Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/03/20 in all areas

  1. Bun, azi m-am apucat sa imi pun senzorii de parcare (defapt sa ii mut de pe bej) si am ajus sa fac franele spate bucati 😄 Are totusi o logica, ca sa scot senzorii trebuia sa dau bara spate jos, pentru asta trebuiau demontate rotile spate, pentru asta trebuiau puse cele de fata sa o pun pe pamant ca sa o pot ridica de spate, pentru asta...ce mai, am ajuns sub ea 😄 Motivul principal a fost, nu-mi place frana de mana, nu a iesit, tine foarte tare stanga spate, si sunt niste improvizatii facute cu care nu prea pot trai, mai ales ca se poate face mai bine. Si acum un mic crash course despre sistemele de franare spate de vectra A si B 🙂 Ce pare ca am eu acolo la verde este punte de vectra A sau B care a fost initial cu tamburi la care s-au pus fuzete cu discuri tot de vectra B (asa am luat-o). Problema nr 1 e ca levierul de care trage cablul franei atinge in suportul puntii la ambele roti, sigur nu venea asa original, am facut eu putin loc acolo cu flexul (sunt poze in topicul de la bej inainte sa fac topic separat aici) dar tot nu pare suficient. Problema nr 2, cablul nefiind rutat cum trebuie nu a ajuns la suporti si freaca destul de urat prin diverse locuri ceea ce va duce la uzura/ruperea lui in timp. Bejul are punte completa de vectra A cu fuzete pe rulmenti conici(ca la daewoo) si discuri cu tot cu butuc. Discurile foarte scumpe si foarte greu de gasit. la asta sistemul de frana de mana este intors cu 180 de grade, drept urmare levierul de actionare vine in partea de sus, nu mai loveste in nimic si cablul vine mai natural, aproape de traseul din fabrica astfel rezolvand astfel ambele probleme de mai sus. Bun, zis si facut, planul era sa opresc fierul puntii, butucii (pentru senzorii ABS integrati si sa scap de rulmentii aia conici de rahat) si discurile pe verde, iar placa portetrier+etrier+tot sistemul franei de mana sa le iau de pe bej. Numai ca socoteala de acasa nu prea se potriveste cu cea din targ, am descoperit ca butucii cu ABS nu se potrivesc pe poertetrierul de vectra A /kadett la gaura centrala, mai mica cu vre-o 2 mm, in schimb la gaurile de prindere merge. Vor trebui largite, cel mai probabil la strungar. Problema nr 1 rezolvata dau de problema nr 2, discurile de vectra B au 270 mm fata de 260 cat au cele de vectra A Deoarece discurile de pe puntea de pe bej sunt cu tot cu butuc pentru rulmentii conici nu se potrivesc (si oricum erau praf), am gasit o rezolvare si aici, vectra A spre final a avut butuci ca cei de vectra B si se gasesc inca discuri de 260 mm fara butuc, exact ce trebuie. Da stiu, o nebunie, 3 sisteme de franare care arata la fel si sunt diferite, si povestea continua, dar eu ma opresc aici 🙂 GM rules, sa va mai zic ca si alea cu rulmenti conici au foist de 2 feluri, cu ABS si fara ABS? 🙂 Deci, cam aici m-am oprit si cu proiectul, urmeaza largirea gaurii la strungar, comandat discuri si...ce o mai aparea.
    2 points
  2. Revin cu bucurie sa anunt rezolvarea problemei cu ceasul din bord. Am gasit timp si am reusit sa-l trag afara, nu fara efort. Am incercat sa scot ornamentul cu scule de demontat carcase (niste pene de palstic) si nimic, pana la urma am bagat degetele si l-am tras de "cozoroc" in sus, pana s-a cascat cca 1cm in spate cat sa pot baga degetele. Apoi cu grija si forta pana s-au desprins clemele una cate una. Sunt 4 bucati la fel ca cele de la masca radio-CD, doar ca au iesit mult mai greu. Doua sunt pe margine stanga-dreapta pe la jumatatea distantei din fata in spate, doua sunt pe latura dinspre cabina, mai apropiate de axul median si mai jos. Alea au iesit cel mai greu si s-a lasat si cu o fisurare a decuparii plasticului din bord unde intra o clema. Nu se vede oricum la remontare decuparile fiind sub ornament. Am demontat apoi ceasul din bord (2 suruburi cap cruce) si apoi am scos placa din carcasa de plastic (are cleme). Am luat pentru inceput toate lipiturile la refacut cu simt de raspundere si, surpriza, acum functioneaza impecabil ceasul, isi modifica si intensitatea la aprinderea luminilor de bord/de stationare. Nu a fost nevoie sa schimb nici o dioda. Din pacate doua cleme de metal au scapat in jos prin bord la demontare si nu le-am mai gasit, asa ca la remontare am folosit un pic de banda dublu adeziva 3M pe interior si e fixat acum ca nou. Tot ce e electric e functional 100% acum pe Lacetti, dupa ce am rezolvat si cu dezaburirea/recircularea anul trecut. Tot de la lipituri crapate pe placa. PS. regret dar de data asta n-am avut inspiratia sa fac poze, dar nici nu era mare chestie.
    1 point
  3. Ca sa fie si sa nu lipseasca, ca masina asta scapase (relativ) intreaga pana acum... sambata, un nene taximetrist (cu nevasta in dreapta) care nu a cedat. Marti am programare la constatare (euroins), sa vedem ce bani imi ofera pt reparatie. Am gasit pana acum aripa la culoare, mai caut bara, capota si far. Si sper sa nu fie ceva stramb pe la geometria rotii.
    0 points
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...