Bun, azi m-am apucat sa imi pun senzorii de parcare (defapt sa ii mut de pe bej) si am ajus sa fac franele spate bucati 😄
Are totusi o logica, ca sa scot senzorii trebuia sa dau bara spate jos, pentru asta trebuiau demontate rotile spate, pentru asta trebuiau puse cele de fata sa o pun pe pamant ca sa o pot ridica de spate, pentru asta...ce mai, am ajuns sub ea 😄
Motivul principal a fost, nu-mi place frana de mana, nu a iesit, tine foarte tare stanga spate, si sunt niste improvizatii facute cu care nu prea pot trai, mai ales ca se poate face mai bine.
Si acum un mic crash course despre sistemele de franare spate de vectra A si B 🙂
Ce pare ca am eu acolo la verde este punte de vectra A sau B care a fost initial cu tamburi la care s-au pus fuzete cu discuri tot de vectra B (asa am luat-o).
Problema nr 1 e ca levierul de care trage cablul franei atinge in suportul puntii la ambele roti, sigur nu venea asa original, am facut eu putin loc acolo cu flexul (sunt poze in topicul de la bej inainte sa fac topic separat aici) dar tot nu pare suficient.
Problema nr 2, cablul nefiind rutat cum trebuie nu a ajuns la suporti si freaca destul de urat prin diverse locuri ceea ce va duce la uzura/ruperea lui in timp.
Bejul are punte completa de vectra A cu fuzete pe rulmenti conici(ca la daewoo) si discuri cu tot cu butuc. Discurile foarte scumpe si foarte greu de gasit.
la asta sistemul de frana de mana este intors cu 180 de grade, drept urmare levierul de actionare vine in partea de sus, nu mai loveste in nimic si cablul vine mai natural, aproape de traseul din fabrica astfel rezolvand astfel ambele probleme de mai sus.
Bun, zis si facut, planul era sa opresc fierul puntii, butucii (pentru senzorii ABS integrati si sa scap de rulmentii aia conici de rahat) si discurile pe verde, iar placa portetrier+etrier+tot sistemul franei de mana sa le iau de pe bej.
Numai ca socoteala de acasa nu prea se potriveste cu cea din targ, am descoperit ca butucii cu ABS nu se potrivesc pe poertetrierul de vectra A /kadett la gaura centrala, mai mica cu vre-o 2 mm, in schimb la gaurile de prindere merge.
Vor trebui largite, cel mai probabil la strungar.
Problema nr 1 rezolvata dau de problema nr 2, discurile de vectra B au 270 mm fata de 260 cat au cele de vectra A
Deoarece discurile de pe puntea de pe bej sunt cu tot cu butuc pentru rulmentii conici nu se potrivesc (si oricum erau praf), am gasit o rezolvare si aici, vectra A spre final a avut butuci ca cei de vectra B si se gasesc inca discuri de 260 mm fara butuc, exact ce trebuie.
Da stiu, o nebunie, 3 sisteme de franare care arata la fel si sunt diferite, si povestea continua, dar eu ma opresc aici 🙂 GM rules, sa va mai zic ca si alea cu rulmenti conici au foist de 2 feluri, cu ABS si fara ABS? 🙂
Deci, cam aici m-am oprit si cu proiectul, urmeaza largirea gaurii la strungar, comandat discuri si...ce o mai aparea.