Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/19/22 in all areas

  1. Hai ca am inceput anul cu bine. Am trecut ITP-ul cu brio. Am facut si o baie cu "spume". Si ne-am bagat la somn in garaj, pana la vara.
    3 points
  2. Am reusit si un record negativ 😆. Dupa ce am luat masina in Ianuarie anul trecut, dupa reparatie, nu am mai umblat deloc la bujii. Cumva am pierdut sirul, asa ca nu am mai tinut cont de km parcursi, mai ales ca toate au fost in regula. Buuun ! Weekendul trecut, dintr-o data, am inceput sa am ezitari serioase la acceleratiile hotarate, era evident ca era ceva pe partea de electrica/aprindere. Am desfacut bujiile si a reiesit imediat cauza problemei. Din pacate am ratacit lerele, nu stiu exact la cat ajunsese gap-ul, dar clar era undeva intre 1,5-2,0. Sensibila creatura ... Totusi, cum gap-ul normal este de 0,9-1,0 nu m-am suparat. O lovitura sigura si de mare finete cu un patent a rezolvat problema "reglajului de fabrica", asa ca am revenit la mersul normal in mai putin de 10 minute. Azi mi-a venit un set de bujii Denso, aveam niste ACDelco (Made in US, pe vapor, dinspre China spre Europa), dar nu am avut niciodata incredere in ele. Detaliile de finisaj, imbinarile etc ... m-au facut sa le las "de rezerva" 🤣. Poate se potrivesc la drujba sau motosapa ... ca pe Naluca nu o sa ajunga
    2 points
  3. M-am uitat pe site-ul lor, par OK. Teoretic, Made in UK, ar trebui sa nu fie petarde ... Ti-as ura sa tina "macar" 100.000 km si ar fi perfect 😁
    1 point
  4. Pai, multam @Dj Dark, fix asta era ideea. As mai fi adaugat ca, pe vilbrochen, #1 si #3 sunt "la aceeasi ora", prin urmare dezechilibrele de la misfire pe #1 sunt sigur ca afecteaza si #3. De asta m-am legat de cuzineti ...
    1 point
  5. Da ... sunt din epoca aia, asa era :)). Tabla de Dacie (cu tot cu vopsea, ca de grund nu se prea punea problema🤣) cam coincidea cu gap-ul recomandat (0,6-0,7). Pe la inceputurile "carierei" de mecanic amator (nici nu stiu daca am povestit pe aici faza cu racirea facuta la o Dacie 1300 cu ... VIN ... mama mama ce mirosea a vin fiert pe langa masina ... s-a spart vasul de expansiune, de sticla pe vreme aia, fix la km 15 inainte de intrarea de pe A1 spre Bucuresti) obisnuiam sa verific gap-ul folosind tabla aripii ... Apoi am ajuns sa reglez bujiile, platinile etc. "la ochi" cu precizie de 0,05mm ... Ce vremuri. Multumesc, chiar ma bucur ca am reusit sa re-obtin numarul cu care am circulat fara intrerupere intre 1996-2019 ...
    1 point
  6. @Salex, sa fiu cinstit nu vad legatura directa si mi-ar place sa aflu mai multe. Oricum, supapele alea rosii sunt enigmatice pt mine, nu inteleg cum si-au capatat culoarea aia. @ches cand am luat masina facea urat rar si dar la rece, cand se incalzea nu mai avea nimic. Ulterior a inceput sa faca figuri si la cald si la rece, semn ca deteriorarea supapei se accentuase. Dar la inceput, am facut un test de compresie la reprezentanta, cu motorul cald si tin minte ca toti cilindrii au avut valori peste 10. Din punct de vedere al intretinerii, motorul a mers de cand e la mine, in 98% din timp in regim 2500-3000 de ture, cu micile exceptii cand pe autostrada i-am dat mai mult de 130 km/h, cand si turatia a crescut corespunzator; iar schimburile de ulei au fost facute cu rigurozitate la un an sau 10.000 km, mereu cu Mobil 1 5w30. Combustibilul a fost mereu pus doar de la doua statii, un Mol si un Petrom si in general am incercat sa am grija de ea. Ma intreb asadar daca faza cu supapa arsa are vreo legatura cu faptul ca masina este convertita pentru functionarea pe GPL.
    1 point
  7. Mnoo, hai sa mai bagam un update. In urma cu vreo luna relantiul Nubirei cred ca a baut gaz sau a venit o turma de pitici peste el, ca ma trezeam uneori cum statea pe la 1300-1500. In unele cazuri isi revenea daca o acceleram brusc pe loc sau plecam la drum si mergeam mai turat. I-am scos bornele sa resetez IAC-ul si o vreme a stat normal relantiul, pana iar l-a apucat pandaliile. Am mai umblat pe la tubulatura de aer, impins/scos mufe si dupa am vazut ca s-a linistit. Chestie e ca IAC-ul si clapeta de acceleratie au fost curatate anul trecut, cand am schimbat si ambreiajul, asa ca nu se poate pune problema ca era imbaxit. Totusi, cum nu aveam un IAC in inventarul meu de piese, am zis sa caut unul, sa il am de rezerva, in caz de ceva. Prima data am gasit la Radacini, dar era peste 300 lei, asa ca am zis pas. Ulterior, am vazut in platforma online a celor de la King Auto ca ar fi unul original in stocul furnizorului la 41 lei. Nici lor nu le venea sa creada ca este asa de ieftin, dar au zis ca vor comanda doua IAC-uri sa vada, ca si ei sunt curiosi daca sunt originale. Peste cateva zile primesc mesaj pe WhatsApp ca le-a ajuns piesa si ca este orginala. Lacom fiind, le-am spus sa imi opreasca si cel de-al doilea IAC. Dupa logica mea, daca trebuia sa il schimb, asa macar mai ramaream cu unul de rezerva. 🤣 Daca tot am trecut pe la magazin, am luat si un filtru de habitaclu. Mi se pare ca a inceput sa miroasa un pic cand pornesc ventilatorul (nu AC-ul). In timp ce ma mai perindam pe OLX, am gasit ceva anunturi de la Aspera Teknoplus, un fost magazin de piese din Pitesti, asa ca am luat si de acolo un set de cabluri alternator-baterie, brat stergator dreapta si comutator faruri. De ceva timp aveam salvat pe Ebay un anunt din SUA cu un set de presuri din stofa originale cu inscriptionare Nubira II, asa ca intr-un final le-am comandat si pe alea. Las partea cea mai "frumoasa" la final. In urma cu aproximativ doua saptamani am avut si eu primul meu accident auto in cei 11 ani de condus. O domnisoara nu mi-a acordat prioritate si mi-a dat de m-a julit. Vorba lui @AndreiCiprian. Scot si eu Nubira 3 luni pe an sa o misc si fix atunci se gaseste cineva sa ma ia in vizor. Partea "buna", daca e sa ii zic asa e ca nu am fata mutata, nu mi-a spart farul sau alte elemente mai importante. Am fost deja cu ea la service sa imi fac dosarul de dauna. Tipa avea asigurare la City Insurance. Noroc ca eu am la Asirom cu decontare directa si s-au miscat destul de repede. Chiar zilele trecute au emis constatarea, dar cum mai lipseau unele elemente care necesitau reparatie, service-ul m-a programat pe 28 septembrie la o reconstatare si in timpul ala sa se apuce sa schimbe si sa vopseasca deja pentru ce au primit aprobare. Mi-au spus ca au gasit aripa noua si originala, asa ca voi avea ocazia sa o si vad cand trec pe acolo, mai ales ca trebuie sa imi faca o geometrie si sa verifice directia. Ca sa merg drept, sunt nevoit sa tin volanul usor bracat spre dreapta, asa cel mai probabil pe langa unghiul de fuga, o fi trosnita si vreo bieleta de directie.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...