Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/12/20 in all areas

  1. La cererea publicului, deschid un topic despre noua taraboanta - o Mazda CX-30, Skyactiv X, AWD, AT6, cu nivel de echipare "Skycruise" - care la mine e ultimul. Alegerea a durat un pic, pentru ca trebuia sa raspunda la cerinte aparatent contradictorii. Trebuia sa fie un cruiser mai bun decat vechea Skoda Superb, insa o citadina / masina de consorta incepatoare mai buna decat Citroen C1 (pe care inca il mai tin cateva luni). Si trebuia si sa fie musai automata, super safe, si usor de condus/parcat, si relativ scurta incat sa lase loc in garaj eventual si pentru niste bicle. Dupa o serie de driveteste, initial ma gandisem la o Mazda 3 (povestea aici ) Insa dupa mai multe incercari, a ramas CX-30. Este mai scurta decat Mazda 3 hatchack si mult mai scurta decat berlina, insa mai luminoasa si cu portbagaj ceva mai mare. Si dintr-un motiv care imi scapa, cu motorizarea skyactiv-X (180CP), e sensibil mai silentioasa, M3 am testat doua si ambele mi s-au parut zgomotoase desi cu motorul celalalt (Skyactiv G) erau perfecte. Inca am putini km (ceva peste 100) asa ca impresiile nu sunt definitive. Imi place in continuare cat e de silentioasa, si de usor de condus. Desi nu are geamuri prea mari, faptul ca are trapa ii da un aer mai luminos inclusiv pe locurile de spate. Spatiul nu e extraordinare insa e OK pentru o familie de 3 persoane. Are jdemii de senzori si camere peste tot incat e foarte usor de manevrat, chiar si de un incepator. Am reusit deja sa-mi conving consoarta sa puna mana pe volan, ceea ce e un lucru mare. Iar impresiile ei sunt pozitive: "e aproape ca Citronelul". Ceea ce suna a insulta, insa in realitate, lumea ei automobilistica sa imparte in Citronel si restul lumii, deci e un mare compliment. Consumul pare sa fie decent in ciuda greutatii, AWD si caroseriei inalte (7.7 pe BC pana acum, urban + centura). Insa rezervorul e cam mic cred. Cand aveam autonomie pt 27 km am facut un plin si au intrat indesati cu picioarele cam 40l. In carte scrie 48 insa am mari dubii ca-s peste 45... Ce nu-mi place la ea este tavanul dintr-un fel de carton, partea mobila de sub trapa, cam in contrast cu restul de materiale premium din interior, si care cam face zgomot la hartoape. Alta chestie care s-ar putea sa-mi lipseasca e torpedoul refrigerat, insa sper sa pot trai si fara. Insa deh, nu s-a inventat inca masina perfecta (in afara de Alfa Giullia 😍) Si cateva poze:
    2 points
  2. Hai sa povestesc si doua mici experimente. Motorul e Skyactiv X, celebrul motor Mazda cu aprindere prin compresie controlata prin scanteie - SPCCI si care in regimul asta ar trebui sa mearga cu un amestec ultra sarac, gen peste 1/30. M-am jucat cateva sute de m cu jucarica de diagnoza - un OBDLINK MX+ si desi pe bord imi spunea ca merge in regim SPCCI, amestecul raportat prin OBD era apropiat de cel stoichio (1/14). La relenti haleste cam 2.2g are / s, aka fix la fel ca vechea skoda, ceea ce inseamna ca admisia a "throttled", clapeta de acceleratie e inchisa. Ei spun ca in mers clapeta e deschisa complet aproape tot timpul, insa la relenti se pare ca n e cazul. Chestia asta tre' s-o mai investighez si in mers normal, nu doar la relenti sau invartiundu-ma in jurul cartierului cu viteze reduse. Al doilea, m-am jucat in trafic cu cruise control adaptativ cu stop&go + line assist. Functioneaza bine, practic in blocajele de trafic se poate conduce singura, insa stateam mai incordat decat daca as fi condus eu cu 200km/h... pe gheata... E cool, insa sincer nu prea ma vad folosindu-l zilnic, de fiecare data cand se apropie de masina din fata si eu n-am piciorul pe frana imi sare cortizolu'... deh, cimpanzeu cu instincte primitive. 😄
    2 points
  3. Din ce zice calculatorul, în regim spcci merge aproape tot timpul, mai puțin la relenti sau la blana. Nu are turbo... E aspirat. De fapt are un mic supercharger volumic care însă e folosit ca sa dozeze precis aerul, nu ca să producă boost. Și comportamentul e fix de aspirat. Din câte știu nu are doua injectoare, însă face injecție de doua ori. Baga o cantitate mica de benzina la admisie, care se amesteca omogen, însă e prea putina ca să se auto aprindă de la compresia "normala" (chiar dacă raportul de compresie e de dizal 1:16). Apoi, după ce a făcut compresia mai baga o mica cantitate de benzina pe care o detonează imediat cu scânteia, și explozia asta "locala" comprima suplimentar și restul amestecului, care se auto - aprinde. Mecanic motorul e clasic (și identic la dimensiuni, cu excepția raportului de compresie cu skyactiv G) . Injecția e diferita, și are mai mulți senzori, plus mini-compresorul ala.
    1 point
  4. 🍻🍻uite asa trebuie sa iti spunem de mai multe ori sa o stapanesti sanatos si fara incidente. app de amestec, din ce am citit despre motorul asta, doar in mers constant cu o anumita temp optima pe cat si motor ar tine amestecul in SPCCI pentru a evita detonatiile alea "rele" , oricum nu merge 100% in amestec sarac, ce sunt eu curios in timp cat de fiabil este sistemul, din ce am inteles are 2 injectoare pe piston, plus micul "supercharger" , pe langa turbo.
    1 point
  5. Dupa aproape trei luni de circulat exclusiv urban, ieri am facut aproape 170 km extraurban, drumul fiind destul de aglomerat pentru ca se intorcea lumea din minivacanta de Rusalii. Consum mediu 3.1, viteza medie 60 km/h. ODO 126800 km.
    1 point
  6. Si cum nu aveam altceva mai bun de facut, am mai adaugat 25 pana la 50 de cai putere masinii...glumesc. Doar mi-am mai luat un pitic de pe creier.
    1 point
  7. Da, numai ca vezi tu, fara de matiz cum ai fi devenit mecanicos inrait, tinichigiu, vopsitor, probabil si injurator uneori ... Asta e un sport de cere nu te prea poti lasa nici ars cu ceara asa ca ... sa zornaie cazaneleee !
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...