Eu unu aveam convingerea (nu stiu de unde ideia ) ca detii un benzinar si nu diesel.
Bateria ii relativ usor de verificat cu multimetru la borne, cu posibilitatea de a fi citita valoarea masurata in timp ce se da la cheie la rece, la prima pornire. De ii stoarsa la sub 10 V (la 9,6 V spune la carte) in timp ce-i solicitata, ii semn ca-i slabita ori pe duca. Vara probabil sa mai faca fata da' iarna ... mai greu.
Pina sa ajungi in service, poti verifica si singur bujiile incandescente . Scoase toate si memorat care de pe ce cilindru a fost indepartata, bateria pe redresor sa aibe aprox. aceiasi forta de a incinge bujiile si verificate una cite una . Ideal ar fi sa ai la indemina un cablu din ala de dat curent cu clesti la capete (e suficient un cablu) . Cu un cleste prinzi bujia la masa acesteia (sub nici o forma nu de filet) iar celalalt capat la minusul bateriei. Plusul il dai direct cu polul plus al bujiei direct pe borna plus a bateriei. Eu unu astfel am procedat de fiecare data cind fu vorba de verificat bijii incandescente. Acuma, mai tine si de producatorul bujiilor, unele se incing/inrosesc in totalitate, altele doar pe jumatate. In cazul de fata neavind la ciunostinta reactia acestora de noi, ne rezumam in a afla de se incing uniform ceia ce ar onsemna OK, comparativ cu cazul in care uneia doar virful se incinge, ce probabil sa nu semnaleze niciunde ca-i slabita. Se merita testul, cel putin din punctul meu de vedere.
N-am ideie in ce parametri trebuie sa se incadreze injectoarele in cauza, insa eu unu observ o discrepanta semnificativa intre ele. Mi-s de parere a se face testul cu sticlele dupa cum aminteai in ce priveste injectoarele, imi pare un test sigur.