Da, si map. Din map si pozitie clapeta isi calculeaza cantitatea de aer.
In alta ordine de idei, exista o limita si la non-euro. O limita pe care eu odata cu cazanul am reusit sa o depasesc cu 5x peste valoare cand aveam sonda lambda defecta.
Deci se poate si nu are legatura cu consumul de ulei, ci cu cantitatea de benzina pe care o baga. La masinile fara sonda lamba se regleaza manual din potentiometru de CO, de-aia ii si zice asa, benzina nearsa da cantitatea mare de CO.
Pana nu reglezi ala corect poti sa ii faci ce vrei, masina nu va iesi la noxe. Insa dupa cum spuneam, snapshot-ul ala se poate face cand vrea operatorul (de exemplu imediat dupa ce a luat piciorul din gaz si injectia e taiata 😉 ).
Asta nu inseamna ca masina iese la noxe, sa ne intelegem. Si exact cum zicea cineva mai sus, sa nu fim mai catolici decat papa, oricat de ingrijita ar fi, tot veche e. Vrei sa scoata noxe ca atunci cand era noua, da jos tot sistemul de alimentare, 4 injectoare noi, pompa noua, regulator nou, conducte si rezervor curat, motor refacut integral si "lacrima" in interior, ventilatii carter neobturate (si sigur mai sunt si altele) si POATE atunci vei scoate noxele cum trebuie.
Pana atunci, hai sa nu exageram, ia ITP-ul cum se ia si aia e 🙂