Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 02/18/19 in all areas
-
Pe 10 Februarie incheiam un topic dedicat vacantei de vara din Iulie 2018 in care MOSul a fost personaj principal. Cateva ore mai tarziu, avea sa demareze operatiunea „Naluca” ... Dupa 22 de ani de serviciu, am vazut ca, incet incet, MOSul se apropie de pensionare. De aproape un an am inceput sa caut o varianta care sa impace cat mai bine cerintele destul de ridicate la care MOSul a contribuit din plin. Intr-o prima faza am exclus aproape in totalitate masinile de provenienta europeana si americana. Prin urmare, au ramas asiaticele si nici aici nu am avut o optiune prea bine formata. Am trecut prin faza Honda Accord, Mazda 6, Subaru Legacy, Kia Optima, Hyundai Elantra si Hyundai i40. Din punct de vedere al constrangerilor, lista de pornire a cerintelor si a restrictiilor a aratat cam asa: - Benzina, motor 1800-2000cmc, aspirat - Cutie manuala - Tractiune fata - Putere: min 150CP - Cuplu: min. 200 Nm - Fara tapiterie din piele si fara trapa Cei mai “batrani” dintre voi probabil ca v-ati dat seama si cum s-a intocmit lista de mai sus 😉. Dintre masinile vizate initial cam toate indeplineau criteriile “eliminatorii”, cu un pic de dificultate in cazul Hyundai, la care motorul de 2000cmc nu este prea des intalnit. La fel, nici Kia nu s-a aratat a fi prea doritoare sa ajunga la noi, greu de gasit un motor pe benzina. Dupa ce am ajuns sa cunosc cam tot ce se oferea in Romania pe Olx, Autovit, Carzz, LaJumate si alte site-uri de acest gen, am renuntat la orice initiativa de a lua o masina de aici. Nu mai conteaza motivele, sunt cunoscute si arhi-cunoscute pentru oricine a vrut sa cumpere o masina SH. Am trecut pe Autoscout24, mobile.de dar si pe site-uri de dealer. Este incredibil cum aproape toate masinile din Europa au dublul kilometrilor celor din Romania si costa cu cel putin 30% mai mult ;). Nu m-am bagat si pe site-uri de licitatii, ar fi fost o complicatie de care chiar nu aveam chef. Acum vreo luna, a iesit in fata …. Nu imi aduc aminte ce anume am schimbat la criteriile de cautare insa se pare ca nu am facut rau 😁. De unde am plecat cu cerintele, am scris mai sus. Ce a iesit: - Benzina, motor 1998 ... dar nu tocmai aspirat - Cutie manuala, 6 trepte - Tractiune integrala - Putere: 250CP (184kw) - Cuplu: 400Nm - Fara tapiterie din piele si fara trapa Si se cheama Insignia, Opel Insignia. Deci da, am ramas fidel grupului 😃. Masina e din Septembrie 2013, dinainte ca Opel sa fie preluat de Peugeot. In functie de piata, se mai cheama Vauxhall Insignia sau Buick Regal. Deocamdata este prematur sa expun impresii ferme, ne cunoastem doar de 2500km. La o prima evaluare, alegerea facuta pare buna. Depaseste putin cateva cerinte insa nu as considera asta ceva negativ. Masina e mare ... considerabil mai mare decat MOSul. Portbagajul este imens, imposibil de crezut ca vom ajunge vreodata in criza de spatiu. Locurile din fata sunt super confortabile, se pare ca nu au castigat degeaba niste premii in domeniu. Bancheta din spate este regeasca, loc pentru picioare din abundenta si spatarul foarte in regula. Din punct de vedere al tinutei de drum sta excelent. Conteaza teribil de mult atat ampatamentul cat si ecartamentul la care se adauga o suspensie extrem de bine reglata, tractiunea integrala si jantele de 17”. M-am temut, intr-o prima faza, ca ma lasa fara pietre la rinichi insa, in ciuda rotilor mari si presiunii recomandate (2,5) am fost extrem de surprins de cat de confortabila poate sa fie. Din ce am primit ca si Certificat de Conformitate EU, jantele de 17” sunt „entry-level” ... se poate merge pana la 19”. Totusi, trecerea de la 15” (cu posibilitate de 16” pt vara) la 17” atat pentru iarna cat si pentru vara e ... o chestie pe care inca nu am digerat-o cum trebuie. Stabilitatea si comportamentul dinamic sunt super OK, urmeaza sa vad cum o sa stea lucrurile la confort @ drumuri.Ro dar si la costurile care deriva de aici (anvelope de 225/17”, suspensii, articulatii etc.) Pe partea de siguranta, declarativ masina sta bine: 5 stele NCAP, vreo 6 airbaguri, frane excelente. „Feel-ingul” este ca te afli la bordul unui tanc. Masina are cca. 1750 kg insa nu se simte deloc grea, cred ca motorizarea si transmisia sunt „vinovatele” principale. Nu am citit inca manualul de utilizare (mai greu ... ca e in germana) deci inca nu stiu prea multe despre dotari. Nu o sa fac o lista extinsa a aspectelor pozitive si a celor negative constatate, per ansamblu masina place 😊. In ciuda hergheliei de sub capota, consumul a ramas la cote de bun simt. Pe termen lung, de la Berlin la Bucuresti, media inregistrata se poate vedea in poza de mai jos. Experimental, pe traseul Sibiu – Bucuresti (Piata Alba Iulia), consumul a fost ceva mai scazut. Se pare ca vitezele mari duc la o „sete” ceva mai avansata, insa nimic spectaculos. Ca fapt divers, cu MOSul luam cca. 8.30 in conditii oarecum asemanatoare de mers (dar cu 350kg in minus si fara AWD !). In contrast, mersul urban nu te baga in faliment, aici chiar scadem cu aproape 3 litri sub MOS ! Din punct de vedere al corectitudinii CB, masina sta extrem de bine. Consumul real, calculat de mine, este cu doar 0,1lt/100 mai mare decat consumul raportat ! Comparativ, Bondarelul (Polo-ul condus de Buflache) a mintit cu 0,7lt/100 pe un traseu Bucuresti-Timisoara si cu 0,65lt/100 pe traseul Timisoara-Bucuresti. Si una este abaterea respectiva la consum raportat de 5,2lt/100, alta este o eroare de 0,1lt/100 la un consum raportat de 8.8lt/100 Din punct de vedere al cheltuielilor de intretinere, o evaluare superficiala arata ca acestea vor fi similare cu cele pentru intretinerea MOSului. Acelasi impozit, aceeasi RCA, costuri similare (pe alocuri chiar mai reduse) pentru consumabile. Evident ca vor fi si surprize mai putin placute insa faptul ca este o masina europeana de actualitate imi da sperante in ceea ce priveste producatorii aftermarket. Dupa drumul catre casa am constatat si cateva mici defecte. In primul rand, cel mai grav, nu se aprind farurile de ceata de spate. Or fi becurile arse, o fi siguranta prajita, o fi instalatia cu buba ... inca nu stiu. Alt defect observat abia la sosire tine de jantele de vara. Sigla de la una din roti este busita, insa nimic grav. Astazi am cumparat deja una insa nu sunt sigur ca pusca la diametru ... Tot la categoria defecte as include si cateva mici pete pe tapiterie. Asteptam vara si le rezolvam. Jantele cu rotile de vara sunt impecabile, gumele o mai duc un sezon. Pana acum nu am observat nimic nasol la sisteme critice. La achizitie mi s-a parut ca discurile fata sunt cam roase de rugina, se vor schimba si gata. Adevarul este ca, dupa cca.200 km, franele si-au dat drumul si sunt absolut OK. Desi sunt „civile” sunt de nivelul EBCurilor de pe MOS. Nu imi place faptul ca nu am frana de mana clasica ... prietenii stiu de ce. Totusi, data fiind tractiunea AWD permanenta, nu stiu cat de mult as fi putut profita de gheata sau zapada. Am avut parte de o parcare goala in Austria unde m-am jucat putin pe zapada. Imposibil de scos din ale ei, chiar cu TCS si ESP dezactivate. Urca atat cu fata cat si cu spatele pe un deal inzapezit fara nicio greata ... Pe undeva recunosc ca mi-am dorit asa ceva, poate e cazul sa admit ca nu mai sunt la prima tinerete ☺️. Nu stiu ce nivel de echipare este, din manual si dupa cum arata bordul rezulta ca este midd-level. Nu are camera pentru parcare si nici Xenon insa are mod Sport si Tourer (nu intrebati ... nu stiu ce fac ...). Nu are clima bizonala insa are spalatoare pentru faruri (adica, in mintea mea ... Xenon scrie pe tine :D). Vizibilitatea fata si laterala sunt excelente, practic nu exista punct mort. In ceea ce priveste spatele, aici e mare buba ... Din cauza asta, la capitolul upgrade, camera pentru parcarea spate e „must have” si inca rapid. Bordul este fix pe gustul meu si este absolut impecabil, nicio zgarietura. Ca bonus, avem o navgatie gigantica, parca 8.2”. In asta sper sa se „intepe” camera de mers cu spatele. Solutia exista ca dotare optionala de fabrica, sa vad in ce masura la Opel Romania pot rezolva povestea asta. Starea initiala a masinii este foarte buna. Am cumparat un tester de vopsea inainte de a merge sa o luam asa ca am putut sa ne asiguram ca nu a avut parte de niciun accident. In afara de tester, toate celelalte verificari au fost trecute cu brio. Se adauga carnet de service la zi, manual de intretinere si tot ce trebuie. Ca idee, dintre toate belelele posibile, doar peste un accident nu as fi trecut. Mici probleme de mecanica sau estetica se vor rezolva cu usurinta insa o tabla indoita si/sau sudata ar fi fost de neacceptat. Cam astea ar fi primele impresii, urmeaza sa mai descoperim pe parcurs si alte aspecte legate de Nalu. Aaaa, uitasem ... pe drum am botezat-o Naluca si o alintam Nalu. Exista motive intemeiate ! Am oprit pentru cateva ore la Muzeul Audi din Ingolstadt, daca o sa fie vreme o sa fac un topic in care sa pun exponatele de acolo.1 point
-
1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00