epica my08 Posted June 25, 2024 Share Posted June 25, 2024 salutare.am si eu o problemã cu un Chevrolet epica 2008 2.d.am schimbat rulmentul pe spate si dã eroare ca nu primeste semnal abs + esp aprins.stiu cã dupã 2008 au pus si esp in sensor si cã rulmentul ce am schimbat nu este compatibil cu masina!vã rog daca ati schimbat careva un rulment pe spate sã mã ajutati cã nu se gaseste original gm!si din celãlalte cu firme nu toate sunt compatibile cu masina mea!mã gândesc sã incerk skf vkba 7751 dar e scump si nu sunt sigur ca va merge!?? Link to comment
danepicu Posted April 30 Share Posted April 30 Am si eu aceeasi problema. Daca ai rezolvat te rog spune-mi cum. Multumesc. Link to comment
Salex Posted April 30 Share Posted April 30 As recomanda sa mergeti la un service serios, chiar daca ar costa mai mult. Sa isi asume ei comanda si schimbul de piesa. Daca nu se potriveste, pierderea lor, luati masina din service si achitati doar cand problema e rezolvata si platiti doar ce este corect. Pentru alte situatii exista ANPC ! Link to comment
ches Posted Monday at 01:03 PM Share Posted Monday at 01:03 PM La Epica exista rulment cu senzor ABS si rulment fara senzor ABS. Trebuie cumparat rulment cu senzor ABS. Sistemul ESP se bazeaza pe senzorii ABS, senzorul de rotatie al volanului si un accelerometru care vede rotatia masinii fata de "centrul ei". Daca masina subvireaza sau supravireaza calculatorul vede prin senzorii ABS viteza de rotatie a fiecarei roti si aplica franarea pe roata care trebuie pentru a ajuta masina sa stea pe traiectoria stabilita de pozitia volanului. Ca idee in Romania nu stiu sa se fi vandut Chevrolet Epica fara ABS. Totusi se importa si rulmenti fara senzor ABS pt ca sunt mai ieftini... 1 Link to comment
Viktor Posted Monday at 02:22 PM Share Posted Monday at 02:22 PM De luat la cunostinta ca rulmentii cu senzor ABS incorporat pot deveni non ABS de nu e montat corect. Inainte de montaj trebuie facuta constatare pe ce parte al rulmentului se regaseste senzorul. Doar pe una din parti al rulmentlui se regaseste acel simering/garnitura cu cu acele lamele magnetice si de e montat invers (rulmentul) adios semnal ABS. N-am ideie de poate fi donat simeringul magnetic unui rulment nou non ABS, n-am incercat (inca) insa tind a crede ca da, fiind dimensiuni standard al rulmentilor is toate sansele de transplant. Asta in czul in care o faci pe magicianul in regie proprie si nu platesti manopera. O cartela din asta de verificare face toti banii, ce-i drept nici eu nu detin una dar pentru a constata pe e parte ii senzorul m-am folosit de o lamela metalica subtire, defapt lama unui cutit pentru taiat tapet ca-i usoara si o suporta ca greutate magnetii senzor din rulment, ramine lipita de senzor de acesta exista. Link to comment
ches Posted Tuesday at 11:43 AM Share Posted Tuesday at 11:43 AM Bun pontul, totusi la Epica nu ai cum sa gresesti, e cu tot cu butucul rotii, cel cu ABS are mufa pt conexiunea electrica, cel fara ABS nu are mufa. Hartie magnetica sau cum se numeste gasesti pe aliexpress la pret bun 🙂 1 Link to comment
Geo_ZGA Posted yesterday at 08:25 AM Share Posted yesterday at 08:25 AM Exact cum zice @ches, la Epica e cu butuc cu tot... e imposibil sa gresesti. Fata e fata, spatele e spate, nu le poti pune invers nici cu ciocan de 5kg. Se gasesc la radacini rulmenti spate, GM sau ceva aftermarket. GM-ul totusi a devenit ridicol de scump, eu am prins cu vreo 400 lei bucata acum cativa ani, acum e cel putin triplu ca pret. Link to comment
Viktor Posted yesterday at 08:42 AM Share Posted yesterday at 08:42 AM 16 minutes ago, Geo_ZGA said: Exact cum zice @ches, la Epica e cu butuc cu tot... e imposibil sa gresesti. Fata e fata, spatele e spate, nu le poti pune invers nici cu ciocan de 5kg. Se gasesc la radacini rulmenti spate, GM sau ceva aftermarket. GM-ul totusi a devenit ridicol de scump, eu am prins cu vreo 400 lei bucata acum cativa ani, acum e cel putin triplu ca pret. Sa inteleg ca nu poate fi schimbat doar rulmentul ? Link to comment
Geo_ZGA Posted yesterday at 10:06 AM Share Posted yesterday at 10:06 AM Exact 🙂 e piesa masiva, desfaci 4 suruburi, pui piesa, strangi suruburile la loc si aia e 1 Link to comment
Viktor Posted 18 hours ago Share Posted 18 hours ago (edited) Prea simplu, nu m-as murdari pe miini pentru doar 4 suruburi. De nu bag grisinele in vaselina nu ma simt bine. Aaa ... nu tu presa, nu tu slefuiala, nu tu degresare ... niet satisfactie. "Niet" am zis ? Ops, invat limbi straine, fie acolo mama, fie acolo sa nu trebuiasca ca cine stie. Edited 18 hours ago by Viktor 1 Link to comment
ches Posted 11 hours ago Share Posted 11 hours ago Sa stii ca suruburile alea 4 ies foarte greu daca au ruginit, poti sa ajungi sa dai cu lichid de frana, WD40, flacara, deci ai sanse sa te murdaresti pe maine oricum 😄 . 1 Link to comment
Geo_ZGA Posted 8 hours ago Share Posted 8 hours ago (edited) Stai linistit ca nu scapi curat si calm :)) Rugina se ocupa de treaba asta, mai ales daca sunt cei originali... In primul rand trebuie (e bine) sa desfaci frana spate complet de pe butuc. Deci iti "vaselinesti" mainile garantat :)) Si DA presa, extractor de fapt cred ca ii zice... ala cu "ciocan", de tragi ca nebunul. Si da degresare si curatare, ca fuzeta are rugina pe ea. Dupa aia si o vaselina pt viitor. Edited 8 hours ago by Geo_ZGA Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now