Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/09/20 in all areas

  1. In vara asta am facut 7000km, un tur prin toata europa cu chinezaria rosie, iar acum se apropie de 10k. Se comporta foarte OK la drum lung. La drumuri de 8-10h, nu apar dureri de spate, de cap samd. Consumul e foarte onorabil pentru un benzinar cu AT, AWD, peste 1600kile si relativ inalta. (in jur de 7 pe autostrada la viteza legala). BC-ul insa fura in mod constant cu 8%, l-am testat pe mai bine de 10 rezervoare. Pe bord vezi 8, in realitate e 8.6. Pe bord vezi 5.5, in realitate e 5.9. Pe aproape 10kkm media e 7.4 la pompa. Cred ca o Mazda 3 sedan MT cu motorul asta poate scoate intr-adevar consum de diesel. La viteze rezonabile si legale e mai economica decat batrana Skoda. Cand am mers in Romania (unde i-am facut un tratament nanoceramic) de exemplu le-am testat in Bucuresti si imprejurimi mergand 60km impreuna, si diferenta iese de aprox 1L in favoarea mazdei, desi e mai grea si are si dezavantajele de care spuneam mai sus. In schimb la viteze ridicate - peste 140-150 diferentele cam dispar (si in plus Skoda si trage mult mai bine). Inca dinainte de 2000km mi-au aparut doi greieri in zona portierelor din fata, si inca unul de la prinderea centurii de stalp, care se trezesc la viata pe drumuri cu piatra cubica sau din astea. Tot pe piatra cubica zdrangane si trapa glisanta din capitonaj. Destul de frustrant. Insa din fericire nu s-au inmultit, sunt de la bun inceput aceeasi si poate la una din revizii ii semnalez si scap de ei. M-am tot jucat cu OBD-ul incercand sa vad daca povestea celor de la Mazda legata de clapeta de aer deschisa, si amestecul sarac e mit sau realitate. Si ce sa zic... e partial adevarat, desi Mazda cam exagereaza sugerand ca asta ar fi modul "normal" de functionare. In majoritatea timpului lambda sta la 1, iar in accelerare barbara scade si la 0.7. Insa are si momente la mers constant si la viteze sub 95Km in care intr-adevar, deschide clapeta si saraceste sensibil amestecul, mergand cu o lambda intre 1.4 si 1.9 (pun mai jos niste loguri, cel mai bine se vede in cel la 90km/h). La 100km/h nu a vrut sa saraceasca amestecul indiferent de sarcina. Motorul acum vine cu 10CP in plus, si 14Nm, cu hardware identic. Pe baza de siteuri in japoneza si ungureste traduse cu google translate, zvonistica forumistica spune ca si cele vandute anterior vor beneficia de o resoftare care sa aduca sporul asta de putere/cuplu si un management diferit al sistemului mhibrid si al cutiei de viteze. Ar fi cool 😄 Pana acum la service am facut doua vizita. La una am semnalat un clancanit care aparea la franare/accelerare, si care s-a dovedit a fi de la piulitele planetarelor stranse insuficient (defect stiut de cei de la service). La cealalta am montat carlig de remorcare ( + suport thule pentru 3 biciclete pe carlig). Lucrare curata, cu el demontat e invizibil, usor de pus/scos, multumit pana acum. Relatia cu astia de la service mi se pare mult mai buna decat la Skoda unde se cam lucreaza pe banda rulanta si esti clar un "dosar", si nu prea ai cu cine discuta decat da masina, te costa atat, ia masina. Mecanicul e inaccesibil si discuti doar cu un papagal de la receptie care se pricepe la mecanica cat ma pricep eu la balet. La Mazda am facut doua teste de drum cu mecanicul (inainte si dupa interventie), am discutat mecanica, si in plus m-au invitat la un drivetest cu modelul electric - MX 30. A fost interesant, o sa pun un review in pe topicul dedicat.
    2 points
  2. Azi s-au montat bieletele de directie si prinse in caseta. Totodata m-am injurat singur ca nu am facut asta inainte sa pun chiulasa pe motor fiindca prinderea in caseta este foarte greu accesibila cu galeria de admisie montata. Am schimbat capul de bara dreapta fiindca parea cam slab si oricum aveam nou. Daca tot eram aici am testat si reglajul geometriei daca se invarte in bieleta fiindca au prostul obicei sa se blocheze daca e neumblat de mult timp si mor aia de la geometrie cand vine vorba de reglat la daewoo-uri 🙂 Am conectat si canistra de vapori la admisie si la linia de vacuum folosind un teu de plastic si niste furtune siliconice luate din vitan odata cu alea de audio. Poze nu avem acum, raman pe data viitoare fiindca mi se descarcase telefonul 🙂 Maine aerisim franele si incercam sa o punem pe roti sa o miscam putin. Pentru asta teoretic ar trebui montata masca, bara, carenajele inaintea rotilor si la interior ceasurile si volanul, vedem cat pot sa fac.
    1 point
  3. Ieri am bricolat. Nu a iesit extraordinar, dar pt 60 lei, eu ma declar multumit. Ramane de vazut cat de bine pica pe masina, daca nevoie de modificari sau nu.
    1 point
  4. A revenit jamba si s-a montat pe masina. O faza amuzanta a fost ca la remontaj nu se apropia de pozitia initiala, parca era planetara prea lunga (cam cu vre-o 3 cm). Am scos celelalte 2 planetare dreapta din stoc sa le masor si intre timp ma gandeam cum naiba planetara de manuala pe cutia automata a mers si asta de automata pe manuala e prea lunga 😄 Dupa scurt timp m-am prins ca defapt iesise complet din tripoda si statea doar in burduf. Din pacate se si rasucise si nu mai intra pe caneluri, dupa un pic de gadilat am reusit sa o bag la loc fara sa desfac burduful. Mai trebuie aerisit frana (am mutat si etrierii de pe bej fiindca erau mai curati, vopsiti si pe-aia ii cunosc 😄) de montat o bieleta de directie, de prins ambele bielete in caseta si o pot pune pe roti sa o misc. Duminica daca e vremea cat de cat o facem. La interior am reusit sa trag electrica pe pozitie cat de cat si sa montez coaja de bord, plus prins panoul de sigurante si cel de relee de coaja. M-am oprit aici fiindca imi lipseau niste chestii pe la audio si daca tot e bucati vreau sa merg cu totul odata decat sa ma chinui mai tarziu. Intre timp am achizitionat tot ce trebuia (va dau detalii mai tarziu cand ajung la audio) si pot continua, timp sa fie.
    1 point
  5. Salut am promis ca revin cu informatii despre conversia facuta ei bine pot sa spun ca acum dupa 15000 km facuti sant foarte multumit de alegerea facuta ...pot sa spun ca trag de masina pe orice fel de drum sau teren iar ambreiajul functioneaza impecabil ...de acum va voi anunta doar cand voi fi nevoit sa il schimb ceea ce nu cred ca se va intampla prea curand ... Drumuri bune si sa auzim numai de bine !!!
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...