Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 11/08/20 in all areas

  1. Vad ca nu avem topic dedicat masinilor electrice, asa ca pun aici niste impresii de la drivetestul cu MX-30. Am facut un test cam 25km, dintre care 10 pe autostrada si 15 pe drumuri normale (si prepunderent in oras, inclusiv cu trafic ciufulit). Mie mi-a placut masina in general. Nu-i perfecta, insa mi se pare ca are mai multe puncte forte decat slabe. Daca o compar cu Zoe, care costa la fel, pare din cu totul alt film. Nu stiu la consum cum e in comparatie cu Zoe (si nici nu sunt sigur ca imi pasa) insa la confort e mult peste. Daca o compar cu CX-30, sa zicem ca ar avea cateva puncte forte: + E ceva mai inalta in interior. + Motorul fiind foarte silentios, o poti calca ca inecatul, situatie in care trage decent, insa fara sa smunceasca kick-downul sau sa te deranjeze auditiv. + Au scapat de piano black, in interior unde e plastic e unul mat, si au bagat si ceva pluta (e editie "aniversara", Mazda implineste un secol si candva faceau afaceri cu pluta πŸ˜„). + Ambele combinatii de culori de la bord + scaune mi se par mai faine decat la CX30 care sunt ultra conservatoare. Si cateva puncte slabe - Usile din spate nu-s la fel de practice. - Geamurile spate sunt mai naspa decat la CX30, comparabil de naspa cu 3 hatchback - tavanul vine doar negru (chiar nu stiu ce fumeaza marketingii de la mazda de le place tavanul asta, si la Mazda3 hatch e tot singura optiune). - nu ma omor dupa textilul gri de pe portiere - materialele mi se par o idee sub CX30. Insa sunt eco si reciclate! In plus au renuntat complet la butoanele fizice (cam ca la VAG). Mie asta mi se pare un minus, altora poate li se pare plus, nu stiu. De tras mi se pare ca trage bine, e agila, da impresia unei masini mult mai usoare decat este in realitate. Mi-au placut si cele 3 moduri de condus (doua ar fi ajuns dupa mine, primul si ultimul :D). Insonorizarea e buna, as zice ca zgomotul de drum e comparabil cu CX30, iar la aerodinamica parca mi s-a parut o idee mai bun la CX30 insa e posibil sa fie iluzie. Are un zgomot artificial pentru motor insa e OK, nu e deloc intruziv, practic e doar asa o indicatie auditiva despre cat tragi de ea. In materie de consum, cam suge pe autostrada (si la propriu si la figurat πŸ˜„ ) Am luat-o cu o medie de 16.2kwh/100km, care s-a mentinut, e probabil consumul mediu de cand e masina (1300km). Eu pana am ajuns pe autostrada (cam 2km) am avut 16, pe autostrada (10km) am sarit la 22, apoi inca vre 13km de mers usor prin suburbii si oras am ajuns in final la 14.2kwh/100km. La mersul urban poti practic sa franezi aproape exclusiv cu regenerare, daca anticipezi putin (nu se opreste de tot, franeaza doar pana la viteza de crawling) Cu alte cuvinte daca mergi in oras cu ea, poti probabil sa faci vreo 300km. Daca mergi pe autostrada cu 130 si nu vrei emotii si senzatii tari, dupa 100km incepi sa te uiti dupa prize si s-o lasi mai moale... insa nu cred ca se adreseaza celor care vor autostrada. Bateria e mica, stiu ca autonomia pare insuficienta, insa cred ca isi atinge scopul. E relativ usoara, asta o face economica (Tesla3 desi are o aerodinamica mult mai buna consuma cam la fel), avand o baterie mica ramane accesibila la pret, si oricum deocamdata nicio masina electrica cu baterii nu e facuta pentru drum lung in ciuda marketingului agresiv. Tipul de la Mazda a spus si o chestie interesanta. Zicea ca tot din motive de ecologie, bateria e facuta sa fie reparabila. Daca crapa sa isi pierde din capacitate spune ca "celulele" duse pot fi identificate si inlocuite individual, cu alte cuvinte nu esti nevoit sa arunci (ca de reciclat putini stiu sa o faca deocadata) o baterie care inca e 80% buna. Insa nu mi-e clar daca se refera la celule individuale, sau la ansabluri de celule, ca daca ar fi vorba de celule individuale ar fi munca de chinez batran sa le identifici pe alea duse... Oricum Mazda imi raman simpatici, nu par sa ia ecologia doar ca pe o chestie de forma, de obtinut pomeni fiscale si marketing mincinos ci chiar mi se par realisti in abordare. Ca "a doua masina", aia de folosit in oras si imprejurimi, dus kinderul la scoala, mers la cooperativa (unde eventual se poate baga in priza 8 ore cat dam patriei productie), umplut sifoanele etc e absolut OK. Sa aiba acolo un loc garaj langa un S-Klasse pentru drum lung πŸ˜‰ Pentru un om care nu are deja un S-Klasse, ci stiu eu, o Skoda, s-ar putea ca Dacia Spring ca a doua masina sa fie o optiune cel putin la fle de interesanta...
    2 points
  2. Azi s-au montat bieletele de directie si prinse in caseta. Totodata m-am injurat singur ca nu am facut asta inainte sa pun chiulasa pe motor fiindca prinderea in caseta este foarte greu accesibila cu galeria de admisie montata. Am schimbat capul de bara dreapta fiindca parea cam slab si oricum aveam nou. Daca tot eram aici am testat si reglajul geometriei daca se invarte in bieleta fiindca au prostul obicei sa se blocheze daca e neumblat de mult timp si mor aia de la geometrie cand vine vorba de reglat la daewoo-uri πŸ™‚ Am conectat si canistra de vapori la admisie si la linia de vacuum folosind un teu de plastic si niste furtune siliconice luate din vitan odata cu alea de audio. Poze nu avem acum, raman pe data viitoare fiindca mi se descarcase telefonul πŸ™‚ Maine aerisim franele si incercam sa o punem pe roti sa o miscam putin. Pentru asta teoretic ar trebui montata masca, bara, carenajele inaintea rotilor si la interior ceasurile si volanul, vedem cat pot sa fac.
    1 point
  3. In vara asta am facut 7000km, un tur prin toata europa cu chinezaria rosie, iar acum se apropie de 10k. Se comporta foarte OK la drum lung. La drumuri de 8-10h, nu apar dureri de spate, de cap samd. Consumul e foarte onorabil pentru un benzinar cu AT, AWD, peste 1600kile si relativ inalta. (in jur de 7 pe autostrada la viteza legala). BC-ul insa fura in mod constant cu 8%, l-am testat pe mai bine de 10 rezervoare. Pe bord vezi 8, in realitate e 8.6. Pe bord vezi 5.5, in realitate e 5.9. Pe aproape 10kkm media e 7.4 la pompa. Cred ca o Mazda 3 sedan MT cu motorul asta poate scoate intr-adevar consum de diesel. La viteze rezonabile si legale e mai economica decat batrana Skoda. Cand am mers in Romania (unde i-am facut un tratament nanoceramic) de exemplu le-am testat in Bucuresti si imprejurimi mergand 60km impreuna, si diferenta iese de aprox 1L in favoarea mazdei, desi e mai grea si are si dezavantajele de care spuneam mai sus. In schimb la viteze ridicate - peste 140-150 diferentele cam dispar (si in plus Skoda si trage mult mai bine). Inca dinainte de 2000km mi-au aparut doi greieri in zona portierelor din fata, si inca unul de la prinderea centurii de stalp, care se trezesc la viata pe drumuri cu piatra cubica sau din astea. Tot pe piatra cubica zdrangane si trapa glisanta din capitonaj. Destul de frustrant. Insa din fericire nu s-au inmultit, sunt de la bun inceput aceeasi si poate la una din revizii ii semnalez si scap de ei. M-am tot jucat cu OBD-ul incercand sa vad daca povestea celor de la Mazda legata de clapeta de aer deschisa, si amestecul sarac e mit sau realitate. Si ce sa zic... e partial adevarat, desi Mazda cam exagereaza sugerand ca asta ar fi modul "normal" de functionare. In majoritatea timpului lambda sta la 1, iar in accelerare barbara scade si la 0.7. Insa are si momente la mers constant si la viteze sub 95Km in care intr-adevar, deschide clapeta si saraceste sensibil amestecul, mergand cu o lambda intre 1.4 si 1.9 (pun mai jos niste loguri, cel mai bine se vede in cel la 90km/h). La 100km/h nu a vrut sa saraceasca amestecul indiferent de sarcina. Motorul acum vine cu 10CP in plus, si 14Nm, cu hardware identic. Pe baza de siteuri in japoneza si ungureste traduse cu google translate, zvonistica forumistica spune ca si cele vandute anterior vor beneficia de o resoftare care sa aduca sporul asta de putere/cuplu si un management diferit al sistemului mhibrid si al cutiei de viteze. Ar fi cool πŸ˜„ Pana acum la service am facut doua vizita. La una am semnalat un clancanit care aparea la franare/accelerare, si care s-a dovedit a fi de la piulitele planetarelor stranse insuficient (defect stiut de cei de la service). La cealalta am montat carlig de remorcare ( + suport thule pentru 3 biciclete pe carlig). Lucrare curata, cu el demontat e invizibil, usor de pus/scos, multumit pana acum. Relatia cu astia de la service mi se pare mult mai buna decat la Skoda unde se cam lucreaza pe banda rulanta si esti clar un "dosar", si nu prea ai cu cine discuta decat da masina, te costa atat, ia masina. Mecanicul e inaccesibil si discuti doar cu un papagal de la receptie care se pricepe la mecanica cat ma pricep eu la balet. La Mazda am facut doua teste de drum cu mecanicul (inainte si dupa interventie), am discutat mecanica, si in plus m-au invitat la un drivetest cu modelul electric - MX 30. A fost interesant, o sa pun un review in pe topicul dedicat.
    1 point
  4. Azi sper sa fi rezolvat si cu infiltratul apei in portbagaj. Intrucat timpul (si nici vremea) nu prea imi permit sa meΘ™teresc, nu neaparat ca ar fi fost mult de facut, dar nu aveam la mine nici ciocan si nici silicon, m-am dus la baietii mei de la Automar, care m-au rezolvat in 5 minute πŸ™‚. Intr-adevar, ochelarul este nitel deformat, dar cum a ajuns asa nu stiu.... Lovita n-a fost nuciodata. Cel mai probabil berbecii de la Mihoc sunt de vina, ca nu intra asa multa apa pana sa o duc la ei. Ma rog, au mai ciocanit putin marginea de la ochelar pana s-a mai indreptat, iar la final au pus niste mastic pe garnitura, exact cum a zis @Viktor, doar in jurul garniturii. Singurul dezavantaj e ca, atunci cand voi da jos stopul, garnitura va ramane lipita de ochelar, dar asta e, macar nu o sa mai fie lacaraie in portbagaj πŸ™‚. Au zis sa ma intorc daca problema persista, dar ca mai mult ca sigur nu va fi cazul. Voi verifica in Weekend cand ii voi face o baita. Deh, sambata m-a dus (si adus) de la Buc, si a plouat aproape tot timpul. @Dj_Dark nu stiu sigur. Am zis asta vara ca vin, dar din pacate, cu tot online-ul asta, am fost nevoit sa renunt la cazarea in Buc. Nu mai pun ca se aude ca, cel putin pana la anul in toamna, sanse nule de revenire si la cum arata situatia, tind a crede ca se va adeveri. Nici timpul nu prea e de partea mea, ca am programul full toata saptamana. Poate reusesc in vacanta de sarbatori, insa nu vreau sa mai promit nimic. De ajuns voi ajunge negresit, dar nu stiu cand πŸ™‚. De laudat nu prea am cu ce sa ma laud. E un Cielo ca oricare altul, cu minusurile si plusurile lui. Ma mandresc doar ca arata mai bine decat majoritatea si ca e o masina din care nu exista riscul sa iesi cu scaunul prin podea, care nu se dezmembreaza in mers, careia nu-i pica franele/directia cand te astepti mai putin, careia ii dai cheie si poti sa pleci fara sa-ti fie teama ca ramai cu ea in drum, o masina care arata decent, ori Cielo aratand decent destul de rar vezi. Eu cand vad cate unul de asta ma uit la el ca la masini straine πŸ™‚. Nu e nici pe deparate impecabila, ca noua sau mai stiu eu cum. Nu, pentru ca nu mai are cum si nici nu vreau asta de la ea. Masina nu e un bibelou pe care-l tin in vitrina.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
Β 

×
×
  • Create New...