In vara asta am facut 7000km, un tur prin toata europa cu chinezaria rosie, iar acum se apropie de 10k. Se comporta foarte OK la drum lung. La drumuri de 8-10h, nu apar dureri de spate, de cap samd. Consumul e foarte onorabil pentru un benzinar cu AT, AWD, peste 1600kile si relativ inalta. (in jur de 7 pe autostrada la viteza legala). BC-ul insa fura in mod constant cu 8%, l-am testat pe mai bine de 10 rezervoare. Pe bord vezi 8, in realitate e 8.6. Pe bord vezi 5.5, in realitate e 5.9. Pe aproape 10kkm media e 7.4 la pompa. Cred ca o Mazda 3 sedan MT cu motorul asta poate scoate intr-adevar consum de diesel.
La viteze rezonabile si legale e mai economica decat batrana Skoda. Cand am mers in Romania (unde i-am facut un tratament nanoceramic) de exemplu le-am testat in Bucuresti si imprejurimi mergand 60km impreuna, si diferenta iese de aprox 1L in favoarea mazdei, desi e mai grea si are si dezavantajele de care spuneam mai sus. In schimb la viteze ridicate - peste 140-150 diferentele cam dispar (si in plus Skoda si trage mult mai bine).
Inca dinainte de 2000km mi-au aparut doi greieri in zona portierelor din fata, si inca unul de la prinderea centurii de stalp, care se trezesc la viata pe drumuri cu piatra cubica sau din astea. Tot pe piatra cubica zdrangane si trapa glisanta din capitonaj. Destul de frustrant. Insa din fericire nu s-au inmultit, sunt de la bun inceput aceeasi si poate la una din revizii ii semnalez si scap de ei.
M-am tot jucat cu OBD-ul incercand sa vad daca povestea celor de la Mazda legata de clapeta de aer deschisa, si amestecul sarac e mit sau realitate. Si ce sa zic... e partial adevarat, desi Mazda cam exagereaza sugerand ca asta ar fi modul "normal" de functionare. In majoritatea timpului lambda sta la 1, iar in accelerare barbara scade si la 0.7. Insa are si momente la mers constant si la viteze sub 95Km in care intr-adevar, deschide clapeta si saraceste sensibil amestecul, mergand cu o lambda intre 1.4 si 1.9 (pun mai jos niste loguri, cel mai bine se vede in cel la 90km/h). La 100km/h nu a vrut sa saraceasca amestecul indiferent de sarcina.
Motorul acum vine cu 10CP in plus, si 14Nm, cu hardware identic. Pe baza de siteuri in japoneza si ungureste traduse cu google translate, zvonistica forumistica spune ca si cele vandute anterior vor beneficia de o resoftare care sa aduca sporul asta de putere/cuplu si un management diferit al sistemului mhibrid si al cutiei de viteze. Ar fi cool ð
Pana acum la service am facut doua vizita. La una am semnalat un clancanit care aparea la franare/accelerare, si care s-a dovedit a fi de la piulitele planetarelor stranse insuficient (defect stiut de cei de la service). La cealalta am montat carlig de remorcare ( + suport thule pentru 3 biciclete pe carlig). Lucrare curata, cu el demontat e invizibil, usor de pus/scos, multumit pana acum. Relatia cu astia de la service mi se pare mult mai buna decat la Skoda unde se cam lucreaza pe banda rulanta si esti clar un "dosar", si nu prea ai cu cine discuta decat da masina, te costa atat, ia masina. Mecanicul e inaccesibil si discuti doar cu un papagal de la receptie care se pricepe la mecanica cat ma pricep eu la balet. La Mazda am facut doua teste de drum cu mecanicul (inainte si dupa interventie), am discutat mecanica, si in plus m-au invitat la un drivetest cu modelul electric - MX 30. A fost interesant, o sa pun un review in pe topicul dedicat.