Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/20/20 in all areas

  1. Fiindca am facut rost de suruburi de volanta de manuala si venise si ambreiajul am purces la schimbarea lui. Ca si quick update, masina a fost automata deci imi trebuia volanta si ambreiaj (cu tot ce necesita) pentru conversie la manual. Cam asta e diferenta intre suruburile de volanta automata(adica o tabla) fara de manuala (mult mai groasa) Bun, drept urmare am purces la montaj, primul schimbat, simeringul arborelui (nu curgea, dar sa nu regret mai tarziu). Ca si particularitate, simeringul e la fel la 2 litri ca la 1.8, asta nou era de 1.8 luat la reducere de la radacini ๐Ÿ˜„ Urmeaza montarea ambreiajului propriu zis. Ca idee suruburile volantei nu am reusit sa le strang la mai mult de 90 Nm fiindca incepeau sa se intinda dar am folosit pasta de blocare noua si am pus un pic si la alea de la placa de presiune. Volanta este defapt de la daewoo/chevrolet evanda fiindca nu am mai vrut sa despart motorul de cutie la bej doar pentru volanta. A fost SH dar dupa curatare e ca noua, nu are pic de uzura a fost gratis si s-a potrivit. ๐Ÿ˜„ Ambreiajul a fost valeo de 225mm tot pentru evanda, sfi avea 230 dar aia e, vedem cat tine asta. Oricum la motorul ala ambreiajul nu a fost umblat niciodata si a rezistat saracul (cu placa de presiune defecta) cativa ani buni de abuz la mine plus ce si-o fi mai luat de la fostul proprietar. Nici nu stiu ce marca e. Daca tine si asta macar atat sunt multumit. Dupa aranjarea discului la ochi (ca idee l-am nimerit perfect centrat) fiindca scula de centrare din parti evident, am purces la montarea cutiei. Operatiunea a fost un succes din prima, suportul ala motor m-a ajutat enorm si de data asta. Cam atat pentru azi, continuarea in episodul viitor. Am uitat (nu cred ca am zis mai sus), intre timp s-a remontat pedalierul cu pompa de frana si ambreiaj, vas lichid, traseu..etc si s-a curatat si vopsit lonjeronul stanga plus tabla de sub modulul ABS Ah, ca bonus, m-am apucat sa demontez de pe bej si am descoperit ca alternatorul meu statea cam asa Initial am crezut ca nu a fost strans bine si s-a desfacut dar defapt s-a rupt, am gasit ramasita infiletata si restul lipsa, nu ma intrebati cum am reusit, probabil surub intins de la prea strans si a cedat.
    2 points
  2. Felicitฤƒri ๐Ÿ™‚
    1 point
  3. Ieri m-am apucat de o treaba pe care vroiam sa o fac de multa vreme - sa restaurez protectiile de plastic ale caroseriei la culoarea originala neagra, ele fiind acum albite de soare si de folosirea unor produse de dressing. Am experimentat metoda cu suflanta cu aer cald in trecut pe Epica si a functionat foarte bine, asa ca am incercat-o si de data asta. A functionat din nou foarte bine ๐Ÿ™‚ . Metoda e foarte simpla si o s-o scriu si aici, poate va e de folos: 1. Se spala masina si se curata plasticele cat se poate de bine. 2. Se curata plasticul cu un burete magic - se gaseste la produse de menaj, eu am luat 2 buc cu 5 lei de la Jumbo - chestia asta va indeparta reziduurile de murdarie, polish, ceara, dressing si ce prostii au ramas pe suprafata plasticului. 3. Se monteaza pe suflanta un accesoriu care sa directioneze aerul cat mai bine pentru a feri partile vopsite. Eu a trebuit sa fiu foarte atent ca sa nu dau cu jetul pe vopsea pentru ca protectiile sunt prinse direct pe zone vizibile (usi, aripi etc). 4. Se incearca pe o suprafata mica si mai putin vizibila eficienta metodei. De regula eu tineam 2-3 secunde intr-un loc suflanta pana cand observam inegrirea si plasticul capata un aspect umed, apoi ma mutam imediat la zona adiacenta. Mare atentie!!! Daca suflanta e tinuta prea mult intr-un loc, plasticul va fi iremediabil distrus = topit la suprafata. Cateva poze din timpul operatiunii: Mai departe m-am ocupat si de cateva lovituri de usa din parcare, aveam 4, una fina a iesit de tot, 2 mai lungi si fine nu au iesit deloc si una mai adanca a iesit 70% (vezi pozele). Am folosit metoda cu "ventuze", de fapt niste paduri de plastic care se lipesc cu lipici cald, apoi se trag cu o scula speciala. Dupa aprox 10 incercari a iesit ce se vede in poze. Pentru a scoate de tot lovitura sunt necesare niste leviere de PDR de care nu am si oricum tehnica este mult mai complicata, departe de ceva DIY. 1. Inainte 2. Dupa Cam atat pt curatenia de toamna, m-am apucat sa rezolv niste ciupituri de pietricele din capota, le termin sper saptamana care vine. La anul trebuie polishate farurile si pusa folie pe bot si pe faruri ca sa scap de pietricele ๐Ÿ™‚
    1 point
  4. A trecut ceva timp de la ultimul update. Cel rosu a facut o a doua sesiune de track day unde a rezistat de data asta fara bujii topite...etc. In schimb cauciucurile au inceput sa arate cam asa Aerul conditionat a murit iar inainte cu o zi, cel mai probabil tot bobina, asa ramane momentan pana gasesc compresor. La cel gri am vazut asta ieri pentru prima data de cand e la mine Nu am observat o schimbare de mers, o sa pun testerul cu prima ocazie sa vad ce nu-i mai convine.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
ย 

×
×
  • Create New...