au desenat linii, liniute, vibratoare, dungi rosii, copii care traverseaza, care se tin de mana, cerculete cu cifre in ele, zig-zaguri galbene... ce mai, e o placere sa mergi pe acolo, zici ca esti in vizita la un muzeu de picturi naive. Circuland pe Constructorilor, la 60 de metri de intersectia cu Calea Giulesti se face o curba de 45 de grade la dreapta, curba dupa care micul bulevard se largeste brusc si transforma pe neasteptate in palnie, adevarat golf rutier. Ce s-au gandit baietii? Sa faca dupa curba trei benzi de semnalizare a directiei de mers marcate cu linie continua, ca tot e loc... si au facut: o banda pentru mers la stanga semnalizata cu sageata la stanga, una pentru dreapta cu sageata la dreapta si cea din mijloc semnalizata prin sageata inainte. Pana aici nimic deosebit, daca intersectia respectiva nu ar fi intersectie... in T!!!

Fratilor, cateva zile s-a dat dracu peste cap traficul in zona, devenise zona turistica... veneau oameni din alte cartiere sa faca poze cu minunatia, nu mai zic de franele bruste puse de soferii dezorientati care se intrebau cum naiba trec ei prin blocul de peste drum din moment ce s-au incadrat pe banda de mers inainte... Apoi haiul de pe lume cand au venit aia de la administratia strazilor sa spele rusinea. Au incercat fara succes sa razuiasca sageata cu flexul (marcaj zdravan, in relief), au dat cu spaclul, cu ciocanul... ma rog, intr-un final le-a venit ideea salvatoare sa dea cu vopsea neagra peste, dar fiind in relief inca se mai vede, cu exceptia unei bucati pe care au reusit sa o racaie.

Deci bine ati venit in Sectorul 6, sector vecin si prieten cu sectorul 5 (care este) si infratit cu orasul Caracal (ca altfel nu se explica)... Dar veniti pe jos, ca oricum aveti toate sansele sa plecati asa din moment ce firma noastra de ridicat masini se prezinta in max. 15 minute pentru ridicare si va salta autoturismul in 5-10 minute, indiferent de pozitia acestuia fata de obstacolele dimprejur. Nu credeti? Cititi caietul de sarcini al h.c.l.s6 nr 14/2009 :mrgreen:

Share this post


Link to post

Primaria Sectorului 1 ridica masinile parcate neregulamentar

 

Soferii bucuresteni care isi parcheaza masinile neregulamentar si blocheaza intersectiile de pe raza Sectorului 1 risca sa le fie ridicate autoturismele. Incepand din 15 mai 2009, masinile parcate neregulamentar pe domeniul public al Sectorului 1 vor fi ridicate de Politia Comunitara Sector 1, Brigada de Politie Rutiera si un operator economic - S.C. CFR TRANSAUTO S.A.

 

“Mult timp am sustinut ca nu-i poti cere omului sa parcheze regulamentar decat daca ii asiguri si numarul necesar de locuri de parcare. De aceea, in Sectorul 1 nu s-au ridicat masini pana acum. Dar nu pot sa mai tolerez indolenta multora dintre soferi care, din comoditate sau, mai rau, din lipsa de spirit civic, isi parcheaza masinile pe treceri de pietoni, spatii verzi sau trotuare atunci cand li se ofera variante de parcare. Am incheiat un protocol cu Politia Rutiera pentru ridicarea masinilor parcate neregulamentar. Acesta a intrat in vigoare pe 31 martie 2009 ”, a declarat Primarul Sectorului 1, Andrei Chiliman.

 

In Sectorul 1 vor fi ridicate cu prioritate autoturismele parcate pe trecerile de pietoni, pe spatiile verzi si cele parcate in dreptul intrarilor in unitatile de invatamant, precum si autoturismele stationate pe trotuar care nu asigura un spatiu de cel putin un metru pentru circulatia pietonala.

 

De asemenea, vor fi ridicate si masinile care ocupa abuziv locurile de parcare inchiriate unor persoane fizice sau juridice de catre Administratia Domeniului Public Sector 1.

 

Cetatenii care nu respecta regulile de circulatie privind stationarea si parcarea autoturismelor vor suporta, pe langa sanctiunea contraventionala aplicata de Politia Rutiera si urmatoarele taxe potrivit Hotararii Consiliului Local Sector 1 nr. 416 din 31 octombrie 2008:

 

Taxa de ridicare- 200 lei

 

Taxa de transport – 200 lei

 

Taxa de depozitare vehicul – 300 lei

 

Taxa de depozitare vehicul care depaseste 3.5 tone – 400 lei

 

Ridicarea, transportul si depozitarea autovehiculelor se vor desfasura zilnic, 24 de ore din 24, iar conducatorii auto isi vor putea recupera autovehiculele ridicate de luni pana vineri intre orele 8:00 si 22:00 si sambata de la 8.00 la 14.00, din Aleea Matelotilor nr. 31-43.

 

Autovehiculele nerevendicate de proprietari in termen de 30 de zile de la ridicare vor fi declarate abandonate si ulterior, valorificate.

 

In perioada 30 aprilie-14 mai, reprezentanti ai Politei Comunitare si ai Politiei Rutiere vor imparti pliante informative in toate zonele din Sectorul 1 prin care cetatenii vor fi avertizati ca, incepand cu data de 15 mai a.c. le vor fi ridicate masinile parcate neregulamentar pe domeniul public al Sectorului 1.

 

sursa: http://www.primariasector1.ro/

Share this post


Link to post
?Mult timp am sustinut ca nu-i poti cere omului sa parcheze regulamentar decat daca ii asiguri si numarul necesar de locuri de parcare. De aceea, in Sectorul 1 nu s-au ridicat masini pana acum. Dar nu pot sa mai tolerez indolenta multora dintre soferi care, din comoditate sau, mai rau, din lipsa de spirit civic, isi parcheaza masinile pe treceri de pietoni, spatii verzi sau trotuare atunci cand li se ofera variante de parcare.

Mi se pare corect. La urma urmei ne-o facem cu mina noastra, prin necivilizare!

Edited by NFS

Share this post


Link to post

"nu-i poti cere omului sa parcheze regulamentar decat daca ii asiguri si numarul necesar de locuri de parcare...li se ofera variante de parcare"

 

Unde sunt variantele alea de parcare? In copaci? In casa liftului? La dom' primar acasa?

 

Deci pana acum nu se ridicau pentru ca nu aveau spatii de parcare. Acum, desi in continuare nu sunt spatii, se ridica. Cine stabileste daca avea sau nu loc de parcare "ghita" atunci cand si-a parcat rabla pe bulevard? Tare curios as fi sa vad si eu actionariatul lu' S.C. CFR TRANSAUTO S.A.

Edited by Brainiac

Share this post


Link to post

Teoretic, din spusele lui Chiliman, Sectorul 1 ar fi cam singurul in care s-ar ridica masini parcate cu nesimtire adica pe treceri de pietoni, spatii verzi sau trotuare. Spun "teoretic" pentru ca in realitate nu acestea vor fi masinile care se vor ridica, ci acelea care nu incurca pe nimeni si sunt mai usor de saltat.

La urma urmelor e o afacere si nimeni nu are timp de pierdut cu masinile care incurca cu adevarat traficul. Principalul motiv de ridicare a masinilor va fi "a stationat la mai putin de 25 m de trecerea de pietoni", la fel cum se intampla acum in sectoarele 2, 3 si 6. De ce ar fi altfel in S1?

 

Cat timp masura de ridicare a masinilor nu va fi unitara si reglementata prin codul rutier la fel ca orice alta sanctiune tehnico-administrativa, riscam sa fim victimele abuzurilor administratiilor locale si a noilor lor slugi: politia locala care va putea dispune ridicarea masinilor.

Share this post


Link to post

Sunt curios daca se vor salta si masinile parcate cu nesimtire pe trecerea de pietoni la Piata Dorobanti, pe mijlocul drumului, masinile parcate in acelasi stil nesimtit, ocupand o banda(din 1 banda pe sens) in intersectie, la aceea Piata Dorobanti(deh, e greu sa gasesti loc de parcare pentru ditamai tancu` de bentley sau RR) si asa mai departe. Fac pariu ca acestea vor ramane ca si pana acum, insa tot vreunui "sarman" o sa i se salte masina.

Share this post


Link to post

Hai mai, fiti seriosi! E topic de caterinca si nu stiu eu?

 

Deci pe voi va enerveaza si va incurca unul sau doua Benley-uri sau RR-uri parcate la Dorobanti (chiar, cam cate Bentley-uri si RR-uri vedeti pe zi??!?!!?), in loc sa va supere zecile (poate sutele!!!) de nesimtiti si neamuri proaste care parcheaza d-ampoolea peste tot?

Share this post


Link to post

Deci daca in 30 de zile nu revendic masina (habar nu am ca a fost ridicata, lipsesc de la domiciliu peste aceasta perioada, etc) pur si simplu o valorizeaza???? Fara ca eu sa semnez ca am luat la cunostinta de cele intamplate? Mai bine o valorizau opreau contravaloarea operatiunilor plus amenda si restul il depuneau pe numele contravenientului. =))

Share this post


Link to post

Ce inseamna "d-ampoolea peste tot"? Conform statisticilor, in Bucuresti doar 1 masina din 6 are posibilitatea sa parcheze regulamentar. Restul parcheaza... d-ampoolea?

 

Pe mine ma deranjeaza de exemplu ca o masina parcata la 25 m de o trecere de pietoni stationeaza regulamentar, iar una parcata la 24.99 m se considera ca stationeaza ilegal si soferul pateste urmatoarele: 240 ron amenda, 3 puncte penalizare, i se ridica masina si i se duce la dracu-n praznic, iar la final este pus sa plateasca 700 ron pentru "prestari servicii".

Asta se intampla atunci cand ridicarea masinilor se aplica dupa regulamente facute de consiliile locale, care nu numai ca sanctioneaza toate abaterile legate de stationare prevazute in codul rutier, dar mai inventeaza si cateva in plus? De exemplu in S6 nu ai voie sa parchezi pe trotuar, chiar daca lasi minim 1 m pentru pietoni.

Share this post


Link to post
....Asta se intampla atunci cand ridicarea masinilor se aplica dupa regulamente facute de consiliile locale, care nu numai ca sanctioneaza toate abaterile legate de stationare prevazute in codul rutier, dar mai inventeaza si cateva in plus? De exemplu in S6 nu ai voie sa parchezi pe trotuar, chiar daca lasi minim 1 m pentru pietoni.

 

Ce imi place cand unii vorbesc numai sa se auda...

 

 

Uite ce zice OUG 195/2002

ART. 72

 

...

(7) Este interzisa ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate, iar cand aceasta este permisa, conform indicatoarelor sau marcajelor, latimea minima a trotuarului lasat la dispozitia pietonilor trebuie sa fie de cel putin un metru.

E greu sa intelegi din asta ca nu ai voie sa parchezi pe trotuar daca nu e amenajat loc de parcare acolo?

Si nu primariile inventeaza ceva in plus. Ele doar iau masuri.

Ridicarea autovehiculelor stationate neregulamentar este prevazuta de codul rutier.

Daca ai citi inainte sa faci afirmatii, ai vedea ca dispozitia de ridicare o da agentul de politie, in timp ce operatiunera de ridicare si transport se asigura de catre administratorul drumului, in cazul S1 fiind cine oare?

Edited by zeneseu

Share this post


Link to post
Hai mai, fiti seriosi! E topic de caterinca si nu stiu eu?

 

Deci pe voi va enerveaza si va incurca unul sau doua Benley-uri sau RR-uri parcate la Dorobanti (chiar, cam cate Bentley-uri si RR-uri vedeti pe zi??!?!!?), in loc sa va supere zecile (poate sutele!!!) de nesimtiti si neamuri proaste care parcheaza d-ampoolea peste tot?

 

Hai sa lamurim niste chestii:

1. Bentley-uri si RR era termen generic pentru masini scumpe si in general imense.

2. Nu am nimic cu cei care parcheaza pe unde pot pentru ca nu au locuri de parcare in jurul blocurilor unde locuiesc. Ii inteleg. Insa nu-i inteleg pe cei care trebuie sa parcheze musai fix in fata bodegii in care beau seara de seara, chiar daca insemna sa blocheze o banda, avand in vedere ca nu exista decat 1 banda pe sens. Mai mult, locuri de parcare se gasesc, dar e greu sa mearga 200 de metri pe jos, nu se coboara ei la nivelul ala.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Pe mine ma enerveaza aplicarea haotica si complet aleatoare a codului rutier, de care se face atata caz. Sa luam ca si exemplu bulevardul Mihalache, pe care il strabat zilnic in ambele sensuri, la ore de "maxima audienta". Bulevardul asta e dotat cu 2 benzi/sens + una bucata linie de tramvai/sens. Teoretic, loc garla. Practic, masinile sunt parcate pe 1, 2 sau chiar 3 randuri (serios, e singurul loc unde am vazut masina parcata perpendicular pe trotuar dupa care 2 parcati paralel cu troturarul, in spatele lui, unul langa celalalt, de nu aveai cum sa-i ocolesti decat pe linia de tramvai). Pe acest bulevard sunt vreo 30 de blocuri de 10 etaje pe fiecare parte. Si pe toata lungimea bulevardului este OPRIREA INTERZISA, insa cu toate astea el e plin ochi, 24/7 de masini parcate pe ambele sensuri. Eh, acum sa mi se explice si mie cum se va aplica legea? Cum se va alege acel contravenient care trebuie sanctionat? Si mai ales unde ar trebui el sa parcheze dupa aia?

Sergiule, fara suparare, te aprob in ceea ce spui vis-a-vis de faptul ca trebuie sa respectam niste norme, insa ii dau dreptate lui closchkutza: cei care intr-adevar INCURCA traficul sunt extrem de rar sanctionati, pentru ca sunt prea sus-pusi. Restul e praf in ochi, ingrasarea unor bugete locale, sau (si mai rau), a veniturilor unui agent economic ales pe baza cine stie caror criterii, din banii oamenilor obisnuiti.

Edited by Brainiac

Share this post


Link to post

Proiect: taxa unica de 150 lei pentru recuperarea vehiculului stationat neregulamentar. Imi place citatul unuia din patronii firmelor de ridicari:

 

Directorul a mai spus că afacerea este oricum puţin profitabilă, întrucât bucureştenii s-au mai disciplinat şi nu mai parchează pe oriunde. În urmă cu un an, ridicam în jur de 80 de maşini pe zi, acum, maximum 20, iar, în perioada de vară, când majoritatea sunt plecaţi în concediu, lucrurile merg şi mai prost, a mai spus Bona.

 

Pai ori e biznis cu profit, ori e disciplinare si fluidizare de trafic ?!?!

Share this post


Link to post

Depinde din ce punct de vedere privesti! :rolleyes:

Share this post


Link to post

Fluidizare trebuiesa fie pentru cei care i-au angajat. Pentru firmele de ridicari conteaza, evident, profitul. Nu asa ar trebui? Daca nu vrei sa le generezi cifra mare de afaceri, e destul de simplu.

Share this post


Link to post

Chiar s-au tinut de cuvant. Eu locuiesc in sectorul 1 si au fost ridicate foarte multe masini parcate regulamentar. Zilnic ii vedeam cum ridica masini :D Din punctul meu de vedere este foarte bine asa. :)

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...