Observ ca se intra in niste amanunte de neinteles pentru cineva care stie doar ca masina trebuie sa mearga (a 3-a dioda din stanga e strapunsa in partea inghinala). Cred ca mai intai cineva ar trebui sa-i spuna utilizatorului care gandeste putin logic, dar nu s-a lovit de hatisul de fire de la masina cum functioneaza "jucaria". Alternatorul e o scula care incarca bateria si face curent pe masina pana aici e clar? Trebuie spus ca releul (regulatorul de tensiune) face in asa fel incat la orice turatie a motorului tensiunea sa fie cam aceeasi, in jur de 14 volti. Daca se merge cu el defect tensiunea in turatii mari poate ajunge si in 20 de volti, iar asta nu prea place electronicii de pe masina si cea mai pretioasa este calculatorul masinii. Daca tensiunea (luminile) fluctueaza proportional cu turatia motorului e clar ca e dus (restul functioneaza). Daca tensiunea este stabila, dar mica (pentru ca prea mare nu e calculat sa scoata, fizic) se poate suspecta puntea redresoare (ca nu cred sa se apuce cineva sa schimbe o dioda pentru ca n-ar avea siguranta) care se demonteaza de pe alternator si se verifica (daca nu vreti sa ajungeti la service) de catre prietenul care are un multimetru, iar daca puntea este buna si tot e demontata (nu se poate masura decat demontata, sau se poate dar nu e relevant) si stau firele rasfirate la stator vezi acolo daca statorul e in scurt cu carcasa. Si daca tot ai ajuns la faza asta se pune manutza pe portofel si se achizitioneaza rulmentii, periile, si ce este stricat si se inlocuieste cu totul. Daca iti chitzaie rulmentii nu-i mai lasa pentru ca nu mai au viatza lunga si daca gasesti de calitate (skf) pune-i, pentru ca nu e ceva la care sa-ti faci de lucru in fiecare zi. Tot prietenul cu multimetrul iti poate verifica si cablurile de la baterie la alternator, calculator s.a.m.d. Daca defectul este intermitent aveti grija de va uitati in jurul vostru cand se intampla, poate fi foarte util pentru constatarea defectului. Adica ploaie, soare, temp motorului, la deal, la vale, in demaraj, in franare etc. Puteti, daca sunteti atenti, sa evitati tot felul de diagnosticari gresite. Eu tind sa cred ca mecanicii nostrii stiu mai putina fizica decat un copil de clasa a 5-a si atunci omit faptul ca metalele se dilata la caldura si pot face un contact pe care la rece sa nu-l mai faca si exemplele pot continua. S-a invatat meserie din gura-n gura si uite asa se repara masinile cu barosul. Cei mai multi nu prea stiu sa citeasca si ma indoiesc sa fi citit ei manualul. E ceva acolo care sigur le-ar fi luminat ziua si ies putin offtopic. Fisele se verifica cu un pulverizator intr-un mediu slab luminat. (scrie in manualul de service )