Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/17/22 in all areas

  1. Vineri, pe 14 octombrie m-am apucat in sfarsit sa fac 2 lucruri pe care le tot amanam: 1. Sa schimb PCV-ul 2. Sa incerc sa curat EGR-ul cu spray special, de-ala cu furtunas. Background: Masina nu mai tragea cum trebuie undeva intre 3500 si 4000 rpm, deci fix cand vroiam sa fac o depasire mai tare pe drum national si ma dadeam la ea. Totodata consumul a crescut de pe la 8l/100km la 9l/100km la acelasi regim de mers. In plus, in urma cu cateva saptamani am observat ceva mizerie de aburi de ulei pe capacul de plastic de la motor, care ulterior s-au dovedit ca veneau de la PCV. Am cumparat cu 500 lei o supapa PCV. Da, 500 lei 😞 , pentru ca arata asa: In prima camera e supapa propriu-zisa, apoi in urmatoarele 2 este un separator de gaze care merge mai bine sau mai prost, dupa care uleiul colectat se scurge inapoi in motor. Eu oricum mai am un oil catch can, deci nu ma bazez pe cel din PCV. Oricum la mine cedase etansarea de la PCV, dadea cu gaze printre capac si corpul de jos. Din pacate nu am poze, eram plin de ulei, asa ca nu am documentat procesul de schimbare, insa nu ia mai mult de 30min. EGR-ul l-am curatat cu spray deconectand cotul de cauciuc care iese din intercooler si introducand furtunul spre admisie. Din pacate pana la EGR am cam 70cm si furtunul avea numai 40cm, dar chiar si asa se pare ca am facut treaba buna. Mai aproape de admisie nu pot sa ajung fara sa dau jos bateria, ECU, modulul de control al bujiior incandescente si alte cateva chestii, apoi trebuie puse partial la loc, apoi facuta curatarea, apoi desfacut iar totul, scos furtunas, etc si in final pus totul din nou la loc. Deci clar prea complicat ca sa merite chinuiala. Am folosit spray de la liqui Moly, este mai mare fata de cel de la Wynn's. Dupa cele 2 operatiuni, consumul a scazut cu 0.8l/100km, deci ceva am facut bine 😄 . Ramane cand am timp si chef sa ma chinuiesc sa dau EGR-ul jos si sa il curat ca lumea, cred ca pot imbunatati consumul si mai mult daca fac curatarea cu trebuie. Numai bine!
    1 point
  2. Nu este nemaivazut sa pice un driver de bobina din ECU. Sunt baieti care se ocupa cu repararea lor. De regula recupereaza tranzistoare de putere bune din alte ECU si repara ECU defecte. O reparatie bine facuta ar trebui sa tina mult si bine. Cea mai mare grija trebuie avuta la hidroizolare, trebuie refacut masticul de pe marginea ECU. De multe ori apa care intra inauntru este si cea care duce la problema driverului, se corodeaza terminalele si in timp se intrerupe conexiunea de pe PCB. la un search pe google, i-am gasit pe astia: https://www.ecutest.ro/reparatii/408/opel-ecu-electronic-control-unit-
    1 point
  3. Dupa multi sfinti, dumnezei si rude decedate, am reusit sa schimb si a 2a bieleta... probabil cele originale, sudate de rugina, a trebuit sa tai ambele suruburi cu bomfaierul.
    1 point
  4. Update ! Am fost cu Naluca la unul ceva mai priceput, suspiciunea ca LTG are origine americana s-a adancit si mai mult. Dar asta conteaza mai putin. Conteaza ca, din pacate, ECU pare prajit. Cumva m-am pregatit pentru asta din momentul in care am concluzionat ca nu exista probleme pe fire. Omul la care am fost a avut o idee buna, dupa ce i-am povestit tot ce am investigat eu. Fata de alti meseriasi, nu s-a obosit sa ma considere habarnist, a compilat tot ce experimentasem eu si a mers direct la a testa comanda pe fiecare bobina. Nu avea schemele electrice, dar a mers metodic, prin comparatie. Dupa ce a verificat #4 (bobina nefunctionala) si #3 (OK), a rezultat ca la #4 am supra-comanda ! Mai precis, in loc de 12,5V Naluca are 14,5V ... Daca era mai putin, nu ma speriam, putea fi de la fire. Asa, pare clar, ECU da tensiune mai mare ... Nu am mai avut timp sa desfac cablajul mare, sa vad daca nu cumva vreunul din firele de comanda atinge vreun fir de + sau de -. Posibil sa fi investigat chestia asta acu' 2 saptamani, dar chiar nu imi aduc aminte. O sa incerc varianta asta weekendul urmator, pana atunci sunt la cca 300km de capota Nalucii 😂. Piulitza, pe de alta parte, a fost mult mai cooperant. Cablajul pentru hayon a venit mult mai repede decat era asteptat, l-am primit Luni. Cumva, avand in vedere ca e Made in Romania, nici nu stiu de ce mi-au dat termen de livrare 3 saptamani ... Poate ca trebuie sa plece din Ro, sa ajunga in De si sa intoarca aici ... Sau poate l-au facut "la comanda". Fata de cablul original, totul a corespuns ca dimensiune, insa a existat o diferenta la aspect. Originalul scos din hayon era captusit cu burete, imposibil sa scoata vreun zgomot la vibratii ! Astalalt, cel nou, ambalat in punga GM, cu holograma si tot ce trebuie, nu avea buretele mentionat mai sus. Daca aveam la indemana niste burete gen Purfix, il rezolvam pe loc. Asa m-am bazat doar pe captusala din panza. Demontarea+montarea au durat maxim 30 minute, totul s-a potrivit la fix, de la dimensiuni pana la cleme si "braduti". Deci, macar unul dintre cele doua agregate si-a revenit la normal :))
    1 point
  5. Din nou accident, din nou din vina celuilalt... Dauna: ambele portiere, stalp central, prag intrat putin spre bancheta... E din ce in ce mai dificil sa eviti toti neatentii din traficul ăsta haotic din București. Deja anul asta s-au adunat 3 accidente din vina altora.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...