Jump to content
Sign in to follow this  
brusli

Jurnal de bord - TICO reparatii+defecte

Recommended Posts

Va salut,

cineva s-a oferit sa incerce sa repare tico-ul verde fotografiat mai sus.

Trebuie in schimb sa ii cumparam usi, vopsea si subansamble (nituri, balamale), geam luneta fatza.

Vlad

 

Incearca aici:

Edited by raskala

Share this post


Link to post

Eu zic sa renunti la idee. Sigur este stramb sasiul. Nu cred ca va mai merge vreodat drept masina asta. Plus ca la cat de buni sunt tinichigii la noi o sa se umple de rugina, iar la linie nu va mai iesi.

Share this post


Link to post

O intrebare! de ce mi se tot sparge siguranta de la una din placutele de frana de pe fata?Sincer am schimbat 4 bucati ( le-am montat corect) si m-am cam saturat de cumparat, inlocuit si sunetele pe care le produce! Ce solutie imi oferiti? :osanale:

Share this post


Link to post

La 97.000 KM schimbat urmatoarele:

 

Bucsa Teflon caseta de directie 5 Ron

Capete bara stanga+dreapta 100 Ron (cel din stanga inca mai mergea insa... nu am vrut sa fac ungiurile de 2 ori)

Bieleta directie dreapta 70 Ron

Brate noi pe spate 190 Ron

Amortizoare noi pe spate MANDO pe gaz 280 Ron

Toba finala Bosal (intermediara a picat acum un an) 130 Ron

 

Manopera + unghiurile facute - 180 Ron

Total: 955 Ron

 

Concluzia: a meritat fiecare banut!

Masina se comporta foarte bine acum, nu ma zdrangane, troncane, nimic.

 

Urmeaza amortizoare fata, cablu frana de mana(a cedat la roata dreapta fiind cam ruginit), rulmenti spate si plinul facut !

Share this post


Link to post

Azi la verificarea ochiometrica zilnica, inainte de plecare observ ca nu mai am apa in vas de expansiune. :grumpy: :o

Deschid si radiatorul, unde completez cu aprox.200ml antigel. "Dau o cheie" si astept sa vad ce se intampl... Naspa! Picura sub masina. Brusc imi aduc aminte ca am pe bord 107500 km si ca se apropia momentul schimbarii pompei de apa(aprox. la 110000). X(

Deci: pompa apa dusa. Atentie sa nu patiti ca mine! Schimbati-o mai repede de 110000.

Daca tot urma sa o schimb, am luat si : curea de distributie, rola intinzatoare, semeringuri(2 buc.), garnitura capac. Toate astea fiind 250 RON.Am facut si schimbul de ulei(aveam uleiul si filtrul).

Manopera:100 oficial(adica schimbul pompei)+100 mecanic (adica restul manoperei).

Am constatat tot azi( culmea norocului, nu? ) ca trebuie sa schimb si burduf planetara dreapta. Joi revin cu preturi.

Share this post


Link to post

Revin cu ultimele reparatii incheiate azi:

-schimbat burduf exterior planetara dreapta. 80 RON-manopera(in service), 35 kit-ul (burduf+2coliere+vaselina speciala),15(atentia).

Este bine sa inspectati vizual aceste burdufuri ,mai ales dupa 7 ani vechime masina, ca sa nu aveti surprize mari.

Share this post


Link to post

Salut all de curand am intrat in posesia ununi tico sx din 99 cu 159.000 de km. Probleama mea a inceput azi cand am fost la munte cu cineva iar drumul a fost extrem de prost, in timp ce mergeam nu stiu ce s-a intamplat ori am luat un bolovan ceva ori o groapa dar acum cand dau la automat si motorul este subturat mi se aude un troncanit sau ceva care freaca.ce ar putea fi?multumesc

Share this post


Link to post

Pentru troncanit de vina probabil este scutul motorului

Share this post


Link to post

Saptamana viitoare se vor face urmatoarele : schimbat ambe brate, schimbat ambe capete planetara de pe partea soferului, schimbat bucse bara torsiune si bucse caseta de directie. Maine revin cu preturi la piese. Am luat de la dezmembrari cap de planetara dinspre cutie cu 800.000, ca nou era 2.700.000. Masina are aproape 100.000 km, dar la cum s-a mers cu ea parca ar avea 500.000.

Share this post


Link to post
Maine revin cu preturi la piese.

 

Bratele ~900.000 bucata, cap planetara dinspre roata 1.400.000, bucsi in jur de 300.000 toate. Joi o duc la "doctor" sa-mi sudeze si lonjeronul, ca are o despicatura de vreun cm. Wish me luck :D

Share this post


Link to post

Offtopic:

 

Unde intalniti voi preturile acestea, intr-o moneda disparuta de 2 ani ?

Share this post


Link to post

isi face cineva pomana acu in post cu o carte tehnica...de intretinere..utilizare tico?va rog...am nevoie neaparat.

Edited by ionutzel26

Share this post


Link to post
Offtopic:

 

Unde intalniti voi preturile acestea, intr-o moneda disparuta de 2 ani ?

 

 

Eh...mi-e greu sa ma despart de vechiul leu :D

Share this post


Link to post

Schimbat azi la "doctor" ambele capete de planetara de pe stanga, toate burdufele, bratele, bucsile bara torsiune, bucsile din caseta de directie, far + montura pozitie, reparat ambele semnalizari de pe stanga fata, prins bateria ca lumea in suport, tras toata fata la linie ca nu se mai imbina nimic ca lumea si alte cateva chitibusuri. Pret total 160 RON (multumit, tolin? :D ) si au muncit 2 mecanici la ea timp de 8 ore. Am stat langa ei tot timpul si pot spune cu mana pe inima ca si-au dat si sufletul din ei ca sa iasa totul la linie. Au facut-o ca pentru ei. Daca vreti oameni seriosi care sa nu va stoarca de bani, dati-mi pm (daca se considera reclama se poate sterge).

Sa va traiasca masinutele.

Share this post


Link to post

Super pret pentru asa lucrare.Imi poti spune metoda prin care au inlocuit bucsa de la caseta de directie?Alta , in afara de demontarea completa sau smecheria cu electrozii indoiti si incalziti?

Share this post


Link to post

Au demontat caseta de directie, au scos tija aia cu dinti (nu stiu cum se numeste) si au batut cu o tija de fier lunga si subtire din capatul celalalt in bucsa (aia alba) pana a iesit. Au injurat la ea un pic, dar in 3 min a iesit. Alta metoda mai simpla nu prea vad.

Share this post


Link to post

Se numeste cremaliera ! Cam neortodoxa metoda ! :dizzy:

Share this post


Link to post

@andrei xxl :multumesc pentru raspuns. Vad ca de ce mi-e frica nu scap!

@ToPser:este vre-o metoda mai "ortodoxa" in afara de cele amintite mai sus? Am oroare de asa zisi "meseriasi" de prin zona mea care lucreaza numai cu gandul la tariful orar si imi fac singur(sau macar incerc) cam toate reparatiile la masinuta. Asta ca sa justific insistentele mele pe aceasta tema.

Respect!

Share this post


Link to post

oameni buni is foarte nou pe aici si m-am inscris pe acest forum deoarece sunt fericitul proaspat posesor al unui tico sl din 96(decembrie)

masinutza practic am primit-o cadou de la un prieten ... si este foarte putin circulata (are numa fo 34000 de km)

de mers merge bine .. zic eu... cu exceptia unui harait care se aude la franare si a faptului ca nu merge "rotund" la relanti (dupa ce se incalzeste si revine la turatia standard de relanti).

stiu sigur ca nu imi prea tin franele pe spate ( am testat-o pe aparat) mai ales dreapta spate.

in rest nimic nu batai nu scartaituri ... masina a stat un an si vreo luna sub un pom asta e singurul lucru care ma nelinisteste oleaca

de aceea o voi duce la un service la care m-am programat pentru vinerea viitoare am de gand ca pe langa verificari amenuntite la sistemul de franare sa ii pun pe respectivii sa imi schimbe toate filtrele, bujiile, uleiul si bineinteles curelele de distributie plus alternator (cea din urma e oleak ciupita) sper sa nu exagerez cu precautiile dar am auzit ca masina se uzeaza mai degraba daca sta decat daca merge.

ceva sugestii de la veterani ar fi binevenite. si sper sa nu fi gresit topicul cu acest post

P.S. de cand am luat-o nu am pus decat benzina si i-am facut presiune la roti (erau un pic lasate) aa i-am incarcat si bateria pe redresor ca sa pot veni pe roti cu ea de la Bucuresti (eu fiind Brailean)

Masina a avut serviceul facut numa la Radacini in Bucuresti (omul mi-a dat istoricul cu toate reparatiile) si in legatura cu toate acestea am sa risc sa pun o intrebare off topic ce parere aveti de uleiurile Shell mai precis shell helix?

Va multumesc.

Share this post


Link to post

Finalizat aproape completamente Ticozaur. Vorbim de motor dat jos, inspectat cutia de viteze, curatat baia, etc. Am constatat cu ocazia asta ca ambreiajul e aproape nou. Reparatii minore, schimbat rulment placa presiune, inca un rulmentel mic, refacut garnitura de la baia de ulei, schimbat lichidul de racire, ulei, filtre, valva PCV, suporti motor, sudat lonjeroane.

Mai am o intrebare. Am o bataie care mi-a zis mecanicul ca vine de la nu stiu ce bolt de la piston. Se poate remedia fara sa mai dau motorul jos? E complicat rau?

@bulukuc Mergi pe Castrol din 6 in 6 mii si nu vei avea probleme. Verifica ochiometric si eventual schimba cam tot ce reprezinta cauciuc, bucsi, burdufele de la planetare in special. Succes!

Share this post


Link to post

Gata cu verificarile ... am fost la "doctor" si acolo am facut urmatoarele operatii:

am schimbat: ulei( am pus tot shell helix 10W40 de care am tot avut, filtre(aer, ulei evident, benzina), curele (alternator + distributie+ intinzatorul aferent), bujii si mi-au reglat/verificat franele cu urmatoarele constatari: placute+sabotzi aproape noi, pistoane spate intzepenite (ala de pe dreapta iremediabil) in concluzie am schimbat pistoanele sa nu ma doara capu, am schimbat si uleiul de frana si am pus un Daewoo Dot 4. acu am frane muuuuult mai bune .... :D shi am aflat de unde e haraitu respectiv de la depunerile de rugina de pe marginile discurilor de frana.

Bucse, tobe, burdufuri si alte alea erau in conditii excelente (masina fusese la o revizie cu o luna inainte sa fie trasa pe dreapta).

singura problema ramasa este pornitul mai greu de dimineata ... aici am o idee de la ce este de aceea am sa iau bujiile la mana si am sa le verific cu o lera plus ca am sa schimb toate fisele.

de asemenea am sa schimb si marca de benzina benzina sa elimin toate posibilele cauze exceptand carburatorul ca la noi in Braila sunt putini carburatoristi de daewoo competenti si eu nu ii stiu cu toate ca am intrebat in stanga si in dreapta.

Edited by Mircea
Nu mai folosi limbaj irc si mai apasa si shift pe unde trebuie.

Share this post


Link to post
... am schimbat si uleiul de frana si am pus un Daewoo Dot 4. acu am frane muuuuult mai bune ... :D

 

 

Din cate stiu la TICO se foloseste DOT3

Share this post


Link to post

Intradevar asa scrie "dot 3" si asa recomanda, inclusiv daewoo zice asta, sincer nu stiu de ce deoarece dupa descrierile tehnice si dupa toate recomadarile producatorilor de lichide de frana dot4 e upgrade compatibil cu dot3. Pana in prezent merge calumea asa ca nu am grija.

Rugamintea mea mare este urmatoarea: mi s-a fisurat garnitura de la capacul de la chiulasa (culbutori) (sper ca m-am exprimat cum trebuie), intrebarea mea este daca trebuie sa urmez ceva precautii la demontare, si cam ce pasi trebuie sa fac ... in cartea tehnica sunt foarte putine cuvinte despre acest aspect de aia am banuit ca nu trebuie sa fie greu.

Va multumesc anticipat.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...