Jump to content
 

Sign in to follow this  
CT_ZDB

Probleme Indicatoare De Bord

Recommended Posts

Azi am am patit ceva inedit: indicatoarele de la bord au luat-o razna:

primul: indicatorul de benzina: statea la verticala, cu toate ca rezervorul era la 1/2.. adica plecat de acasa cu el la 1/2 si la destinatie era la verticala acul (peste F-ul de sus). in fine am spus... Dupa un timp a inceput si a coborat pana spre 1/2 ..pe unde ii era locul... dar la un moment dat iar s-a dus la verticala...

Mai pe seara... am observat ca sta semiaprins (aprins dar cu intensitate mai mica) sageata de la semnalizare dreapta. Cand semnalizam dreapta nu clipocea ea.. ci indicatoarele de la faza lunga/centura de siguranta .. b-( . Intre timp am observat iar ca imi creste nivelul de benzina.. acul iar la verticala... dar de data asta.. si acul de la temperatura motor.. si l tot la verticala. Oprit motorul... eram sigur ca nu fierbe motorul ci ca e ceva cu bordul. Eram cu Alezz-ul in masina si trage un pod de palma in partea dreapta a bordului... Asta a fost tot.. acele si-au revenit toate si nici semnalizarea nu a mai facut figur.

 

Acum? ce sa verific???? Eu as suspecta ceva la partea electrica a bordului... dar... sa imi bag nasul pe acolo? sau mai binei n service... si asa joi am rezervare facuta :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da-l jos si verifica daca mufele sant bagate bine si daca suruburile de la ceasurile de apa si benzina sant bine strinse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bordul nu a fost niciodata desfacut... asa ca mufele de pe acolo pot fi doar ozidate...

Dupa lovitura data in bord, nu a mai fost nici o problema.

Probabil ca o sa se desfaca pe acolo si o sa se arunce un ochi si la mufe cand o sa se schimbe cablul de la vitezometru (are miscare de dacie in unele situatii.. indiferent de temperatura).

Oricum, nu e prea interesant sa te trezesci cu acul de la temperatura lichid racire motor la verticala...

 

P.S. Merci Ovi pentru sfaturi. Lafel de prompt ca intotdeauna!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rezolvat ieri. Problema era de la mufa care intra in bord in partea dreapta. De la gropi a iesit din locasul ei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut!

 

Am si eu o problema cu ceasul de la apa. Cand pornesc motorul si il las sa functioneze la ralanti, indicatorul de apa urca normal spre jumatate. Daca circul in oras, acolo sta, dar cum am iesit din localitate, in circa 10 min. coboara spre linia albastra. Mai precis, sta putin dupa prima linie alba. Am verificat si termostat, am miscat de mufa de la sonda de apa ce intra in chiuloasa, dar apare aceeasi pb.

Ce as putea face? Sa schimb ceasul?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cum ai verificat termostatul? In service? Eu zic sa-l schimbi ca nu e scump, vre-o 10 ron daca tot l-ai desfacut.

La cielo intr-adevar am auzit ca e mai complicat de schimbat..

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cand am cumparat unul nou, pe care l-am montat,l-am verificat cum scrie in manual, adica bagat intr-un vas cu apa la 90 grade si am vazut ca deschide, iar cand temperatura a scazut la aprox 75 a inchis.

Atunci, mi-am facut curaj si l-am montat.

Problema cu ceasul de apa a aparut cand am uns vitezometrul sa nu mai scartie.

 

Nu mai cita mesajele anterioare!

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post
Share on other sites

sunt nou posesor de cielo masina e din 96 si are vreo 370000 de km merge bine trage (posibil sa fi fost segmentat motorul) cand am luat-o acul de la turomertu indica normal la un moment dat se ridica f putin pana in 1500 la viteza de 120 apoi a inceput sa nu se mai ridice de loc , am scos mufele de pe delco le-am dat cu spray de curatat contacte si tot degeaba de unde ar putea fi problema?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da jos tabloul de bord (ceasurile) si verifica daca sunt slabite suruburile de fixare ale motorasului (trei la numar) pe folia cu circuit imprimat, in spatele tabloului. Daca fenomenul persista e posibil ca tot ansamblul turometru sa fie defect. Cu ocazia demontarii tabloului verifica si suruburile de la motorasele indicatoarelor de benzina si temperatura antigel. Asa, preventiv! Vezi ca mufele cu fire sa faca contact ferm in spatele tabloului, pe folia de circuit imprimat. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tablou de bord. fire iesite, sincer pana acum la cielo nu am intalnit pe cineva care sa zica ca i sa ars ceasurile din bord dar din cate mam interesat eu firul de la turometru e luat de pe bobina de inductie direct deci se pot exclude alti factori.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vad ca esti din Roman. Cand ai drum la Piatra Neamt, iti pot da eu un turometru. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tocmai ieri am fost in piatra dar sa vad daca rezolv asa si apoi mai vad eu

si as mai avea o problema la butoanele de la caldura sunt luminate ca ale mele nu sunt si noaptea tre sa le bajbai sa vad ce si cum daca sunt luminate cum se schimba becurile?

Edited by cocolin78

Share this post


Link to post
Share on other sites

azi am avut ceva timp si am dat bordul jos am curatat contacte am strans surubelele totul era perfect dar turometrul tot nu merge am mai cautat pe la motor si am gasit un fir rosu cu un papuc de cauciuc ca un tubulet care e iesit de undeva e in zona delcoului prins la intersectia unde se despart cele doua grupuri de fire ce au la capete mufele care intra in delcou (cred ca am fost explicit alt fel nu stiu cum sa-i zic ) m-am uitat peste tot sa vad de unde e si nu am gasit nimic poate se uita cineva sub capota sa imi zica si mie maine am sa-i fac o poza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acel fir este de la pompa de benzina (alimentarea pe direct)

 

Cand ai drum prin Piatra iti las un nr. de tel. si se rezolva si turometru si iluminatul consolei de caldura. ;) 0743019281.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut!

Am si eu cateva nelamuriri asupra modului in care se alimenteaza tabloul de bord in vederea verificarii indicatoarelor pentru apa, benzina si turometru. Am marcat in pozele atasate si conectorii tabloului de bord.

Am marcat si celelalte elemente (indicator benzina, indicator turometru, mufe) poate cineva are rabdare sa marcheze modul de alimentare in speranta ca va fi util si celor care au sau vor avea probleme cu aparatele de la bord.

Pe mine personal ma intereseaza cum pot alimenta de la un alimentator de 12V indicatorul de apa ca sa vad daca este functional sau nu.

 

Multumesc.

post-19030-0-87751900-1491037841_thumb.jpg

post-19030-0-76339100-1491037850_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treaba e simpla:

- borna IGN se cupleaza la +12V;

- borna GND o legi la masa (minus alimentator);

- borna TEMP. - cuplezi cursorul de la o rez. variabila (un potentiometru) de maxim 500 Ohm, iar o borna a potentiometrului o legi la masa. Variind rezistenta acul indicatorului ar trebui sa se miste.

Idem pt indicatorul de benzina.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cel de benzina merge legat direct la masa fara rezistenta, si acul ar trebui sa se duca la maxim, nu am incercat niciodata la cel de temperatura dar ar trebui sa fie la fel.

Mi se pare mai simplu asa.

Evident restul indicatiilor de mai sus raman valabile.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci, daca incerc in felul urmator este OK?

- IGN la plus alimentator

- GND la minus alimentator

- TEMP (FUEL) la minus alimentator

De unde vine abrevierea IGN?

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Temp/Fuel se leaga printr-o rezistenta de 2-300 Ohm la masa, de preferat variabila- potentiometru, cum am scris.

In atasament ai valorile senzorilor (temp. de la 50 gr. C pana la 120 gr. C, respectiv nivelul de benzina). Probabil, legand la masa terminalul Temp/ Fuel, acele indicatoarelor vor devia la maxim.

IGN inseamna "ignition" = aprindere, adica alimentare dupa contact.

 

LE: nu-mi da voie sa atasez fisierul.

Vezi pag. 57 al atasamentului la postul 1276 aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php/topic/28617-probleme-electrice/page-64

Edited by cris06

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns. Momentan vreau sa vad daca indicatoarele lucreaza (chiar si cu devierea pe maxim).

Din nou, multumesc.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut, sunt nou pe forum și as dori sa va întreb și eu ceva legat de al meu cielo din 96 cu 93000 km la bord.Fenomenul este că în treptele 3 5 de aude un zgomot că și când am toba sparta,curios este că dacă pun mana pe schimbător și mișc nu se mai aude,ce poate fi?? Va multumes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut

Am umblat la bord sa schimb cele 4 leduri de iluminare arse (T10 in locul becurilor) si am distrus cumva cirsuitul din stanga de IGN - o bucatica de aprox 2 cm dezlipit/rupt de pe placa.

Drept solutie temporara amlegat un fir de la surubul de IGN din dreapta pana la cel din stanga si bordul pare a functiona corect.

Ambele fire sunt alb/rosu in conectorii lor.

Cat de neinspirata e solutia / ce se poate intampla ? Se poate transforma in solutie permanenta ?

Multumesc.

Edited by doiuxxl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...