Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 06/03/25 in all areas
-
Bun ... continuam cu BEE ... oricum Naluca e OK, deci ar fi doar cateva chestii amuzante. @Viktor speculeaza matale in legatura cu bocancul greu, pe datele din pozele urmatoare: Parcurs: Aldesti (inainte de Rm. Valcea) - Valea Oltului - (sat mai sus de ) Sibiu A doua zi s-au mai adaugat cam 40 km, aici incluzand Sibiu, cumparaturi piata etc. Acum, revenim la chestii grele ... @ches N-am ajuns la membrana, la PCV ... pentru ca am ajuns la un moment din categoria "Soc si groaza" ! La Naluca compartimentul motor este aerisit si se vede clar cum intra in furtun simplu (dinspre capacul culbutorilor) in tubul de admisie aer care se duce la intrarea in turbina. Deci, ne incadram in categoria masini ieftine 😆. Dar sa vedem care e faza cu "soc si groaza". In weekend am scos tubul de admisie din turbina lui BEE si imediat am reperat urme serioase de ulei. Am sters putin cu un servetel de hartie, nu mi-am imaginat ce va urma. Si acum, "socul". Doua mici canistre, cu furtunurile sertizate ... Deci, iete ca BEE are niste chestii smechere pe care Naluca nu le are :)). Cat le-am intors pe toate partile m-am trezit cu o groaza de ulei (clar ca iesea din canistrele alea). Am facut o evaluare rapida, mi-am zis ca o sa scot tot uleiul si il las sa se scurga pe un servetel de hartie. Si aici a inceput "groaza" ! Mult mult ulei si urme de apa. Ca atare, am trecut la arme ceva mai grele, le-am luat in timpul plimbarii prin Sibiu. Nu faci treaba buna fara un trio solid ... Am plusat cu un spray de frane, deja incepusem sa ma panichez Am dat la greu cu sprayul de carburator si ala de frane in canistrele de mai sus, dupa care altfel a iesit mizeria. Ar fi fost o idee sa scot canistrele si sa le curat individual, dar nu aveam coliere la mine, asa ca am preferat sa bag spray de frane in ele si sa le pun la compresor, pana nu am mai iesit nimic din ele. Daca tot am curatat furtunul de intrare si cele doua canistre, m-am dus mai departe, spre turbina, nu degeaba am luat spray-ul ala dedicat. Poza am facut-o pentru uleiul care curgea efectiv din turbina dar, in interior, de vad si palele turbinei, incarcate cu mizerie. Cu motorul pornit i-am dat cateva "fas-fas"-uri cu sprayul dedicat, ocazie cu care nu am putut sa nu ma inec cu un miros puternic de amoniac. Daaar ... super mistor si eficient !!! Am repetat procedura de 3-4 ori, se vede cum a evoluat curatarea palelor Ca sa ma asigur ca ajunge agent de curatare suficient in turbo-cooler, i-am bagat pe gat cam tot ce aveam in materie de spray-uri. Mai departe am scos furtunul de dupa intercooler si i-am dat cocktail si direct in clapeta de acceleratie. A scos ceva fum alb, inecacios, oarecum de asteptat. A scuipat si ceva mizerii prin esapament. Evident, m-am ales si cu un Check aprins, pentru ca am scos cativa senzori in timpul interventiei, ca sa nu risc rupere de cabluri/mufe. Am lasat agregatul sa se odihneasca peste noapte, in ideea ca se curata cum trebuie tot ce inseamna intercooler, tubulatura etc. A doua zi am plecat sa alergam putin. In mod inexplicabil motorul s-a incalzit mai greu decat de obicei, dar fara probleme in functionare. L-am alergat putin pe autostrada tinut in 4500-5000 RPM, ca sa ma asigur ca trage si arde toate mizeriile de dupa curatare. Rezultatul a fost partial spectaculos. Nu am sesizat o scaderea a consumului, dar nici nu am mers prea mult dupa interventie. Notabila a fost schimbarea comportamentului motorului. Intra aproape instantaneu in frana de motor (cf. CB, consum instant, deci a contat curatarea clapetei) si a devenit extrem de liniar, nu se mai simte "golul turbo" nici la turatii apropiate de 1000 RPM. Ideea e ca trage mult mai de jos, ceea ce imi spune ca si intercoolerul s-a bucurat de curatare. Super placut impresionat de spray-ul ala pt turbina ! Desi nu am gasit pe nicaieri procedura de curatare a canistrelor aratate mai sus, o sa devina o obisnuinta, macar la 40.000km tot o sa o fac. De Check am scapat in 30 secunde cu interfata OBDII disponibila in curte.1 point
-
Da, imi amintesc cu drag de acele momente. In clasa unde se tinea examenul era o masa plina cu diverse piese iar intr-un castron erau fituicele, biletele cu trimitere la o piesa anume. Intram pe rind unu cite unu la purificat, nu retin cit timp aveam la dispozitie dar dupa citeva intrebari si raspunsuri erai invitat frumos la castron sa tragi la sorti, ce piesa trageai aia explicai. Cum e firesc la o examinare treceai de verificare apoi ieseai afara si stringeai din buci pina sa apara rezultatul, o fi alba, o fi neagra, daca e alba cit de alba, daca e neagra cit de neagra, nah, in firescul lucrurilor.1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00