Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/30/23 in all areas

  1. Am omis a aminti a se verifica si tensiunea ce cade pe bujii, sa nu fie inregistrata pierdere de tensiune pe undeva . Ca n-o fi 12 ci doar 11.5 V se accepta, apoi durada (spre ex. 10 sec) necesara a tine bujiile sub tensiune. Caz in care is decuplate cu mult inainte de a incinge bujiile bine, iarasi nu e OK. Par a fi maruntisuri da' suficient a atrage neplaceri. Trebuie mers pe fi fir cu verificari pentru a elimina posibile cauze . Si prin service se ia taurul de coarne si se verifica babeste ( in cazul in care mecanicosu' ii de buna credinta) cind o problema persista iar sculele de verificare performante nu fac fata, indoca totul OK cind defapt nu e deloc OK. Nu contest fiabilitatea scannerelor da' ... ce-i in mina nu-i minciuna !
    1 point
  2. Eu unu aveam convingerea (nu stiu de unde ideia ) ca detii un benzinar si nu diesel. Bateria ii relativ usor de verificat cu multimetru la borne, cu posibilitatea de a fi citita valoarea masurata in timp ce se da la cheie la rece, la prima pornire. De ii stoarsa la sub 10 V (la 9,6 V spune la carte) in timp ce-i solicitata, ii semn ca-i slabita ori pe duca. Vara probabil sa mai faca fata da' iarna ... mai greu. Pina sa ajungi in service, poti verifica si singur bujiile incandescente . Scoase toate si memorat care de pe ce cilindru a fost indepartata, bateria pe redresor sa aibe aprox. aceiasi forta de a incinge bujiile si verificate una cite una . Ideal ar fi sa ai la indemina un cablu din ala de dat curent cu clesti la capete (e suficient un cablu) . Cu un cleste prinzi bujia la masa acesteia (sub nici o forma nu de filet) iar celalalt capat la minusul bateriei. Plusul il dai direct cu polul plus al bujiei direct pe borna plus a bateriei. Eu unu astfel am procedat de fiecare data cind fu vorba de verificat bijii incandescente. Acuma, mai tine si de producatorul bujiilor, unele se incing/inrosesc in totalitate, altele doar pe jumatate. In cazul de fata neavind la ciunostinta reactia acestora de noi, ne rezumam in a afla de se incing uniform ceia ce ar onsemna OK, comparativ cu cazul in care uneia doar virful se incinge, ce probabil sa nu semnaleze niciunde ca-i slabita. Se merita testul, cel putin din punctul meu de vedere. N-am ideie in ce parametri trebuie sa se incadreze injectoarele in cauza, insa eu unu observ o discrepanta semnificativa intre ele. Mi-s de parere a se face testul cu sticlele dupa cum aminteai in ce priveste injectoarele, imi pare un test sigur.
    1 point
  3. Problema a fost rezolvata, aveam un tachet spart. Înlocuit arbore came,simeringuri arbori, tacheți, schimbat distributie, ulei, pompa apa, antigel. Toată distracția a costat 1500 lei.
    1 point
  4. Din punctul meu de vedere service-ul in cauza a facut primul pas cu dreptul, propriile investigatii - propriile constatari. La fel as fi procedat si eu, trebuie sa vada ochiul meu pe viu ce si cum . Se acorda o prima bila alba cu speranta de a nu fi nevoit a le o retrage ! Acuma, ca-s ceva mai molcaluti ... eu unu as accepta, agreez ideia efectuarii unei lucrari incet si bine decit in viteza si prost . Nasol ar fi incet si prost da' sa nu fie cazul . Oricum timpul (si finalul) graieste de se lasa cu un "la revedere" (si o mina calda de la degeratu') ori "adios" (fi-v-ar mutrele sa va fie !) Poate suna cumva din ciclu "dupa razboi multi viteji se gasesc" da' nu ma coafeaza si sincer, speculam ideia ca celelalte pistoane sa nu fie afectate din cel putin doua motive : unu, consumul de ulei in exces e justificat de DOAR un singur piston avariat si doi la mina, daca ar mai fi cazut un piston, motorizarea in cauza nu ar fi fost capabila a parcurge distanta amintita pe roti, decit tractata. Cu pierdere de compresie pe doi cilindri ... exclud din ecuatie ca ceilalti doi cilindri ramasi in toate facultatile mecanice sa poata cara dihania, mai ales pe o distanta semnificativa. Asta se doreste a fi logica simpla a cetateanului de pe ulita. Acuma, asteptam albumul foto si detalii in amanunt, pentru a ne imbunatati cunostintele in domeniu ! Apropo de benzina de proasta calitate, nu doar in RO se contesta calitatea, parca nici nu mai are vreo importanta de la ce "firma" bagi, aceiasi poveste ce lasa de dorit !
    1 point
  5. Astazi am primit prima reactie de la service-ul unde se va face motorul Nalucii. Oamenii au fost OK ca si abordare, daca s-ar misca mai cu talent, ar fi de vis. Pe scurt, desi le-am dat poza cu pistonul dus, au facut propriile investigatii. In acest moment, pe IV compresia este ZERO ... mai rar asa realizare. Celelalte pistoane + cilindri sunt in stare perfecta ... Inca o dovada a problemei generate de eroare de proiectare/fabricatie. M-am mai uitat zilele astea peste istoricul motorului LTG pe OPEL. Masa mare ... a fost introdus cu 3-4 luni inainte de data de nastere a Nalucii, deci clar am fost printre norocosii care au tras lozul castigator - din gama de inceput ... Ma rog, masina SH, se pare ca fostul proprietar a aflat de problema "la marele fix". Intr-un fel ciudat, pentru unii, chiar nu sunt deloc ofticat pe agregat, chiar din contra. Singura chestie care "ma emotioneaza" putin tine de comportamentul viitor. Evident, o sa fac pe dracu' in patru sa gasesc niste pistoane cat mai solide, momentan am renuntat la ideea de forjate. In rest, probabil o sa fie nevoie sa monitorizez mai atent functionarea injectoarelor. Din ce am mai aflat din service-ul lor, se pare ca au existat niste recall-uri pentru remapare din cauza calitatii minunate a benzinei din Romania. De investigat si asta ...
    1 point
  6. La "marele risc" am luat un bloc motor de pe eBay, de undeva de prin Polonia. Blockul este (sper) de la un GM 2.0 LTG, adica exact ce i-ar trebui Nalucii, doar ca fost "recoltat" de pe un Cadillac. Mama mama ce corceala o sa rezulte ... daca se potriveste 😆. Riscul asumat a derivat din costul relativ mic al jucariei, 195 EUR cu tot cu partea inferioarea, plus 120 EUR transportul. Comparativ, in US am gasit la 500USD cel mai bun reper similar, dar fara partea inferioara si fara sa mai discutam de taxe vamale si cost transport. A sosit zilele trecute, am avut emotii legate de uzura camasilor. Din fericire este ZERO, dar sper sa nu apara surprize de tip ovalizare sau conicitate. In faza empirica am putut doar sa constat ca nu exista niciun pic de uzura la PMS, nici macar depuneri nu am gasit. De aratat arata cam asa, sper sa arata la fel de bine si sub capota Nalucii. Vedem in curand ce iese de aici
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...